Aura-amsterdam.nl wil voor een retour maar 25% terugbetalen mag dat?
me moeder heeft bij aura-Amsterdam.nl 2 glas in lood beeldjes besteld van een kat blijkt super goedkoop plastic ,was niet naar wens dus vraagt ze retour aan , ze vragen om foto's van het product. wat blijkt net dege die ze niet meteen had geopend was stuk! nu willen ze maar beweren dat ze aleen maar 25% terugbetalen , dus mijn gedachte {zoon} slachtoffer hier klopt iets niet als we met een nederlandse site te maken hebben toch, volgens mij proberen ze nu dagen te rekken zodat retour helemaal niet meer kan... zijn ze bekent bij jullie? vriendelijke groet wouter van der Voort
Als ik de lay out bekijk van de website is het gewoon een dropshipper
Dus wat er ook wordt geprobeerd er komt geen geld terug.
Neem het verlies.
Zou tegen uw moeder zeggen om het verlies te nemen. Dit is namelijk goedkope prul uit China.
Retour adres is ook China.
Land: China
Een typisch gedrag van dropshippers. En bijvoorkeur nooit meer kopen via Facebook of soortgelijke sites.
Volgende keer goed opletten waar u koopt. Voor dergelijke bedrijven is de afgelopen jaren al voldoende gewaarschuwd.
ja, volgens wetgeving mag dit niet edoch, procederen hierover is qua kosten etc onzinnig. Als al gezegd, in andere woorden: het is een pribleem datr zich veelvuldig voordoet m.b.t bestellingen die China blijken te komen. Uw moeder is niet eens de enige die hier mee te maken heeft gelet op hetgeen u hier ziet:https://nl.trustpilot.com/review/www.aura-amsterdam.nl
Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline P.s. de wettelijke regels gelden wel indien binnen 14 dagen wordt geretoerneerd. Indien uw moeder dat wel heeft proberen te doen kan in ieder geval melding worden gedaan bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en politie indien men daar niet bekend is : Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
Hallo Woutervoort ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://webshopchecker.nl/alert/pas-op-aura-amsterdam-nl-china-maakt-retourneren-onmogelijk/
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
De winkel is verplicht om de retour binnen 14 dagen te accepteren, maar mag wel verlangen dat u de retourkosten betaalt - en met een retouradres in China kan dat best irritant zijn. Ik denk dat de winkel met de 25%-optie een alternatief wil bieden: u krijgt niet alles terug, maar mag de producten houden.
Nu is het ook nog zo dat 1 van de beeldjes defect was bij aankomst (al is het jammer dat dat pas laat is opgemerkt); in dat geval kunt u aanspraak maken op garantie en dient de winkel u schadeloos te stellen. Dit kan door het aankoopbedrag van dat ene beeldje volledig terug te storten, maar ook door het leveren van een nieuw product.
Ik zou de winkel voorstellen dat ze 50% van het totale aankoopbedrag terugstorten; dat is iets minder dan waar u recht op heeft, maar het voorkomt dat u een nieuw exemplaar toegestuurd krijgt in plaats van geld terug en het voorkomt retourkosten.
Het doel van een malafide dropshipper is geld verdienen. Ze willen geen tijd steken in een klant en terugbetalen hooguit tot hun inkoopprijs. Want geld verliezen willen ze al helemaal niet.
TS kan het beter als leergeld beschouwen en hopelijk word er de volgende keer wel opgelet waar er gekocht word.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer