Ja
door Jazzking Jul 28, 2020 om 08:56
Vrije tijd & tuin
Ticketmaster geld retour kaarten

Voor 22 april kaart gekocht voor het concert van Within Temptation bij Ticketmaster, dit concert is afgelast en er is een nieuwe datum in september 2021 gepland. Ik heb mijn geld teruggevraagd en nu beweerd Ticketmaster dat ze volgens de geldende regeling pas is december 2021 het geld terug mogen betalen?

Kunnen jullie controleren of dit rechtsgeldig is? Vind de termijn (april 2020 t/m december 2021) wel erg lang en krijg de indruk dat Ticketmaster zich ten onrechte verschuilt achter allerlei redenen om niet terug te hoeven betalen, verder vind ik de termijn waarop zij aan hun verplichtingen denken te kunnen voldoen belachelijk lang.

Bij voorbaat bedankt voor jullie antwoord

Gr John Koning

4419 10 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jul 28, 2020 om 09:33
6599 Antwoorden / Vragen
rj
door rjw - Jul 28, 2020 om 10:41
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ticketmaster heeft helemaal niet zo veel geld liggen om tickets terug te betalen. Normaal gesproken wordt een enkel event gecancelled en dan is het geen probleem. Maar voor dit jaar is alles gecancelled. Een bedrijf als Ticketmaster moet het hebben van cashflow en die is momenteel compleet weggevallen. Pas als de eventementen weer doorgaan komt de cashflow weer op gang en kunnen ze uit de opbrengsten daarvan tickets terugbetalen. Nu moeten terugbetalen betekent een faillisement en daar heeft niemand wat aan. Dan weer je zeker dat je je geld niet meer terugkrijgt.

alfatrion
door alfatrion - Jul 28, 2020 om 23:18
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen wettelijke regling. Je hebt dus recht op nu je geld terug. Bij vertraging heb je recht op vermeerdering met de wettelijke rente.

panter22
door panter22 Jul 29, 2020 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

Ts kan zijn geld terugkrijgen. Alleen niet per ommegaande.

feya13
door feya13 Jul 29, 2020 om 11:06
12 Antwoorden / 2 Vragen

Er staat toch duidelijk in hun regels:

Eventuele geldelijke restitutie vindt plaats uiterlijk 1 maand na
de nieuwe datum van het verplaatste evenement.

Ps: dit doen alle "theaters" in deze periode, dus ja dit mag.

alfatrion
door alfatrion Jul 29, 2020 om 16:47
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe kom je er bij dat als zij dit in hun regels hebben opgeschreven dat het daarom dus mag? Dat is namelijk niet zo. Ten eerste heeft de klant die voorwaarden niet geaccepteerd. Ten tweede wordt hier in strijd met de wet gehandeld.

rj
door rjw Jul 29, 2020 om 17:52
3266 Antwoorden / 5 Vragen

En wat als door een door alle claims veroorzaakt liquiditeitsprobleem ticketmaster failliet gaat? Dan krijgt niemand nog iets. Maar juridisch klopt het waarschijnlijk volledig. Juristen maken meer kapot dan ons lief is.

Tr
door Trostomaat Jul 29, 2020 om 18:47
239 Antwoorden / Vragen

Dit mag natuurlijk niet.
Die 'regeling' is gewoon een afspraak die de bedrijven uit de branche onderling gemaakt hebben. Niet meer, niet minder.
Even overleggen met wat overheidsinstanties, die natuurlijk begrip hebben voor moeilijke situatie waarin de cultuursector verkeert (en die liever niet hebben dat de rekening daarvan bij hen komt te liggen!) en, voilà, je mag zelfs beweren dat de minister je regeling steunt. Juridisch is dat natuurlijk van nul en generlei waarde.

Als je de weg weet te vinden naar welke rechtsprekende instantie dan ook (rechtbank, geschillencommissie), dan krijgt je gewoon gelijk.

panter22
door panter22 Jul 29, 2020 om 18:59
6599 Antwoorden / Vragen

Voor je aan de beurt ben bij de rechter, dan ben je misschien 1,5 jaar verder. En naar de rechter gaan is niet gratis.
Als je een voucher accepteert dan is de kans groot dat je zonder kosten eerder je geld binnen hebt.

justmeagain
door justmeagain - Jul 29, 2020 om 00:07
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Alfa
Hahaha, u maakt zich nu echt
......... Laat ik het maar niet zeggen.

Tr
door Trostomaat Jul 29, 2020 om 18:47
239 Antwoorden / Vragen

U kunt er van alles van zeggen, maar niet dat hij ongelijk heeft.

justmeagain
door justmeagain Jul 30, 2020 om 23:40
623 Antwoorden / 8 Vragen

@trostomaat. Geen rechter gaat op dit moment hierin mee. Buiten dat, de kosten van een zaak overstijgen die van de tickets in een uur.

pe
door peentjes - Jul 29, 2020 om 00:21
421 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal eens met @alfatrion.

rj
door rjw Jul 29, 2020 om 17:53
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Precies. Alle bedrijven moeten kapot worden gemaakt. En werknemers moeten ook niet zeuren als ze hun baan door dit soort zaken kwijt raken. Zolang het juridisch maar klopt. Maar misschien klust alfatrion wel bij als malafide arbeidsrechtjurist en is erbij gebaat als mensen hun baan kwijt raken.

Tr
door Trostomaat Jul 29, 2020 om 18:49
239 Antwoorden / Vragen

Wat een commentaar. Wist niet dat dat mocht, maar verbaas me nergens meer over.

feya13
door feya13 - Jul 29, 2020 om 11:06
12 Antwoorden / 2 Vragen

Er staat toch duidelijk in hun regels:

Eventuele geldelijke restitutie vindt plaats uiterlijk 1 maand na
de nieuwe datum van het verplaatste evenement.

Ps: dit doen alle "theaters" in deze periode, dus ja dit mag.

mo
door mof - Jul 29, 2020 om 18:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Ticketmaster levert niet waarvoor u betaald heeft en moet terstond terugbetalen.

lo
door lovewinnie - Jul 29, 2020 om 19:10
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft recht op geld terug .dat krijgt u ook alleen niet per direct . Er is geen geld. Beste is indd afwachten en dan krijgt u volgens jaar alsnog u geld. Kunt u niet wachten kunt u u recht halen via de rechter . Dat kost ook tijd, geld en hoop frustratie .

pe
door peentjes - Jul 30, 2020 om 14:44
421 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag gaat over de rechtsgedligheid van de regeling. Die is er niet. Het is een regeling van alle evenementenorganisaties. Waarbij de AFM heeft mee gekeken maar die niet door de AFM is goedgekeurd.
Alleen heeft diezelfde club uitesproken dat als iemand zijn geld perse terug wil hij dat ook binnen een redelijke termijn moet krijgen. Zonder overigens aan te geven wat 'redelijk' is. zie ook https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/teruggave-geld-festivalticket-kan-langer-dan-een-jaar-duren~b0edccf5/

1paul
door 1paul - Jul 31, 2020 om 07:47
3153 Antwoorden / 0 Vragen

wettelijk gezien heb je gewoon recht op je geld terug, zo simpel kan het zijn....