fr
door fronk Nov 11, 2010 om 11:35
Vrije tijd & tuin

Hoe kom ik van mijn abonnement af?

Afgelopen week is er weer eens 55 euro afgeschreven, voor nog een jaar een abonnement op het blad computer totaal.

Dit blad heb ik echter vorig jaar al proberen stop te zetten, en hier heb ik toen boos over gebeld.

Via de telefoon werd mij toen (volgens mij, het is immers een jaar geleden) verteld dat ik toen moest betalen omdat ik het niet op tijd had opgezegd, maar dat het daarna opgezegd zou worden.

Nou is er dus weer geld afgeschreven en daarom heb ik de klantenservice van IDG gebeld.
Deze vertelde mij dat ik het bedrag gewoon terug kon boeken via de bank en dat ik een bevestiging moest sturen per email.

Dit heb ik dus gedaan, en toen begon het feest, want nu blijkt dat ze mijn brief van destijds willen hebben.

En ik heb helemaal geen brief of mail gestuurd ter zijne tijd aangezien ik het telefonisch afgehandeld dacht te hebben.

Ben ik nu weer een jaar te laat met opzeggen en kan ik hier weer niet onder uit, of zijn er nog maatregelen die ik kan nemen ?


Met vriendelijke groet,
Frank de Kievit

4572 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

vladja
door vladja - Nov 11, 2010 om 11:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Er is geen enkel aantoonbaar bewijs dat je opgezegd hebt.

Dus betaal dat abonnement maar weer voordat er incassokosten bij gaan komen.

En dan wel schriftelijk gelijk opzeggen en daarvan een bevestiging vragen. Anders de opzegging nog een keer herhalen, maar dan aangetekend met ontvangstbewijs.

Vladja

birdies
door birdies - Nov 11, 2010 om 11:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

U kunt uw abonnement op één van onze bladen schriftelijk opzeggen door een brief of een fax te sturen naar:

Klantenservice IDG Nederland
Postbus 20646
1001 NP AMSTERDAM

Faxnummer: 020-7585855

Of u kunt een e-mail sturen naar klantenservice@idg.nl

Uw opzegging dient uiterlijk twee maanden voor de afloop van uw abonnementsperiode bij de klantenservice binnen te zijn. U ontvangt een bevestiging van uw opzegging zodra deze door de klantenservice verwerkt is.

Wij verzoeken u bij correspondentie altijd uw klantnummer (v.h. lidnummer) en adres te vermelden.
...............

Ik heb zelf CT opgezegd met 1 mailtje, totaal geen problemen ondervonden.

birdies
door birdies - Nov 11, 2010 om 11:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

.....aangezien ik het telefonisch afgehandeld dacht te hebben.....

Zoals te lezen in mijn vorige reactie kun je abonnementen niet telefonisch opzeggen, wel via brief, fax of een simpel emailtje.

Als je nu alvast een mailtje stuurt met alle benodigde gegevens (zie vorige reactie) ben je in ieder geval op tijd. Print de bevestiging van je opzegging uit en bewaar zowel de print als de bevestigingsmail minimaal 1 - 2 jaar.

fr
door fronk - Nov 11, 2010 om 12:32
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Maar dat betekend dus dat ik nu nog een keer het geldbedrag moet overmaken voor een jaarabonnement ?

getty
door getty - Nov 12, 2010 om 17:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

[quote=fronk schreef op donderdag 11 nov 2010, 12:32]Maar dat betekend dus dat ik nu nog een keer het geldbedrag moet overmaken voor een jaarabonnement ?

Ja, als u het hebt teruggeboekt, moet u het alsnog overmaken. VOorkom incassokosten!! U zit echt het komende jaar er nog aan vast.

delltouro
door delltouro - Nov 24, 2010 om 07:22
11 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nooit alleen telefonisch opzeggen, dat gaat mis en mag in de meeste gevallen ook niet. Je hebt dan trouwens ook geen poot om op te staan als het bedrijf aangeeft niets van een opzegging te weten. Ben bang dat je er nog een jaar aan vast zit. Ik zou het geldbedrag maar gewoon betalen, en direct een opzegging opsturen met de melding dat je hier graag een bevestiging ontvangt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer