boppe1943
door boppe1943 Apr 16, 2014 om 21:58
Vrije tijd & tuin

Plantadvies

We willen graag een stenen muur opfleuren met vaste (bloeiende) planten die in 4 bakken van 40x40x40 cm passen. De muur is van de buren, dus de planten mogen daar geen schade op aanbrengen (dus geen klimmers). De bakken krijgen ochtend- en namiddagzon. We hopen op mooie kleuren, liefst lila, paars, roze, blauw en bloemen die lang bloeien en winterhard zijn Heeft iemand een idee?

5760 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 16, 2014 om 22:38
16847 Antwoorden / 108 Vragen

hallo boppe1943, Google winterharde, bloeiende planten en u krijgt een pagina te zien waar de mooiste kleuren vanaf "druipen". Probeerde link te maken, maar lukt op de een of andere manier niet. Succes, hoor. Prettige avond.

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2014 om 02:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoek eens op winterharde bloeiende kuipplanten.

Kijk ook even klik hier. Als u op de foto's klikt ziet u in de meeste gevallen de namen van de planten.
Mocht u toevallig bij de supermarkt Deen komen, die heeft veel keuze in dergelijke planten voor aantrekkelijke prijzen (gezien uw naam vermoed ik dat u geen Deen in de buurt heeft).

gr
door gravin4 - Apr 18, 2014 om 11:59
52 Antwoorden / 19 Vragen

Ga naar een goed tuincentrum en vraag om advies! Kun je ze tegelijk bekijken en eventueel kopen.

sk
door skaag70 - Apr 18, 2014 om 12:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

bloem bakken van 40+40+40 hoe kan je dat aan een muur bevestigen?

boppe1943
door boppe1943 - Apr 18, 2014 om 12:54
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bedankt voor de reacties. Met zoveel ideeën op Google moet het wel lukken.

kriekra
door kriekra - Apr 18, 2014 om 12:55
204 Antwoorden / 64 Vragen

Kijk voor tips anders ook eens [url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/welke-wintervaste-planten/?vHash=c749c73j][hier]

labren
door labren - Apr 18, 2014 om 13:38
862 Antwoorden / 0 Vragen

kunstplanten of bloemen , heb je ook geen omkijken meer naar en het is altijd fleurig

mamamama
door mamamama - Apr 18, 2014 om 14:11
67 Antwoorden / 7 Vragen

hallo Skaag70,

Even wakker worden hoor..
bloembakken hoeven niet altijd bevestigd te worden, ze kunnen ook (op pootjes) tegen een schutting op de grond staan, toch?

Trouwens vraagstelster wil bloeiende planten. Viooltjes in alle kleuren en maten en zijn de hele winter over gebleven en bloeien nu nog volop. Idee?

hennyb86
door hennyb86 - Apr 18, 2014 om 17:37
106 Antwoorden / 5 Vragen

leuk idee. waar je vast veel plezier van hebt is de campanula. in verschillende kleuren-- lila, wit , paars. in de herfst trek je simpelweg alle losse stukken eraf en er blijven kleine plantjes over die in de lente vanzelf weer aangroeien en blijven bloeien. en goedkoop, joh. niet de goeie kleuren ? er is vast keuze genoeg. idd- google of een tuincentrum. nog leuk om daar te zoeken ook. succes !!!!!

am
door ampie - Apr 20, 2014 om 10:07
27 Antwoorden / 1 Vragen

Deze sterke planten vormen een mooie combinatie en zijn allemaal goed winterhard:
Campanula carpatica, hoogte 20 cm, bloeit violetblauw van juni tot september.
Dicentra formosa, hoogte 40 cm, bloeit donkerroze van mei tot september.
Geranium endressii, hoogte 40 cm, bloeit helderroze, van juni tot september, na de eerste bloei sterk terugsnoeien voor een tweede bloei.
Brunnera macrophylla 'Jack Frost', hoogte 30 tot 40 cm. Bloeit in april en mei met een grote wolk vergeetmenietblauwe bloempjes boven groen met zilvergrijs geaderd blad. Niet zo langbloeiend, maar het grote blad is zó decoratief dat het zeker een aanrader is.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 20, 2014 om 10:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag toestemming om met enkele latjes en gaas een raamwerk op de muur te mogen plaatsen.
Boor uitsluitend in de voegen zodat bij ooit verwijderen dit met een beetje cement onzichtbaar en schadevrij te herstellen is.

De kans is groot dat ze toestemming geven en dan kun je ze goed vast maken en genieten.

boppe1943
door boppe1943 - Apr 21, 2014 om 12:20
1129 Antwoorden / 98 Vragen

met zoveel ideeën kom ik er vast wel uit. Dank u wel.

Tot15krakers: ach sommige buren........