pi
door piet4977 Mar 22, 2007 om 22:05
Vrije tijd & tuin

Problemen met compactflash card canon FC -32M

wie weet ?

ik heb deze geheugen kaart altijd gewoon kunnen gebruiken , op van het ene op het andere moment, meldingg kaartfout.

Als ik op de pc kijk , dan zie ik wel de normale mapjes,alleen met een soort chinese tekst.En het is niet te openen.

Nu kan ik hem misschien wel formateren, maar zou ik op de kaart op een of andere manier nog kunnen uitlezen. , ik heb de kaart een tijdje in de vriezer gelegd, veel elektronica reageerd daarop. maar deze niet.Misschien iemand  nog een andere ideën.

de groetjes van Piet

918 7 Rapporteer

freya
door freya - Mar 22, 2007 om 22:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mocht je geen toegang meer hebben tot die bestanden, probeer dan eens
een z.g.n. recovery-tooltje om de bestanden terug te halen. Bij een
eerdere, vergelijkbare vraag (zie onderstaande link) heb ik een paar
verwijzingen gemaakt naar een paar van deze tooltjes.

USB recovery

Freya

freya
door freya - Mar 24, 2007 om 19:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Piet,

Uit je vraag begrijp ik dat er nog foto's op het kaartje staan die je nog wilt 'redden'? Je zegt dat er nog wel mapjes op het kaartje staan, maar kun je deze mapjes ook nog openen? En zoja, staan er dan nog bestanden in, zoals b.v. .jpg bestanden?

m.vr.gr. Freya

pi
door piet4977 - Mar 24, 2007 om 19:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Freya,

alvast bedankt, de mapjes zien er gewoon uit. Alleen is de inhoud een soort chinees.en het is niet te zien wat voor soort bestanden het zijn.Ik probeer het met die rep.tool.alleen is mijn engels niet zo, daarom vraag ik het weekend wel even iemand om te assisteren. e hoort nog van mij.

de groetjes van Piet

freya
door freya - Mar 24, 2007 om 21:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mocht het uiteindelijk gelukt zijn (of niet) en wil je het kaartje opnieuw formatteren, doe dit dan niet op de PC maar stop het kaartje in de camera en gebruik de formatteerfunktie van de camera.

Freya

dirck
door dirck - Mar 24, 2007 om 21:58
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste (zoals Freya terecht stelt) kun je het kaartje in de camera formatteren.
Maar wil je het kaartje toch op de computer formatteren, zorg er dan voor dat je het in FAT16 doet en niet in FAT32.

Groet, Dirck

pi
door piet4977 - Mar 28, 2007 om 21:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Freya,

Als ik mijn mapjes kijk , heb ik een geheugen van , schrik niet 20 Gb.Het het is niet te zien wat voor soort taal het is. Nu heb ik dat tooltje gedownload. [ restoration en Inspector ] Ik heb alleen d kaart kunnen defragmateren. Hierna zag ik wel gewone 3 mappen. Waarvan er 2 leeg waren. terwijl het gehele geheugen 30.2 Mb was. Dat leek positief. maar je kon  er nog niet in kijken. Ik heb nog eens bij een IT er op de zaak geprobeerd wijzer te worden. helaas. Dus opgegeven ., en de kaart geformateerd. dit ging . en nu werkt hij weer. alleen is het vertrouwen in deze kaart wel weg.

toch allemaal bedankt voor de reacties, Piet

gsm
door gsm - Mar 28, 2007 om 21:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is niet een fout van het kaartje.

Formatteer de kaart altijd in de camera , wanneer de kaart weer leeggemaakt moet worden, alvorens er weer nieuwe foto's op te zetten!
Een nieuwe kaart ook vooral altijd eerst in de camera formatteren, voordat de kaart de eerste keer voor het opnemen van foto's gebruikt wordt.

Groet,
GSM