Amazon
Ik heb in begin januari bij amazon een telefoon gekocht. Deze telefoon bleek bij aankomst defect, dus die ging retour. Ik liet mijn tegoed bijschrijven op mijn amazon account, het plan om een nieuwe telefoon kopen bleef staan. Intussen heb ik bij amazon een poef besteld en betaald uit mijn tegoed die ik bij amazon had staan. Nu wil ik wil mijn telefoon in een reguliere winkel kopen. Dus ik vraag amazon om mijn tegoed naar mijn bank rekening over te schrijven. Ik krijg vandaag een mail van amazon:
I am sending you this e-mail to follow up on your request for the balance of 318.02 EUR to be re-directed to your original payment method. My colleague who you spoke to on the live chat has submitted the request to the relevant department, however unfortunately this request could not be fulfilled. The reason is, as my colleague suggested during your conversation, is due to the fact you've used a part of your balance (21.98 EUR) to place your order 402-2437403-0037919. In order for this to be possible, the entire balance must remain unused in your account which sadly isn't the case on this occasion.
This means that the balance will remain in your account, however you can still use it as payment for your future orders. Mag Dit????
Ja, helaas mag dat m.i. Volgens wet/regelgeving zou u wel recht hebben gehad op terugbetaling aan u rechtstreeks hoewel ik ook dat in twijfel trek aangezien AMAZON geen EU bedrijf is. Omdat ik dit niet helemaal zeker weet kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0800-8020 (gratis), zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl Het kan problemen geven gelet op de reviews die u hier ziet: https://nl.trustpilot.com/review/www.amazon.com en is het mogelijk beter om het restant van uw tegoed snel te bestteden aan een aankoop bij Amazon.
Ik zie inmiddels ook de reactie van @JULIOMARINER die ik goed kan volgen.
Elk bedrijf dat verkoopt aan Europese consumenten moet zich wel degelijk aan Europese consumentenwetgeving houden, ongeacht waar het staat ingeschreven. Amazon staat trouwens gewoon ingeschreven in Luxemburg.
@MEGANIGA, waar leid u uit af dat Amazon zich niet aan de EU regels zou houden in deze casus? Het bedrag is terugeboekt op het account van vraagsteller. Waarom uw reactie op uitsluitend mijnn antwoord terwijls de twee volgende antwoorden hetzelfde inhouden?
Afgezien daarvan: als u een andere mening hebt, waarom dan niet als antwoord aan vraagsteller gegeven met dan ook onderbouwing? In plaats van als reactie aan mij? ,
Dat schrijf ik helemaal niet. Het is een aanvulling op jouw antwoord waarin je stelt dat Amazon zich niet aan de Europese regels hoeft te houden omdat het geen Europees bedrijf is. Beide veronderstellingen zijn onjuist. Meer heb ik niet toe te voegen.
Voor een toekomstig jurist moet je nog een hoop leren. Lezen bijvoorbeeld.
Het is maar wat U leest: ten eerste herghaal ik nog een keer: 'waar leid u uit af dat Amazon zich niet aan de EU regels zou houden in deze casus?'' en AMAZON is geen EU bedrijf ook al verkopen zij ook in/vanuit de EU en dienen zich dan aan de regels te houden. Maar wie zegt dat zij dat niet doen m.b.t. hun betaalaccount en daarin gestelde regels. Er is in ieder geval wel terugbetaald en daarmee is voldaan aan de regels, zij het dat terug betaald is op het accountn terug op het account dat vraagsteller heeft bij AMAZON. Ook herhaald, waarom (en nu alweer) op mijn reactie geregaeerd en niet bij de gelijksoortige van ongeveer alle anderen? ... --- ...
Omdat het eerste deel gewoon klopt, alleen het stukje over of Amazon zich wel aan EU-regels behoort te houden omdat het geen EU-bedrijf zou zijn is fout.
Nergens heb ik gesteld dat het bedrijf zich hier niet aan de wet heeft gehouden, dat maak je er zelf van. Ik ga niet in op dingen die ik niet geschreven heb.
Of het zo mag vraag ik me af maar zelfs als het niet zou mogen, wat wil je ertegen doen. Zelfs al zou je het ergens kunnen melden zal deze grote amerikaanse reus hier zeer waarschijnlijk niets mee doen. Je kunt dan wel recht hebben maar recht krijgen is een tweede.
Uhm...
volgens mij mag het wel. Jij hebt niet gekozen voor directe terugbetaling, maar jij hebt het op je account laten plaatsen. Dus het is terug betaald. Je moet deze terugbetaling op je account zien als een tegoedbon van Amazon of noem het wellicht een cadeaukaart...
U zult in de voorwaarden van Amazon moeten gaan kijken. U bent daarmee akkoord gegaan bij de aanschaf van uw producten.
Het klopt dat het terug mag worden geboekt naar de originele betaalmethode. Had je met creditcard besteld dan was het daarnaartoe terugbetaald, via iDeal naar je bankrekening etc.
U heeft een spaarpotje bij Amazon, en die wilt u leegmaken omdat u ergens anders wilt kopen. Waarom liet u uw tegoed niet bijschrijven op uw rekening eigenlijk? U had het plan om een nieuwe telefoon te kopen, maar wist nog niet zeker waar. Maar koopt dan wel een poef, dan is uw spaarpotje niet meer toereikend voor een nieuwe telefoon bij Amazon, toch?
U heeft eerder aangegeven dat u het in uw account wilde hebben. Bij dat account horen voorwaarden. Als wat Amazon zegt in de voorwaarden staat bent u daar eerder mee accoord gegaan en dan mag dit.
Ja, het is duidelijk waarom het niet kan. Dus iets anders kopen met dat tegoed zou ik zeggen. Ik kies altijd voor terugbetaling op mijn oorspronkelijke betaalmethode, dan heb je nooit dit soort gezeik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer