an
door annemieke janse Feb 16, 2011 om 23:38
Vrije tijd & tuin

Niets gezien van wk sprint in Thialf

In januari zijn mijn man en ik naar het WK sprint in Thialf geweest. We hadden staanplaatsen aan de zuidkant. Ruim op tijd aangekomen stond het op de galerij 5 rijen dik. Er was geen doorkomen aan. Het was bomvol. Wij zijn een paar keer heen en weer gelopen over de galerij om ergens een plekje te zoeken waar wij een glimp van de baan op konden vangen. Dat was niet het geval. Teleurgesteld zijn wij na 20 minuten huiswaarts gekeerd. Ik heb daarna contact gezocht met Thialf. Ik heb mijn klacht geuit en de entreeprijs teruggevraagd. Er kwam een reactie van Thialf, bij monde van [edit redactie]. Geld terug kon niet, maar omdat ik de moeite had genomen om hen te informeren werden ons 2 nieuwe kaartjes aangeboden voor een ander schaatsevenement. Deze heb ik geweigerd. Na nog een keer heen en weer gemaild te hebben, kwam er na enige weken een soort van definitief antwoord. Er was flink overlegd, de conclusie was dat geld teruggeven geen optie was omdat dat precedenten zou scheppen. Is er een mij nu nog onbekende manier om Thialf toch te bewegen, mij het entreegeld terug te betalen? Ik heb namelijk niets maar dan ook niets van de wedstrijd gezien, niet eens een glimp van een ijsbaan. Ik vind dat Thialf in gebreke is gebleven.

Groet
Annemieke Janse

12349 25 Rapporteer

rj
door rjw - Feb 17, 2011 om 09:30
3300 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat je beter direct contact had kunnen zoeken met de mensen van Thialf (maar daar heb je nu niks meer aan). Dan had je het ter plekke kunnen bespreken en laten zien dat je niks kon zien.

mahadma
door mahadma - Feb 17, 2011 om 09:34
11609 Antwoorden / 51 Vragen

U had een klacht, deze klacht is gehoord en men heeft u 2 kaartjes aangeboden, die heeft u niet geaccepteerd. Nu heeft u niets. Einde verhaal. Groet, MG.

lekker leven
door lekker leven - Feb 18, 2011 om 12:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad had u ter plaatse uw klacht moeten uiten. Dan had men u wellicht op dat moment een oplossing geboden. Dat ze u achteraf 2 kaartjes aanbieden voor een ander evenement vind ik netjes. M.i heeft u geen reden tot klagen.

koekeloer
door koekeloer - Feb 18, 2011 om 13:00
562 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb eens een VIP kaart gehad, maar voor die plaatsen was er een tijdelijke tribune gebouwd (om nog meer mensen toe te kunnen laten). Hierdoor was een hele bocht onzichtbaar.
Gezien de zeer slechte dienstverlening van Thialf kreeg ik hiervoor niet eens compensate-kaartjes. Ik moest maar naar de NS gaan (het waren NS VIP kaartjes) en daar klagen dat de NS deze plaatsen had weggegeven.

Maar in jullie geval kan ik me niet voorstelen dat je "niet eens een glimp" van de baan hebt kunnen zien. Weglopen en pas later klagen is helemaal kansloos.

wmdeheer
door wmdeheer - Feb 18, 2011 om 13:09
1 Antwoorden / 2 Vragen

slechte publiciteit voor thialf, in ieder geval.......

traporgel
door traporgel - Feb 18, 2011 om 13:35
191 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een leuk idee voor u: Stuur een brief naar de VARA en vraag uw kijkgeld terug, omdat ze in DWDD door elkaar heen zaten te praten en dat u er niks van kon verstaan door het kabaal.

U kunt ook bij Fijenoord een klacht indienen en geld eisen, met als argument: Ze speelden voor geen meter.

Verzint u zelf nog een paar andere ludieke opties?

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2011 om 13:55
11609 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb het vage en flauwe vermoeden dat Annemieke het niet met de mening van de antwoorders eens is. Maar goed dat het hier geen geld kost, want anders had ze dat ook nog terug willen hebben.

se
door senmee - Feb 18, 2011 om 13:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind ook dat Thialf goed gehandeld heeft. Die tweede keer had u toch nog vroeger kunnen gaan of wat wij regelmatig doen (na overigens dezelfde ervaring van dikke rijen mensen) een zitplaats nemen. Wel duurder maar je zit comfortabel en je kunt de hele baan overzien.

koekeloer
door koekeloer - Feb 18, 2011 om 14:01
562 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 18 feb 2011, 13:55]Ik heb het vage en flauwe vermoeden dat Annemieke het niet met de mening van de antwoorders eens is. Maar goed dat het hier geen geld kost, want anders had ze dat ook nog terug willen hebben.

Inderdaad erg kinderachtig om allemaal rode duimen uit te delen als onze mening niet de jouwe is.

ro
door rosenthal - Feb 18, 2011 om 14:18
53 Antwoorden / 6 Vragen

Het is heel netjes dat zij als compensatie kaartjes hebben aangeboden. Zij hoefden u helemaal niet te compenseren vanwege het feit dat u vrijwillig bent weggegaan. Dat u achteraf, thuis hierover een klacht indiende is naar mijn mening ongegrond daar u ter plekke had moeten klagen om tot een bevredigende oplossing te komen.
Het zou ook kunnen zijn: "wel de wedstrijd gezien" , maar toch klagen in de hoop geld terug te krijgen zodat het evenement gratis te hebben bijgewoond.

Als u naar een evenement gaat en als blijkt dat u geen gebruik kan maken van het evenement dan behoort u terplekke een klacht in te dienen

nl
door nlauwen - Feb 18, 2011 om 14:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

Annemieke, ik kan me goed voorstellen dat je baalde. Als het je eerste keer is bij zo'n evenement weet je (waarschijnlijk) ook niet goed hoe het er aan toe gaat.

Zelf ben ik ondertussen al meerdere keren geweest. De eerste keer kwam ik, net als jij, ruim voor aanvang van de races en stond het al redelijk vol (inderdaad al iets van 5 rijen dik). Na een beetje zoeken hebben we toch een plekje gevonden waar ook ik het goed kon zien (met m'n 1.66 ben ik niet zo heel groot). Vlak bij de ingang staan vaak de meeste mensen, maar er is eigenlijk altijd wel een plekje te vinden waar je het toch kunt zien hoor!

Tip voor een volgende keer: let niet op de aanvangstijd van de races, maar op de openingstijd van de deuren. Zorg er voor dat je ruim voor die tijd aanwezig bent. Dan zul je een veel beter plekje kunnen vinden.

Vanuit Thialf vind ik het persoonlijk heel netjes dat ze kaartjes voor een ander evenement hebben aangeboden. Ze hadden ook kunnen zeggen dat je beter je best had moeten doen en/of dat je het ter plekke had moeten aangeven.

Zuur voor je dat je die dag niets gezien hebt, maar om Thialf de schuld te geven vind ik te ver gaan.

wi
door willemsachs - Feb 18, 2011 om 14:40
32 Antwoorden / 1 Vragen

Thialf heeft juist netje gehandeld met 2 nieuwe kaartjes.
Dat u de staanplaatsen koopt is uw eigen verantwoording en dan bestaat de kans dat u niets ziet, (omdat alle mensen daar staan) Dus dat u niets kon zien is uw eigen schuld en niet die van thialf.
Als het een staan tribune was (tribune in trapvorm) dan kan ik het niet voorstellen dat u niets kon zien.
ACHS advies.

rj
door rjw - Feb 18, 2011 om 14:50
3300 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=traporgel schreef op vrijdag 18 feb 2011, 13:35]Ik heb een leuk idee voor u: Stuur een brief naar de VARA en vraag uw kijkgeld terug, omdat ze in DWDD door elkaar heen zaten te praten en dat u er niks van kon verstaan door het kabaal.

U kunt ook bij Fijenoord een klacht indienen en geld eisen, met als argument: Ze speelden voor geen meter.

Verzint u zelf nog een paar andere ludieke opties?

Is niet met elkaar te vergelijken. Dat door elkaar praten bij DWDD is een feature van het programma. Net als dat Feyenoord slecht speelt, dat hoort er bij. Je verwacht niet anders ;-).

In Thialf was het wellicht gewoon te druk.

mhofman
door mhofman - Feb 18, 2011 om 15:00
530 Antwoorden / 93 Vragen

Denk dat dit de eerste keer is dat je er bent geweest,anders zou je weten dat het bommetje vol is.Dat je dan na 20min. weg gaat is wel erg kort zoeken na een plekje.Iedereen is dan nog aan het schuiven en zoeken,lijkt dan dat het vol is maar na een tijdje blijkt vaak nog plekjes vrij.Denk dat je tevroeg bent weggegaan.En Thialf heeft het volgens mij nog netjes gedaan.

an
door annemieke janse - Feb 18, 2011 om 15:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo na zoveel reacties wil ik toch ook nog even iets laten horen. Ik heb wel degelijk ter plaatse geklaagd. Een suppoost was het met me eens en had het nog niet eerder zo druk meegemaakt. Hij adviseerde mij naar de kassa te gaan. Dat heb ik gedaan, Ik wilde 1 mijn klacht uiten en 2 kijken of ik de staanplaatsen (die trouwens een verjaardagscadeau waren) kon omruilen voor zitplaatsen. Helaas was de weg naar de kassa afgesloten, althans ik werd door een beveiliger tegengehouden. Het was uitverkocht? Mij werd aangeraden om vanuit huis te reageren. Dat heb ik gedaan. Het antwoord vond ik niet bevredigend omdat er door Thialf gedaan werd alsof ik geen klacht had. Ik kreeg namelijk als bedankje voor mijn 'tip' de 2 kaartjes. Ik heb gereageerd dat ik dat een sympathiek gebaar vond, maar dat het me daar niet om te doen was. Een aantal van jullie vindt mij kinderachtig, maar ik vind mijzelf juist eerlijk. Tuurlijk had ik die kaartjes aan kunnen pakken maar dan had ik hen in het gelijk gesteld. Waar het mij om gaat, is dat ik wil weten of je iets kunt doen aan een klacht zoals door mij geuit. Als ik een apparaat koop en het is niet deugdelijk dan ga ik er mee terug naar de winkel om verhaal te halen. Ik heb nu niets gezien van een evenement waar ook voor betaald is. Kennelijk gelden daarvoor geen garanties.

lekker leven
door lekker leven - Feb 18, 2011 om 15:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien had u deze uitleg in uw eerste vraag al moeten geven. Logisch dat er dan anders zou zijn gereageerd.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2011 om 16:00
11609 Antwoorden / 51 Vragen

Quote TS:"Tuurlijk had ik die kaartjes aan kunnen pakken maar dan had ik hen in het gelijk gesteld.". Dit soort princiepes kosten je dus (in dit geval) kaartjes, nu heb je niets.

En het had voor de antwoorders toch wel erg handig geweest als Annemiek in één keer alle info was verstrekt.

ro
door rosenthal - Feb 18, 2011 om 16:05
53 Antwoorden / 6 Vragen

Ik neem aan dat er nog meer mogelijkheden waren, zijn, waar u uw verhaal kon doen, bijvoorbeeld informatiebalie of schriftelijk uw klacht bij de directie indienen.

he
door heenni - Feb 18, 2011 om 20:34
20 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begrijp Annemieke haar frustratie wel, heel goed zelfs.

Ook ik heb een dergelijke ervaring gehad in het circustheater bij de musical Cisce de Rat. Ik zat daar met een vriendin in het middengedeelte , daar loopt het niet af, is gelijkvloers. Dat wisten we niet anders hadden we daar rekening mee gehouden.
De pech was dat er een man van ongeveer 1m90 voor me kwam zitten. waardoor mij het zicht op het toneel totaal ontnomen werd (ik ben 1m60). De eerste helft heb ik slechts half kunnen zien door zowat op de schoot van mijn vriendin te gaan zitten, de andere helft hebben wij van stoel gewisseld waardoor zij de handicap had.
Ook wij hebben veel geld betaald voor onze kaarten, dus het was puur pech.

an
door anguilia - Feb 19, 2011 om 14:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vervelend dit ook is, je kunt het niet vergelijken met een apparaat dat je in alle rust uitprobeert.
Als je kleiner bent dan de mensen die vóór je staan, zie je niets als er meer dan twee rijen staan. Dat is het risico, want zo te lezen stond iedereen op dezelfde hoogte.
Onderling zou zoiets geregeld moeten worden. Als de wedstrijd begint en er niemand meer bij komt, kunnen de langsten achter gaan staan, de kleinsten voor, ev. zittend of op de hurken.
Hoewel ik met u meevoel, vind ik dat Thialf hier niet aansprakelijk voor is, wel voor het feit dat de kaarten niet in zitplaatsen verruild konden worden.
Staanplaatsen om van A naar B te komen geven dit probleem niet.

koekeloer
door koekeloer - Feb 19, 2011 om 14:25
562 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=anguilia schreef op zaterdag 19 feb 2011, 14:10]
Hoewel ik met u meevoel, vind ik dat Thialf hier niet aansprakelijk voor is, wel voor het feit dat de kaarten niet in zitplaatsen verruild konden worden.
Staanplaatsen om van A naar B te komen geven dit probleem niet.

Hoe kan Thialf jr nu zitplaatsen geven als alle stoelen al lang verkocht zijn? Hier zijn ze helemaal niet voor verantwoordelijk. Zou een mooie boelworden als iedereen die vindt dat hij het slecht kan zien dan maar eenzitplaats moet krijgen (al dan niet met bijbetaling).

Het probleem van Thialf is dat de houding zeer arrogant is ("we kunnen de plaatsen toch wel verkopen") en dus zo veel mogelijk kaartjes tegen heel hoge prijzen verkopen. Dat je dan niets kan zien interesseert de directie helemaal niets.

ma
door manwijf - Feb 21, 2011 om 10:45
574 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Annemieke, Zou er ook doodziek van zijn. Er wordt gedaan of je loopt te zeiken en zeuren en daar is geen sprake van. Als je eenmaal betaald hebt, heb je meestal geen rechten meer, hoe schandalig dat ook is. Als je betaalt, hoort daar een fatsoenlijke plaats tegenover te staan. Niet meer, niet minder.
Van iemand die naar DWDD kijkt en naar Feijenoord maar niet te veel aantrekken zou ik zeggen!

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2011 om 11:32
11609 Antwoorden / 51 Vragen

manwijf, TS heeft een vergoeding aangeboden gekregen en uit principe geweigerd. Dus is dit geen zeuren, maar eigen schuld, dikke bult.

pl
door ploeff - Feb 21, 2011 om 14:43
54 Antwoorden / 2 Vragen

Draag Thialf voor voor een koude douche in Tros Radar.
Ik ben het niet met al die VARA-forumleden eens dat als het bommetje vol is je maar met een ander kaartje genoegen moet nemen.
Als zij niet voor voldoende kijklijnen kunnen zorgen dan plegen ze wanprestatie. Het is te gek dat zo velen dat normaal vinden.
Een vervangend kaartje maakt niet dat je die - door jou gekozen - WK sprint kon zien. En je moet wéér erheen reizen en hebt wéér kans op zo'n flop.
Terecht dat je die alternatieve kaartjes weigerde.
Leergeld ervoor dat je schaatsen beter thuis voor de buis kunt bekijken. Daar moesten méér mensen gevolgen aan verbinden.
Maar ja, dan klopt Thialf aan bij de gemeente om de verliezen die ze lijden te subsidiëren. Gelukkig woon ik niet in die gemeente.
Mijn gemeente subsidieert echter wèl een duur voetbalstadion - waar ik nooit ben geweest en nooit zal komen - ik háát al meer dan 50 jaar alles wat met betaald voetbal te maken heeft!

loreleigil
door loreleigil - Feb 23, 2011 om 12:31
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=annemieke janse schreef op vrijdag 18 feb 2011, 15:03]Hallo na zoveel reacties wil ik toch ook nog even iets laten horen. Ik heb wel degelijk ter plaatse geklaagd. Een suppoost was het met me eens en had het nog niet eerder zo druk meegemaakt. Hij adviseerde mij naar de kassa te gaan. Dat heb ik gedaan, Ik wilde 1 mijn klacht uiten en 2 kijken of ik de staanplaatsen (die trouwens een verjaardagscadeau waren) kon omruilen voor zitplaatsen. Helaas was de weg naar de kassa afgesloten, althans ik werd door een beveiliger tegengehouden. Het was uitverkocht? Mij werd aangeraden om vanuit huis te reageren. Dat heb ik gedaan. Het antwoord vond ik niet bevredigend omdat er door Thialf gedaan werd alsof ik geen klacht had. Ik kreeg namelijk als bedankje voor mijn 'tip' de 2 kaartjes. Ik heb gereageerd dat ik dat een sympathiek gebaar vond, maar dat het me daar niet om te doen was. Een aantal van jullie vindt mij kinderachtig, maar ik vind mijzelf juist eerlijk. Tuurlijk had ik die kaartjes aan kunnen pakken maar dan had ik hen in het gelijk gesteld. Waar het mij om gaat, is dat ik wil weten of je iets kunt doen aan een klacht zoals door mij geuit. Als ik een apparaat koop en het is niet deugdelijk dan ga ik er mee terug naar de winkel om verhaal te halen. Ik heb nu niets gezien van een evenement waar ook voor betaald is. Kennelijk gelden daarvoor geen garanties.
Nee en ja.
Nee, u stelt hen niet in gelijk door de kaartjes te accepteren, u had het hoofdstuk af kunnen sluiten en alsnog een schaatswedstrijd kunnen zien.
En ja, er zijn inderdaad geen garanties voor evenementen.
Ten minste, niet voor 'ik zie niks'.
Ga als rolstoeler maar eens naar een concert in de Melkweg.
Daar is geen rolstoelpodium en dus zie je niks.
Als ik dan tijdens het concert ga klagen, dan krijg ik toch ook mijn geld niet terug?