ni
door nienie1986 Oct 12, 2017 om 17:36
Vrije tijd & tuin

Kinderconcert door hevige regen eerder moeten verlaten.Geen geld terug.Mag dit?

Op 17 augustus 2017 zijn wij naar het kinderconcert van Dirk Scheele geweest dat plaatsvond in de tuinen van Paleis Soestdijk. Hieraan gekoppeld zat een Dikkie Dik speurtocht. Van tevoren werden wij via de mail op de hoogste gesteld dat de weersvoorspellingen niet erg goed waren en we werden verzocht daar rekening mee te houden door gepaste kleding te dragen en paraplu's mee te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Aan het begin van het concert begon het met een kleine bui. Nadat het kort even droog was, heeft het de rest van het concert enorm hard geregend. Geen klein buitje, maar continu stromende regen. Dirk Scheele zelf stond droog onder zijn podium met dak, wij werden door- en doornat. Zelf waren wij met onze dochter van 1,5 jaar. De leeftijden van de andere kinderen varieerden van 0 tot ongeveer 7 jaar. Op een gegeven moment hadden we het zo koud dat het concert niet leuk meer was om naar te kijken. We hebben toen besloten naar huis te gaan, dit was ongeveer op de helft van het concert. De Dikkie Dik speurtocht hebben we ook niet meer kunnen doen.

Ik heb toen het volgende gemaild naar de organisatie: "We hadden gehoopt dat jullie beter zouden anticiperen op de weersvoorspellingen. Wat ons betreft had de voorstelling ook prima in een partytent plaats kunnen vinden, dan waren we tenminste droog gebleven. Omdat hier geen rekening mee is gehouden, achten wij het niet meer dan logisch dat we het geld voor de kaartjes terugkrijgen, zodat we op een ander moment naar Dirk Scheele kunnen gaan kijken, eventueel elders in het land."

De reactie van de organisatie:

"Beste mevrouw Deelen,

Ik reageer hierbij op uw mails van 17 en 29 augustus. Allereerst excuses dat ons antwoord even op zich heeft laten wachten.

De concerten van Dirk Scheele vonden plaats in de buitenlucht; het risico van buitenevenementen, zeker in Nederland, is uiteraard dat het weer tegenvalt. Helaas was dit op 17 augustus het geval, zoals u aan den lijve heeft ondervonden. Slechts bij levensbedreigende situaties als onweer en harde storm, is er reden voor annulering van de voorstelling, dan wel restitutie van toegangsgelden. Daar is in dit geval geen sprake van en wij kunnen het geld voor de kaartjes dan ook niet terugstorten.

Omdat u door de regen de speurtocht van Dikkie Dik niet meer heeft kunnen doen, kunt u hiervoor alsnog naar de paleistuin komen. De speurtocht is verlengd t/m de herfstvakantie (22 oktober) en te doen op vrijdag, zaterdag en zondag en ook op dinsdag 19, woensdag 20 en donderdag 21 oktober. Als u mij laat weten op welke datum en met hoeveel personen u wilt komen, dan zorg ik dat de kassa op de hoogte is van uw komst."

Mijn reactie daarop:

"Ik ben erg teleurgesteld in uw berichtgeving. Ik begrijp dat er geen sprake was van een levensbedreigende situatie, maar er was al van tevoren bekend (en ook al over gemaild door jullie) dat het weer uitermate slecht zou worden. Ik vind het geen stijl dat er dan voor wordt gekozen om geen waterwerende maatregelen te nemen. Voor volwassenen op een festival zou ik dit nog kunnen begrijpen, maar jullie hebben hier te maken met hele kleine kinderen die snel afkoelen in de stromende regen van deze dag.

Het was voor ons dan ook onmogelijk om de voorstelling uit te kunnen zitten en het was op een gegeven moment verre van leuk. Omdat er geen maatregelen zijn genomen ben ik van mening dat restitutie van de kaarten wel het minste is wat jullie voor ons kunnen doen. Ik waardeer het aanbod voor een andere keer de speurtocht komen doen, maar omdat wij helemaal vanuit Doetinchem moeten komen is het voor ons niet de moeite om hier weer zoveel benzinekosten aan te besteden.

Graag hoor ik van u een andere oplossing, want hier neem ik geen genoegen mee."

De reactie van de organisatie:

"Beste mevrouw van Deelen,

Wat vervelend om te horen dat u teleurgesteld bent in onze berichtgeving. Helaas kan ik u niets anders bieden dan wat mijn collega ... u heeft geschreven.

Met vriendelijke groet"

Mijn vraag aan u: mogen zij dit zo doen? Hebben wij recht op (een deel) restitutie? Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor het meedenken!

1915 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2017 om 17:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik vind het aanbod van de organisatie meer dan bevredigend. Dat u uit Doetinchem kwam voor het kinderspektakel/concert, met regen, daar kan de organisatie niets aan doen en dat u alsnog kunt meedoen aan de speurtocht in de herfstvakantie is een prima aanbod. Is dus logisch, m.i. dat u geen geld terugkrijgt.

ni
door nienie1986 Oct 12, 2017 om 17:51
Antwoorden / 1 Vragen

De insteek van ons bezoek aan Soestdijk was het concert, niet de speurtocht. De speurtocht was ook vele malen goedkoper dan het concert. Ik vind het dan ook niet terecht dat we voor het concert geen restitutie krijgen.

me
door mein33 - Oct 12, 2017 om 17:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Overmacht"  voor de organisatie misschien !!
Genereus aanbod waaruit u maar kunt kiezen en u bent daarbij ook nog eens verzekerd** van een leuk uitje voor de kinderen tijdens de herftsvakantie.

**(behoudens overmacht vanwege mogelijk slechte weersomstandigheden).

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2017 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard mogen zij dat zo doen. U bent vertrokken omdat u het koud had. Uw kind zal ongetwijfeld in een wagentje gezeten hebben met een regenkap. En dan een speurtocht met een kind van 1,5?

Maar goed, die kunt u nog gaan maken. Weer een leuk uitje, hopenlijk met beter weer.

Die zanger is voor twee tot acht jaar. Uw ki d te jong en uzelf te oud.:-)

ni
door nienie1986 Oct 12, 2017 om 17:56
Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt een kind van 1,5 jaar echt niet 2 uur in een kinderwagen laten zitten in de stromende regen... Ook niet als het niet regent trouwens ;-) Bovendien heb ik gevraagd of het concert geschikt was voor een kind van 1,5 en zij hebben daar bevestigend op geantwoord.

tijger1
door tijger1 Oct 12, 2017 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u kiest er zelf voor om met zo’n hummel naar een concert te gaan. Eerst een eind in de auto en dan ook nog terug.

U had ook nog zelf naar Weeronline kunnen kijken en het uitje kunnen afstellen.

ni
door nienie1986 Oct 12, 2017 om 18:07
Antwoorden / 1 Vragen

De kaarten waren al een hele tijd geleden gekocht. We hadden gehoopt op meer maatregelen vanuit de organisatie, juist omdat er kleine kinderen bij betrokken waren. In de auto heeft onze meid geslapen, dus dat was geen probleem.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 12, 2017 om 18:03
1129 Antwoorden / 98 Vragen

In dit natte kikkerlandje van ons had u zelf beter moeten anticiperen op regen. Die was immers voorspeld! Dus: warme kleding, regenpakken aantrekken en onder paraplu's schuilen. Ook in een partytent zou het niet aangenaam geweest zijn, hutje mutje op elkaar. Wat fijn dat u alsnog kunt deelnemen aan die speurtocht!

ni
door nienie1986 Oct 12, 2017 om 19:07
Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard  hebben wij hierop geanticipeerd door ons erop te kleden en paraplu's mee te nemen maar bij 2 uur aanhoudende regen is alsnog alles doornat.

ne
door neodutchio - Oct 12, 2017 om 18:17
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als er een weeralarm wordt afgegeven gebeurd er niets en als er niets gemeld wordt valt het met bakken uit de hemel. Niets zo onvoorspelbaar als het weer. Of er 1mm zou vallen, of 30cm, dat kan niemand van te voren weten. Er volgt een waarschuwing vooraf over het weer zodat u een afweging kan maken. U besluit zelf te komen, dan kunt u niet achteraf gaan klagen.

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2017 om 18:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als de insteek @nienie1986, het concert was: we leven wel in Nederland. Regen, enz. U werd verteld om papaplu's mee te nemen. Maar ook, dat begrijp ik uiteraard wel dat het om een klein kind gaat, het risico op een droog festijn is nu eenmaal niet zo groot in ons landje. Dat weet ik, dat weet u, dat weet iedereen. Men kan 'geluk' hebben met een openluchtconcert, zeer zeker, maar ik kan me ook heel goed indenken dat de organisatie u, en anderen, er niet aan kan beginnen om dan iedereen maar geld terug te geven vanwege de regen. Dan zouden alle organisaties die buiten-festijnen binnen de kortste tijd failliet zijn.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2017 om 18:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Graag hoor ik van u een andere oplossing, want hier neem ik geen genoegen mee."
Actie! Actie! ;-)

mogen zij dit zo doen?
Ja

Hebben wij recht op (een deel) restitutie?
Nee.
Is al aardig dat ze een coulance-aanbod gedaan hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 12, 2017 om 18:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

weersvoorspellingen niet erg goed waren en we werden verzocht daar rekening mee te houden door gepaste kleding te dragen en paraplu's mee te nemen

Welk deel heeft u niet begrepen?

jo
door jorisw - Oct 12, 2017 om 19:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even een partytent voor een paard honderd bezoekers neerzetten? Enig idee wat dat kost? En aan welke veiligheidsvoorschriften dat moet voldoen?

tenormin
door tenormin Oct 13, 2017 om 17:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Leuke type foutje @jorisw. Ik kan het paard al zien in de party-tent. ☺

aurora1
door aurora1 - Oct 12, 2017 om 19:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De organisatie heeft meer dan keurig gehandeld. Er is eerst gemaild over het weer. Vervolgens het aanbod  om alsnog die speurtocht te gaan doen met ook nog een ruime keuze aan data.
Nee, ze hoeven u geen geld terug te geven. U had zelf het weer vooraf beter in de gaten moeten houden en u had kunnen besluiten toch maar niet te gaan wegens de voorspellingen.
Ik begrijp overigens niet dat u een kindje van 1,5 mee neemt. Te veel gesleep, te druk allemaal, het duurt te lang enz. en erbij een lange autorit heen en terug. Voor de oren zal het ook wel niet zo goed zijn. Die twee jaar is wel het uiterste minimum en misschien ook nog wel te jong.

Gr
door Grunn1 - Oct 12, 2017 om 22:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Serieus??
Een goed advies aan u. Boek nooit meer iets in de buitenlucht, ga niet naar pretparken tenzij volledig overdekt want ja het zou eens kunnen gaan regenen het kan eens kouder zijn dan het gemiddelde van de afgelopen honderd jaar.

user123
door user123 - Oct 14, 2017 om 21:25
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik verbaas mij er over dat u hierover een klacht indient, en na een heel schappelijk aanbod nog steeds ontevreden blijft.
daarom begrijp ik de laatste reactie van de organisatie wel : gaat heen.