Bol.com raakt pakket kwijt
Vorige maand is door Post.nl een pakket van Coolblue naar Bol.com gestuurd: er moesten 3 pakketjes worden verstuurd en de een sticker van Bol.com is op het Coolblue pakketje geplakt door Postnl.
Ik heb contact gezocht met Coolblue en zij melden dat zij geen pakketje hebben ontvangen, dus niets kunnen betekenen voor mij. Wel willen ze de teruglevertermijn uitbreiden zodat ik mijn pakketje via Bol.com terug kan krijgen en door kan sturen.
Nu heb ik met Bol.com contact gezocht en blijkt het dat zij wel het pakketje hebben ontvangen, verwerkt en vervolgens kwijt zijn geraakt. Daarmee wordt de boot afgedaan en kunnen zij niks voor mij betekenen, dat is het risico van iets terugsturen.
Ik kan aantonen dat zij het pakket ontvangen hebben, maar kan vervolgens helemaal niks bij de bedrijven zelf. Waarvoor heb je dan een bon van een pakketje als het niets aantoond?
Kan ik iets doen om bij Bol.com compensatie te krijgen voor het fout verwerken en niet terugkoppelen van een pakket? of moet ik bij Post.nl een klacht indienen en daar compensatie vragen?
Als ik het goed begrijp, stuurt u een pakketje, wat voor Coolblue bestemd is, naar Bol.com.
Dat Coolblue niets kan betekenen, lijkt me logisch.
En dat Bol.com uw pakketje ook niet meer kan vinden, lijkt me heel logisch. Daar komen ongetwijfeld duizenden dingen terug.
En wat heeft Post.nl fout gedaan? U stond er toch zelf bij dat er blijkbaar drie stickers aangemaakt werden voor Bol?
U bent zelf verantwoordelijk voor het verzenden van een retour. U kunt dus niet de fout bij PostNL leggen. U had immers goed moeten aangeven welke doos naar wie terug moet. U blijft dus in verzuim bij Coolblue en kan geen gebruik maken van de herroeping (of welke andere reden u had om terug te sturen?
Dat Bol uw pakket niet kan vinden is ook niet zo vreemd. Het is ook maar de vraag of uw gegevens op de doos stonden dat ze het kunnen herleiden naar u toe.
Gevalletje niet opgelet en op de blaren zitten.
ge-edit
Meestal krijg je van de betreffende webwinkel via email een retouradres toegestuurt wat u uit kunt printen.
Wat er bij u fout is gegaan weet ik niet, blijkbaar zijn de andere 2 pakketten wel goed aangekomen.
Het postagentschap kan een fout gemaakt hebben, een verkeerde barcodesticker aangemaakt.
Hoe dat kan begrijp ik niet, adres op het pakket wordt overgenomen en de betreffende Postnl sticker komt uit de machine gerold en wordt op het pakket geplakt.
Stuur een brief naar bol.com en leg de situatie nog eens uit, ook dat bol.com aangeeft het pakket ontvangen te hebben maar niet weten waar het gebleven is.
Je krijgt een retour barcode toegestuurd die je op je gratis retourzending moet/kan laten/plakken.
U biedt het pakje aan als verzender, dus U bent verantwoordelijk voor de aankomst bij het retouradres, net zo goed geld deze regel ook voor de verkoper dat het betreffende pakket correct bij U aankomt.
U kunt nu niet bij Coolblue klagen, zij hebben niets fout gedaan.
Bol zal in de drukste tijd van het jaar qua verzenden naar hun klanten zeker geen totale inventarisatie gaan doen omdat het a: druk is, super druk zelfs en b: ze hebben zelf genoeg om handen om alles op tijd te verzenden.
U krijgt een verlengde retour termijn bij Coolblue, netjes. Echter als Bol niet 1,2,3 het fout geadresseerde pakje niet vind, zult u bij coolblue geen credit krijgen en geen pakketje hebben, tenzij dit na de coolblue termijn nog boven water komt.
U dient zelf de pakketten te adresseren en af te geven bij een Post.nl servicepunt daar wordt een sticker met daarop een barcode geplakt om het pakket te kunnen volgen. Al zou er een verkeerde sticker zijn geplakt dan het gaat pakket toch naar het adres dat op het pakket vemeldt staat. Het lijkt me vrij stug dat post.nl ongeadresseerde pakketten aanneemt en daar zelf een retouradres bij gaat zoeken want die retouradressen zijn bij post.nl niet bekend. Wat ik me wel kan voorstellen is dat u de pakketten van verkeerde retourlabels heeft voorzien en uw fout op bol.com en Post.nl afschuift.
Je hebt 3 pakjes verstuurd. Je hebt de pakjes naar een Postnl punt gebracht en daar worden de pakjes voorzien van een sticker en jij krijgt het tweede deel van die stiker, het verzendbewijs. Daar moet volgens jou iets mis gegaan zijn, De sticker van Coolblue is op het pakket van Bol geplakt. Dan moet de sticker van Bol op een ander pakket geplakt zijn, Ik neem aan dat je 3 verzendbewijzen hebt gekregen.
Heb je de pakjes gevolgd met de track & tracce code die op je verzendbewijzen staan?
Of heb je twee dezelfde verzendbewijzen gekregen?
Coolblue heeft geen pakket ontvangen.
Bol heeft wel een pakket ontvangen en verwerkt. Als Bol het pakket verwerkt heeft en je hebt je aankoopbedrag teruggekregen, dan is dat pakket goed terecht gekomen. Heeft Bol dan nog een tweede pakket ontvangen en dat tweede pakket is zoek geraakt?
De derde partij heeft wel het juiste pakket ontvangen?
Het is mij niet helemaal duidelijk wat er gebeurd is. Met het pakje voor Coolblue. Het lijkt erop dat dit pakje zoekgeraakt is bij Post.nl
Je kunt toch aantonen met je verzendbewijs dat je het pakje afgegeven hebt bij Postnl? Dan moet je van Coolblue je aankoopbedrag terugkrijgen.
Uit de algemene voorwaarden van Coolblue:
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
- De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
- De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
- Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Volgens mij klopt dit niet helemaal.
Bij punt 2 De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
Dit geldt toch echt alleen wanneer de klant het heeft geretourneerd naar het juiste adres. Als dit bij Bol.com is afgeleverd dan heb je geen bewijs van terugzending, want het pakket heeft als sticker bol.com staan.
Een ondernemer is op geen enkele manier aansprakelijk voor het foutief retourneren of je nu bewijs heb dat het ergens anders is afgeleverd of niet.
Klopt, maar daarom vind ik het ook zo vreemd. Bij het afleverpunt scannen ze de afzender en automatisch rolt er een sticker uit de printer met daarop de barcode en het verzendadres.
Het ene deel gaat op het pakket, het andere deel krijg je zelf.
Hoe kun je nu weten dat bij het afleverpunt de stickers op de verkeerde doos zijn geplakt.
Als jij maar een afleverbewijs hebt dat het pakket is verzonden naar Coolblue, dan is dan volgens mij voldoende om je geld terug te krijgen.
Bol.com heeft het kennelijk verkeerd geadresseerde pakket ontvangen en verwerkt, citaat van Ts.
Wat heeft Post Nl er dan verder mee te maken? Voor de verzending via PostNL resp. de foutieve adressering ligt de verantwoordelijkheid als al door alle anderen al gemeld geheel bij u, helaas maar waar.
Je beschrijving is niet heel duidelijk. Waar is de fout gemaakt? Staat er op je verzendbewijs dat het pakket dat nu bij Bol terecht gekomen is, wel naar CoolBlue was verzonden?
@Panter22, zou leuk zijn, terug sturen naar een fout adres, gratis artikel krijgen, geloof je dit zelf?
Zo ik het lees heeft ts je juiste adres geplakt op de juiste doos. Want als je een pakket terugstuurt, dan plak je zelf het juiste adres op de doos.
Alleen bij Postnl zijn bij het scannen van het adres op de doos, de stickers die Postnl extra op de doos plakt, op de verkeerde doos terecht gekomen.
Misschien is het ook wel helemaal anders gegaan. Je weet het niet,Ts laat niets meer van zich horen.
Wanneer ik het goed begrijp: U had dus 3 pakketjes die u retour wilde sturen. Daarvan moesten er 2 naar bol.com en 1 naar Coolblue. Ze zijn echter alledrie bij bol terecht gekomen. Coolblue wil u daarom nu uw geld niet terugbetalen (terecht) maar geeft u wel meer tijd om te retourneren (netjes, want voor hen bent u namelijk verantwoordelijk voor het terugsturen). Bol.com bevestigt wel het pakket te hebben ontvangen maar omdat het niet voor hen was zijn ze het nu 'kwijt'....??? Indien het inderdaad zo gegaan is en u zelf dus ook wel een beetje hebt staan slapen (!) toen u de pakketjes bij Post nl afgaf en niet zag dat er een verkeerde sticker werd geplakt, dan is m.i. inderdaad BOL de aangewezen firma om verhaal te halen. Zij wisten (neem aan dat u als afzender uw naam en adres op/in het pakket had staan/zitten) waar het pakket vandaan kwam en hadden u dus moeten contacten. Vreemd dat ze dat niet gedaan hebben, maar wellicht dacht iemand bij bol in deze drukke tijd: 'Pik in het is winter.....' Daarnaast is mijn persoonlijke ervaring met bol dat ze juist heel klantvriendelijk en service-gericht zijn. Wellicht niet iedere medewerker.
Waarom beschuldig je nu zonder enig bewijs medewerkers van een bedrijf? Zou je dat ook waarderen als het over het bedrijf zou gaan waar je zelf werkt?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer