po
door posting Oct 29, 2003 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Uitgeverij educatie

Ik ben zo dom geweest toen ik op een avond wat zat te surfen op het net, een proefzending Praktische Psychologie aan te vragen bij Uitgeverij Educatief. VRIJBLIJVEND EN ZONDER VERDERE KOOPVERPLICHTING. ik had echter 'een kleinigheid'over het hoofd gezien en vergat binnen 10 dagen te vermelden dat ik geen verdere toezendingen wenste.Dit verzoek heb ik pas op 23 oktober gedaan, mijn fout.Nu kreeg ik een mail terug waarin mij te kennen wordt gegeven dat ik de volgende cluster zending (3 maanden) moet afnemen en dat dit me 88,50 gaat kosten. Ik heb een mail teruggezonden en vermeld dat ik hiermee niet akkoord ga en dat ik hooguit 1 maandtermijn ad 29,50 wil betalen. (niet van harte, maar goed).Ik heb gebluft en gezegd dat ik mijn advocaat zou vragen naar de rechtsgeldigheid van hun actie.Graag advies, hebben ze nu echt gelijk en moet ik mijn zuurverdiende 88,50 aan hen besteden????

1232 15 Rapporteer

mrcableguy
door mrcableguy - Apr 16, 2004 om 11:49
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan op hun site die 'aktie' niet vinden. Ik zou als het bij het invullen op de website niet duidelijk was dat je ergens aan vast zat (als dit pas na ontvangst gratis artikel duidelijk werd) helemaal niks betalen en hun het maar via een gerechtelijke weg van je af laten troggelen. Ik denk dat ze in dat geval weinig kans maken.

Als het op de website echter al duidelijk was heb je gewoon pech en moet je maar hopen dat ze akkoord gaan met je voorstel.

po
door posting - Apr 16, 2004 om 11:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, bedankt voor de reactie.
De website is www.uitgeverijeducatief.nl.Deze opent met een venster waarin vermeld staat dat men zonder verdere koopverplichting kan kennismaken met diverse cursussen.
Ik heb aangeklikt op praktische psychologie, en een kennismakingspakket aangevraagd, wederom staat er vermeld dat het pakket vrijblijvend kan worden aangevraagd.
Ik doe wel vaker aan dergelike akties mee en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Maar goed, als ze juridisch ingedekt zijn omdat de er staat dat het pakket nu slechts 2,90 is en normaal 29,90 staan ze op dat punt wellicht in hun recht.
Maar volgens mij kunnen ze me niet verplichten 88,50 te betalen??

h_tide
door h_tide - Apr 16, 2004 om 11:49
19 Antwoorden / 3 Vragen

ik zat ook ff die website op te zoeken en zat eerst op educatief.nl, maar da's niet de goeie, wellicht dat jij daar ook aan het zoeken was?
je moet nl. http://www.uitgeverijeducatief.nl/ hebben... daar zat het aanbod voor een kennismakingspakket.... ik vermoed dat bij ontvangst van die zending pas in kleine lettertjes werd aangegeven binnen 10 dagen te reageren... wel raar dat het dan "vrijblijvend en zonder enige koopverplichting" was... 't ging toch om een kennismakingspakket?

ca
door catan.nl - Apr 16, 2004 om 11:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
Ik heb toevallig vorige week dacht ik een consumentenprogramma gezien op België hierover. Ze kunnen je blijkbaar niets maken. Gewoon niet betalen. Je hoeft immers niet te betalen voor iets dat je niet hebt besteld!

po
door posting - Apr 16, 2004 om 11:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bestemd voor RPWMJ.
HOERA, ik ben van uitgeverij Educatief af!!!!!
Wat ik heb gedaan is, in de 1e plaats nooit mijn pakket afhalen van het postkantoor, dus dat is weer teruggezonden naar de uitgeverij.
maar het belangrijkste is dat ik Stichting de Ombudsman heb ingeschakeld, vervolgens dit op 24 november heb laten weten aan Uitgeverij Educatief, op 26 november kreeg ik als reactie dat ze " coulancehalve zijn overgegaan tot een kosteloze annulering en dat ik ze geen kosten meer verschuldigd ben" .
Dus.......... nooit betalen en een jurist of wat-dan-ook inschakelen. NIET BETALEN, VECHT VOOR JE RECHT.
met vriendelijke groet,
Ingrid

ca
door carretje - Apr 16, 2004 om 11:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Over deze situatie kun je advies inwinnen, bijvoorbeeld bij bureau rechtshulp:
www.bureaurechtshulp.nl , op die site kun je via de e-mail gratis advies vragen. eventueel kun je ook naar een van hun kantoren toe gaan, maar voor sommige dingen daar vragen ze wel een vergoeding, besef dat wel. Verder is dit een site van studenten sociaal juridische dienstverlening: http://www.tomaatnet.nl/~jeroen_relleke/ne.htm , daar kunnen ze je ook advies geven (klik op kopen/leveranciers om jouw vraag op te sturen naar hen).
Zo kun je in ieder geval je postitie versterken door uit te zoeken waar je staat en wat ze wel en niet mogen, zodat je je geen 'zogenaamde' oplossing laat aanpraten waar je later spijt van krijgt. Veel succes!

h_tide
door h_tide - Apr 16, 2004 om 11:49
19 Antwoorden / 3 Vragen

hai, ook al ben je vergeten door te geven binnen 10 dagen dat je geen verdere zendingen meer wilt... 'k zou daar lak aan hebben hoor!! in ieder geval alsnog een brief sturen dat je geen prijs meer stelt op verdere zendingen (kan je de datum op de te versturen brief niet dateren op de binnen 10 dagen reageren termijn? ) (de post was gewoon wat traag...) maar goed, ff serieus... als ze je nieuwe zendingen gaan toesturen dan gewoon retourneren... retour afzender... (doe het wel ff aangetekend... heb je bewijs voor jezelf) en als je nergens je handtekening gezet hebt dan zou ik me geen zorgen maken... gewoon voet bij stuk houden dat je geen verdere zendingen meer wilt!

rp
door rpwmj - Apr 16, 2004 om 11:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij zijn de dupe van de praktijken van Educatief te Voorschoten. Wij hebben geheel vrijblijvend via hun side een kennismakings pakket aangevraagd. Blijkt nu dat we binnen 10 dagen moeten reageren anders nemen we zonder enig overleg en zeggenschap deel aan deze cursus. Een kennismakings pakket vrijblijvend opvragen is immers ter kennismaking en eventueel beslissen om aan deze cursus te gaan deelnemen. Vrijblijvend betekent voor mij nog steeds mij alle rechten voor behouden. We hebben niet binnen 10 dagen gereageerd en worden nu geconfronteerd met een rekening (€ 324,50) en met de dreiging om hun incasso bureau in te schakelen. Ik heb hen een brief geschreven met de mededeling dat ik het hier niet mee eens ben, de zending ongewenst was en met het verzoek ons een kopie van de door ons getekende order te doen toekomen. Helaas blijven ze hardnekkig aanmalingen sturen en op onze brief wordt niet gereageerd. Zijn er meerdere gedupeerde?

h_tide
door h_tide - Apr 16, 2004 om 11:49
19 Antwoorden / 3 Vragen

P.S. ik kan overigens bij het openen nergens de opmerking vinden: "dat men zonder verdere koopverplichting kan kennismaken met diverse cursussen" zouden ze die nou inmiddels verwijderd hebben? ;-)

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 16, 2004 om 11:49
646 Antwoorden / 8 Vragen

U bent een overeenkomst 'op afstand' aangegaan. De bedenktijd voor dergelijke overeenkomsten is langer dan de door de uitgeverij gestelde termijn. Derhalve kunt u de overeenkomst gewoon verbreken.

ka
door kanjertje - Apr 16, 2004 om 11:49
6 Antwoorden / 1 Vragen

nee hoor gewoon terug sturen en dan zullen ze nog wel weer proberen om te sturen maar ook die weer terugsturen eventueel eropzetten dat degene waarvoor het bestemd is niet op dit adres woont u zult zien dat u niks meer van ze hoort,mijn broer heeft namelijk hetzelfde meegemaakt en hij was wel op tijd om te annuleren en toch bleven ze videobanden sturen
ik hoop dat u hier wat aan hebt en bovendien heeft u inderdaad de bestelling op afstand gedaan veel succes ermee

sj
door sjaan - Apr 16, 2004 om 11:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik ben zo dom geweest voor de cursus Kalligrafie. Heb de eerste aanmaning helaas betaald, maar wat mij heel erg bevreemd is dat de aanmaning als hoofd Intrum Justitia staat maar verder wel hun adresgegevens en ook wordt het bedrag gewoon op hun rekening gestort!!!!!

door 1976terapel - May 10, 2004 om 22:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb met succes hun onwettige praktijken aangevochten door middel van de hulp van de Rechtsbijstand. Hun praktijken zijn onwettig daar bestaat geen twijfel meer over bij mij. Als dit nog steeds speelt bij jou zal ik jou met meer informatie, hoop ik, ook van deze gemene oplichters kunnen verlossen. Mail mij als dit het geval is: steven.evenhuis@12move.nl

door 1976terapel - May 10, 2004 om 22:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

een ieder die nog steeds in de nesten zit vanwege Uitgeverij Educatief en de proefpakketten moet naar mij mailen, ik heb informatie die hun door de knieën doet gaan. Hun praktijken zijn bewezen onwettig. ik ben er nu vanaf, maar ze moeten helemaal stoppen met hun onwettigen praktijken: daarom moeten wij ons verenigen en het publiekelijk maken. Aan iedereen die nog steeds in de problemen zit; mail naar: steven.evenhuis@12move.nl

an
door angie30 - Jul 25, 2007 om 19:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu eenzelfde soort probleem met Uitgeverij Educatief. Vrijblijvende kennismakingspakket ontvangen voor 2.90EUR deze binnen 10 dagen geretourneerd zonder enige verplichting en vervolgens ontving ik een aanmaning met extra kosten. Ik heb daarop gereageerd middels een brief maar kreeg daarna gauw weer een aanmaning en blijkt nu opeens dat ik ingeschreven sta voor een cursus. Kan iemand mij advies geven over hoe ik er vanaf kan komen?????