jpoosterbaan@hotmail.com
door jpoosterbaan@hotmail.com Dec 6, 2012 om 17:22
Vrije tijd & tuin

Milleu vriendelijk strooi spul

Hoe millieu vriendelijk is dit?
http://www.sneldooier.eu/index.html

1115 8 Rapporteer

g-girl
door g-girl - Dec 6, 2012 om 17:29
30 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom stelt u die vraag?

Ik klik op uw link en dan lees ik

Sneldooier is onschadelijk voor planten, bomen en gras!

Sneldooier (ook wel Dooikorrel genaamd) is een product in korrelvorm wat op een snelle wijze het probleem van ijzel en vastgekoekte sneeuw oplost, doordat de warmte van dit product deze doet smelten.

Sneldooier is onder andere ontwikkeld om er voor te zorgen dat de 'vervelende inloop' van zout en daardoor het 'uitbijten' van tegels, natuursteen of tapijt wordt tegengaan.

Het unieke product Sneldooier is milieuvriendelijker dan strooizout en spaart hierdoor onze natuur. Sneldooier kan daardoor dicht tot zeer dicht bij beplanting gebruikt worden. Planten zullen hierdoor niet verbranden of er op een andere manier hinder van ondervinden. Zelfs platgetrapte en vast gereden sneeuw is evenals ijzel goed met Sneldooier te ontdooien. Wanneer de temperaturen verder onder nul komen en pekel geen werking meer heeft, werkt Sneldooier door tot een temperatuur van -40 graden Celsius.

Het afkomstige smeltwater kan niet meer bevriezen. Als men na het strooien met een natte straat de nacht in gaat is er ongeacht de temperatuur de volgende dag zeker geen ijsbaan. Door deze langdurig preventieve werking hoeft men Sneldooier minder frequent te strooien. Hierdoor is het verbruik van deze dooikorrel lager dan bij de conventionele producten. Door deze eigenschappen is Sneldooier een oplossing met resultaat op alle fronten.

Met Sneldooier op voorraad voor de komende winter kan bij gladheid of voorspellingen daarvan direct voor gemak en veiligheid gekozen worden door met het product te gaan strooien.

Voor- / nadelen

In veel gevallen is men niet tevreden met de conventionele middelen zoals strooizout voor gladheidbestrijding omdat deze:

nadelig zijn voor het milieu
vele soorten natuursteen en tegels alsmede beton aantasten
corrosief zijn op metaal (b.v. bij een lift in het gebouw of metalen banden van stelcon platen
bij te lage temperaturen niet meer werken
beplanting, welke naast de bestrating staan, aantasten
langzaam werken, waardoor resultaat vaak lang op zich laat wachten
vervelende witte inloop in het pand geven, wat weer reinigingskosten meebrengt
niet preventief werken, waardoor men in frequentie vaker moet strooien
meer uren van het personeel kosten omdat ze vaker gestrooid moeten worden
vaak verklonterd zijn, welke hierdoor niet te verstrooien valt

Door de speciale samenstelling is Sneldooier:

vriendelijker voor het milieu (en wordt beplanting niet aangetast)
niet corrosief
zelfs werkzaam bij temperaturen onder nul, waar zout niets meer doet
sneller werkzaam en effectiever, waardoor direct een veilige toegang ontstaat
te gebruiken, zonder witte inloop en uitbijting te geven, zodat er na gebruik geen extra reinigingskosten bij komen
preventief werkzaam, waardoor men zeker in frequentie minder vaak strooit (dus veel minder hoeveelheid nodig)
goedkoper, doordat er veel minder uren van het personeel nodig zijn
onbeperkt houdbaar, waardoor aangeschafte voorraad nooit onbruikbaar wordt
vrij van klonten na langdurige opslag en daardoor altijd gebruiksklaar

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2012 om 17:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees dit even door: KLIK HIER

zoekster
door zoekster - Dec 6, 2012 om 17:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Misschien spam.

edrick3
door edrick3 - Dec 6, 2012 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Blijkbaar milieuvriendelijker dan strooizout.

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2012 om 19:19
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 6 dec 2012, 17:31]Lees dit even door: KLIK HIER

Je doorverwijzing leest als milieuvriendelijk-portemonnee onvriendelijk, dus als oostj21 het zich kan permitteren......

jpoosterbaan@hotmail.com
door jpoosterbaan@hotmail.com - Dec 7, 2012 om 07:40
3 Antwoorden / 3 Vragen

duh.. alsof ik dat allemaal niet doorgelezen heb, maar dat zijn verkooppraatjes.
. Hoe is de productie
. Wat is het precies *natuurproduct, chemisch product, welke bronstof wordt gebruikt..
. Wat doet het op de lange termijn
enzovoorts enzovoorts.

aurora1
door aurora1 - Dec 7, 2012 om 11:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Duh... dan had je je vraag anders moeten stellen. Vraag dus aan sneldooier.eu de gegevens die je wilt weten, ze hebben een contactadres.

Gr
door Grunn1 - Dec 7, 2012 om 12:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

milieuvriendelijk en goed voor je portemonnee is een sneeuwschuiver. Gaat jaren mee en tast het milieu niet aan.