Ma
door Marten14 Jul 7, 2016 om 09:45
Winkels & webshops

ANWB webwinkel

Bij de webwinkel een jas gekocht. Tenminste besteld en betaald. Dan zou je verwachten dat de jas ook op voorraad is. Dit kan je afleiden uit het feit dat sommige maten niet meer leverbaar waren. Toch na een paar dagen een algemeen mailtje dat het bestelde niet geleverd kan worden. Terugstorting volgt binnen 10 dagen. Dit is nu meer dan een week geleden en ik zit nog steeds om mijn geld te wachten. Het vreemde is dat ik ook helemaal geen informatie kan krijgen. Telefonisch lukt niet en mailtjes worden niet beantwoord. Zijn er meer mensen die dit is overkomen? De ANWB is toch niet zo maar een louche bedrijfje....ik ben al sinds 1983 lid. Niet lang meer, denk ik

4423 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2016 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Meer dan een week geleden". "Terugstorting volgt binnen tien dagen".

Misschien nog even geduld?

hansje klein
door hansje klein - Jul 7, 2016 om 09:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tien min zeven is......? Was dat uw vraag?

me
door mein33 - Jul 7, 2016 om 10:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Met de termijn van 10 dgn. wordt meestentijds een periode van 10 werkdagen bedoeld. (de weekenden tellen dan niet mee).

ja
door jackyh - Jul 7, 2016 om 10:10
953 Antwoorden / 4 Vragen

Nu we het toch over de ANWB hebben. In mijn Ford garantie zit ook de ANWB hulp. Verlenging elk jaar na de onderhoudsbeurt. Dus  heb ik pech komt de ANWB  zelfs met voorrang werd mij verteld. Ford is een grote speler bij de ANWB. Toch kan ik niet met korting kopen bij de ANWB winkel want dan moet je persoonlijk lid zijn en niet via Ford. Dat is ook ANWB.

Cookies
door Cookies Jul 7, 2016 om 10:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat is daar mis mee? Ledenkorting is voor ANWB-leden, hoe duidelijk wil je het hebben.

jo
door jorisw Jul 7, 2016 om 12:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar je bent toch geen ANWB lid? Ford heeft slechts hun pechhulp geoutsourced naar de Wegenwacht. Dan had je bij de aankoop van je auto een volledig ANWB lidmaatschap moeten bedingen als je ledenvoordeel wilt hebben.

marita5
door marita5 - Jul 7, 2016 om 10:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marten14 , .

Nu al een vraag ?

 Terugstorting volgt binnen 10 dagen. Dit is nu meer dan een week geleden en ik zit nog steeds om mijn geld te wachten.

Geduld is een schone zaak .

me
door mein33 - Jul 7, 2016 om 10:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@yackyh,

Ford Nederland is dan misschien een grote speler bij de ANWB v.w.b. de wegenwachthulp aan Ford rijders met pech langs de weg.
Voor deze dienstverlening heeft Ford Nederland een contract afgesloten met de ANWB.
U krijgt hulp bij "pech onderweg" maar bent zelf geen lid van de ANWB, dus waarom zou u dan van de (mogelijke) voordelen van de wel betalende ANWB-leden mogen profiteren.
Hier kunt u de ANWB hier niet op aanspreken, maar wel simpelweg een lidmaatschap bij de ANWB aangaan voor € 15,00 per jaar en u kunt van bijna alle diensten, aanbiedingen en kortingsakties gebruik maken.

ja
door jackyh Jul 7, 2016 om 12:22
953 Antwoorden / 4 Vragen

Niet alleen bij onderweg ook bij startproblemen aan huis krijgt men hulp. Via Ford ben ik persoonlijk lid want zonder Ford gaat het niet. Wat is daar onduidelijk aan.

jo
door jorisw Jul 7, 2016 om 12:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, je krijgt van Ford pechhulp, geen ANWB lidmaatschap. Als je een lidmaatschap erbij zou krijgen had je ook een lidmaatschapskaart gehad en had in de ANWB winkel kunnen kopen. Ford kan ook besluiten op een gegeven moment pechhulp dat ergens anders in te gaan kopen. Wat is daar zo onduidelijk aan?

me
door mein33 Jul 7, 2016 om 15:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@yackh,

Deze pechhulp van Ford is geldig voor de auto van het merk Ford waarvan het kenteken op uw naam staat en waarvan het onderhoud volgens het onderhoudsschema door Ford Nederland wordt uitgevoerd. Laat u het onderhoud elders doen dan kunt u ook geen aanspraak maken op de Ford pechhulp (wordt uitgevoerd door de ANWB-wegenwacht) .
U bent dus helemaal geen lid van de ANWB, ook niet via Ford Nederland.
Is dit zo duidelijk genoeg uitgelegd !!   ;-))

emcede
door emcede - Jul 7, 2016 om 10:36
960 Antwoorden / 4 Vragen

@JackyH zit toch niet zo te zeuren! Je bent geen lid van de ANWB dus nee, krijg je geen korting. Voor maar € 15,00 per jaar wordt je al lid en krijg je alle korting die je wilt. Pfffff.......
Hebben ze eindelijk geregeld dat je op elk moment kunt opzeggen en niet meer allen per die verdraaide datum in november, is er wel weer wat anders te klagen.

ja
door jackyh Jul 7, 2016 om 12:24
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik betaal al via mijn auto. Pfffffffffffff is dat nou zo moeilijk.

jo
door jorisw Jul 7, 2016 om 12:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

NEEEEEEE, dat doe je niet.

Cookies
door Cookies Jul 7, 2016 om 13:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aanvulling tekst van jorisw: Pfffffffffffff is dat nou zo moeilijk.

emcede
door emcede Jul 7, 2016 om 13:56
960 Antwoorden / 4 Vragen

Je betaalt helemaal niet via je auto. Dus om je vraag te beantwoorden: nee, dat is helemaal niet zo moeilijk. Zelf snap je het blijkbaar niet, duzzzzz........ Vul zelf maar in.

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2016 om 10:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het vreemde is dat ik ook helemaal geen informatie kan krijgen. Telefonisch lukt niet en mailtjes worden niet beantwoord
Je zou toch van zo'n organisatie verwachten dat ze wat klantvriendelijker zouden reageren.

Dat geld komt echt wel; even geduld, de 10 (werk)dagen zijn nog niet voorbij.

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2016 om 13:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Contactmogelijkheden: klik hier.
Er staat o.a.:

Belangrijke mededeling!

Door omstandigheden is de levertijd van bestellingen in de webwinkel tijdelijk verlengd tot 5 dagen. Mede hierdoor is de telefonische bereikbaarheid van het Leden Service Center niet zoals u dat van ons gewend bent. U ontvangt per e-mail bericht over de status van uw order. Heeft u een vraag, kijk dan eerst of onze virtuele assistent Iris u verder kan helpen.

Onze excuses voor het ongemak.

an
door anneke uit den bosch Jul 27, 2016 om 11:41
1 Antwoorden / Vragen

ja maar die 5 dagen is al wat langer nu en echt belachelijk dat je zo lang moet wachten aan de telefoon!

an
door anneke uit den bosch - Jul 27, 2016 om 11:40
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb op 14 juni een bestelling gedaan en gelijkt betaald, jas idd niet leverbaar!
Betaald met creditcard (notabene van de ANWB), mailtje ontvangen dat binnen 10 dagen geld retour zou komen! Maar er kwam maar geen geld, ik ben gaan bellen, 35 minuten in de wacht!!!, daarna zei een mevrouw dat ik een mailtje moest sturen met mijn banknummer en dan zou het gestort worden! Want ze kunnen niet terugstorten naar een creditcard........dan moeten ze mij dat toch ook laten weten??
Mailtje gestuurd, maar 14 juli geen geld, retour, ik weer gebeld, aardige jongen aan de lijn, ging het uitzoeken nadat ik weer 30 minuten in de wacht had gestaan omdat het weer zo druk was zeiden ze op het bandje, er werd mij beloofd dat uiterlijk 19 juli het geld op mijn rekening zou staan. Het is vandaag 27 juli en ik heb nog geen geld retour ontvangen, ik hang nu weer aan de lijn, al 36 minuten!!!!!! ik word er gek van! ook op mail wordt niet gereageerd!!! Ik wil gewoon mijn geld terug zoals beloofd! De mail dat jas niet leverbaar was kwam al op 16 juni....
Hoe kunnen we dit oplossen?? of zou de creditcardmaatschappij mij hiermee kunnen helpen?

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schakel de creditcard maatschappij in.

marita5
door marita5 - Jul 27, 2016 om 11:58
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Anneke Uit Den Bosch ,

U kunt ook een brief / of mail sturen , zie hier ( u moet wel invullen bestelde niet leverbaar en de brief / of mail aanpassen  ) klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug

ma
door mar-jo-rie - Aug 2, 2016 om 15:34
1 Antwoorden / Vragen

Hier nog iemand, ze hadden meer koffers verkocht dan dat er op de site stonden.
Is anwb nog niet digitaal???
Nee, pas na een week, een annulering en nu na 14 werkdagen nog geen geld gezien.

Ma
door Maria van Dijk - Aug 10, 2016 om 23:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wacht nu al meer dan 4  weken op mijn geld , had twee koffers besteld en betaald met creditkaart.
levertijd zou 5 dagen zijn, maar na een week had ik ze nog niet, heb toen gebeld(is haast niet te doen 40 minuten aan de lijn gehangen voordat ze opnamen)
de koffers zijn niet leverbaar het geld zou terug gestort worden,
zijn nu ruim drie weken verder, heb al meerdere malen gebeld( wie betaald de telefoonkosten wachttijd is gemiddeld 30 minuten!)
ik heb nog steeds mijn geld niet terug , gaat om een bedrag van tweehonderd euro!