abarth
door abarth Mar 23, 2012 om 22:14
Vrije tijd & tuin

Iedereen weer zin in de zomertijd?

's avonds lekker een uurtje langer licht of lang wakker liggen omdat je je biologische klok niet kan verzetten?

Ik vind het uurtje erbij lekker maar merk ook dat met de jaren het omschakelen moeilijker wordt.

Waarom kan de klok niet verzet worden op vrijdagnacht?
Dan heb je nog twee dagen om te winnen voordat je om een uur eerder wakker wordt.

3124 21 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 23, 2012 om 22:39
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom kan de klok niet verzet worden op vrijdagnacht?
Dan heb je nog twee dagen om te winnen voordat je om een uur eerder wakker wordt.

Even gedacht aan mensen die in een continue dienst werken? Kennelijk niet.
Maar het is even wennen en dan krijgen we als de wintertijd weer begint dezelfde discussie.

dc
door dcz - Mar 23, 2012 om 23:01
439 Antwoorden / 1 Vragen

Ook dit jaar heb ik weer pech...zondag werken en uiteraard de vroege dienst:)
tja...t'is niet anders.....maar er zijn warempel wel grotere problemen op onze aardbol...
En zolang het lijf niet protesteert...

abarth
door abarth - Mar 23, 2012 om 23:02
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 22:39]Waarom kan de klok niet verzet worden op vrijdagnacht?
Dan heb je nog twee dagen om te winnen voordat je om een uur eerder wakker wordt.

Even gedacht aan mensen die in een continue dienst werken? Kennelijk niet.
Maar het is even wennen en dan krijgen we als de wintertijd weer begint dezelfde discussie.

De klok gaat maar 1x vooruit dus of dit nu van vrij op zat of van zat op zon is maakt voor de continue dienst niet uit.
Een goede roosteraar plant deze mensen dan ook bij de zomer naar wintertijd in.

Een uurtje langer slapen is waak het probleem niet, De wintertijd is ook de echte tijd.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 23, 2012 om 23:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik vind de z.g. zomertijd veel beter voor mij persoonlijk. En ik sta laat op dus blijft het nog een 1uur later licht, dan slaap ik gewoon wat langer. Omdat ik altijd laat naar bed ga.

stacey
door stacey - Mar 23, 2012 om 23:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hebben ze vast gedaan om uur extra Accijns in de wacht te slepen,
Zaterdag is de drukste uitgaansavond dus kunnen ze uur langer tappen..........;-)

Van mij mogen ze die onzin afschaffen, iedereen lijkt er behoorlijk van slag van te raken en de voordelen zijn wel minimaal in verhouding met de overlast.

--Zonder zomertijd zou het eind juni tegen half vier licht worden en tegen half tien 's avonds donker--

Nou nou wat een ramp om half 10 zou het anders donker worden `s avonds...........

fe
door festinger - Mar 24, 2012 om 02:28
410 Antwoorden / 18 Vragen

Man wat een hoop huis tuin en keukengeklaag hier. Ben voor de zomertijd en niemand is ooit ziek geworden door dit fenomeen. En heb je last kun je bv op 1 maart beginnen met 5 minuten eerder te gaan slapen. Weet wel dat dit onzin is want bij nieuwjaarsviering is het bioritme ineens niet meer belangrijk. En zo zijn er nog tal van voorbeelden te bedenken.

Zomertijd is ingevoerd energie te besparen. En dat werkt nog steeds. Doordat de meeste mensen slapen als het donker is helpt dat uurtje echt. Maar er wordt nog zoveel energie verspild als we slapen. Nacht in en uit branden de neonletters van bedrijven die enkel overdag open zijn. Iedereen slaapt en iedereen weet waar wat te halen is. Toch branden overal reclame-uitingen continue ook als het dag is..

tdehond
door tdehond - Mar 24, 2012 om 08:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toen ik in de verpleging werkte was ik altijd de klos: voor niets een uur langer werken 's-nachts. En als de klok teruggedraaid werd had daghoofd "vergeten" dat deze een uur eerder moest beginnen.

Nog steeds ben ik niet blij omdat mijn huisdieren er problemen mee hebben.

jo
door jorisw - Mar 24, 2012 om 08:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Moderator, kan dit draadje niet gesloten worden? Of gewoon vervangen door die van 2011, 2010, 2009 enz....

mahadma
door mahadma - Mar 24, 2012 om 10:19
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Klik hier, dan wordt je elk geval weer vrolijk!

zwemmer
door zwemmer - Mar 24, 2012 om 10:26
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=jorisw schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 08:58]Moderator, kan dit draadje niet gesloten worden? Of gewoon vervangen door die van 2011, 2010, 2009 enz....

Ja juist, balen hoort er net als zo veel andere ergenissen bij. Is collectief balen makkelijker te verdragen?

Cookies
door Cookies - Mar 24, 2012 om 11:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jorisw schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 08:58]Moderator, kan dit draadje niet gesloten worden? Of gewoon vervangen door die van 2011, 2010, 2009 enz....

Inderdaad! Sowieso heeft deze vraag niks met consumentenzaken te maken.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 24, 2012 om 17:47
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Emigreer naar Rusland want daar is het afgeschaft.
Er waren geen bewijsbare voordelen, wel nadelen dus de helft van Europa is al van deze onzin maatregel verlost, nu wij nog!

van leyden
door van leyden - Mar 25, 2012 om 17:15
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=abarth schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 22:14]'s avonds lekker een uurtje langer licht of lang wakker liggen omdat je je biologische klok niet kan verzetten?

Ik vind het uurtje erbij lekker maar merk ook dat met de jaren het omschakelen moeilijker wordt.

Waarom kan de klok niet verzet worden op vrijdagnacht?
Dan heb je nog twee dagen om te winnen voordat je om een uur eerder wakker wordt.

Als het nou werkelijk zo n probleem is om aan de zomertijd te wennen, zet je toch gewoon je wekker in het weekend. kan je opstaan wanneer je wilt.
Dat is ook gelijk de reden dat je loopt te zeuren om niks, want dan zal je wel willen uitslapen, ook al staat de klok tien uur vooruit.

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 25, 2012 om 19:55
66 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 23:48]Hebben ze vast gedaan om uur extra Accijns in de wacht te slepen,
Zaterdag is de drukste uitgaansavond dus kunnen ze uur langer tappen..........;-)

Van mij mogen ze die onzin afschaffen, iedereen lijkt er behoorlijk van slag van te raken en de voordelen zijn wel minimaal in verhouding met de overlast.

--Zonder zomertijd zou het eind juni tegen half vier licht worden en tegen half tien 's avonds donker--

Nou nou wat een ramp om half 10 zou het anders donker worden `s avonds...........

Europees afgesproken.

abarth
door abarth - Mar 25, 2012 om 20:50
845 Antwoorden / 19 Vragen

Als je geen zinninge bijdrag kunt geven ga dan langer in de tuin zitten genieten van een uurtje extra licht.

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 26, 2012 om 02:58
66 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=abarth schreef op zondag 25 mrt 2012, 20:50]Als je geen zinninge bijdrag kunt geven ga dan langer in de tuin zitten genieten van een uurtje extra licht.

Waarom heb je dan ook deze, geen consumentenaangelegeheid, stelling dan ook bij 'discussies' gesteld?! Volgende week begint voor televisieland weer de komkommertijdprogrammering (voor ca. 5 maanden) en begint er iemand daar weer een stelling op discussies los te laten.

Het enige wat ik met de zomer/wintertijdomschakeling heb is een vorm van een jetlag bij de zomertijdomschakeing van een dag.

tucker
door tucker - Mar 29, 2012 om 13:27
136 Antwoorden / 10 Vragen

Jemig, één keer per jaar scheelt het een uurtje en wat is dat nou helemaal op een mensenleven? Als je je over dit soort futiliteiten waar je ook nog eens niks aan kunt veranderen al zo druk maakt, dan wil ik niet weten hoe je met de echte problemen in het leven omgaat. Geniet van het leven en maak niet van elke mug een olifant, dat leeft voor jezelf en je omgeving een stuk aangenamer.

mr
door mrmitu - Mar 29, 2012 om 13:27
14 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Abarth,

Wat weerhoudt je er van om vrijdag of zaterdag alvast een uurtje eerder naar bed te gaan?

bo
door bornsol - Mar 29, 2012 om 14:14
133 Antwoorden / 35 Vragen

wat een gezeik,oud/nieuw,koningginnedag,verjaardag en verplichte andere feestjes vallen ook niet altijd op vrijdag/zaterdag,wat een ouwe zemelaar quote

hi
door hipppo - Mar 29, 2012 om 20:39
303 Antwoorden / 2 Vragen

hier wordt m.i. een non-probleem aan de orde gesteld.

abarth
door abarth - Mar 29, 2012 om 22:24
845 Antwoorden / 19 Vragen

ik heb geen last van het extra uurtje...topic mag worden gesloten...
Tot het laatste weekend van oktober tenminste ;-)