rinos
door rinos Feb 5, 2010 om 17:40
Vrije tijd & tuin

Ongelofelijk veel (eigen) reklame tussen SBS6 programma's door.

De laatste tijd loopt het de spuigaten uit met de lengte van reklame midden in programma's van voornamelijk SBS6. Ook vooraankondigingen voor series en het plaatsen van banners boven in beeld tijdens het uitzenden van programma is zeer irritant. Wat kunnen we eraan doen, behalve de zender niet meer opzetten?

1783 22 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 5, 2010 om 17:46
1163 Antwoorden / 60 Vragen

....lid worden van de videotheek...

....of uw TV verkopen...

Waarom denkt u dat die reclame is??? Alleen de zon gaat voor niets op!

vladja
door vladja - Feb 5, 2010 om 17:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen
tdehond
door tdehond - Feb 5, 2010 om 17:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bij sbs klagen en de zender t.n.o niet meer opzetten.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 5, 2010 om 18:08
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Klagen bij sbs6.

mhofman
door mhofman - Feb 5, 2010 om 18:18
530 Antwoorden / 93 Vragen

Zonder reklame geen tv meer ben ik bang.Dat is niet meer terug te draaien.Maar als erdan eens een goede film of doc. is.Dan net op het spannenste moment reklame of een lullige boodschap van over 2 weken begint de nieuwe.....Daar kan u over gaan klagen maar of het helpt??We zijn aan die reklameblokken gewend even chips halen of iets anders doen.Ik ben bang dat we hier ook aan moeten wennen helaas.Groet mhofman.

rinos
door rinos - Feb 5, 2010 om 19:07
11 Antwoorden / 10 Vragen

Dank alvast voor t reageren. Logisch dat er zonder reklame geen tv meer wordt gemaakt , maar om nu zo te schreeuwen met banners en lange voorvertoningen....Tja, klagen bij SBS ....ik hoopte op een beter antwoord. Wie weet komt ie nog ;-)

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 5, 2010 om 19:27
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Klagen op het binnenhof dan?

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 5, 2010 om 19:34
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Sonjaatje, je bent de beste! hahaha

mhofman
door mhofman - Feb 5, 2010 om 19:52
530 Antwoorden / 93 Vragen

Een paar jaar geleden was reklame niet logisch.Misschien de reklamecodecommissie even opzoeken op internet en ze @.

mhofman
door mhofman - Feb 5, 2010 om 20:11
530 Antwoorden / 93 Vragen

deinert,dit is vraag en antwoord side.Hier zit de vraagsteller niet op te wachten.En ik ook niet.Geef maar rode duimen.Maar er zijn andere sites voor op internet.Groet mhofman.

erik008
door erik008 - Feb 5, 2010 om 20:31
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Die etters van NET5 kunnen er ook wat van hoor.
En dan korte en lange onderbrekingen.
En dan steeds hetzelfde wat je aan zelf-reclame ziet.

Ook tegen zappen doen ze op veel zenders de reclame op dezelfde tijd.

Ik download een serie tegenwoordig.
Ondertitels erbij zetten is ook simpel.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 7, 2010 om 14:04
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag rinos,

Tochdenk ik dat de enige afdoende oplossing is om de commerciële zenders niet meer in te schakelen. Die ik al jaren en mis er niets aan. Hoef me in ieder geval niet meer te ergeren aan de steeds groter en veler wordende reclameblokken. Je krijgt ineens tijd voor zinvollere zaken....

Hardware ERror MAN.

ro
door ron530 - Feb 7, 2010 om 14:38
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een bevredigend antwoordt komt er niet. SBS valt niet onder de mediawet, Luxemburg was het toch? waar het moederbedrijf zit. Tja de bij velen genoemde camping zender doet alles voor de kijkcijfers en niet voor de kijkers. Programma's zoals die (talenten) toestanden leveren reclame en dus geld op. Commercieel zijn betekent winst maken en warempel reclame is de inkomsten bron. Groot voorbeeld hiervan is dominoday je weet wel dat programma waar ze tussen de reclame door ook nog steentjes laten vallen. Edoch als je de kijkcijfers er op na leest scoren ze toch hoger dan menige andere zendgemachtigde.

Ronny.

birdies
door birdies - Feb 7, 2010 om 14:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 5 feb 2010, 19:27]Klagen op het binnenhof dan?

Geen enkele zin, Nederland heeft hierover niets (meer) te vertellen:

Reclamespotjes op televisie mogen over het hele uur verspreid worden. Televisiezenders hoeven ze niet langer in blokjes te programmeren met twintig minuten tussentijd.
Het Europees Parlement heeft woensdag ingestemd met een voorstel daartoe van de Europese Commissie. De EU-landen waren zelf eerder al akkoord.

Het Europese wetsvoorstel ‘Televisie zonder grenzen’ moet meer vrijheid geven aan tv-zenders. Ze hoeven zich niet langer te houden aan de regels in elk land waar het programma te ontvangen is.

Zo kan de Nederlandse regering bijvoorbeeld niet langer RTL verplichten programma’s te ondertitelen voor doven en slechthorenden. RTL is namelijk in Luxemburg gevestigd.

Het parlement verwierp een wijzingsvoorstel van Emine Bozkurt (PvdA) om dit alsnog mogelijk te maken.

ANP

Is mij trouwens wel duidelijk dat veel mensen SBS6 kijken, aangezien alleen over deze zender veel geklaagd wordt, terwijl hetzelfde aan de gang is op alle commerciële zenders.

En zolang mensen er naar blijven kijken, zal dit niet worden veranderd.

ro
door ron530 - Feb 7, 2010 om 15:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Eigenlijk valt het in Nederland nog enigszins mee want in Amerika is er om de paar minuten reclame. Het is voor de commerciëlen, ook de publieke omroepen een noodzakelijk kwaad. Sponsors bepalen al vaak wat wij te zien krijgen. En sponsoren moet je te vriend houden.

rinos
door rinos - Feb 7, 2010 om 15:28
11 Antwoorden / 10 Vragen

Tja ...dankk voor julie reactie. Het is met alle zenders bar maar bij SBS smijten ze onder een spannende film zomaar wat reklame erboven; du sbar en boos.
Okee, ik ben weer wat wijzer. TXS en groeten van Rinos

birdies
door birdies - Feb 7, 2010 om 16:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=rinos schreef op zondag 7 feb 2010, 15:28]Tja ...dankk voor julie reactie. Het is met alle zenders bar maar bij SBS smijten ze onder een spannende film zomaar wat reklame erboven; dus bar en boos.

Dit doen ze toch echt bij alle zenders, zelfs de publieke zenders!

kl
door klusman - Feb 10, 2010 om 12:32
92 Antwoorden / 10 Vragen

Zoals al vaker geschreven: zonder reclame geen media. Je zult je er bij moeten neerleggen.
Het meest irritante vind ik, dat onder de reclame, de films doordraaien zodat je dingen mist.
We zouden natuurlijk "burgerlijk ongehoorzaam" kunnen zijn en de adverteerders kunnen boycotten. (Ik weet niet of deze opmerking mag)

25757
door 25757 - Feb 10, 2010 om 17:51
38 Antwoorden / 2 Vragen

Bij RTL kijk ik diverse programma's iets later online reclame vrij.

Ik kijk zelden SBS6 maar vermoedelijk is het daar ook mogelijk iets later reclame vrij de meeste uitzendingen te bekijken.

rinos
door rinos - Feb 11, 2010 om 18:06
11 Antwoorden / 10 Vragen

Okee, erg bedankt voor jullie reacties.....sommige waren nuttig en de meesten erg aardig van toon. Tja waar je je soms druk over kunt maken. Ik weet het: in het licht van rampen en ziektes is het werkelijk belachelijk om zo'n vraag te stellen. Toch heb ik gedacht om het te doen omdat er in jullie panel zeker mensen zitten die bijzondere wijsheid hebben.
Zoals gezegd bedankt en wie weet tot een volgende vraag.
Rinos.

testcase
door testcase - Feb 11, 2010 om 18:07
189 Antwoorden / 1 Vragen

Deze vraag is te onbenullig om een serieus antwoord op te forumleren.

Of zoals mijn dochter altijd goed weet te formuleren:

"Wat denk jezelf"

cs
door cs - Feb 12, 2010 om 09:00
6 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik vrees dat je toch echt maar 2 keuzes hebt: of accepteren zoals het is, of gewoon dit soort zenders mijden. Ik heb maar voor het laatste gekozen, want ze zenden toch alleen maar bagger uit en de films die ze uitzenden zijn al zo'n beetje honderd keer uitgezonden. SBS heeft wel iets geleerd: geen Hart van Nederland meer uitzenden dwars door een film heen! Over irritant gesproken...