pa
door pasqual Oct 26, 2011 om 10:39
Vrije tijd & tuin

Rechten betreft fotoshoot

beste kassa

een vriendin en ik hebben afgelopen vrijdag 21 oktober 2011 een fotoshoot gedaan bij shoots and more.
die vriendin heeft dat via vakatieveiling gedaan en dat ging goed.
alleen toen we dinsdag (25 oktober 2011) de foto's gingen bekijken moesten we opeens veel meer betalen dan was verwacht. nu hebben we betaald maar achteraf willen we ons geld terug en die foto's(die we opgestuurd krijgen via mail) willen we niet.

nu is de vraag of we recht hebben op ons geld terug?
want zoveel werk lijkt het ons niet om de het geld weer terug te storten?

met vriendelijke groeten
pasqual stipdonk

5626 9 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 26, 2011 om 10:47
842 Antwoorden / 1 Vragen

Op basis van welk feit vind je dat je recht hebt op geld terug? En was je verwachting van het te betalen bedrag vooraf met de fotograaf doorgesproken (of heb je een offerte / prijslijst van de fotograaf gezien oid)?

Normaal gesproken heb je een dienst afgenomen (foto's laten maken) en hier zul je voor moeten betalen. Je krijgt die foto's ook nog eens via de mail dus ik vind het echt van de zotte dat je de fotograaf nu een pootje wilt lichten door er niet voor te betalen.

pa
door pasqual - Oct 26, 2011 om 10:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

wij vinden de foto's niet mooi. en we hebben ze nog niet ontvangen dus wij draaien niemand de poot uit.
het bedrag was niet van te voren niet besproken en kwam achteraf als en verrassing.we voelen ons zelf bedrogen om voor 10 foto's 120 euro te betalen terwijl het resultaat voor dat geld niet waard is.

getty
door getty - Oct 26, 2011 om 10:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

nee, zoveel werk is het niet om het geld terug te storten. Wel is er tijd aan u besteed mbt de foto's maken, en het materiaal daarvoor. U bent akkoord gegaan met de foto's door ze te betalen, u kunt hier niet meer maar zo van af zien.

pa
door pasqual - Oct 26, 2011 om 10:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

die vriendin had al via vakantie veiling een bedrag betaald, en het was niet duidelijk aangegeven dat we achteraf ook nog voor die foto's zoveel moesten betalen.

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 26, 2011 om 10:56
842 Antwoorden / 1 Vragen

Al ben ik wel benieuwd hoe je weet dat je de foto's niet mooi vindt als je ze nog niet hebt ontvangen, is dit natuurlijk volkomen irrelevant. Je hebt opdracht gegeven voor een klus, dus dan moet je daar ook voor betalen (tenzij je natuurlijk vooraf schriftelijk hebt afgesproken dat je de foto's alleen hoeft af te nemen als ze mooi genoeg bevonden worden). Of jij die foto's nu afneemt of niet, de fotograaf heeft er niet meer of minder werk van (gehad). Dat je vooraf niet geïnformeerd hebt naar de kosten is een wijze les voor de volgende keer!

stacey
door stacey - Oct 26, 2011 om 10:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=pasqual schreef op woensdag 26 okt 2011, 10:39]alleen toen we dinsdag (25 oktober 2011) de foto's gingen bekijken moesten we opeens veel meer betalen dan was verwacht.

Op de site lees ik dat de prijs van een shoot Niet inclusief foto`s is............
die kun je daarna uitzoeken a X-bedrag per stuk.

Voorwaarden beter lezen voor je op een aanbieding springt wellicht ?!

pa
door pasqual - Oct 26, 2011 om 11:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

maar is 17,50 niet een beetje duur voor een foto?
terwijl er vooraf al een deel betaald is via vakantie veiling.

stacey
door stacey - Oct 26, 2011 om 11:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=pasqual schreef op woensdag 26 okt 2011, 11:01]maar is 17,50 niet een beetje duur voor een foto?
terwijl er vooraf al een deel betaald is via vakantie veiling.

Bij een professionele studio/fotograaf niet echt.

Maar je had het over 10 foto's 120 dat is 12,00 euro het stuk, wellicht groter formaat gekozen ?
Zag dat de foto`s een vanaf 9,00 prijs hebben.
Bovendien zag ik zo gauw niet een verplichting tot afname dus in dat geval zou ik er geen 10 nemen maar de mooiste uitzoeken en in wat grotere maat bestellen of op canvas laten zetten en dan aan de muur spijkeren ;-)
Dan is het het geld nog waard, voor `gewoon` 10 foto`s voor in je album is een professionale fotograaf/shoot feitelijk te duur.

En ken de aanbieding van vakantie veiling niet echt maar verwacht dat dat een korting betreft voor de fotoshoot zelf.

ta
door tanja1980 - Jan 10, 2012 om 23:51
7 Antwoorden / 1 Vragen

Foto's laten maken bij een fotograaf is nu eenmaal niet goedkoop. Groupon heeft leuke aanbiedingen, maar mijn eigen ervaring is dat je heel goed moet lezen voordat je uit enthousiasme een aanbieding van Groupon direct aanschaft.

Vergeet niet dat er in fotografie veel meer werk zit, dan dat jij als client ziet. Tenminste..als je er eentje hebt getroffen die zijn werk netjes afmaakt. En dat betekent dat er veel tijd zit in de fotobewerking om de puntjes op de 'i' te zetten.
Ik fotografeer zelf ook en loop er vaak tegenop dat mensen zich niet realiseren hoeveel uren werk er achter een foto zit.
Maar goed, waar hier het probleem zit; je bent akkoord gegaan met aanschaf van de foto's, hebt ze blijkbaar bekeken en er zelfs al voor betaald. Je kan nu die afspraak niet meer ontbinden...
Vind het jammer voor je dat je deze ervaring hebt. Naar...
Voortaan goed lezen voordat je iets doet en neem je tijd om te beslissen of je wel iets doet of niet..maar dat zal je na deze ervaring vast doen.
Zo doen we allemaal weleens een zet waar we achteraf spijt van hebben..succes!