Pe
door Pem. Oct 18, 2016 om 07:56
Winkels & webshops

Bank gekocht bij Allez Wonen en slapen maar nog steeds niet geleverd wat nu?

Wij hebben op 10 juli een bank gekocht bij Allez wonen en slapen.
En een aanbetaling van €700,- gedaan.
De bank zou rond week 35 bezorgd worden.
Na een hele tijd aan het lijntje gehouden te zijn kregen we op 20 september een leenbank.
En zouden we week 40 de bank krijgen., wat later week 41 zou worden.
maar vanaf vorige week dinsdag de dag waarop de bank volgens hun binnen moest komen weer niks gehoord.
Ik zag nog twee mensen met een zelfde probleem en vroeg me af of er meer klachten zijn?
Iemand nog tips wat nu te doen?
Misschien met elkaar iets ondernemen?

7819 18 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 18, 2016 om 08:06
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pem ,

U heeft de antwoorden bij @brenda0505 gelezen , is een vervelende situatie .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/bank-besteld-bedrijf-weg?id=586864

Neem eens contact op met het Juridisch loket in uw gemeente , vraag daar eens wat u nog kunt doen , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

hansje klein
door hansje klein - Oct 18, 2016 om 09:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De winkel blijkt problemen met zijn leverancier te hebben en doet er toch alles aan om u als klant te behouden, zoals een leenbank. U kunt nu kiezen tussen ´verder afwachten´ of terugtreden van de bestelling. Wat wilt u? Met andere 'slachtoffers' sámen optrekken maakt geen enkele zin, het bedrijf staat met de rug tegen de muur.

Pe
door Pem. Oct 25, 2016 om 20:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

Terugtreden van de bestelling? Het lijkt mij wel zo eerlijk dat ze de aanbetaling terugbetalen.

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2016 om 09:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waar heb je gelezen dat de shop problemen heeft met de leverancier? Overigens als dat zo is, dan is dat vaak het gevolg van rekeningen die niet betaald worden.

DOOR HANSJE KLEIN - 18 OKT. 2016 OM 09:33
1033 ANTWOORDEN / 19 VRAGEN

De winkel blijkt problemen met zijn leverancier te hebben en doet er toch alles aan om u als klant te behouden, zoals een leenbank.

hansje klein
door hansje klein Oct 18, 2016 om 10:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het blijkt in een latere reactie van @Maritas, dat het pand leeg staat....en dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Vooral wanneer de winkel niet cbw-aangesloten is!

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2016 om 10:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen
marita5
door marita5 Oct 18, 2016 om 10:27
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Edrick3 , waar stuur je deze brief naar toe ? pand staat leeg .

edrick3
door edrick3 Oct 18, 2016 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ahhh, goeie vraag! ;-)

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2016 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Beste Klant,

Door de huidige recessie en omstandigheden zijn wij helaas niet in staat om onze werkzaamheden op een normale manier voort te zetten. Omdat er op dit moment druk gezocht en gekeken word naar een nieuwe locatie voor AlleZ Wonen & Slapen, kunnen wij ons niet concentreren op nieuwe verkoop.

Alle lopende afspraken met klanten blijven gewoon gehandhaafd, alleen kan de afhandeling van uw order iets langer duren dan normaal. Dit komt omdat wij op dit moment met minder personeel werkzaam zijn dan normaal. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Voor vragen kunt u een e-mail sturen aan: info@allezwonen.nl
Wij zullen ertoe trachten deze zo snel mogelijk te beantwoorden of contact met u op te nemen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

AlleZ Wonen & Slapen
Directie

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2016 om 10:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Door de huidige recessie en omstandigheden zijn wij helaas niet in staat om onze werkzaamheden op een normale manier voort te zetten. Omdat er op dit moment druk gezocht en gekeken word naar een nieuwe locatie voor AlleZ Wonen & Slapen, kunnen wij ons niet concentreren op nieuwe verkoop......

Leuk dat dit blijkbaar op hun site staat, maar slaat natuurlijk nergens op. Als zij niet kunnen leveren, zouden zij de klant de keuze moeten geven tussen aanbetaling terug of wachten.

En waarom een nieuwe locatie? Het pand staat nog steeds leeg. Ik krijg dan toch het vermoeden dat zij de huur niet meer konden betalen. Lijkt mij een voorbode van een a.s. faillissement en dan ben je zeker je geld kwijt. Ze zijn al uitgeschreven bij de KvK. Zou ook kunnen dat ze straks vrolijk verder gaan onder een andere naam, ben je ook je geld kwijt.

Als ik daar iets zou hebben gekocht, zou ik onmiddellijk mijn aanbetaling terug eisen. Consuwijzer inschakelen lijkt mij zeer verstandig. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, bij die aankloppen.

marita5
door marita5 Oct 18, 2016 om 11:03
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ook bij de andere winkel in Alphen aan de Rijn staat hetzelfde vermeld .

Pe
door Pem. Oct 18, 2016 om 11:26
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bent u daar geweest?
Ik zag nog een zaak in Alpen ad Rijn
hoekbankstellen.nl
Topshop wonen en slapen.
Die site lijkt wel heel erg op de oude site van hun.
precies dezelfde opzet, zelfs onze bestelde bank staat er op???

Pe
door Pem. - Oct 18, 2016 om 11:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zag nog een zaak in Alpen ad Rijn hoekbankstellen.nl Topshop wonen en slapen.Die site lijkt wel heel erg op de oude site van hun.precies dezelfde opzet, zelfs onze bestelde bank staat er op???
Geen idee of die van hun is?

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2016 om 11:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat ik niet begrijp, is waarom men zoveel aanbetaalt. € 50,00 of € 100,00 is zat en als het dan fout loopt, is dat nog dragelijk.

Pe
door Pem. Oct 18, 2016 om 23:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat begrijp ik zelf achteraf ook niet.
stom doe ik normaal ook nooit.

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2016 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of dat dezelfde is als Allez Wonen, kan ik niet zien (staan geen KvK gegevens op). De site hoekbankstellen.nl is van dezelfde eigenaar als http://www.topshopwonen.nl/

DOOR PEM. - 18 OKT. 2016 OM 11:29
ANTWOORDEN / VRAGEN

Ik zag nog een zaak in Alpen ad Rijn hoekbankstellen.nl Topshop wonen en slapen.Die site lijkt wel heel erg op de oude site van hun.precies dezelfde opzet, zelfs onze bestelde bank staat er op???
Geen idee of die van hun is?

Ki
door Kiwi44 Oct 31, 2016 om 14:41
1 Antwoorden / Vragen

De bank die wij hebben besteld bij Allez wonen staat hier ook op. Lijkt dus wel heel erg op elkaar. Iemand al contact gehad met deze winkel voor opheldering?

Sj
door Sjuaine Nov 8, 2016 om 10:44
1 Antwoorden / Vragen

Hij heeft de meubels gekocht van allez wonen. Ik vermoed dat de eigenaar kent

marita5
door marita5 - Oct 18, 2016 om 11:44
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Pem ,

Ik ben er niet geweest , maar bij de winkel Alphen aan de Rijn staat hetzelfde vermeld .

http://www.allezwonen.nl/eetkamerstoelen/stoel-alphen-aan-den-rijn/

ni
door nieuwestart - Nov 2, 2016 om 10:46
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een orderbon van ze en nog steeds geen bank. Mails word niet op gereageerd. Op mijn eerste mail kreeg ik een antwoord dat ze de order niet konden vinden. Telefoon geeft bandje en de website een vage tekst. Ik heb gelukkig maar 300 aanbetaald maar toch is een hoop centen. Ik heb ze vandaag weer een mail gestuurd met de ingescande order met de vraag of ik de bank kan krijgen of mijn centen terug. Verwacht geen antwoord. Heb de bank op 1 aug besteld en zou binnen 10 - 12 weken geleverd worden. Ik heb eerder al problemen gehad bij een andere bedrijf met het leveren van een bank en had het idee dat zij zich wel aan de afspraken zouden houden. Niet dus. Ik heb even ook geen idee maar misschien kunnen we samen sterk met de media iets beginnen. Kamer van Koophandel? @Kassa: Kunnen jullie iets betekenen?

Pe
door Pem. Nov 2, 2016 om 11:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Doe in ieder geval ook vast aangifte bij consuwijzer dit kan telefonisch.
tel 088 0707070 . Heb ik ook gedaan.
Hoe meer dit doen hoe beter.

It
door Italia Nov 2, 2016 om 23:01
Antwoorden / Vragen

Beste Nieuwestart,

Wij hebben precies dezelfde ervaring.  Mailberichten reageerden ze eerst wel op maar nou niet meer.  Wij hebben € 500,- aanbetaald.
Wij zijn hier zeker nog niet klaar mee Rob Linders en Michael Zevenhoven mogen wat mij betreft lekker de bak indraaien met hun oplichterspraktijken.

Ka
door Kaatje10asd - Nov 18, 2016 om 23:15
2 Antwoorden / Vragen

Het zijn oplichters. De eigenaars zijn al eerder veroordeeld geweest voor fraude.  [edit - redactie]

li
door linda jansen Dec 8, 2016 om 11:39
4 Antwoorden / Vragen

Wij hebben in juni een bank besteld.
Gister zijn we gebeld de bank is klaar maar moeten hem alleen zelf ophalen bij de leverancier.
Wij zijn blij eindelijk onze bank!

Ka
door Kaatje10asd - Nov 18, 2016 om 23:20
2 Antwoorden / Vragen

Het zijn oplichters. De eigenaars zijn al eerder veroordeeld geweest voor fraude.  Google maar op [edit - redactie]. Miljoenen fraude. Wapenbezit..

li
door linda jansen - Dec 2, 2016 om 12:14
4 Antwoorden / Vragen

Wij zitten in hetzelfde schuitje
Zijn jullie al iets verder gekomen?

li
door linda jansen - Dec 8, 2016 om 11:36
4 Antwoorden / Vragen

Wij hebben in juni een bank besteld.
Gister zijn we gebeld de bank is klaar maar moeten hem alleen zelf ophalen bij de leverancier.
Wij zijn blij eindelijk onze bank!

Pe
door Pem. - Dec 16, 2016 om 06:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik probeerde gisteren het 06 nummer te bellen van Allez wonen en kreeg te horen dat het nummer niet meer bestaat.
vanmorgen zocht ik op failliesementen.com en zag dat Meubox op 14-12-16 eergisteren dus failliet is verklaard.
Dit is Allez wonen Alphen aan den Rijn
Dit na weer loze beloftes eind november dat ze er alles aan zouden doen om het voor de klanten op te lossen.
En de belofte niet zomaar weg te zijn.

marita5
door marita5 - Dec 16, 2016 om 09:52
11513 Antwoorden / 15 Vragen

 @Pem , en alle andere .

Lees deze informatie eens door , betreft faillissement , klik op de rode regel .

https://www.consumentenbond.nl/harde-schijf/ik-heb-een-harde-schijf-bij-een-bedrijf-gekocht-en-aanbetaald-nu-is-het-bedrijf-failliet-wat-kan-ik-het-beste-doen

Neem contact op met de curator , Naam: Meubox Holland B.V. Vestigingsadres: Prinses Marijkestraat 6 2404BC Alphen aan den Rijn KvK-nummer: 62702270 publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving 14-12-2016 09.dha.16.545.F.1300.1.16 Uitspraak faillissement op 13 december 2016 Curator: mr. J.N. van der Pouw Kraan Adres: Leidse Schouw 2 2408AE Alphen aan den Rijn Telefoon: 0172-442417 Rechtbank: Rechtbank Den Haag Rechter-commissaris: mr. R. Cats Toezichtzaaknummer: NL:TZ:0000009891:F001 Insolventienummer: F.09/16/545

Bron: insolventies.nl

Pe
door Pem. Dec 16, 2016 om 15:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de informatie, ik ga contact met ze opnemen.

marita5
door marita5 Dec 16, 2016 om 15:34
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo @Pem , zeer vervelend , maar lees hier de reactie van @Brenda0505 :

DOOR BRENDA0505 16 DEC. 2016 OM 13:08
ANTWOORDEN / VRAGEN

Hai dank je wel voor deze info. Heb gebeld met de curator en is inderdaad einde oefening voor deze man. Je kan meegaan als schuldeiser maar deze curator gaf al aan dat er weinig te halen valt. Op mijn opmerking dat ik vorige week nog was ingesproken op mijn voice mail dat ik uitgeleverd kon worden reageerde hij...dat is heel dubieus want de belasting heeft alles opgeeist. Dag geld dus...

Pe
door Pem. Dec 19, 2016 om 15:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie, het zal inderdaad fluiten naar de centjes worden, waardeloos!!