Da
door David189 Feb 10, 2022 om 05:49
Vrije tijd & tuin

Hebben mensen ervaring met Ticketswap?

Er staat dat, mocht het ticket niet werken, Ticketswap helpt bij het contact tussen koper en verkoper. Maar wat als de verkoper gewoon een oplichter is, wat kan je dan doen? Het lijkt niet of Ticketswap dan de kosten op zich wilt nemen. Of toch wel?

7108 10 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Feb 10, 2022 om 08:03
884 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb meermaals via ticketswap kaartjes gekocht.  Persoonlijk heb ik goede ervaringen ermee.

Verkopers op TS mogen kaartjes niet verkopen als ze meer dan de originele ticketprijs is. Dit is exclusief fee. TS controleert alles vooraf zodat je zeker weet dat je een echt kaartje hebt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 10, 2022 om 11:44
2147 Antwoorden / Vragen

Volgens mij neemt ticketswap die kosten inderdaad niet op zich.

Thecla58
door Thecla58 Feb 10, 2022 om 14:35
884 Antwoorden / 3 Vragen

Ticketswap rekent inderdaad een klein bedrag voor administratieve kosten. Oh ja, soms zie je een hogere prijs dan de originele prijs, dat verschil is dan meestal de fee die de initiële koper betaald heeft. Ook dat is zeer legitiem.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 10, 2022 om 16:10
2147 Antwoorden / Vragen

Volgens mij werd er met "die kosten" het vergoeden van de kosten bedoeld als je opgelicht zou worden en naar mijn beste weten vergoed Ticketswap dat niet, maar corrigeer me als ik het verkeerd begrepen heb.

Thecla58
door Thecla58 Feb 11, 2022 om 08:50
884 Antwoorden / 3 Vragen

Als het goed is, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren, dan staan er geen ongeldige kaartjes op TS. Voordat daar een kaartje geplaatst wordt controleert TS alles, nemen dus ook contact op met de eventorganizer om te checken of het kaartje echt is.

Da
door David189 - Feb 11, 2022 om 21:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoelde inderdaad de kosten van het kaartje, mocht je eventueel niet naar binnen komen. Niet de servicekosten.
Ik stelde de vraag omdat zowel het telefoonnummer als facebook geverifieerd kunnen worden. Maar het lijkt me vrij simpel een burner sim aan te schaffen (zie Hunted) en die na verkoop dan weg te gooien.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 11, 2022 om 22:20
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Indien u het kaartje regulier zelf via Ticketswap heeft gekocht is aan de orde dat u  heeft u heeft betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en kunt u  actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is.

Zie o.a. wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  Let wel op dat u bij het benutten van het begrip 'oplichting'op een openebare site als dit dat wel moet kunnen bewijzen om niet zelf strafbaar handeklen te worden verweten WvS art 262/ 266. Ik geef u de tekst van art 262.
Wetboek van Strafrecht. Artikel 262. Artikel 262. 1. Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie. 2.

panter22
door panter22 - Feb 12, 2022 om 10:04
6599 Antwoorden / Vragen

Om het systeem zo veilig mogelijk te maken, kunnen kopers verkopers na een aankoop evalueren. Wanneer een e-ticket onbruikbaar bleek te zijn, zal TicketSwap de koper en verkoper met elkaar in contact brengen in een gemodereerd gesprek. Hier wordt gezamenlijk naar een passende oplossing gekeken. In het geval van fraude wordt een verkoper permanent geblokkeerd van TicketSwap. Wij kunnen gegevens doorgeven aan autoriteiten, aangezien alle informatie van de verkoper bij ons bekend is. Geen zorgen: dit gebeurt haast nooit!

https://help.ticketswap.com/nl/articles/5123818-is-het-gebruik-van-ticketswap-veilig