kr
door kris76 Feb 7, 2014 om 10:16
Vrije tijd & tuin

Wie kapt de bomen op een camping?

Wij huren al 10+ jaren een staanplaats op een camping en hebben daar zelf een stacaravan op geplaatst. Toen we de huurovk aangingen stonden achterop het perceel ong. 6 grote naaldbomen. Afgelopen december is 1 daarvan omgewaaid met gelukkig weinig schade. We hebben deze boom zelf opgeruimd en de geringe schade voor eigen rekening genomen.
We hebben echter gecontstateerd dat de resterende bomen ergens in de komende jaren een gevaar gaan opleveren voor onze caravan maar ook de buren. Dus we willen/moeten bomen kappen! Gezien de locatie op het perceel (kraan nodig e.d.) lopen de kosten daarvan behoorlijk op en hebben we contact gezocht met de eigenaar. Deze zegt: alle kosten van kappen, snoeien e.d. zijn voor rekening van de huurder. Is dat waar?
(ik zag in een oudere vraag iets over artikel 3 in BW3, zou dat ook hier van toepassing kunnen zijn?)

Alvast dank voor reacties!

1269 3 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2014 om 11:36
11631 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft neem ik aan een huur contract, staat er daar iets over in?

kr
door kris76 - Feb 7, 2014 om 14:21
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat is juist. En nee, er staat niets over bomen/struiken en het onderhoud hiervan in het huurcontract.

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2014 om 14:31
11631 Antwoorden / 51 Vragen

Neem contact op met het Juridisch Loket, op afspraak kost je dat niets.