BCC Service Plus Polis
Hallo,
Ik heb op dit moment een oven van samsung dat op 23 december 2017 is aangeschaft bij de bcc samen met een service plus polis van 2 + 5 jaar wat dus betekent dat ik extra garantie heb t/m tenminste 23 december 2024. De hetelucht functie van de oven werkt niet meer goed en daarom wil ik graag reperatie/vervanging. Hij is blijkbaar verzekerd via HDI-Gerling en zij zijn een apart bedrijf en niet failliet. Hoe zit dit juridisch in elkaar? Is HDI-Gerling verantwoordelijk voor het afhandelen hiervan of was/is het bcc?
Alvast bedankt
BCC zal of kn niets meer voor u betekenen volgens mij,. Leg uw aanvraag bij de verzekering neer.
Willen ze zet niet meer oplossen zou ik de premie voor het laatste jaar terugvragen
Hallo Ro5017 ,
De voorwaarden van BCC Service Polis :
3.2 BCC bemiddelt alleen bij de totstandkoming van de Overeenkomst tussen de Verzekeraar en de Consument en adviseert niet over de Overeenkomst. De Consument sluit de Overeenkomst rechtstreeks met de Verzekeraar, die de Consument ook op verzoek over de Overeenkomst kan adviseren. De Overeenkomst wordt door de Verzekeraar met de Consument persoonlijk aangegaan en is mitsdien niet overdraagbaar. Enkel de in de aankoopnota nader aangeduide Consument kan derhalve een beroep doen op de Service Plus Polis.
Lees ook hier Art 8 , klik op de rode regel .
http://images.bcc.nl/website/pdf/voorwaarden_bcc_service_pluspolis2014.pdf
Dus dat betekent dat zij er verantwoordelijk voor zijn om het te gaan oplossen met mij en niet bcc? Zij hadden mij namelijk doorverwezen om een mail te sturen naar serviceplus.bcc@devos.nl maar daar krijg ik al erg lang geen reactie meer van.
Neem opnieuw contact op met de verzekeraar . Onder Art 8 staat dat BCC de uitvoerder is , maar ja deze zijn failliet .
Klantenservice van bcc zegt dat ik hem moet laten repareren bij de fabrikant (samsung) en dan kan proberen om het factuur op te sturen naar HDI maar kunnen mij geen zekerheid geven. Morgen probeer ik dan even om opnieuw contact op te nemen met HDI. Maar eigenlijk zouden zij dus voor een oplossing moeten zorgen aangezien ik een overeenkomst met hun heb en bcc mij voor de reperatie doorverwees naar de fabrikant? Dan neem ik aan dat zij dan onder uitvoerder vallen omdat bcc dit dan aan mij meldt?
Lees de voorwaarden door :
8.10 Indien de Consument reparaties laat uitvoeren door een ander dan (I) de fabrikant die daartoe opdracht heeft gekregen van de Verzekeraar middels de Uitvoerder of (II) een door die fabrikant geautoriseerde reparatiedienst die daartoe opdracht heeft gekregen van de Verzekeraar middels de Uitvoerder, vergoedt de Verzekeraar de kosten daarvan niet, tenzij een geval als bedoeld in artikel 7:21 lid 6 BW zich voordoet. Alle storingen en schaden die worden veroorzaakt door bovengenoemde ongeautoriseerde reparaties vallen ook niet onder de dekking van de Overeenkomst.
8.11 Op basis van de Overeenkomst komen glasbreuk, lampen, handgrepen en losse accessoires evenmin voor gratis reparatie in aanmerking;
Die oven is 6 jaar oud, die gaat Samsung echt niet meer repareren. Misschien kan je via de bijgekochte verzekering nog een beetje vergoed krijgen. Ik zou in ieder geval nergens op rekenen.
Dan zou de verzekering een nieuwe product moeten leveren als bcc de fabrikant aanwijst als uitvoerder lijkt mij. Enig idee hoe dat juridisch in elkaar zit?
U heeft recht op niets meer en niets minder dan hetgeen in de polisvoorwaarden hierover is opgenomen. Wat daarover juridisch is geregeld staat eveens in de polisvoorwaarden .
U heeft niets meer met BCC te maken maar uitsluitend met de verzekeraar. Het zou kunnen dat de verzekeraar en BCC onderling hebben afgesproken dat BCC als eerste inschakeld zou worden om vervanging te leveren. Door het wegvallen van BCC moet de verzekeraar een andere oplossing moeten vinden. Gezien de leeftijd van de apparatuur en de resterende looptijd van de polis vermoed ik dat u een financiële tegemoetkoming gaat krijgen. Dat zal waarschijnlijk niet het aankoopbedrag zijn. Lees de polisvoorwaarden daar moet in staan wat u zou kunnen verwachten.
Ben geen jurist, maar als BCC de uitvoerder is en die is failliet houdt het op volgens mij. Of de verzekeraar een 6 jaar oud product zomaar gaat vervangen door een geheel nieuw product, betwijfel ik. Maar probeer het, niets te verliezen.
verzekeraar zult u de schade moeten melden, normaal gaat dit via bbc maar bel ze even om te zien hoe dit nu verder moet..
Als de verzekering direct bij HDI-Gerling loopt dan heeft u gewoon recht op de verzekering, lijkt me.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer