R0
door R05017 Oct 19, 2023 om 18:27
Winkels & webshops

BCC Service Plus Polis

Hallo,
Ik heb op dit moment een oven van samsung dat op 23 december 2017 is aangeschaft bij de bcc samen met een service plus polis van 2 + 5 jaar wat dus betekent dat ik extra garantie heb t/m tenminste 23 december 2024. De hetelucht functie van de oven werkt niet meer goed en daarom wil ik graag reperatie/vervanging. Hij is blijkbaar verzekerd via HDI-Gerling en zij zijn een apart bedrijf en niet failliet. Hoe zit dit juridisch in elkaar? Is HDI-Gerling verantwoordelijk voor het afhandelen hiervan of was/is het bcc?

Alvast bedankt

5952 6 Rapporteer
ju
door juliomariner - Oct 19, 2023 om 18:35
1375 Antwoorden / 2 Vragen

BCC zal of kn niets meer voor u betekenen volgens mij,. Leg uw aanvraag bij de verzekering neer.
Willen ze zet niet meer oplossen zou ik de premie voor het laatste jaar terugvragen

marita5
door marita5 - Oct 19, 2023 om 18:35
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ro5017 ,

De voorwaarden van BCC Service Polis :

3.2 BCC bemiddelt alleen bij de totstandkoming van de Overeenkomst tussen de Verzekeraar en de Consument en adviseert niet over de Overeenkomst. De Consument sluit de Overeenkomst rechtstreeks met de Verzekeraar, die de Consument ook op verzoek over de Overeenkomst kan adviseren. De Overeenkomst wordt door de Verzekeraar met de Consument persoonlijk aangegaan en is mitsdien niet overdraagbaar. Enkel de in de aankoopnota nader aangeduide Consument kan derhalve een beroep doen op de Service Plus Polis.

Lees ook hier Art 8 , klik op de rode regel .

http://images.bcc.nl/website/pdf/voorwaarden_bcc_service_pluspolis2014.pdf

R0
door R05017 Oct 19, 2023 om 18:38
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dus dat betekent dat zij er verantwoordelijk voor zijn om het te gaan oplossen met mij en niet bcc? Zij hadden mij namelijk doorverwezen om een mail te sturen naar serviceplus.bcc@devos.nl maar daar krijg ik al erg lang geen reactie meer van.

marita5
door marita5 Oct 19, 2023 om 18:40
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Neem opnieuw contact op met de verzekeraar . Onder Art 8 staat dat BCC de uitvoerder is , maar ja deze zijn failliet .

R0
door R05017 Oct 19, 2023 om 18:50
4 Antwoorden / 2 Vragen

Klantenservice van bcc zegt dat ik hem moet laten repareren bij de fabrikant (samsung) en dan kan proberen om het factuur op te sturen naar HDI maar kunnen mij geen zekerheid geven. Morgen probeer ik dan even om opnieuw contact op te nemen met HDI. Maar eigenlijk zouden zij dus voor een oplossing moeten zorgen aangezien ik een overeenkomst met hun heb en bcc mij voor de reperatie doorverwees naar de fabrikant? Dan neem ik aan dat zij dan onder uitvoerder vallen omdat bcc dit dan aan mij meldt?

marita5
door marita5 Oct 19, 2023 om 20:42
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Lees de voorwaarden door :

 8.10 Indien de Consument reparaties laat uitvoeren door een ander dan (I) de fabrikant die daartoe opdracht heeft gekregen van de Verzekeraar middels de Uitvoerder of (II) een door die fabrikant geautoriseerde reparatiedienst die daartoe opdracht heeft gekregen van de Verzekeraar middels de Uitvoerder, vergoedt de Verzekeraar de kosten daarvan niet, tenzij een geval als bedoeld in artikel 7:21 lid 6 BW zich voordoet. Alle storingen en schaden die worden veroorzaakt door bovengenoemde ongeautoriseerde reparaties vallen ook niet onder de dekking van de Overeenkomst.
8.11 Op basis van de Overeenkomst komen glasbreuk, lampen, handgrepen en losse accessoires evenmin voor gratis reparatie in aanmerking;

Mabelle
door Mabelle - Oct 19, 2023 om 18:56
596 Antwoorden / 1 Vragen

Die oven is 6 jaar oud, die gaat Samsung echt niet meer repareren. Misschien kan je via de bijgekochte verzekering nog een beetje vergoed krijgen. Ik zou in ieder geval nergens op rekenen.

R0
door R05017 Oct 19, 2023 om 19:01
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dan zou de verzekering een nieuwe product moeten leveren als bcc de fabrikant aanwijst als uitvoerder lijkt mij. Enig idee hoe dat juridisch in elkaar zit?

sw
door swat1500 Oct 19, 2023 om 19:19
3855 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft recht op niets meer en niets minder dan hetgeen in de polisvoorwaarden hierover is opgenomen. Wat daarover juridisch is geregeld staat eveens in de polisvoorwaarden .
U heeft niets meer met BCC te maken maar uitsluitend met de verzekeraar. Het zou kunnen dat de verzekeraar en BCC onderling hebben afgesproken dat BCC als eerste inschakeld zou worden om vervanging te leveren. Door het wegvallen van BCC moet de verzekeraar een andere oplossing moeten vinden. Gezien de leeftijd van de apparatuur en de resterende looptijd van de polis vermoed ik dat u een financiële tegemoetkoming gaat krijgen. Dat zal waarschijnlijk niet het aankoopbedrag zijn. Lees de polisvoorwaarden daar moet in staan wat u zou kunnen verwachten.

Mabelle
door Mabelle Oct 19, 2023 om 19:21
596 Antwoorden / 1 Vragen

Ben geen jurist, maar als BCC de uitvoerder is en die is failliet houdt het op volgens mij. Of de verzekeraar een 6 jaar oud product zomaar gaat vervangen door een geheel nieuw product, betwijfel ik. Maar probeer het, niets te verliezen.

R0
door R05017 - Oct 19, 2023 om 20:04
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor alle antwoorden. Ik neem morgen nog contact op met de verzekering.

1paul
door 1paul - Oct 20, 2023 om 10:13
3319 Antwoorden / 0 Vragen

verzekeraar zult u de schade moeten melden, normaal gaat dit via bbc maar bel ze even om te zien hoe dit nu verder moet..

mo
door mof - Oct 20, 2023 om 14:23
3620 Antwoorden / 3 Vragen

Als de verzekering direct bij HDI-Gerling loopt dan heeft u gewoon recht op de verzekering, lijkt me.