in
door ingedercks Jan 16, 2014 om 19:04
Vrije tijd & tuin

Prijsverschil

Waarom zit er zoveel prijsverschil bij een cruiseals je alleen gaat of met zijn tweeen/ Bij VCK cruises betaal je als je alleen gaat 2200 euro meer!!! dat is toch pure discriminatie! Kan dit is afgelopen zijn. Besteed er eens aandacht aan!!!!

2971 19 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2014 om 19:30
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Voor contact met TV klikl links onderaan op Contact met vara kassa.

Eenpersoons accomodaties zijn helaas altijd minder kosten dekkend als twee persoons. Dat is zo en zal zo blijven. Ga samen met een vriend(in), kennis, broer, zus, ouder, buurtje, nog gezellig ook.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 16, 2014 om 19:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarschijnlijk om dat er geen 1 persoon hutten zijn. Maar in de meeste hotels is het ook zo.

zoekster
door zoekster - Jan 16, 2014 om 19:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er zijn inderdaad minder 1 persoons hutten dan 2 of meerpersoons hutten, maar ik geef je gelijk dat het prijsverschil behoorlijk kan zijn en eigenlijk niet meer beredeneerbaar.

Je maakt natuurlijk zelf wel uit of je het gezellig vindt om alleen of met iemand anders op vakantie te gaan. Of misschien heb je gewoonweg niemand die je mee kan nemen.

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2014 om 19:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt deze vraag ook rechtstreeks aan VCK vragen via Contact op hun website.
Heeft u al gekeken bij andere maatschappijen of daar de prijzen gunstiger zijn als je alleen reist?
En, zoals al is gezegd, met een accommodatie voor 1 persoon ben je altijd duurder uit. Om hiervoor weer het woord discriminatie te gebruiken vind ik zeer onterecht.

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2014 om 22:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dit fenomeen doet zich al sinds jaar en dag voor en ik kan me gewoon niet voorstellen dat u daar nimmer iets over heeft gehoord/gelezen. Ik boekte gewoon (vroeger) voor twee en dat was dan jammer qua uitgave maar zou nimmer met een vriend/(in) op vakantie in één kamer/hut willen doorbrengen. Dus of extra dokken of niet gaan. Trouwens, de bijbetaling voor 1 persoon is een wassen neus; je krijgt of een hut naast de machinekamer (op een cruise) of in hotel een kamertje naast een luidruchtige lift, met mensen die natuurlijk lekker uit zijn geweest. ;-)

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2014 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al die uitroeptekens helpen niets.

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2014 om 00:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 16 jan 2014, 23:13]Al die uitroeptekens helpen niets.

De gebiedende wijs ook niet.:-)

pi
door pieterwolters - Jan 17, 2014 om 09:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ingedercks schreef op donderdag 16 jan 2014, 19:04]Waarom zit er zoveel prijsverschil bij een cruiseals je alleen gaat of met zijn tweeen/ Bij VCK cruises betaal je als je alleen gaat 2200 euro meer!!! dat is toch pure discriminatie! Kan dit is afgelopen zijn. Besteed er eens aandacht aan!!!!

..... (eens is geen is).

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2014 om 10:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ingedercks,

..... dat is toch pure discriminatie......

Discriminatie is iets anders; zie een woordenboek.

Aan de meerprijzen voor éénpersoons hotelkamers etc. is al járen aandacht besteed.
De kosten voor een 1-persoons kamer/hut (als die er al is) zijn (bijna) even hoog als de kosten voor een 2-persoons kamer/hut. Als je alleen bent moet je die kosten dus alleen opbrengen, ipv dat ze met z'n tweeën gedeeld worden.
Ook verdienen ze minder aan de extra verdiensten (voeding, baromzet, etc.)

Met vr.gr.

ma
door marnix1 - Jan 17, 2014 om 10:42
256 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 17 jan 2014, 00:34][quote=tijger1 schreef op donderdag 16 jan 2014, 23:13]Al die uitroeptekens helpen niets.

De gebiedende wijs ook niet.:-)
Het is hooguit een wat gebiedende toon, geen gebiedende wijs hoor.

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 17, 2014 om 12:25
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=marnix1 schreef op vrijdag 17 jan 2014, 10:42][quote=carola.83 schreef op vrijdag 17 jan 2014, 00:34][quote=tijger1 schreef op donderdag 16 jan 2014, 23:13]Al die uitroeptekens helpen niets.

De gebiedende wijs ook niet.:-)
Het is hooguit een wat gebiedende toon, geen gebiedende wijs hoor.

@tijger, carola.83, pieterwolters en marnix1

Het betreft hier geen dictee Nederlands, maar een vraag.
Aan die antwoorden van jullie heeft ts niets.
Jullie begrijpen toch wel wat ze bedoelt? Nou dan!
Zit dan niet te teuten over een paar taalfoutjes.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2014 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@orgelmuts

Aan uw reactie heeft de Ts ook niets.

De topicstarter "eist" van ons dat er aandacht aan besteed wordt en dat is dus de gebiedende wijs, maar Ts heeft niets van ons te eisen.

li
door liesbethmal - Jan 17, 2014 om 15:10
45 Antwoorden / 55 Vragen

Soms heb je geluk, zoals ik in Griekenland.
Een hele week voor € 108,= op een 2 pers. kamer, waar men een bed er voor mij uithaalde.
Vriendelijk personeel, dat mij zelfs wegbracht naar het vliegveld.

Zo kan het ook.

Zongroetjes, Liesbeth.

St
door Stadskind - Jan 17, 2014 om 15:48
22 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi Inge,
Ja het blijft lastig. Ik loop zelf ook tegen dit probleem op op de ferry van Spanje naar Engeland. Je kunt ook informeren naar groepskamers. Op de boot van Hoek van Holland naar Harwich is een dames en een heren groepskamer?. Ik breng tijdens de cruise weinig tijd door in de hut.
Je kunt op de sites van cruisetravel en op het cruise forum van wereldreiziger posten dat je een kamergenoot zoekt. Maar als je dat niet wilt kijk dan eens op de site van www. Vacationstogo.com daar zul je zien dat er ook rederijen zijn met eenpersoonskamers. Zoals bijv Fred Olsen. Er zijn zelfs maatschappijen die late check in discount hebben voor alleenstaande om het schip vol te krijgen! succes je vindt vast een mooie cruise voor een redelijke prijs!. Groet Louise

merlijn2005
door merlijn2005 - Jan 17, 2014 om 17:42
47 Antwoorden / 43 Vragen

Ik begrijp best dat ik als alleenstaande wat meer moet betalen voor gebruik van een tweepersoonskamer. Geen probleem. Waar ik echter wel een groot probleem mee heb is dat ik vaak voor veel meer geld in een achteraf kamertje gestopt wordt waar het personeel nog niet in wil. Liefst naast de lift zodat je de halve nacht wakker ligt van het lawaai of vlak naast de machine kamer van een centrale verwarming of de keukens etc. Dat ik daar dan veel meer voor moet betalen ...daar baal ik wel van.

lo
door lotgenoot - Jan 19, 2014 om 10:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Al jaren probeer ik dat recht te krijgen. Immers als er meer 1-persoonkamers, zonder extra verhoging, komen wordt er ook veel meer gebruik van gemaakt. Dus worden de inkomsten niet lager!.

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2014 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die éénpersoonskamer beslaat niet slechts de helft van een tweepersoonskamer en er moet ook nog een badkamer bij.

di
door digioma - Jan 19, 2014 om 10:38
646 Antwoorden / 29 Vragen

't Is niet anders en - inderdaad - ook bij een éénpersoonskamer hoort een badkamer. Het schoonmaken na verblijf kost evenveel tijd of er nu één of twee personen de accommodatie hebben gebruikt.
Discussie komt in de buurt van "waarom zijn "de campings in juli/augustus duurder dan in mei/juni..."
Omdat dat commercieel interessanter is en daar doe je niets aan.

in
door ingedercks - Jan 19, 2014 om 17:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Digioma: Maar in het hoogseizoen betaal je allemaal meer dus die vergelijking gaat mank.