mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jul 1, 2024 om 09:08
Elektronica & tv

Kun je een speakertje aansluiten op een koptelefoonaansluiting?

mijn wekkkerradio heeft een heel dun geluid. Beschikt wel over een koptelefoonaansluiting. Kun je daar een speakertje op aansluiten?

378 8 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 1, 2024 om 09:12
11627 Antwoorden / 51 Vragen

Hangt van de hoeveelheid watts af de de radio leverde, probeer maar niet een grote disco box aan te prikken, mogelijk zal een auto speakertje nog wel kunnen.

Janzegt
door Janzegt - Jul 1, 2024 om 11:59
142 Antwoorden / Vragen

In principe wil dit, maar alleen met een heel klein speakertje. En dan nog zal het geluid heel zacht zijn en beroerd klinken. Maar, wekkerradio's gebruiken de goedkoopste van het goedkoopste audiochips, dus de kans is groot dat je daarna een nieuw wekkerradio moet kopen. De impedantiewaarde van een speakertje is heel namelijk veel anders dan van een koptelefoon.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 1, 2024 om 12:05
2152 Antwoorden / Vragen

Ja maar dan wel een actieve met een aux ingang.

ro
door ronny530 - Jul 1, 2024 om 13:26
2825 Antwoorden / 41 Vragen

Over het algemeen wordt bij wekkerradio's de hoofdtelefoon uitgang op de interne versterker aangesloten die ook de interne luidpreker van geluid voorziet.
Zodra u een externe luidspreker aansluit gaat de interne luidspreker uit en wordt het geluid naar de externe luidspreker gestuurt.
Een setje onversterkte pc luidsprekers zullen al een beter geluid geven maar verwacht er geen wonderen van.

ch
door chris1058 - Jul 2, 2024 om 07:21
1 Antwoorden / Vragen

Yes, if your clock radio has a headphone jack, you can connect an external speaker to it. You would need a male-to-male audio cable with the appropriate connectors to plug into both the headphone jack on your clock radio and the input on the external speaker. This should improve the sound quality compared to the built-in speaker of the clock radio. nystateofhealth ny gov

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 2, 2024 om 23:51
1830 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Chris,

It is not allowed to advertise on this forum.

1paul
door 1paul - Jul 2, 2024 om 08:19
3229 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat kan, koptelefoon is toch ook een speaker!!

Iv
door Ivo W - Jul 2, 2024 om 20:02
743 Antwoorden / Vragen

Ja dat kan.
Er zijn dan twee opties:
- kleine onversterkte speakertjes die soms ook bij een PC of vroeger bij een discmam of mp3 speler werden toegepast (goh, ik word oud...).

- speakers met eigen versterker die je kunt aansluiten op de koptelefoonuitgan en een stroomvoorziening (stopcontact of ingebouwde accu).

Met die laatste optie zal beduidend meer volume en betere geluidskwaliteit bereikt kunnen worden.