Sa
door Saskia15 Oct 23, 2019 om 13:47
Vrije tijd & tuin

Planten verwijderen van galerij

Mag de woningbouwvereniging zelf tot het verwijderen van planten en goederen op de galerij overgaan als de bewoner dit niet zelf doet?

2086 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 23, 2019 om 13:49
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Saskia15 ,

Mag de woningbouwvereniging zelf tot het verwijderen van planten en goederen op de galerij overgaan als de bewoner dit niet zelf doet?

Ja ,

Ongeveer dezelfde vraag heeft u al eerder gesteld , zie hier de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/planten-op-de-galerij?id=599172

Sa
door Saskia15 - Oct 23, 2019 om 14:05
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, mijn vorige vraag was of ik ze moest verwijderen. Nu vraag ik of de woningbouw dit zelf mag doen of opdracht mag geven aan een bedrijf om spullen te verwijderen als ik geen gehoor geef aan de verzoeken om ze te verwijderen.
Er wordt trouwens niet gesproken over planten maar over goederen. En alles wat er niet meer mocht staan zou gestickerd worden, 2 planten zijn gestickerd, die heb ik weggehaald, de rest is niet gestickerd dus laat ik ze staan.

marita5
door marita5 Oct 23, 2019 om 14:09
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom doet u zo moeilijk ? Als de WBV dit niet wil verwijderd u alles zelf / of het wordt verwijderd door de WBV , waarschijnlijk ook nog op uw kosten . De keuze is aan u . Een galerij is geen opslagplaats , simpel .

Gr
door Grunn1 Oct 23, 2019 om 14:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan laat je toch lekker alles staan. Mocht er ooit iets gebeuren en uw "goederen" zijn er de oorzaak van dan kan de vervolg schade aan u toegerekend worden. Een galerij is geen opslagplaats en moet ten aller tijde vrij gehouden worden van enig opstakel.
De WBV kan alle kosten op u verhalen en u een schriftelijke waarschuwing geven wat zoiets is als een gele kaart wat gevolgen kan hebben indien u een andere huurwoning zou willen betrekken.

panter22
door panter22 Oct 23, 2019 om 17:26
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een kinderachtig gedoe.

Tr
door Trostomaat Oct 24, 2019 om 00:41
239 Antwoorden / Vragen

Mogen mijn planten ook op de galerij staan? Als dat mag, en ik zet ze dan voor uw woning, haalt u ze dan weg? Zo ja, waarom?

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2019 om 14:06
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom houdt u zich niet bij uw vraag van 21 Oktober? Ik bedoel: u had dit daar verder kunnen vragen. Of heeft u geen enkel antwoord gelezen of kunnen lezen? Maar goed, als u ze niet weghaalt doet de WBV dat voor u. Niet gratis.

me
door mein33 - Oct 23, 2019 om 14:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het antwoord op deze vraag is u al gegeven in het topic van uw vorige vraag over hetzelfde onderwerp.

En "JA" als "IK" (u zelf dus) het zelf niet weghaal, dan mag/moet de verhuurder dat dan maar voor u doen en klaarblijkelijk hebben ze dat ook al gedaan !!

DOOR SASKIA15 - 23 OKT. 2019  de rest is niet gestickerd dus laat ik ze staan.

"IK" (u dus) ben niet eigenwijs, maar str.... eigenwijs en tegen die 'ziekte' bestaat maar één afdoende  remedie en dat is de confrontatie aangaan met de verhuurder !!
Ben benieuwd waar uw eerst volgende topic over gaat, al heb ik al wel een vermoeden ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 23, 2019 om 17:05
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat mag en men zal de kosten ook op u mogen verhalen als u het niet zelf doet! En planten zijn ook goederen.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 23, 2019 om 18:18
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Saskia,

Het antwoord is :ja

Vaak krijg je eerst een waarschuwing door middel van een brief of een sticker.