ps
door psych Mar 2, 2004 om 17:18
Vrije tijd & tuin

Kattenoverlast

Op ons dakterras in het centrum van een grote stad wordt al bijna een jaar consequent gepoept door minimaal een, maar vermoedelijk meerdere katten. Ons dakterras ligt op de hoek van een appartementencomplex; het is niet mogelijk dit zodanig af te schermen dat er geen katten meer op ons terrein komen. Verder bestaat ons terras uit een deel betegeling, kiezels (rondom), planten in potten, en 'matten' met sedum, een vetplantensoort. De katten poepen op de kiezels en het sedum. Ze kunnen niet graven, de drollen blijven dus gewoon op onze 'groene mat' liggen en hopen zich letterlijk op. Ook wordt er dus op de kiezels gepoept. Dit vinden wij zeer verontrustend, want het betekent dat ons probleem niet wordt opgelost als we overgaan tot het verwijderen van het sedum en alles gaan betegelen. De kiezels zijn nl. nodig aan de begrenzing van het terras voor vochtafvoer. Wij hebben geprobeerd (maar zonder effect):- Een 'champignon' met geurkorrels, gekocht in het tuincentrum- koffieprutWat wij nog niet hebben geprobeerd is het plaatsen van een apparaat dat geluid produceert als de katten in de buurt komen. Weet iemand of de "catwatch" op batterijen (dus niet de krachtiger adapter-versie) echt werkt? En het strooien van peper, werkt dat? Andere tips zeer welkom want wij zijn volledig moedeloos en zien geen oplossing.

17263 59 Rapporteer

hu
door hulpje - Apr 16, 2004 om 12:56
18 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ga hier maar eens kijken misschien is dit wel wat voor jullie het is een soort schrik draad en het is van Velda ???
http://www.velda.nl/index_page.asp?Page=http://www.velda.nl/nederlands/23047_pond_prote.asp
suc6 ermee

pa
door pabe - Apr 16, 2004 om 12:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

ook wij hebben last gehad van katten, het is opgelost met de (minigard van firma koltec verkrijgbaar bij boerenbond) je moet wel een schutting of muur hebben voor de draad te spannen ,normaal geeft men advies een draad te bevestigen, maar dat was niet voldoende bij ons omdat wij een houtenschutting hebben daarom heb ik een draad gespannen volgens de gebruiksaanswijziging van de firma en een heb ik extra 2cm onder de anderen draad gespannen (extra aarde) en op div punten extra geaard, nooit heb ik nog een vreemde kat gezien zelf onze poes gaat niet meer ons tuintje verlaten.( extra advies als je dit doet span de draaden boven aan de schutting niet er op maar aan de binnen kant dan moeten de katten de draden raken ze denken de volgende keer wel een keer na voor na u te komen ,P/S DIT = NIET GEVAARLIJK VOOR MENSEN JE VOELT ALLEEN EEN TINTELING IN JE, MET VOCHTIG WEER IETS HEVIGER.
als tweede optie neem een hondje en is het denk ik ook opgelost ...suc6.... groetjes pabe

jo
door joho - Apr 16, 2004 om 12:56
6 Antwoorden / 1 Vragen

Een hond neem je niet zomaar

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:56
763 Antwoorden / 1 Vragen

nou eigenlijk helpt niks, na verloop van tijd wennen de katten aan het opstakel en komen ze weer terug zeker als ze jou terras geld als enige kattenbak in de buurt, wat wel enigsinds helpt is indien de kiezels rond zijn wat scherpere neer te leggen katten hebben een hekel aan dingen die niet lekker aanvoelt aan hun poten. een andere mogelijke oplossing is kippengaas of een net spannen een stukje boven de planten, bamboostokken dicht bij elkaar in de grond steken dit is alleen maar aan te raden bij wat hogere planten zodat de stokken niet meer zichtbaar zijn als de planten wat hoger worden. ik geef alleen maar aan mogelijk want als het je lukt ze een tijdje te verjagen dan proberen ze het na verloop van tijd weer op een ander plekje in je tuintje. bij mij in de tuin willen deze trucs nog wel eens werken. met geurproducten als peper kattekorrels koffieprut enzo is het mij nog nooit gelukt.

go
door golve030 - Apr 16, 2004 om 12:56
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Wij wonen in een kat rijke buurt en hebben dus ook altijd last van katten in onze tuin. Nu hebben wij een minigaard aangeschaft en onze tuin rondom met een draadje onspannen de kat loopt er met zijn snuitje tegenaan en vliegt dan een paar cm van schrik de lucht in.
De volgende keren loopt hij met een behoorlijke boog om onze tuin heen.
en heb je dus geen last meer van katten op balkon of tuin. Tevens vind ik het nog altijd oneerlijk dat een hondebezitter wel moet betalen voor zijn hond en dat katten bezitters hun kat naar buiten gooien en er verder niet meer naar om hoeft te kijken. P.S. Bij ons werkt het 200%

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:56
763 Antwoorden / 1 Vragen

helaas is deze oplossing bij mij onmogelijk want ik wil natuurlijk niet mijn hond de stuipen op het lijf jagen. dat de hondebezitter moet betalen is natuurlijk niet eerlijk veel gemeentes hebben overwogen dit af te schaffen maar ja de hondebezitter is natuurlijk een leuke melkkoe. groeten

jo
door joho - Apr 16, 2004 om 12:56
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wat het beste helpt nadat kattekruid is gebruikt klinkt raar en indien niet goed gedaan tot lichte overlast kan zorgen is simpelweg bierflesjes ingraven
Een klein en dan bedoel ik ook een heel klein beetje boven de grond zodat de wind er over heen gaat blazen en een zingend geluid veroorzaakt
Dit middel staat bekent als tegen mollen maar werkt ook goed tegen katten
Een ander middel is je gebruikte koffiefilters boven de potten leeggooien , dit is ook nog goede mest maar dat moet dan echt ongeveer 2 keer per dag gebeuren minimaal en dan is er ook een risico dat er sommige katten innuum voor worden

vo
door voskamp - Nov 8, 2004 om 16:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn opa gebruikte vroeger altijd Leeuwenmest, er was dan langere tijd geen kat meer te vinden in de straat (12 huizen lang) Je kan Leeuwenmest kopen bij de dierentuin of vraag eens bij een circus.
<SCRIPT type=text/javascript>

wv
door wvgelder - Jun 27, 2005 om 19:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden altijd veel vogels in de tuin, totdat een buurvrouw katten in huis nam. Het begon met 2; nu lopen er zeker nog 8 van haar rond. Onze andere buurman kwam thuis met vijverschrikdraad wat nu rondom onze twee tuinen bevestigd is. Het is zeker afdoende want we hebben geen katten meer in de tuin gehad en de vogeltjes komen terug. Succes verzekerd. De buurman heeft het gekocht op de vijverafdeling van een tuincentrum.

boneka
door boneka - Mar 31, 2006 om 14:41
77 Antwoorden / 13 Vragen

Op radar heb ik dit onderwerp ook al eens op het forum gezet en inmiddels is er namens Radar alweer een nieuw forum over kattenoverlast. Ik heb er ook veel last van. De overburen hebben een paar katten die bij mijn auto regelmatig op de auto pitten. Gisteren lag alles vol zand en haren en kattenpoten. Je wordt er strontziek van. Ik heb gezegd dat ze er iets aan moet doen.

Volgens de wet mag een huisdier geen overlast bezorgen bij een ander maar de naleving is 0,0. Oom agent komt echt niet dus moet je voor elke kat een procedure gaan opstarten. We hebben in Nederland ook geen minister van consumentenzaken zoals in Duitsland. Het moet allemaal maar kunnen in Nederland. Schijt aan de consumenten, alleen Brinkman is hier maar deels meer belast.

Mijn voorstel is dat net als met honden katten worden geregristreerd en een vebod moeten hebben om vrij op straat te lopen. Mensen met katten dienen hun kat of thuis te houden of in de tuin zonder dat hij erover kan springen. Aangelijnd kan ook nog. Deze mensen ken ik ook nog. Zolang hier geen goede wetgeving op komt blijf je dit probleem houden.

ie
door iepekniep - Mar 31, 2006 om 14:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb zelf 2 katten, die komen overigens niet buiten maar er is bij de Boerenbond speciaal spul in spuitflacon te koop en dan blijven ze gegarandeerd uit de buurt, bij mijn ouders tenminste wel, daar werkt het echt!  Dit is op basis van uien en knoflook en daar hebben ze echt een gloeiende hekel aan. Het is heel vervelend en ook belachelijk dat hje last hebt van andermans katten, ik wens jullie veel succes!! M

ie
door iepekniep - Mar 31, 2006 om 14:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals hallo, wat ik nog vergeten ben is dat zo'n schrikdraad installatie van bv Koltec ook heel erg goed werkt, mijn katten blijven erdoor in de tuin en we hebben van andere katten absoluut geen last meer. Zeker niet als ze er éénmaal "per ongeluk" tegen aan gelopen zijn dan blijven ze erbij uit de buurt. Succes.

sp
door spookey - Mar 31, 2006 om 15:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hieronder enkele tips;

1. Mottenballen, neerleggen waar ze lopen of poepen, rn dan om de zoveel maanden vervangen.

2. Knoflookpoeder, zit ook in bepaalde middelen in de dierenspeciaalzaak.

3. Citroen(bomen), zowel citroen als een citroenboom schijnt erg gooed te werken. Vooral beschimmelde citroenen. Citroen uitpersen over de moddewr werkt ook.

4. Tijgerpoep, dit is te verkrijgen bij de diergaarde.

5. Wierookplantje, dit is te koop bij een tuincentrum.

Kijk ook eens op een collega site;  www.radar.nl Staan ook meer te lezen over kattenoverlast.

to
door tonpeeters - Mar 31, 2006 om 15:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees van alles en nog wat over oplossingen van kattenoverlast, echter een ding lees ik niet en dat is het volgende: net als honden belasting, ook katten en duivenbelasting laten ehffen door de gemeente, want duiven daar kun je dus ook behoorlijk last avn hebben. En wat zou men er eens van denken dat de katten liefhebber zorgt dat hij zijn dier eens op zijn eigen erf houdt net als dat ik dat met mijn hond ook moet!! Waarom moet ik als niet kattenliefhebber onkosten extra maken om bijv. mijn vijver af te dekken zodat die kat er niet aan mijn vissen kan ? En zeg nou niet dat katten bang zijn voor water, want grotere onzin heb ik nog nooit gehoord, ik heb nl. al katten op het ijs van mijn vijver zoien zitten en in het luchtwak zien zitten slaan om vissen te vangen! Hou je dieren op je eigen erf en iedereen is tevreden.

to
door tonpeeters - Mar 31, 2006 om 15:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nog eens met mij, ik heb 'n buurman, die met 'n stale gezicht zegt "gooi er maar 'n emmer water overheen als jeer last van hebt", dat is toch echt geen liefhebberij van die man, hij is nog te beroerd om zijn tuin fatsoenlijk af te maken zodat die kat er niet uit kan. En dat noemt zich dan kattenliefhebber, laat me in godsnaam niet lachen, ik gun iedereen zijn huisdier, maar zorg er dan ook voor!!!

je
door jette - Mar 31, 2006 om 15:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook last van de kat van een ander, heb een stukje tuin voor onze hond gemaakt, maar de kat loopt en poept in mijn tuin! Het is toch echt te gek voor woorden dat je als niet-kat bezitter, van alles moet kopen!!! om er geen last van te hebben!!!!! Honden worden als 't goed is uitgelaten op de plekken waar dit hoort, zelfs het meenemen van een poepschepje is vaak verplicht en een kat kan gewoon overal terrecht waar ie wil??????

Honden hebben zich ook aangepast aan een leven in huis of hok, zijn van nature net zo goed jagers, waarom kunnen katten dat dan niet!!!!!!!!!!!!!!! Bijna alle huisdieren leven in een hok of een afgezette tuin, wei ed.Waarom katten niet!!! Het wordt tijd dat hier iets tegen ondernomen wordt!!!

vu
door vuurdraak - Mar 31, 2006 om 15:31
11 Antwoorden / 6 Vragen

Ik werk als coördinator bij de dierenambulance en helaas krijgen wij vaak telefoontjes over de kattenoverlast.Het éérste probleem is vaak dat wanneer er een vreemde kat bij iemand in de tuin komt zij het in het begin niet zo erg vinden en de kat zelfs te eten geven.( FOUT).hierna komt hij dus elke keer terug met e.v.t zijn vriendjes.Vaak worden wij dan gebeld omdat de kat dan zo brutaal is geworden dat zij zelfs bij de mensen binnen proberen te komen en ook gaan sproeien in huis. Of wij dan de kat willen ophalen.Vaak woont de kat één of twee straten verder.Wij geven deze mensen dus altijd het advies om de kat niet te voeren en om het op een diervriendelijke manier weg te jagen.Eerst met water gooien,wat ook helpt is van een boterhamzakje met water een soort bommetje maken en hier de kat mee raken.Ook van harde geluiden zijn ze vaak bang.Je kunt in de winkel zo'n voetbal toeter halen want die maken veel lawaai en dit schrikt ze zeer af.Ook tijger /leeuwenpoep is aan te raden.In de dierenwinkel zijn zoveel middelen hiervoor te krijgen.Ik wens jullie veel succes hiermee.

an
door antzan - Mar 31, 2006 om 16:07
21 Antwoorden / 6 Vragen

ook wij hadden kattenoverlast, en in de dierenwinkel kreeg ik 6 hodertjes en korrels. deze gebruikt en het was echt over,               maanden erna zat er nog spul in. ons konijn en de hond van mijn zus hadden er geen last van. alleen de 4 katten van de buren zijn al meer dan 2 jaar weggebleven. Zei nog gezegd, dat de buren hebben meebetaald.  als ik me goed herinner ieder 12 euro Maar echt perfekt.

brynnar
door brynnar - Mar 31, 2006 om 16:10
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Het is voor mij een raadsel dat de redactie van Kassa een vraag uit maart 2004 weet te kiezen tot vraag van de week op 31 maart 2006.

Zullen we dit meer dan twee jaar oude draadje eens richting begraafplaats afvoeren?

Mvgr - B

no
door nobel - Mar 31, 2006 om 16:29
6 Antwoorden / 0 Vragen

Heb eveneens veel last van "kattenleed" in mijn tuin ondervonden maar na een tip via een luisteraar van Omroep Zeeland om een driekwart gevulde fles (glas of plastic)met water in de tuin te leggen (grasveld) was het vrijwel meteen gedaan.Wel af en toe de fles verleggen (om de 4 dagen). Katten schijnen een rothekel te hebben aan alles wat met water te maken heeft en die gevulde fles vormt voor hen een regelrechte bedreiging. Ze mijden dan betreffend perceel als de pest.

Wi
door Wilmpje - Mar 31, 2006 om 16:34
23 Antwoorden / 23 Vragen

Je moet kruitnagelolie gebruiken, flink wat druppels op het tarras en er komen geen katten meer.Het stinkt wel wat en is te koop in een reformhuis. Je kunt ze ook eten geven, waar ze eten doen ze hun behoeften niet.

ho
door honest52 - Mar 31, 2006 om 16:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruiken jullie soms ook PEPER en andere bijtende producten voor vervelende kinderen ?
Ik zou de schuld ,dat jullie last hebben van katten maar is zoeken bij mensen (buren) die hun katten gewoon buiten los laten lopen ,dus aan hun lot over laten .
Heel raar,dat (denk ik) 80 % van de mensen denkt dat het aan de katten ligt.
Net als hondenstront op straat..dat ligt niet aan de honden...maar aan de baasjes !
Mijn visie is dat als je huisdieren of kinderen hebt...er ook optimal voor moet zorgen !!!

DUS DE PLOSSING IS :  GA IS OP ZOEK VAN WIE DE KATTEN ZIJN ,DIE JE OVERLAST GEVEN .

Een dierenvriend .

ed
door edenijs - Mar 31, 2006 om 16:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

De sugestie om schrikdraad te plaatsen is goed. Kennis van ons had ook erg veel kattenoverlast in zijn tuin. Na het plaatsen van schrikdraad zijn er nooit meer katten in zijn tijn gesignaleerd.

Op marktplaats wordt regelmatig scrikdraadinstallaties (betaalbaar) aangeboden. Succes.

ho
door honest52 - Mar 31, 2006 om 17:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook nog iets voor Jette.....

Mijn antwoord op je vraag(opmerking) ...Het is toch echt te gek voor woorden dat je als niet-kat bezitter, van
alles moet kopen!!! om er geen last van te hebben !!   IS : Het is toch echt te gek voor woorden dat je als niet kinderen bezitter, van
alles moet DOEN om er geen last van te hebben!!!!!

vin100
door vin100 - Mar 31, 2006 om 17:11
35 Antwoorden / 2 Vragen

Hondenbelasting zou verhoogd moeten worden! Die smerige beesten poepen maar in het rond.. sorry hoor maar ik ben nog nooit in een kattedrol gestapt... de meeste doen netjes in de bak of begraven het in een tuin waar het mooi als mest kan dienen.
... sorry maar dat moest ik ff kwijt .. je snapt al dat ik een kattenliefhebber ben en nou niet bepaald een fan van honden, beetje bevooroordeeld, tja, net als u he?

an
door anthonetta - Mar 31, 2006 om 17:12
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wat dacht u van hondenoverlast, wij hebben een kat, die gaat keurig op de bak.
Wij wonen op schip, in een historische haven, u begrijpt het al, leuke plek om je hond uit te laten, je kan gelijk een beetje kijken naar die mooie oude schepen.
Wij leggen de slang om onze watertank te vullen tussen de hondedrollen door, lekker fris, de gemeente (R'dam)doet er ook niet veel aan, hebben er kontakt over gehad, maar4 er zijn natuurlijk andere zaken die de aandacht vragen zoals criminele jongeren e.d. Heel begrijpelijk, maar de hondedrollen zijn ons een doorn in het oog.
Wat uw probleem betreft misschien  kunt u een grote kattebak neerzetten, of een bordje ophangen "pas op niesziekte"
Ik wens u veel sterkte
Carla

da
door daan1973 - Mar 31, 2006 om 18:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf een gigantische kattenfan.. heb er 4 in huis maar snap gewoon niet waarom mensen hun katten buiten laten lopen.. Katten zijn hygienische beesten die het netjes op hun bak doen... Ik heb een grote tuin maar ook daar komen mijn eigen katten niet. Als ik een kat van buren zie krijgt hij een plens water naar zijn kop gesmeten.. Ze moesten gewoon verplichten dat de katten niet buitenshuis mogen lopen. als ze wel naar buiten moeten dan in een speciale kattenren.

he
door heideveld - Mar 31, 2006 om 18:35
43 Antwoorden / 6 Vragen

Al eens een gesprek aan gegaan met de eigenaar/eigenaren van de kat(ten) en/of het aan de orde gesteld in een vergadering van de Vereniging van Eigenaren? Wie weet komen jullie er in goed overleg uit. Een kattenbak is wellicht ook een oplossing. Denk dat katten daar eerder in poepen dan in kiezels en sedum.

pa
door pamuk - Mar 31, 2006 om 18:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het maakt niet uitof je een liefhebber van katten bent of niet vind ik.

Heb zelf een kat waar niemand last van heeft, als hij naar buiten gaat blijft hij netjes in onze tuin.

Maar ik erger maar rot aan de katten van anderen in de buurt.

Bollen geplant en de helft is weer naar boven gegraven.

Daarnaast als je in de tuin aan het werk bent grijp je in de stront.

Toen de katten nog jong waren  heb ik ze een paar keer terug gebracht maar dan werd er gezegd dat ze er niets aan kan doen ik laat ze toch lod lopen.

Waarom katten aanschaffen als je ze toch naar buiten laat gaan?

ma
door mandala - Mar 31, 2006 om 19:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben een ongelofelijke kattengek maar ik kan me goed voorstellen dat je hier  - als niet kattenbezitter - niet vrolijk van wordt. Ik heb voor mijn eigen katten een stukje achtertuin dat ik regelmatig los en schoon houd. Mijn  katten poepen dus op hun eigen terrein en we krijgen af en toe ook nog wel eens bezoek van de kat van de buren maar dat gaat in een moeite door. Misschien een optie om eens met je buren te gaan praten om met hen tot een dergelijke oplossing te komen.

do
door dootjemootje - Mar 31, 2006 om 20:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is denk ik niet zozeer dat de katten komen, maar voornamelijk dat ze poepen op de plekken waar je dat niet wilt. Katten houden, zoals al eerder werd verteld, van losse grond. Wat je, lijkt mij, het beste kunt doen is een plekje maken waar de katten juist WEL gaan zitten. Een plekje met los zand. (vooral zandbak-zand vinden ze lekker). Op een plek waar je er geen last van hebt. Zo weer je de katten niet echt, maar je hebt in ieder geval niet meer de poep op plekken waar je het niet wilt hebben. Je zult wel een keer in de zoveel tijd nieuw zand neeleggen.

Misschien willen de katteneigenaren daar ook wel (financieel) aan meewerken. Je kunt het voorleggen.

an
door anibus - Mar 31, 2006 om 20:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nu zal mijn tip niet zo handig werken op een dakterras of wanneer je zelf nog huisdieren in de tuin hebt lopen, maar bij ons werkt het goed. Wij kijken waar de route van de kat is en steken daar coctailprikkertjes in de grond maar wel zo dat ze duidelijk te zien zijn. Dit doen wij ook in huis maar dan in de plantenbak die niet als kattenbak gebruikt mag worden. Je moet het wel even bij houden en zorgen dat ze goed te zien zijn, anders werkt het niet en je loopt het risico dat je er zelf in grijpt wanneer je in de tuin aan het werk bent.

Wat je ook gaat proberen, veel succes ermee!

fa
door fadadomar - Mar 31, 2006 om 21:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Aan Vin100: Ik vind het jammer dat de mensen in jouw buurt de drollen niet oprapen. Ik heb zelf 2 honden en 4 katten. Ik raap de hondendrollen altijd op, zelfs als ze op het gras liggen. als de gemeentes strenger zouden beboeten ipv hondenbelasting op te leggen, zouden ze volgens mij meer geld in het laadje krijgen!

Voor het kattenprobleem weet ik niet zo goed een oplossing te bedenken. Ik heb mijn katten binnen moeten houden omdat ze niet in mijn tuin willen blijven, maar mijn buren er lastig mee vallen.

Zou het misschien helpen een kattenbak met zand of zo neer te zetten op een plek waar jij er niet zo'n last van hebt? Die kun je dan regelmatig legen (of door de kattenbezitters laten legen). Ik weet dat dat ook geen prettig karwei is, maar altijd beter dan overal drollen te vinden...

Sterkte met het probleem!

ap
door apostolos - Mar 31, 2006 om 21:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Konden maar de Katten reageren op deze kleinzielige klacht, dan zouden zij schrijven dat

zij -de Katten – grote moeite hebben met de Mensen die de hele Wereld bevuilen en op alle manieren –letterlijk en figuurlijk- smerig maken.

Wees vriendelijk voor de katten, geef ze wat te eten, praat met ze, maak je dakterras gewoon zelf schoon en maak een goede kattenback voor ze. Dan zullen, de katten van je gaan houden – ook -.

Dan zal je een betere mens voelen.

Stel dat je kunt het niet opbrengen kan je altijd verhuizen.

Ergens waar geen katten zijn maar alleen muizen.

vu
door vuurdraak - Mar 31, 2006 om 23:01
11 Antwoorden / 6 Vragen

Hou je zelf ook van katten die zo brutaal bij je in huis naar binnen sluipen en je gordijnen ,bankstel en muren en noem maar op wat je in de woonkamer hebt staan heerlijk gaat besproeien??? nou dan vang ik deze katten en breng ze bij je thuis ,dan kun je pas echt van ze gaan houden.Het slaat nergens op wat u vertelde.mensen willen graag huisdieren maar wanneer ze erachter komen wat er nog meer bij komt kijken dan wordt het een ander verhaal.Zoals opvoeden.de dierenarts wat ook kosten met zich meebrengt.Wanneer mensen ergens bang van worden dan dumpen ze héééél makkelijk hun huisdier .Nu er ook katten zijn gevonden met het vogelgriepvirus(nog niet in nederland)dupen mensen hun katten.De asiels worden steeds voller en voller en mensen willen echter alleen maar een klein lief poesje(kitten)maar wanneer ze groter worden dan moeten ze gecastreerd worden maar dat is dan te duur dus worden de katten 's ochtends wanneer het baasje naar het werk gaat naar buiten gezet.Hierdoor krigen zeer veel mensen overlast van katten.Coctailprikkers in de tuin is zeer gevaarlijk.heeft u wel eens gezien wat dat kan aanrichten ? trouwens ook al raken ze gewond ze komen altijd weer terug.Water en harde geluiden werken het beste en is het diervriendelijkste.Straks willen jullie nog rotjes( vuurwerk) naar ze toegooien.En dit moeten dan de dierenliefhebbers voorstellen.Ik zou zeggen ga eens bij een asiel kijken wat daar aan verwaarloosde dieren binnen komen of bij een dierenabulance vrijwilligers werk doen dan zie je pas wat mensen aanrichten om andermans katten uit hun tuin te weren.een boze dieren liefhebber.

he
door helly - Mar 31, 2006 om 23:11
5 Antwoorden / 7 Vragen

Hondenbeziters moeten hondenbelasting betalen, waarom katten- bezitters dan geen kattenbelasting? (de belastingdienst zou erg rijk worden!!)

En katten aan een lijntje, honden moeten toch ook aangelijnd als ze buiten komen?

no
door nounou - Mar 31, 2006 om 23:19
30 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk best wel simpel: HUISDIERSCHRIKDRAAD! Heb daar zelf goede ervaringen mee en het werkt ook tegen honden. Kinderen schrikken wel maar lopen absoluut geen schade op als zij de draad aanraken. Meestal maar 2x en de kat/hond weet perfekt waar hij niet moet komen!

aj
door ajtr - Apr 1, 2006 om 00:39
46 Antwoorden / 7 Vragen

Ga naar een dierenasiel en haal daar een vangbak en lok de kat(en) hier in.Zit er een in dan breng je deze naar het dierenasiel en plobleem is oven.Nee??? doodschieten en dan is het wel over en ben je van het hele gedonder van die katten af

ta
door tammy27 - Apr 1, 2006 om 10:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

jongens. Ik heb zelf 2 binnenkatten. nee dat is niet zielig. omdat ik vind dat anderen geen last van mijn katten moeten hebben en ik degenen ben die er voor heb gekozen. daarom zou het goed zijn dat andere kattenbezitters het ook zo zouden doen. kleine moeite om een kitten van jongs af aan aan te leren om binnen te blijfen. Lukt dit niet ivm met het boederij kitten type. (zijn katten die al buiten zijn opgegroeid en de drang bezitten om wild te blijven) koop dan een ras kat. Honden laat je toch ook niet vrij buiten rond lopen zodat ze overal voor andermans deuren poepen. tuinbezitters.. Ik kan me deze fustratie best voor stellen. een tip die wel helpt is namelijk een krachtige waterspuit of een waterslang waar je de kat eens flink mee laat schrikken. tegenwoordig heb je van die apperatuur waar het water als er een kat voorbij schiet een straal spuit. Ik weet niet of het werkt. ik heb geen tuin.  STERKTE!!

ta
door tammy27 - Apr 1, 2006 om 10:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

EN WAT OOK HELPT. VOLG EEN CURSUS VOOR HET OPVOEDEN VAN KATTEN OF HONDEN. SCHIJNBAAR HEBBEN HEEL VEEL MENSEN DAAR MOEITE MEE!!!!

DAN ZIJN ZE OOK NOOIT TOT LAST VOOR ANDEREN EN MAKEN ZE OOK NIKS STUK.

wi
door wijffie - Apr 1, 2006 om 11:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

als u zo last heb van de katten op u dakterras dan kan u bij de dieren
winkel een busje  mispoes kopen het stinkt ontzettend maar het
helpt wel. veel succes.jannie.

joost12
door joost12 - Apr 1, 2006 om 12:17
52 Antwoorden / 0 Vragen

er is bij intratuin nog iets anders wat je ook zou kunnen gebruiken, hoe het precies heet weet ik niet meer maar je hoeft er maar 1 a 2 druppeltjes hier en daar te gebruiken en op die plekken komen ze dan niet meer, Het zijn niet de korrels waar jij het over had. Deze druppels stinken wel hoor maar werken perfect.  Ik heb ze heel vaak gebruikt in me eigen tuin voor katten en honden, vaak hoor je de eigenaren van deze beesten klagen dat hun dieren heel vies stinken en niet weten waar door dat nou komt. De oorzaak zijn deze druppels.

to
door toonklus - Apr 1, 2006 om 12:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

de kat vangen met een kattekooi en bij de desbetreffende eigennaar voor de deur zetten .help gegaranderd.zorg wel dat je niet gezien word.succes.

sj
door sjorsthomas - Apr 1, 2006 om 12:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Katten hebben een hekel aan koffiedrab tussen hun tenen. Als je een laagje daarvan (hoeft echt niet dik te zijn) legt op de plaats waar ze het terras opkomen, blijven ze waarschijnlijk wel weg! Steeds blijven aanvullen, en nou maar hopen dat jullie koffie drinken...

sa
door sanneklok - Apr 1, 2006 om 13:54
49 Antwoorden / 16 Vragen

Ik vraag me altijd af waarom katten niet net als andere huisdieren behandeld worden. Die zijn thuis zoals hun naam zegt maar katten poepen in andermans tuin en lopen overal rond..Ik heb iets tegen katten, daar ben ik eerlijk in en ik ben er dan ook vreselijk op tegen dat men dit huisdier altijd de straat op stuurt. Koop dan geen huisdier!

Groeten S@nne

sp
door sprengfo - Apr 2, 2006 om 15:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik woon op een koopappartement en ondanks dat in het huishoudelijk regelement is afgesproken geen loslopende huisdieren te laten lopen wonen hier ook asoos die hun katten over de galerijen laten rondlopen.Het bestuur is te slap om hier tegen op te treden. Het gevolg is kapotgekrabte deurmatten,vloerbedekking in de hallen die naar kattenpis stinkt etc.Zelf heb ik een apparaatje wat een bepaald geluid produceerd en als ik het knopje indruk gaan de katten er als een speer vandoor. Het is dermate succesvol dat voor mijn huisdeur zelden nog een kat komt en mijn deurmat vrijblijft van pislucht etc. Ik ben hier geen liefhebber van maar het kan niet anders in een land waar het voor veel mensen toch moeilijk is om rekening met elkaar te houden.Hopelijk gaan deze zgn dierenliefhebbers nog een samen met hun kat op de mokerheide wonen.

he
door heideveld - Apr 2, 2006 om 15:41
43 Antwoorden / 6 Vragen

Even een zij(katte-)spoor: Het bestuur van een Ver. van Eigenaren kies je zelf en je hebt ook de mogelijkheid om agendapunten aan te leveren. Dus: wat let je zou ik zeggen. Evt. medestanders verzamelen (handtekingenlijstje) en bestuur moet het dan wel agenderen. Helaas komt dit de onderlinge verstandhouding (als die nog goed is) vaak niet ten goede, maar 't is denk ik de enige manier om knopen door te kunnen hakken.

sa
door sanneklok - Apr 2, 2006 om 16:15
49 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo,

Het gaat mij eigenlijk niet alleen om het aso gedoe dat die beesten in je tuin poepen. Het weegt voor mij minstens zo zwaar dat iemand die kiest voor een huisdier zelf daar de lusten en de lasten van moet dragen. Die katten zijn zo brutaal! Toen mijn scootmobiel nog geenvaste overkapte huisvesting had, stond hij in de carport en de kat van de andere kant van het plein lag er op te slapen. Je kon het aan de pootjes zien en aan de haren. Ik heb daar toen peper opgestrooid. Daarna ging de grappenmaker mijn bak met een boompje overhoop krabben en zat hij daar in te poepen. Ook op de rand van die plantenbak ligt nu rondom peper maar het is toch eigenlijk te gek (om los te lopen 2X) ! Als de eigenaar thuis is zit deze zelfde grappenmaker vaak thuis buiten op de vensterbank en krabt tegen de ramen als teken dat hij/zij naar binnen wil. Hij wordt dan niet eens binnen gelaten. Nou, als je zo een kat moet hebben neem er dan geen. Laat deze grandioze regering maar eens beginnen een grandioos bedrag aan kattenbelasting voor elke kat apart gaan vragen. Je zal zien dat er dan heel wat minder katten zijn! Ik ben er ook nog eens hartstikke allergisch voor en krijg een astma aanval als ze te dicht bij me zijn dus er is bij mij echt geen greintje sympathie voor deze dieren. Ik doe ze niets aan maar als je het mij vraagt mogen ze de mensen dwingen ze minimaal altijd thuis/binnen te houden! Zo dat is er even uit, groetjes,

Sanne

ga
door gabriel_1 - Apr 2, 2006 om 18:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

sorry hoor maar jullie klinken hier als een stel oude knarren ..

Waren jullie ook zo toen jullie nog jong waren? Kattenharen op het dak van mijn auto, gut gut zeg.

Goed als je werkelijk drollen vindt op je terras dan heb je recht om daarover te mopperen. Koop dan dat schikdraad, het werk goed weet ik uit ervaring. Voila probleem opgelost.

Vergeet niet dat een beetje 'rommel' en 'chaos' in ons land het Juist bijzonder maakt. Op vakantie ga je toch ook op zoek naar pittoreske (romantisch, rommelige) achterbuurtjes waar alles niet perfect geregeld is. Dat is de Jus van het leven.

sa
door sanneklok - Apr 3, 2006 om 10:17
49 Antwoorden / 16 Vragen

Nou over vooroordelen gesproken? Moet je een oude knar zijn om niet de overlast van de katten van de omwonenden in je carport en op de zitting van je scoot mobiel (dat is wel wat anders dan het dak van een auto hoor! Dit wordt schoon gehouden om er altijd zonder meer op te kunnen neer zakken ). Is die scoot de oorzaak van de oude knarren? Daar rijden meer jongelui in dan leuk is. Zo'n ding krijg je als je zelf niet meer met je benen kan...

Heeft dat iets te maken met de jus van je vakantie? Dan vraag ik jou opperdrollenruimer van Nederland te worden en en passant even die belasting te regelen als je het allemaal zo mooi vindt. Ga dus alsjeblieft je gang dan help je heel wat mensen en laat je vooroordelen alsjeblieft waar ze zijn......in jouw gedachtenwereld.

Sanne

an
door anja71 - Apr 4, 2006 om 11:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een verademende reactie.

Als alle kattenbezitters hun kat moeten binnenhouden, krijgen we een volgend forum over muizenoverlast. Bovendien worden die kattenharen door oa vogeltjes verwerkt in hun nest.

Inderdaad moet er een oplossing worden gevonden voor echte overlast, zoals poep in de tuin of kattenpis in de gang van een appartementencomplex, maar een beetje zand op je auto/scooter krijg je ook als het waait in een droge periode! Kattenharen beschadigen je auto niet (itt bijv vogelpoep).

Bovendien snappen katten, maar ook bijv honden of vogels, niets van die rare gewoonte van mensen om de wereld op te delen in kleine stukjes. Terwijl onze territoriumdrift zo op hol is geslagen dat zelfs dieren niet op die specifieke stukjes grond mogen komen (terwijl dieren zo bereid zijn om de wereld te delen)

kattenhulp
door kattenhulp - Feb 25, 2007 om 13:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk hier eens http://www.kattenhulpdelfland.nl/gezondheid/burenruzies.html

av
door avince65 - May 4, 2008 om 10:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

ook de duiven van een andere buurman?

av
door avince65 - May 4, 2008 om 11:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

met steeds weer achteroverleunende overheden op dit gebied zal die wetgeving er nooit komen.En trouwens,al is er wel wetgeving,dan zal oom agent nog steeds geen tijd hebben.Wetgeving om wetten te handhaven,zal eerst nodig zijn.
Ik moet nog steeds als ik wandel, met naar beneden gebogen hoofd lopen om de door hondenliefhebbers niet opgeruimde hondendrollen te omzeilen.

sa
door sanneklok - May 4, 2008 om 11:07
49 Antwoorden / 16 Vragen

De beste oplossing is denk ik dat ze kattenbelasting gaan vragen. Per kat dan bedoel ik want dat is ook met honden zo. De honden moeten aan de lijn en daar zijn speciale uitlaatplekken etc. voor en katten laten ze lekker lopen en iedereen heeft er meerdere, BAH!

Laat de regering dát maar eens regelen, daar heeft iedereen wat aan en het aantal katten dat rond loopt zal beslist sterk gaan afnemen!

Sanne

av
door avince65 - May 4, 2008 om 11:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Schande he om "ouwe knar" te zijn,zelf nog jong zeker?Hoop maar  ook zelf eens een "ouwe knar" te worden.
Wat heeft leeftijd nou met een mening over dit probleem te maken?Misschien wel een zekere mate van intelligentie en/of wijsheid.

av
door avince65 - May 4, 2008 om 11:46
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk van niet,ik zie steeds meer honden en steeds meer "eigenaren/uitlaters"die de hond laten poepen en de stront niet opruimen.

re
door rebellion - Jun 1, 2008 om 18:02
5 Antwoorden / 2 Vragen

Je moet niet alle hondenbezitters over een kam scheren,overigens is het ook nog zo gelegen dat wij belasting betalen om onze hond te laten bouten .

Een kattenbezitter betaald echter 0,0 % en heeft totaal geen zicht waar zijn kat zijn behoefte doet.

Mijn hond zal nimmer bij iemand in de tuin gaan staan pissen of schijten,een kat doet dit wel.

Je zal mj niet horen schreeuwen dat kattebezitters ook belasting behoren te betalen ,echter ben ik wel van mening dat ik niet mijn eigendom hoeft onder te laten schijten of sproeien door een kat van een ander,niks stinkt erger dan de urine van (sproei) of schijt van een kat.

Als men dan ook nog zo reageerd dat men de schuld eerst naar de hondebezitters probeert te schuiven alvorens zelf verantwoording te nemen voor je huisdier ,dan ben je nog naar mijn mening een hypocriete ***** ook.

Ben dan wel blj dat er zo  gereageerd wordt door de kattenbezitters,geeft mij in ieder geval het recht het schrikdraadje even op te voeren naar een hoger voltage.

Denk dat onze kattenbezitters eens wat minder lui moeten zijn en de bak van de kat eens wat meer moeten verschonen ,dat scheelt al de helft.

Dan zal ik van de week nog een keer vriendelijk vragen of de kattenbezitters hun dier willen binnen houden,alvorens ik zwaardere maatregelen gaat treffen.

lo
door lonesome - Aug 7, 2009 om 22:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

eerst dachten we dat er katten en honden in onze voortuin scheten,maar achteraf bleken het de hangjongeren te zijn die in de voortuinen scheten.zeker toen ook gebruikte condomen gevonden werden en die gebruiken katten volgens mijn niet.