ra
door ramonvaneijk Nov 5, 2019 om 09:34
Winkels & webshops

Abonamentelor.com stuurd mij steeds een herinnering van een rekening terwijl ik niets besteld heb wat kan ik daar aan doen.

Deze afzender valt me nu al een tijdje lastig met een rekening van een soort of abonnement waar ik helemaal niets vanaf weet en dus ook niet besteld heb.
Ze hebben hem nu ook met extra kosten verhoogd.
Ik heb meerdere keren geprobeerd contact te krijgen via hun mail maar dat word steeds terug gestuurd omdat ze niet kunnen ontvangen.
Wat moet ik nu doen

5620 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 5, 2019 om 09:38
16859 Antwoorden / 202 Vragen

In beginsel helemaal niets. Dit zal waarschijnlijk een poging zijn om bij argeloze mensen geld uit de zak te kloppen. Wie eist bewijst en dat kan men niet.
Laat u niet bang maken. Het enige dat u niet moet negeren is indien men onverhoopt de moed heeft om een echte deurwaarder in te schakelen die u een exploit levert met oproep voor een zitting. Negeer die dan niet en ga naar de zitting of reageer naar 'Rechtspraak' dat u nooit daar iets heeft bestel en men daar ook geen bewijs voor levert. U kunt eventueel ook nog advies vragen bi www.consuwijzer.nl Zie ook nog deze: http://advocaathendriksen.nl/onterechte-incasso/ en als u even zoekt naar soortgelijke vragen met bijv. zoeknaam onterechte factuur (of incasso) ziet u nog meer info.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 5, 2019 om 09:45
11518 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RamonVanEijk ,

Verwijder de bijlage , u bent op een openbaar forum iedereen kan uw e-mailadres lezen . Klik op het potloodje verwijder de bijlage.

Wat moet ik nu doen ?

Volledig negeren en vooral niet betalen .

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/geen-bestelling-wel-pakketje-betaal-niet

ra
door ramonvaneijk Nov 5, 2019 om 09:58
Antwoorden / 1 Vragen

Stom bedankt gelijk verwijderd????
Ga zo ff lezen de link????

marita5
door marita5 Nov 5, 2019 om 10:02
11518 Antwoorden / 15 Vragen

Goed dat u de bijlage heeft verwijderd , anders krijgt u nog meer abonnementen aangesmeerd . In de link staat duidelijk vermeld dat u niks hoeft te doen, vooral niet betalen . Blokkeer de afzender in uw e-mail programma .

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 5, 2019 om 10:06
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk bent u de eerste die benaderd is want de website is nog geen 2 maanden in de lucht.
https://www.scamadviser.com/nl/check-website/abonamentelor.com

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 5, 2019 om 11:32
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPIE: Dat is een goede! Ik ben zo vrij om de verwijzing in mijn lijstje op te nemen.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 5, 2019 om 12:41
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Dankuwel @heremietkreeft.

marita5
door marita5 - Nov 5, 2019 om 10:16
11518 Antwoorden / 15 Vragen

@ramonvaneijk ,

Plaats een melding bij meldnu.nl om andere te waarschuwen .

https://meldnu.nl/meldingen/

sa
door sariah - Nov 6, 2019 om 13:17
34 Antwoorden / 3 Vragen

Zoiets had ik enige tijd geleden ook, maar ik kwam er achter dat dit scam was, sowieso omdat mijn adres niet klopte. Ik heb dit gemeld bij de fraudedesk.

Dit kan jij ook en melding bij politie maken. Vervolgens geef je bij hun aan dat je dit bij de fraudedesk heb gemeld en bij de politie.

9 van de 10 keer stoppen ze dan.

mo
door mof - Nov 6, 2019 om 13:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Abonamentelor.com ????? dat geloof je toch zelf niet!!! IS EEN OPLICHTER!!!! Gewoon niets doen.

reivi22
door reivi22 - Nov 6, 2019 om 14:23
66 Antwoorden / 0 Vragen

Scammers,oplichters kortom boeven.
Niets doen en/of mail afzender blokkeren  in uw mailprogramma.
Ze sturen wellicht duizenden van die berichten  uit en hopen dan maar dat er enkele tussenzitten die betalen.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Nov 6, 2019 om 17:56
48 Antwoorden / 0 Vragen

Als u van niets weet dan negeren.

hutch
door hutch - Nov 6, 2019 om 20:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Uiteraard nergens (meer) op reageren!!
Hier wat aanvullende informatie over Russische 'dame', die aan zekerheid grenzende waarschijnlijk vanuit huis en alleen 'werkt':

Eigenaresse: Larisa Murieva, geboren in juni 1993.
Adres: Kemp House, 160 City Road, London, United Kingdom, EC1V 2NX (klik ook * hier *)

Zoals deze persoon (en aanhang?) ageert, zie ik het als een criminele bende, die alléén er op uit is om financiële slachtoffers te maken.

Er zijn nog een paar meer klachten over de werkwijze van deze bende:
https://meldnu.nl/meldingen/2720-fraude-my-discount-buddy/

hutch
door hutch Nov 6, 2019 om 20:09