de
door denisevv Nov 4, 2010 om 19:59
Vrije tijd & tuin

Geen krantenabonnement

In Nederland worden kranten over het algemeen bezorgd door iemand met een krantenwijk. Helaas is er bij mij in de buurt geen krantenbezorger, maar een bezorgdienst. Deze wil mij helaas geen kranten bezorgen, omdat ik te afgelegen woon volgens hen. Hierdoor kan ik dus geen enkele krant ontvangen die ik wil.

Het zit als volgt. Ik studeer journalistiek en voor deze studie ben ik dus genoodzaakt om een krant te lezen. Een krant elke dag los kopen kost ontzettend veel geld en daarom wil ik graag een abonnement. Eind vorig jaar had ik een abonnement op de Volkskrant. Ik heb de krant echter amper ontvangen. Als ik dat dan vervolgens bij hen melde, dan kreeg ik de krant een dag later via de post of helemaal niet. Volgens de Volkskrant was dit de schuld van de bezorgdienst. Welke bezorgdienst dat dan is, wilden zij niet zeggen. Deze week zou mijn proefabonnement op het Parool ingaan, maar al op de derde dag belde het Parool dat mijn proefabonnement niet langer door ging. De bezorgdienst wilde mijn krant niet bezorgen. Ik zou te ver uit de route liggen, te afgelegen wonen. En dat was dus dezelfde bezorgdienst als bij de Volkskrant. Zo afgelegen woon ik niet. Ik woon aan een drukke N-weg, maar wel aan de rand van het dorp waar ik woon. En blijkbaar wil de bezorgdienst niet de moeite nemen om hier heen te rijden, omdat ik hier de enige ben die deze kranten wil ontvangen. Een krantenbezorger van de aangrenzende stad kan ook niet ingezet worden. De enige krant die hier veel in de buurt gelezen wordt, en die ik dus wel kan ontvangen omdat een krantenjongen deze bezorgd, is de Telegraaf. Maar deze krant is niet geschikt voor de studie die ik doe.

Ik baal er ontzettend van dat de desbetreffende bezorgdienst mij geen kranten wil bezorgen. En nog vervelender vind ik het dat de bezorgdienst niet bekend gemaakt mag worden, waardoor ik geen contact met ze kan zoeken. Ik vraag mij af of het normaal is dat een bezorgdienst een krant niet wil bezorgen en of ik kan eisen dat ik hem wel bezorgd krijg. Het is immers erg belangrijk voor mijn studie.

4872 35 Rapporteer

tappie
door tappie - Nov 4, 2010 om 20:18
289 Antwoorden / 82 Vragen

In principe is het zo dat er overal een krant bezorgd kan worden, tenzij het echt ontzettend uit de route ligt en/of niet verantwoord is. Ik heb het idee dat u toch verder weg zit van de bewoonde wereld en dat de bezorgdienst dan zegt dat zij de krant wel willen bezorgen,maar daar moet dan wel een hogere vergoeding tegenover staan en dan is het voor een krant natuurlijk niet meer rendabel,overigens als u studeert moet u met korting een krant kunnen kopen,dus het verhaaltje dat hij in de losse verkoop duurder is dan en abonnement gaat niet helemaal op

de
door denisevv - Nov 4, 2010 om 20:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het Parool vertelde mij dat de bezorgdienst de krant niet wil bezorgen, omdat ik uit de route lig. Ik ben de enige hier in de buurt. Ik zou het zelfs niet eens erg vinden als ik wat meer zou moeten betalen om de krant te kunnen ontvangen. Hun eigen oplossing aan mij, is de krant los kopen. En dat is wel duurder dan een abonnement, want je krijgt als student alleen korting als je uitwonend bent. En dat ben ik dus niet.

Lsk520
door Lsk520 - Nov 4, 2010 om 21:03
827 Antwoorden / 2 Vragen

Studenten journalistiek hebben geen internet?
Lees je daar de krant.....

Wat een problemen toch......

tappie
door tappie - Nov 4, 2010 om 21:26
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ik heb ook het idee dat er iets meer achter zit en dat u persee die krant op uw deurmat wilt hebben, is het geen mogelijkheid de krant bij iemand anders *famillie-vrienden* te laten bezorgen,die wel in een normale wijk liggen en hem daar op te halen?

de
door denisevv - Nov 4, 2010 om 21:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Aan tp: Natuurlijk hebben studenten journalistiek internet, maar we moeten juist ook een krant lezen. In een krant staat veel meer verdieping.

Aan tappie: Er zit niet meer achter. Ik ben een student die genoodzaakt is om een bepaalde krant te ontvangen en als dat niet kan, dan heb ik eigenlijk gewoon een probleem. Ik heb bij mij in de buurt geen vrienden en familie wonen. Ik studeer in Utrecht en ik woon daar zelf 1.5/2 uur vanaf. Ik moet s' morgens dus al om 7 uur van huis en ik kom ook pas weer 7 uur s'avonds thuis. En om dan nog langs iemand te gaan om een krant op te halen, dat is eigenlijk niet te doen.

tappie
door tappie - Nov 5, 2010 om 07:26
289 Antwoorden / 82 Vragen

Dan zit er niets anders op zal je onderweg een krantje mee moeten nemen, stel nou dat er wel wordt bezorgd en de krant komt on 06.59, dan heb je er op dat moment ook niets aan, en nogmaals als je dat krantje zo graag wilt hebben,dan maken die paar euro ook niet zoveel uit

de
door denisevv - Nov 5, 2010 om 08:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zelf wil hem niet per se hebben, voor school moet ik hem hebben. En veel geld heb ik niet, dus het maakt mij wel uit.

Maar goed, dank u wel voor de reacties. Ik denk niet dat er meer oplossingen zijn, dus ik denk dat ik genoeg weet nu. Ik weet niet of iemand mijn vraag kan sluiten?

pb
door pbarendse - Nov 5, 2010 om 09:54
406 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of krantenbezorgers ook bij een postbus bezorgen, anders zou dat misschien een oplossing zijn?

vladja
door vladja - Nov 5, 2010 om 10:44
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=pbarendse schreef op vrijdag 5 nov 2010, 09:54]Ik weet niet of krantenbezorgers ook bij een postbus bezorgen, anders zou dat misschien een oplossing zijn?

Wel eens een postbus bekeken? Daar zit geen brievenbus in om een krant in te stoppen.

Bovendien zitten postbussen vrijwel altijd in een postkantoor en die zijn pas te legen nadat het postkantoor open gaat.

Rare suggestie.

Vladja

ja
door jank - Nov 5, 2010 om 13:17
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 5 nov 2010, 10:44][quote=pbarendse schreef op vrijdag 5 nov 2010, 09:54]Ik weet niet of krantenbezorgers ook bij een postbus bezorgen, anders zou dat misschien een oplossing zijn?

Wel eens een postbus bekeken? Daar zit geen brievenbus in om een krant in te stoppen.

Bovendien zitten postbussen vrijwel altijd in een postkantoor en die zijn pas te legen nadat het postkantoor open gaat.

Rare suggestie.

Vladja

Beter een rare suggestie, dan geen.

Ik vind de reakties op deze vraag ook enigszins kinderachtig.
Topicstarter heeft wel degelijk een punt. En ook ik ben benieuwd, in hoeverre je een abo op een krant onthouden kan worden, als men deze niet kan of wil bezorgen. Het gaat misschien wat ver, maar is het ook niet de "taak" van een krant, dat iedereen deze bezorgd kan krijgen? Het schijnt de Telegraaf wel te lukken.

haes
door haes - Nov 5, 2010 om 13:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij moet je inderdaad nog een tijdje flink studeren. Drie stijl- en twee spelfouten in zo'n kort stukje is veel voor een student journalistiek.

vladja
door vladja - Nov 5, 2010 om 13:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het gaat misschien wat ver, maar is het ook niet de "taak" van een krant, dat iedereen deze bezorgd kan krijgen?

Het is geen verplichting, dus waar niet is, houdt het op.

Bovendien kan je met een abonnement van Volkskrant on line alles lezen.

Vladja

va
door vanduin_1 - Nov 5, 2010 om 13:33
8 Antwoorden / 1 Vragen

Bovendien is een postbus ook niet gratis.

an
door antros28 - Nov 5, 2010 om 13:33
12 Antwoorden / 0 Vragen

.Al eens gedacht om de krant op de school bij de concierge te laten bezorgen .Je moet hem toch voor de studie hebben dus verwacht dan dat de school hier aan meewerkt.

ma
door manoluli - Nov 5, 2010 om 13:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ter aanvulling: een online abonnement is een stuk voordeliger: extra pluspunt voor een student.

jantje
door jantje - Nov 5, 2010 om 14:24
123 Antwoorden / 12 Vragen

Vroeger heb ik zelf kranten bezorgt en moest ook vaak naar boerderijen die afgelegen lagen/ liggen. Of men woont aan smalle paadjes ver "achteruit".
Die mensen hebben in zulke gevallen een houten kistje met een stevige waterdichte klep erop vooraan de weg staan. Daar kunnen de kranten in gedeponeerd worden. Ook post. en de streekkranten en folders komen in het bakje.

Tegenwoordig nog, als ik langs zo'n bakje kom en ik moet toch die kant op van de eigenaar, kijk ik even in die bak. Zit er een krant in, dan neem ik hem mee naar het huis en leg het daar op de keukentafel. En fiets weer verder.

Maar het bakje bij de weg is ook voor de eigenaar een goed excuus om even in beweging te komen. Even naar buiten voor de frisse lucht.

Misschien is dit ook een optie voor Denisevv om zo;n krantenbak voor bij de weg te plaatsen en iedere morgen zelf even de kranten eruit te halen.

Moin.

marcel75
door marcel75 - Nov 5, 2010 om 14:37
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Hmmm, voor welke studie is de Telegraaf eigenlijk wel geschikt?

kantjes
door kantjes - Nov 5, 2010 om 14:43
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet niet of je een computer hebt, want dan kan je de volkskrant ook online lezen als je een abonnement hebt.

ja
door jan e man - Nov 5, 2010 om 14:53
10 Antwoorden / 0 Vragen

wanneer je goed narekent,zal je tot de conclusie komen dat losse kranten evenduur zijn als een abonnementsexemplaar ,echter hij wordt dan wel gratis voor je thuis bezorgd.
ik heb het hier dus niet over een prijsvergelijking ten tijde van een proefabonnement.
dan gaat die vlieger dus niet op.
ik woon ook redelijk afgelegen en had ook problemen met de bezorging van de Dagblad v h Nrdn,echter met de Telegraaf geen enkel probleem,die bezorgd keurig ,s morgens om 6Hr de krant ,mij is echter vertelt dat ie voor de buitengebieden een hogere Km vergoeding krijgt .
misschien zit h,m daar de kneep.

ge
door gewoonkijken - Nov 5, 2010 om 14:55
9 Antwoorden / 2 Vragen

Heel herkenbaar, ik woon midden in een dorp met 800 inwoners maar geen lezers van Volkskrant en Parool (het kan verkeren).
Verschillende malen geprobeerd, krant altijd een dag later bezorgd en uiteindelijk alle pogingen gestaakt.
Reactie van Volkskrant en Parool (zelfde uitgever) voor één krant loont het niet....
Overigens is het lezen van een papieren krant of online wel een verschil....

ho
door honza23 - Nov 5, 2010 om 15:40
261 Antwoorden / 3 Vragen

simpele oplossing:
- neem een abonnement
- geef aan dat je op vakantie in Nederland gaat
- vraag daarom om bonnen
- iedere dag neem je een bon en betaal je daar de krant mee
als dat niet kan: bel abonnementen service van de krant, leg je situatie uit, en vraag of je een abonnement kan nemen, waarbij de krant, omdat ze geen bezorging kunnen garanderen, jou i.p.v. een krant van bonnen voorzien. Op die manier hebben zij toch een abonnee, is er geen bezorgprobleem, en kan jij iedere dag de krant lezen

marcel75
door marcel75 - Nov 5, 2010 om 16:15
5124 Antwoorden / 4 Vragen

VOlgens mij zijn er geen kranten die een bonnenabonnement hebben. Ik ken wel een dagelijks verschijnend tijdschrift dat een dergelijke abonnement kent en dat is de Telegraaf.

ja
door jank - Nov 5, 2010 om 16:24
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=marcel75 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 16:15]VOlgens mij zijn er geen kranten die een bonnenabonnement hebben. Ik ken wel een dagelijks verschijnend tijdschrift dat een dergelijke abonnement kent en dat is de Telegraaf.
Ja Marcel75, en die krant kan schijnbaar wel bezorgd worden.
Maar op een site van een links georienteerde omroep mag dat schijnbaar allemaal niet vemeld worden. Wel jouw minne opmerkingen betreffende deze krant. Wat allemaal niets te maken heeft met de vraagstelling in dit topic.
En voor het geval men mij in een specifiek hokje wil plaatsen, ik ben behoorlijk links, maar wel zonder oogkleppen.
Iets wat van veel mensen in beide kampen niet altijd gezegd kan worden, heb ik weleens het idee.

la
door lastpost - Nov 5, 2010 om 16:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon de gehele zomer op een camping waar geen krant wordt bezorgd maar lees wel elke dag de Volkskrant. Gewoon een abonnement nemen en gelijk bonnen aanvragen. Dan kun je op veel plaatsen een bon in wisselen voor een verse krant. Er zit waarschijnlijk wel een max. aan het aantal bonnen maar dat is op te lossen door een week voor het aflopen van de periode via internet weer een nieuwe serie bonnen aanvragen.
Succes er mee.

marcel75
door marcel75 - Nov 5, 2010 om 16:53
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Jank,
Ik zeg ook niet dat ik nooit op telegraaf.nl kijk. Maar dat doe ik alleen als ik de laatste roddels wil lezen en vooral om weer eens te weten met welke belastingverslindende vragen en spoeddebaten de stem van het volk zich nu weer bezig houdt (zoals het afschaffen van de wintertijd zonder blijkbaar te weten dat wintertijd de echte tijd is.)

En de Telegraaf roept zelf dat het geen kwaliteitskrant is, maar dat ze alleen maar dat brengen wat Dé Nederlander wil lezen. Volgens mijn paspoort ben ik Nederlander, maar ik herken mij in het geheel niet in de toon en nieuwskeuze van dat blad. Ook geven ze ruiterlijk toe minder te geven om waarheid en nieuwswaarde, maar wel om sensatie. Dan ben je dus eigenlijk de dagelijkse versie van de Privé.

marcel75
door marcel75 - Nov 5, 2010 om 16:55
5124 Antwoorden / 4 Vragen

@Jank,
Oh ja, weet je wat een bijkomend voordeel van een zogenaamd linksgeorrienteerde site is? Je mag ook een andere mening er op na houden zonder dat die geweigerd of verwijdert wordt. Iets dat de Telegraaf stelselmatig doet. Geef je daar een mening tegen bijvoorbeeld Geert W, dan is het in strijd met de huisregels. Hier respecteer ik je mening, maar ik ben het er niet mee eens.

mhofman
door mhofman - Nov 5, 2010 om 17:49
530 Antwoorden / 93 Vragen

Je kan gaan kijken welke kranten er wel kunnen worden bezorgt in de omgeving waar je woont.

ro
door rosenthal - Nov 5, 2010 om 17:51
53 Antwoorden / 6 Vragen

Bestaat er een mogelijkheid om de krant op uw studie/werkplek laten bezorgen ?

gysvandelaak
door gysvandelaak - Nov 5, 2010 om 21:19
12 Antwoorden / 1 Vragen

Melde is met 2 d's . Als je in de journalistiek wilt moet je beginnen met foutloos Nederlands te schrijven .

mi
door midas - Nov 5, 2010 om 21:48
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 14:37]Hmmm, voor welke studie is de Telegraaf eigenlijk wel geschikt?

Helemaal mee eens. Hooguit voor de studie "Hoe veeg ik mijn kont af met krantenpapier"

ja
door jank - Nov 6, 2010 om 10:34
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=midas schreef op vrijdag 5 nov 2010, 21:48][quote=marcel75 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 14:37]Hmmm, voor welke studie is de Telegraaf eigenlijk wel geschikt?

Helemaal mee eens. Hooguit voor de studie "Hoe veeg ik mijn kont af met krantenpapier"
Waarmee maar weer eens duidelijk wordt aangegeven, wat het werkelijke nivo van dit forum en in het bijzonder, een aantal van hun leden in werkelijkheid is.

Maar on-topic:
De voorstellen, om de krant op je studieplek te laten bezorgen is bijna het ei van Columbus.
En misschien, dat de school hierin een rol kan spelen en zo extra studentenkorting kan bedingen bij de betreffende krant(en).

jpm
door jpm - Nov 6, 2010 om 11:26
820 Antwoorden / 28 Vragen

Als de school niet kan meewerken door haar adres te "lenen" is het misschien te overwegen om een studiegenoot die trouw naar school gaat, te vragen of hij/zij zijn/haar adres wil "lenen". Het zal toch een kleine moeite zijn om die voor je mee te nemen? Eens in het jaar met zo'n studiegenoot uit eten gaan zal wellicht voldoende zijn om het aantal kandidaten keurig in een rij te zetten, die studiefinanciering stelt niet zo heel veel voor.

jantje
door jantje - Nov 6, 2010 om 11:43
123 Antwoorden / 12 Vragen

Ik vraag me nu wel af hoe afgelegen het huis van Dennisvv is, wanneer er wel post wordt bezorgt dan zou die krant toch ook via de post gebracht kunnen worden. Als het naar vakantie-adressen kan, dan toch zeker ook wel naar een woonhuis.

k vind het wel dom van die kranten dat ze geen proefabonnement willen leveren, want het kan er ook toe leiden dat men een vast abonnement wil hebben. Daar is zo'n campagne voor bedoeld.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 6, 2010 om 22:46
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het verhaal waarom De Telegraaf niet geschikt is als lesmateriaal is duidelijk. Ben ik dan de enige die dit doorheeft ?
Al vele jaren zijn de docenten op de school voor de journalistiek politiek sterk links georienteerd. Die docenten lijken wel aanhangers van het verworpen communisme, alleen worden de nieuwe journalisten nu gemodelleerd door de docenten op een manier dat de leerlingen bijna gedwongen worden links te leren en denken. En dat is nu de reden dat De Telegraaf daar niet gelezen mag worden.
Want je zou als leerling journalist ook van rechts iets kunnen oppakken.
En dat willen die docenten niet.
Alleen een linkse krant mag daar worden gebruikt als lesmateriaal.

marcel75
door marcel75 - Nov 8, 2010 om 08:19
5124 Antwoorden / 4 Vragen

WImmi,
Tuurlijk! En er is ook echt een UFO neergestort in Rosswell.