godsvlinder
door godsvlinder Mar 28, 2013 om 17:44
Vrije tijd & tuin

Klacht mbt Fit for Free -

Mijn zoon, haar vriendin en ik vechten al 7 jaar lang tegen Fit for Free om hen te laten stoppen met lidmaatschapsgeld te innen van zijn bankrekeningnummer daar hij daar enkel voor inschrijving was geweest en verder nooit meer 1 dag daar had gesport!
Dat kon ook niet want mijn zoon is ziek en steeds met korte onderbrekingen opgenomen geweest in een instelling ivm zijn kwaal.
Ik schreef brieven- ik stuurde machtigings intrekkingskaarten, Zijn vriendin stuurde brieven en nu hij weer thuis is deed hij zelf ook weer brieven sturen etc. Maar Fit for free blijft geld van zijn rekening trekken elke maand weer.Hij boekt het nu wel weer terug maar het is erg irritant en soms zit hij daardoor zonder geld, want ze innen gewoon wat hen goed dunken als achterstallige betaling blabla.
Ook naar zijn bank ABN/AMRO is een brief gestuurd met het verzoek geen geld meer over te maken aan Fit for Free wat ook zonder gevolg is gebleven.Ze bleven enblijven rustig overmaken al merken zij dat het geld steeds weer door rekeninghouder wordt teruggeboekt!
Ze eisen de pas van mijn zoon terug anders stoppen ze niet maar mijn zoon heeft pasje nooit gebruikt en zal na 7 jaar niet weten waar dat waardeloze pasje is gebleven in de toestand dat hij was.Ook dit is aan Fit for Free medegedeeld, maar niks helpt.
Ik wil dat zij de 7 jaar onverschuldigde betalingen naar mijn zoon terugstort in feite. Het is pure diefstal en er valt niet met ze te praten of tot rede te brengen!
Het wordt tijd consumenten te beschermen tegen zulke graaiers en Fit for Free moet opgedoekt worden.
Kassa had Fit for Free al eens een keer ter handen genomen maar ze gingen rustig op zelfde voet door!

2867 22 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 28, 2013 om 19:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u schriftelijk bij de amrobank hier in kennis gesteld, nee dan als nog doen.

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 29, 2013 om 05:12
22 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ik jur. maatschappelijk werkster ben betekent niet dat ik pretendeer de wijsheid in mijn zak te hebben en/of nooit meer zelf om raad en/of advies etc. zal hoeven vragen.
Mijn beroep beschermt mij ook niet van de steeds agressiever/manipulatiever/mafia verworden verkopers/instanties,enz.!
Lotto/Ditzo of wie dan ook zeggen niet:'' ohw daar doen wij het niet mee, wij laten haar met rust want zij is Jur. Maatsch werkster!!!
Doordenk info voor mensen met verstandelijke beperking op basisschool niveau!;-)

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 29, 2013 om 05:36
22 Antwoorden / 5 Vragen

Als de pas kwijt is en iemand in 7 jaar niet 1x is geweest om te sporten of wat dan ook en daar schriftelijk uitleg over is gegeven zal ieder bonafide bedrijf eigen maatregelen nemen. Omdat ik geen machtiging/inzage had over de bank zaken van mijn zoon/hij geïnterneerd was en hij meerderjarig is kan ik verder niks en hij is/was zelf niet in staat dat te doen. Ik wist niet dat Fit for Free toch doorging met innen van geld van zijn rekening tot een paar maanden terug. Nu gaat het weer een beetje, is hij weer thuis, kreeg ik inzage n heb ik de maandelijkse lidmaatschapsgeld na agressief heen en weer correspondentie kunnen stoppen. Maar Fit for Free blijft nu €100 voor het pasje eraf halen.
Ik vind dat zij op geen enkele bedrag recht hebben.Zij hadden al 7 jaar gratis geld gekregen!
dus zij krijgen dat geld niet en de bank van mijn zoon ga ik weer een brief schrijven om geld terug te halen met 1 jaar terugwerkende kracht...want ook dát had ik alláng voor hem gedaan gelijk met verzoek tot niet meer betalen van Fit for Free. de bank gaf geen gehoor! Ik ga een kopie van die specifieke brief wéér op sturen en beíde verzoeken nóg eens herhalen naar de bank toe en zien wat er nu gaat gebeuren. Ik vind dat mijn zoon recht heeft op het maximale wat hij terug kan krijgen/ weer afpakken van de boeven.Fit for Free ben ik klaar mee!Ze krijgen iig geen stuiver meer!Dat is al geregeld iig, want de €100 wordt per steeds meteen weer teruggeboekt door mijn zoon of mijzelf die nu wél zijn Internet bankieren kan beheren!

mediokas
door mediokas - Mar 29, 2013 om 10:59
27 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook wel wat problemen gehad om van FFF af te komen. Je kan maar 1x per jaar stopzetten en er blijkt nogal wat post te verdwijnen bij de beste mensen. Echter blijft het wel een feit dat je je pasje moet inleveren, dat is een regel waar ziekte of andere persoonlijke omstandigheden geen verandering in aanbrengt. Als het pasje niet meer in het bezit is, zal er een nieuwe pas moeten worden aangevraagd en deze zal moeten worden ingeleverd. Natuurlijk lijken dit nogal vervelende regeltjes, maar het staat wel in hun voorwaarden en daar is voor getekend. Het is niet een heel fijn bedrijf en je komt er maar moeilijk vanaf. Maar in uw situatie moet u toch echt zorgen dat u wel kunt voldoen aan de voorwaarden waarvoor getekend is.

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 29, 2013 om 11:16
22 Antwoorden / 5 Vragen

@mediokas:
Dank voor uw bericht,
Ik ben van mening dat er op élke algemene regel een utzonderingsregel tegenover moet staan! Dat is wettelijk verplicht! Indien bedrijven dat niet regelen dat is dat hun probleem.
Ik ga dus geen nieuwe pas aanvragen en we blijven de 100 euro terughalen tot zij er moe van worden of naar de rechter gaan!Kijken hoe lang zij het volhouden, want ze kennen mij nog niet!;-)
Grtz...

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2013 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar staat dat? Dat het wettelijk verplicht is een uitzondering op de regel te hebben. Cq. te maken?

mediokas
door mediokas - Mar 29, 2013 om 11:41
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=godsvlinder schreef op vrijdag 29 mrt 2013, 11:16]@mediokas:
Dank voor uw bericht,
Ik ben van mening dat er op élke algemene regel een utzonderingsregel tegenover moet staan! Dat is wettelijk verplicht! Indien bedrijven dat niet regelen dat is dat hun probleem.
Ik ga dus geen nieuwe pas aanvragen en we blijven de 100 euro terughalen tot zij er moe van worden of naar de rechter gaan!Kijken hoe lang zij het volhouden, want ze kennen mij nog niet!;-)
Grtz...

Er staat nergens in het wetboek dat er op iedere regel een uitzondering moet zijn. Sterker nog, het wetboek is juist bedoeld om dit uit te sluiten. Ik snap uw verontwaardiging, want ik heb zelf ook op ze zitten schelden. Maar uiteindelijk staan zij juridisch gezien wel in hun recht en dan is het wachten tot ze een incassobureau inschakelen en u voor nog hogere kosten komt te staan. Mijn advies in deze situatie zou zijn om uw trots in te slikken en gewoon te betalen, omdat u gezien de regelgeving dit bedrag gewoon verschuldigt bent. De regels lijken onrechtvaardig, maar dat maakt ze niet minder geldig en er is dus ook voor getekend.

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 29, 2013 om 13:27
22 Antwoorden / 5 Vragen

@Mediokas:
Haha, dank u wel voor uw advies en wie weet volg ik(mijn zoon) het toch op, maar ik weiger alsnog mee in te stemmen want er zijn meerdere wegen naar Rome zoals de bepaling dat het verboden is onmogelijke voorwaarden op te leggen!Zij moéten met een oplossing komen!Mijn zoon kan die kaart niet weer tevoorschijn toveren en verder is er m.i.; ik weet niet precies of het in/onder Bestuursrecht etc. zit of in boek 7BW wel degelijk een wettelijke bepaling/artikel,is die van uitzondering op algemene regels gebied. Situaties zijn geen-/gebeuren niet in blauwdruk en voor die gevallen waar men tussenvalt ofwel niet aan de criteria voldoet door onmacht o.d. moete er uitzonderingsregels zijn en als die er niet zijn dan moeten die gemaakt worden! Want mensen kan niet toveren de wet kan zoveel zeggen, wat niet kan kan niet gewoon. En tevens is zijn de Bepalingen van Fit for Free géénzins wetten en de wet (BW)staat boven bepalingen/clausules blablabla opgesteld door wie dan ook en als Fit for Free denkt bij mij door geniepige misbruik van de wet hun voordeel te halen zijn ze mis.Laten zij de kosten verhogen en naar de rechetr stappen dan leg ik alle bewijzen neer dat mijn zoon niet 1x daar is geweest.De tal van brieven geschreven door mij en de vriendin om de situatie uit te leggen en opzeggingen en zenden van opheffing machtiging etc... over en over.Laten ze maar proberen, Mijn zoon heeft genoeg voor dat rot waardeloze pasje betaald vind ik>
Nee ze krijgen derhalve géén cént meer, als zij willen zien wij elkaar voor de rechter!
I.ig bedankt voor uw goedbedoelde advies die ik zeer kon waarderen.
Grtz..

mediokas
door mediokas - Mar 29, 2013 om 13:37
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=godsvlinder schreef op vrijdag 29 mrt 2013, 13:27]@Mediokas:
Haha, dank u wel voor uw advies en wie weet volg ik(mijn zoon) het toch op, maar ik weiger alsnog mee in te stemmen want er zijn meerdere wegen naar Rome zoals de bepaling dat het verboden is onmogelijke voorwaarden op te leggen!Zij moéten met een oplossing komen!Mijn zoon kan die kaart niet weer tevoorschijn toveren en verder is er m.i.; ik weet niet precies of het in/onder Bestuursrecht etc. zit of in boek 7BW wel degelijk een wettelijke bepaling/artikel,is die van uitzondering op algemene regels gebied. Situaties zijn geen-/gebeuren niet in blauwdruk en voor die gevallen waar men tussenvalt ofwel niet aan de criteria voldoet door onmacht o.d. moete er uitzonderingsregels zijn en als die er niet zijn dan moeten die gemaakt worden! Want mensen kan niet toveren de wet kan zoveel zeggen, wat niet kan kan niet gewoon. En tevens is zijn de Bepalingen van Fit for Free géénzins wetten en de wet (BW)staat boven bepalingen/clausules blablabla opgesteld door wie dan ook en als Fit for Free denkt bij mij door geniepige misbruik van de wet hun voordeel te halen zijn ze mis.Laten zij de kosten verhogen en naar de rechetr stappen dan leg ik alle bewijzen neer dat mijn zoon niet 1x daar is geweest.De tal van brieven geschreven door mij en de vriendin om de situatie uit te leggen en opzeggingen en zenden van opheffing machtiging etc... over en over.Laten ze maar proberen, Mijn zoon heeft genoeg voor dat rot waardeloze pasje betaald vind ik>
Nee ze krijgen derhalve géén cént meer, als zij willen zien wij elkaar voor de rechter!
I.ig bedankt voor uw goedbedoelde advies die ik zeer kon waarderen.
Grtz..

Het is een wat moeilijk te volgen verhaal, maar wat ik eruit begrijp is dat u bedoeld dat algemene voorwaarden niet onredelijk mogen zijn. Dit klopt, maar dat zijn de algemene voorwaarden van FFF ook niet. Ze kunnen op uw morele kompas wel uitslaan naar onredelijk, dat doen ze bij mij ook. Ze voldoen echter wel aan de wettelijke bepalingen van het woord redelijk. De persoonlijke situatie van uw zoon staat hier volledig los van. Het is overduidelijk dat je tekent voor een jaar en dat je alleen op 1 vast moment kan stoppen in het jaar, MET inlevering van pas. Dit zijn volgens de wet geen onredelijke bepalingen en hierop zullen ze zich dan ook mogen beroepen. Ik kan mij uw gevoel goed voorstellen, maar vertel u uit ervaring dat u geen poot heeft om op te staan. Ik heb zelf ook 2 jaar lang contributie betaald, terwijl ik daar 0 keer gebruik van heb gemaakt.

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 29, 2013 om 13:37
22 Antwoorden / 5 Vragen

Dit wil ik ook meteen toevoegen ondanks dat het geen betrekking op deze zaak maar op de zaak die recent is geweest mbt schulden na scheiding! Vrouw of man zijn NIET verantwoordelijk voor schulden gemaakt door de man, ook niet onder huwelijk, indien de vrouw/man niet op de hoogte was van sluiten van de overeenkomst tussen de instelling/persoon en haar/zijn partner!@
Dus als mijn echtgenoot miljoen of wat dan ook leent of besteld en ik heb niet expliciet mijn handtekening onder gezet en ik ben nooit persoonlijk benaderd geweest door de andere partij, dan hebben ze pech, dan ben ik niet aanprakelijk en dat is nou éénmaal de WET want de andere partij moet dit weten en dus zorgen dat er een handtekening van beide partijen onder de overeenkomst komt te zitten! Dus vrouwen/mannen die betalen aan schulden die zij niet eens weten dat hun partner die gemaakt hadden en geen voordeel van hadden genioten of gezien, STOP met betalen! Betaal alleen als je eigen handtekening er ook onder zit zoals de hypotheek etc.
Dat was iets wat ik nog wou meegeven...ik heb er goede ervaringen mee;-)

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2013 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou daar maar een nieuw discussie topic over openen.

mediokas
door mediokas - Mar 29, 2013 om 14:02
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=godsvlinder schreef op vrijdag 29 mrt 2013, 13:37]Dit wil ik ook meteen toevoegen ondanks dat het geen betrekking op deze zaak maar op de zaak die recent is geweest mbt schulden na scheiding! Vrouw of man zijn NIET verantwoordelijk voor schulden gemaakt door de man, ook niet onder huwelijk, indien de vrouw/man niet op de hoogte was van sluiten van de overeenkomst tussen de instelling/persoon en haar/zijn partner!@
Dus als mijn echtgenoot miljoen of wat dan ook leent of besteld en ik heb niet expliciet mijn handtekening onder gezet en ik ben nooit persoonlijk benaderd geweest door de andere partij, dan hebben ze pech, dan ben ik niet aanprakelijk en dat is nou éénmaal de WET want de andere partij moet dit weten en dus zorgen dat er een handtekening van beide partijen onder de overeenkomst komt te zitten! Dus vrouwen/mannen die betalen aan schulden die zij niet eens weten dat hun partner die gemaakt hadden en geen voordeel van hadden genioten of gezien, STOP met betalen! Betaal alleen als je eigen handtekening er ook onder zit zoals de hypotheek etc.
Dat was iets wat ik nog wou meegeven...ik heb er goede ervaringen mee;-)

Ik heb gelukkig geen ervaringen met echtscheiding, maar zie verder ook niet echt wat dit met dit topic te maken heeft. Uw zoon tekent voor voorwaarden, de voorwaarden zijn niet onredelijk. Dat lijkt me verder redelijk duidelijk

mediokas
door mediokas - Mar 29, 2013 om 14:14
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 29 mrt 2013, 14:09]@mediokas

Ts wil haar "juridische kennis" spuien.

Dan zou ik eerst beter leren om mij schriftelijk te uiten, want op deze manier lijkt het er niet op dat haar kennis volledig overeenkomt met de werkelijkheid....

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2013 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mediokas

Ik ben een juridisch, maatschappelijk werkster en een counsellor....en van vele markten thuis..

psychologie.. politiek filosofie humanisme wijsbegeerte schrijven lezen paardrijden internet en nog veel veel veel meer...

Dit staat in haar profiel. Ik zou me door haar niet graag laten helpen.

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 29, 2013 om 14:52
22 Antwoorden / 5 Vragen

@mediokas:
Hmm, ook dát maar ik bedoel sec dat er geen oneigenlijke voorwaarden geëist mag worden en dat er uitzonderingsclausules moeten worden opgesteld in hun algemene voorwaarden ook een oplossing moeten hebben voor mensen die de pas kwijtraken en dat procedure in werking zetten vooral na zoveel gesteg en gedoe mbt herhaaldelijk opzeggen en niet pas na zoveel járén! eerst lekker doen alsof de neus bloed etc en lekker door gaan te pinnen! Nu willen zij nabij de €100, maar ik zweer het ze krijgen niks meer of de rechter moet dat bepalen.Ik wil hen alleen maar voor de rechter zien!Er is iets als een regel van redelijkheid en billijkheid die ruim te interpretren is zoals hieronder.( ik zal proberen op te zoeken specifieke regel te zoeken maar pin me nie aan vast want ik ik ben al dief van eigen tijd)
Tevens wat mij nu ook te binnen schiet is de uitspraak mbt abonnementen waarin staat dat abonnementen na maximaal 1 jaar moeten ophouden , vooral indien men expliciet en herhaaldelijk had aangegeven niet verder te willen of kúnnen en niet meer automatisch verlengd mag worden en dan vooral als er zoveel bewijzen van opzegging etc is. m.i., ach er zijn zoveel ingangen dat het teveel is om op te noemen of om slapende honden wakker te maken ;-)
Lees aub alleen al onderstaande mbt vernietigbaarheid
Vernietigbaarheid van algemene voorwaarden!
Vernietiging wil zeggen dat een beding nietig of ongeldig verklaard wordt. Er zijn twee redenen waarom een beding in de algemene voorwaarden vernietigd kan worden:
1.De algemene voorwaarden waren niet tijdig beschikbaar gesteld
2. Het beding is onredelijk bezwarend voor de wederpartij
De wet formuleert het als volgt (art. 6:233(a) BW):
Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij.

Mijn zoon was ziek/aantoonbaar met bewijs in de war etc.
Ik ben niet alleen koppig, ik ben ook avant garde, ik ga gerust naar de rechter met hen om duidelijkheid te scheppen en die malafide misbruik van de wet een halt toe te roepen en FFF te laten merken dat récht zegeviert en niet andérs!
Ik ben d'r één van over my dead body als het moet en dat is de instelling waarin men gedwongen wordt tegenwoordig.
Als het mijn persoonlijke zaak was hadden zij het allang geweten en zo ook de (zijn) bank..maar zeker had het nooit zo lang geduurd/ door gesudderd..en was het nooit zover gekomen;-)
Dit zijn de gevolgen als een naaste van jou niet in staat is om zelf de zaken te regelen door ziekte etc. men geen machtiging heeft of kan regelen omdat die persoon zelfs daartoe niet in staat is om jou die machtiging te geven en/of ook geen rechterlijke macht/curatele is..Alle instanties zeggen: dat moet hij zélf komen.Zegt men kanniet. brief schrijven> Gaat ook niet! Bellen dan? Gaat ookniet en trouwens eisen ze dan dt je langskomt...en zo is de kring rond...vechten tot een rechetrlijke machtiging wél lukt ben je 4-8 jaar verder en zo gaat het en niet anders en die bedrijven maar van ellende van anderen profiteren , etc en dat slikken en door laten gaan? Nee ik vind ze hebben géén recht op dat geld...ze hebben genoeg gekregen ik ga de brief die ik geschreven had aan de bank om 1 jaar onverschuldigde betaling terug te halen wéér sturen.Zij moeten terug betalen want mijn zoon kon niet pasje of niet! We zullen dan zien of dat pasje of dat menselijke gewoonte, waarde, fatsoen en normen wint van ordinair harteloos wroegingsloos graaien! ;-)
Jammer dat dit ook u was overkomen, ik wed dat er nog honderden meer zijn en er moet wéér een halt toegeroepen aan Fit for Free worden door een rechter, laten ze maar naar de rechter stappen, dit moet stoppen!Tis wel makkelijk zeggen befhel ist befhel en niet twee situatie is gelijk..;-)
Grtz....

mediokas
door mediokas - Mar 29, 2013 om 14:54
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 29 mrt 2013, 14:20]@mediokas

Ik ben een juridisch, maatschappelijk werkster en een counsellor....en van vele markten thuis..

psychologie.. politiek filosofie humanisme wijsbegeerte schrijven lezen paardrijden internet en nog veel veel veel meer...

Dit staat in haar profiel. Ik zou me door haar niet graag laten helpen.

Nou ja, ik probeer mensen hier niet te persoonlijk aan te vallen, maar je scoort bij mij wel minpunten als je maatschappelijk werkster bent en niet in normaal Nederlands een discussie start. Kijk, ik snap wel de persoonlijke verontwaardeging van veel gevallen, maar je moet ook realistisch zijn en weten dat je tekent voor voorwaarden en je dan ook aan die voorwaarden moet houden. Iedereen denkt altijd dat zijn persoonlijke situatie reden is om af te wijken van regels, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik ben niet ernstig ziek, maar als ik dat wel zou zijn, betekent dit niet dat ik meer rechten heb. De regels gelden voor iedereen, zo werkt het gewoon. En gezien de achtergrond van TS zou ze hiervan naar mijn mening op de hoogte moeten zijn. En zinnen als: Ik betaal gewoon niet, want dan kennen ze mij nog niet, zijn mooie statements, maar uiteindelijk komen ze dan gewoon je bankstel en tv halen, en daar zit je dan op je tuinmeubulair naar een oude boombox te luisteren.... Wat heb je dan nog aan je mooie statements.

mediokas
door mediokas - Mar 29, 2013 om 14:57
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=godsvlinder schreef op vrijdag 29 mrt 2013, 14:52]@mediokas:
Hmm, ook dát maar ik bedoel sec dat er geen oneigenlijke voorwaarden geëist mag worden en dat er uitzonderingsclausules moeten worden opgesteld in hun algemene voorwaarden ook een oplossing moeten hebben voor mensen die de pas kwijtraken en dat procedure in werking zetten vooral na zoveel gesteg en gedoe mbt herhaaldelijk opzeggen en niet pas na zoveel járén! eerst lekker doen alsof de neus bloed etc en lekker door gaan te pinnen! Nu willen zij nabij de €100, maar ik zweer het ze krijgen niks meer of de rechter moet dat bepalen.Ik wil hen alleen maar voor de rechter zien!Er is iets als een regel van redelijkheid en billijkheid die ruim te interpretren is zoals hieronder.( ik zal proberen op te zoeken specifieke regel te zoeken maar pin me nie aan vast want ik ik ben al dief van eigen tijd)
Tevens wat mij nu ook te binnen schiet is de uitspraak mbt abonnementen waarin staat dat abonnementen na maximaal 1 jaar moeten ophouden , vooral indien men expliciet en herhaaldelijk had aangegeven niet verder te willen of kúnnen en niet meer automatisch verlengd mag worden en dan vooral als er zoveel bewijzen van opzegging etc is. m.i., ach er zijn zoveel ingangen dat het teveel is om op te noemen of om slapende honden wakker te maken ;-)
Lees aub alleen al onderstaande mbt vernietigbaarheid
Vernietigbaarheid van algemene voorwaarden!
Vernietiging wil zeggen dat een beding nietig of ongeldig verklaard wordt. Er zijn twee redenen waarom een beding in de algemene voorwaarden vernietigd kan worden:
1.De algemene voorwaarden waren niet tijdig beschikbaar gesteld
2. Het beding is onredelijk bezwarend voor de wederpartij
De wet formuleert het als volgt (art. 6:233(a) BW):
Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij.

Mijn zoon was ziek/aantoonbaar met bewijs in de war etc.
Ik ben niet alleen koppig, ik ben ook avant garde, ik ga gerust naar de rechter met hen om duidelijkheid te scheppen en die malafide misbruik van de wet een halt toe te roepen en FFF te laten merken dat récht zegeviert en niet andérs!
Ik ben d'r één van over my dead body als het moet en dat is de instelling waarin men gedwongen wordt tegenwoordig.
Als het mijn persoonlijke zaak was hadden zij het allang geweten en zo ook de (zijn) bank..maar zeker had het nooit zo lang geduurd/ door gesudderd..en was het nooit zover gekomen;-)
Dit zijn de gevolgen als een naaste van jou niet in staat is om zelf de zaken te regelen door ziekte etc. men geen machtiging heeft of kan regelen omdat die persoon zelfs daartoe niet in staat is om jou die machtiging te geven en/of ook geen rechterlijke macht/curatele is..Alle instanties zeggen: dat moet hij zélf komen.Zegt men kanniet. brief schrijven> Gaat ook niet! Bellen dan? Gaat ookniet en trouwens eisen ze dan dt je langskomt...en zo is de kring rond...vechten tot een rechetrlijke machtiging wél lukt ben je 4-8 jaar verder en zo gaat het en niet anders en die bedrijven maar van ellende van anderen profiteren , etc en dat slikken en door laten gaan? Nee ik vind ze hebben géén recht op dat geld...ze hebben genoeg gekregen ik ga de brief die ik geschreven had aan de bank om 1 jaar onverschuldigde betaling terug te halen wéér sturen.Zij moeten terug betalen want mijn zoon kon niet pasje of niet! We zullen dan zien of dat pasje of dat menselijke gewoonte, waarde, fatsoen en normen wint van ordinair harteloos wroegingsloos graaien! ;-)
Jammer dat dit ook u was overkomen, ik wed dat er nog honderden meer zijn en er moet wéér een halt toegeroepen aan Fit for Free worden door een rechter, laten ze maar naar de rechter stappen, dit moet stoppen!Tis wel makkelijk zeggen befhel ist befhel en niet twee situatie is gelijk..;-)
Grtz....

Exact wat ik bedoel: de voorwaarden mogen niet onredelijk bezwarend zijn. Dat zijn ze niet. Hoe vervelend het ook is dat uw zoon ziek is (geweest), dat betekent niet dat hij niet dezelfde plichten heeft als een gezond persoon. Behalve als u kunt aantonen dat hij op het moment van tekenen niet toerekeningsvatbaar is, wat de hele overeenkomst ongeldig zou kunnen maken, blijft hij ondanks de situatie aansprakelijk, omdat een schriftelijke opzegging vragen met daarbij het terugsturen van een pasje, absoluut niet onder onredelijk bezwarend gerekend wordt.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2013 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mediokas

Ik val Ts ook niet persoonlijk aan, maar als iemand die gegevens bij haar profiel vermeldt, verwacht ik toch dat zo'n persoon een andere manier van redeneren er op nahoudt.

Iedereen kan natuurlijk even pissig zijn op een bedrijf, maar zoals Ts te keer gaat, en ook in een ander topic een bedrijf voor dieven en leugenaars uitmaakt, gaat echt te ver en is dom.

mediokas
door mediokas - Mar 29, 2013 om 16:21
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 29 mrt 2013, 16:08]@mediokas

Ik val Ts ook niet persoonlijk aan, maar als iemand die gegevens bij haar profiel vermeldt, verwacht ik toch dat zo'n persoon een andere manier van redeneren er op nahoudt.

Iedereen kan natuurlijk even pissig zijn op een bedrijf, maar zoals Ts te keer gaat, en ook in een ander topic een bedrijf voor dieven en leugenaars uitmaakt, gaat echt te ver en is dom.

Ik ben met je eens dat de balans tussen vinger wijzen en eigen verantwoordelijkheid nemen volledig zoek is.

"Voor elke vinger die je naar een ander wijst, wijzen er 3 terug"

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 30, 2013 om 00:38
22 Antwoorden / 5 Vragen

Mensen vergeet mijn verhaal.....het komt heus wel goed is is het in feite al de kern van mijn bezoek hier is om te waarschuwen: ga niet in zee met Fit for Free want het zijn boeven en je komt er niet meer zomaar vanaf...Het zijn geenmensen die geen geweten hebben en alleen geld willen maakt niet uit hoe!
Ze beantwoorden geen brieven...zeggen dat zij afzeggingen niet hebben ontvangen reageren niet zijn behoorlijk onbeschoft, agressief en klantonvriendelijk als de pest!
Dit is kern van mijn bericht en als Kassa weer aandacht wil besteden aan de praktijken van Fit for Free is dat mooi meegenomen (ook met die hoop kwam ik en niet voor domme geruzie met geesten die ik niet ken of door hen de les gelezen of beoordeeld en veroordeeld te worden en/of ordinaire reacties te krijgen) (Sommige mensen weten niet eens dat zij ordinair zijn, het is hun geëigendheid daar ben ik wel van bewust) terwijl zij geen informatie hebben en ook niks weten)want ze moeten weten dat zij nog steeds onder de loep liggen maar vooral moeten zij stoppen met hun walgelijke gewetenloze laffe zelfverrijkende benadering naar consumenten toe! En zwicht níet voor hun voorwaarden want de wet staat boven alle voorwaarden en wees nooit bang om zélf naar een rechter te stappen en laat u voorál niet bang maken of ervan weerhouden, wie dat ook mag zeggen/gebieden!Als u voelt dat het niet goed zit ...neem het heft in eigen handen.
En weet dat er ook mollen van die bedrijven/instanties zelf ookdag en nacht op allerleí forums bezig zijn te controleren(ook hierzo)die proberen te manipuleren en klagers etc. in t voordeel van die malafiden trachten te drijven met allerlei pseudo-wijsheid en bangmakerij of een toon vol overtuigingskracht met een vleugje dwang erin bezigen.Of ze zijn zogenaamd super meelevend of ze proberen de klager belachelijk te maken, schuldgevoelens te geven etc...WEES DUS ALERT!
Hier zijn ze altijd aan het verkeerde adres ;-)....
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.......
grt.

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2013 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie- off topic]

Als iemand ergens lid van wordt maar het niet gebruikt, ontslaat dat hem niet van de verplichting om te betalen. En als een pasje moet worden ingeleverd bij de opzegging, dan moet dat ook gebeuren, anders moet dat vergoed worden.

godsvlinder
door godsvlinder - Apr 2, 2013 om 09:47
22 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie]
Ik heb geen hulp gevraagd hier maar ik zet dit als waarschuwing voor anderen. Om die instanties/bedrijven te melden zodat anderen niet in hun malafide praktijken/misleiding vallen en het heel belangrijk is dat deze praktijken bekend staan bij Kassa!
Dank u....