N.
door N.Boulanger Jul 3, 2023 om 09:16
Winkels & webshops

Catalogussen webwinkels

Diverse webwinkels sturen per post catalogussen. Je kunt je daar (blijkbaar) niet vantevoren voor afmelden.
Na elke bestelling moet je opnieuw aangeven dat je die niet wilt, maar dan ben je blijkbaar al 'de pineut' want dan hebben ze de smoes dat je nog in de mailing zit en over 3 maanden nog de catalogus kunt ontvangen. Ik begrijp dat niet. Ik moet als klant toch gewoon duidelijk kunnen maken dat ik NEVER NOOIT een catalogus wil ontvangen ? Zeker in deze tijd van klimaat en milieu discussies is het belachelijk zonde als je catalogussen (papier) krijgt toegestuurd (per post) die je nooit bekijkt.
Het gaat er niet om dat ik die catalogus niet kan weggooien, het gaat erom of een webwinkel zich niet moet houden aan mijn verzoek als bestaande klant om nooit (ook niet bij nieuwe bestellingen over een maand, half jaar of jaar) een catalogus te krijgen ?

4170 13 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 3, 2023 om 09:33
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Over welke webshop gaat dit? Wellicht kunnen wij u een tel nr of email adres xoeken.

Mabelle
door Mabelle - Jul 3, 2023 om 09:55
427 Antwoorden / 1 Vragen

Webshops die papieren catalogussen sturen? Nog nooit van gehoord. Dat kunnen dan hooguit die oubollige z.g. 'postorderbedrijven' als Otto e.d. zijn.

Gr
door Grunn1 Jul 3, 2023 om 10:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Of Klingel en zie daar maar eens vanaf te komen. Bij Klingen bestelde mijn inmiddels overleden moeder wel eens omdat ze zelf moeilijk naar een winkel kon (invalide). Toen ze was overleden belde ik Klingel om geen reclame meer te versturen, of ik maar even een officiële overlijdensakte wilde opsturen met een kopie van de notaris erbij dat ik gemachtigd was als erfgenaam. Haha echt niet.

Mabelle
door Mabelle Jul 3, 2023 om 10:10
427 Antwoorden / 1 Vragen

Een overlijdensakte om geen reclame meer te ontvangen? Werkelijk te bezopen voor woorden. Hoe bedenken ze het.

Ja
door JannyBoe Jul 3, 2023 om 11:30
519 Antwoorden / Vragen

Waar u dat 'oubollige' vandaan haalt @MABELLE is mij een raadsel, evenals het 'z.g.' Otto is een webwinkel zoals vele andere.

Ter info: er is helemaal geen papieren catalogus van Otto. Die heeft het bedrijf al lang afgeschaft.

Ja
door JannyBoe Jul 3, 2023 om 11:36
519 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook ervaring met met opzeggen van catalogi van mijn overleden moeder. Bij de betrokken bedrijven was een mailtje voldoende.

Bij Klingel ook volgens de website van het bedrijf in België maar bij de NL vestiging werkt het net zo makkelijk is mijn ervaring.

Iets anders is het opzeggen van een account van iemand anders.Daar is zoals bij de meeste bedrijven en instanties een akte van overlijden voor nodig. Anders zou iedereen zo maar een account van iemand anders op kunnen zeggen en dat is uiteraard ongewenst.

Mabelle
door Mabelle Jul 3, 2023 om 11:37
427 Antwoorden / 1 Vragen

OK, dan is het niet (meer) Otto, maar Klingel, Bon-Prix e.d. Ik vind dat oubollige webwinkels. Mag ik dat vinden? Ja, dat mag.

Ja
door JannyBoe Jul 3, 2023 om 11:46
519 Antwoorden / Vragen

Maar geen uitspraken doen in het kader van dat 'oubollige' over een catalogus die er al lang niet meer is.
Eerst even checken of u dat in uw oubolligheid mag meenemen.

En dat mag ik vinden...

Mabelle
door Mabelle Jul 3, 2023 om 11:57
427 Antwoorden / 1 Vragen

Maakt trouwens Otto niet minder oubollig / truttig hoor...

Ja
door JannyBoe Jul 3, 2023 om 13:32
519 Antwoorden / Vragen

Prima hoor, u vindt er maar een stuk op los zolang u maar geen onwaarheden verkondigt.

@q
door @qwerty@ Jul 5, 2023 om 11:11
68 Antwoorden / 1 Vragen

Leuke discussie, haha.

Gr
door Grunn1 - Jul 3, 2023 om 09:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Diverse webwinkels? Noem er eens een paar want ik ken ze niet. Geen enkele webwinkel waar ik wel eens wat heb gekocht verstuurd een papieren catalogus wel kan je aan of uitvinken om een digitale nieuwsbrief te ontvangen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 3, 2023 om 09:59
7194 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt beter geen contact zoeken dat helpt niet,  integendeel zij  weten nu dat u het ontvangt,  gooi die catalogussen samen met de krant in de papierbak.

10.15u
u kunt zich ook nog opgeven bij postfilter.

https://postfilter.nl/registreren

Mabelle
door Mabelle Jul 3, 2023 om 11:40
427 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is het handig om e.e.a. te checken als je een link plaatst? Op Postfilter staat namelijk: Heeft of had u een klantrelatie met de afzender van gevraagde reclamepost? Dan kunt u de post alleen stoppen door contact met deze afzender op te nemen.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 3, 2023 om 11:57
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Het is alleszins mogelijk dat TS een klantrelatie had.
Doe toch niet zo moeilijk.

Mabelle
door Mabelle Jul 3, 2023 om 13:47
427 Antwoorden / 1 Vragen

TS schrijft 'na elke bestelling', dus aan postfilter heeft hij helemaal niets. Je geeft een fout antwoord waar hij niets aan heeft.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 3, 2023 om 13:59
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Hij moet die ook instellen, je moet echt begrijpend leren lezen en verder zoek je het maar uit.

@q
door @qwerty@ Jul 5, 2023 om 11:12
68 Antwoorden / 1 Vragen

Ook een leuke discussie, haha.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 5, 2023 om 11:35
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Maar ook leerzaam :))

sira
door sira - Jul 3, 2023 om 11:18
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik krijg ook een aantal catalogi, maar ik stoor me er niet aan. Ik blader ze door en dan gaan ze bij het oud papier. Als je er een tijdje niet hebt besteld, houdt het toesturen vanzelf op.

rj
door rjw Jul 3, 2023 om 11:22
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Dan ben ik toch wel benieuwd welke webwinkels catalogi sturen... Zelf nog nooit meegemaakt.

sira
door sira Jul 3, 2023 om 11:26
2345 Antwoorden / 24 Vragen

De mode webshops.
Ook een bedrijfskleding webshop, maar omdat ik dat niet nodig heb en dus ook nooit besteld, hield dat vanzelf op.

Mabelle
door Mabelle Jul 3, 2023 om 11:38
427 Antwoorden / 1 Vragen

Welke mode webshops dan?

sira
door sira Jul 3, 2023 om 11:46
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Klingel, Heine, Otto, Your-look-for-less, etc., en ik kreeg een paar weken geleden een catalogus van een mode webshop waar ik nog nooit van had gehoord. Zelfs al heb je er nooit iets besteld, heb je toch kans dat je een catalogus krijgt, omdat ze met postcodegebieden werken. Een postcode waar niet tot nauwelijks gekocht wordt, krijgt geen catalogus. Ik heb bijv. nooit een catalogus van Ikea in de bus gehad.

gallito
door gallito Jul 3, 2023 om 11:48
479 Antwoorden / 66 Vragen

@MARBELLE
Mode catalogus van o.a. Babista (mooie moderne herenkleding), Lookforless en Atlas for men, bijvoorbeeld.
Als je een keer iets on-line besteld hebt, zit je in het klantenbestand en ontvang je ook hun catalogus.

sira
door sira Jul 3, 2023 om 11:50
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Zelfs als je (nog) niet in het klantenbestand zit, maar dat heeft met het postcodegebied te maken.

Mabelle
door Mabelle Jul 3, 2023 om 12:06
427 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb bijv. nooit een catalogus van Ikea in de bus gehad. Dat kan kloppen, die versturen al jaren geen catalogus meer. En terecht, allemaal papierverspilling, tenslotte is alles online te bekijken.

sira
door sira Jul 3, 2023 om 12:09
2345 Antwoorden / 24 Vragen

@Mabelle, ook in de tijd dat ze nog wel verstuurden, heb ik er nooit eentje gehad. Mijn postcode kwam niet tot nauwelijks voor bij Ikea.

mahadma
door mahadma - Jul 3, 2023 om 11:34
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Wat ook kan helpen = terugsturen, ongefrankeerd met 9,5 kg kranten.

sira
door sira Jul 3, 2023 om 11:51
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik lig er niet wakker van ;-))

john devries
door john devries Jul 5, 2023 om 11:27
219 Antwoorden / Vragen

Ja slim hoor Je loopt wel de kans dat je die ongefrankeerd retour krijgt.

mahadma
door mahadma Jul 5, 2023 om 18:05
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Dan ga je weigeren.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 5, 2023 om 18:53
167 Antwoorden / Vragen

Kinderachtig noemen we dat. En dat zal de postbode je ook niet in dank afnemen. Je pest daar meer mensen mee dan alleen de winkel. Gewoon niet doen.

john devries
door john devries Jul 7, 2023 om 12:50
219 Antwoorden / Vragen

@mahadma ,

Ongefrankeerd een pakketje verzenden lukt je waarschijnlijk niet bij PostNL . Bovendien is weggooien handiger ,hoef je het ook niet naar een PostNL punt te brengen of wou je pakketje van  9 kg door de brievenbus persen.

ne
door neodutchio - Jul 3, 2023 om 12:03
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Een catalogus maken is niet goedkoop. Als je het dan ook nog ongevraagd gaat opsturen dan heb je als bedrijf geld teveel. Dergelijke verkopers zou ik links laten liggen.

@q
door @qwerty@ - Jul 5, 2023 om 11:17
68 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag mij af....waarom wordt de eerste vraag niet gewoon beantwoord door @N.BOULANGER ?

sira
door sira Jul 6, 2023 om 13:35
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Omdat hij de antwoorden waarschijnlijk helemaal niet leest ;-))

john devries
door john devries - Jul 5, 2023 om 11:24
219 Antwoorden / Vragen

Raar. Noem eens een paar webwinkels  waar jij  ongevraagd een catalogus van krijgt. De tijd van het sturen van dure dikke catologussen (Wehkamp) is m.i. voorbij . Webshops sturen ze je tegenwoordig per e-mail . Een folder is overigens geen catalogus.

sira
door sira Jul 6, 2023 om 13:39
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik krijg regelmatig catalogi toegestuurd van webshops waar ik òf nog nooit heb besteld òf waar ik nog nooit van heb gehoord.

Maar ik kan er niet wakker van liggen, als iets me interesseert dan blader ik hem door en uiteindelijk gaan ze in de papiercontainer.

john devries
door john devries Jul 7, 2023 om 12:31
219 Antwoorden / Vragen

Noem er eens paar webwinkels die jou ongevraagd een catalogus sturen ,die een bedrijf zo'n € 25 per stuk en 3,95 euro verzendkosten kost. En dan bedoel ik niet een foldertje van 10 - 20 bladzijden.

mo
door mof - Jul 5, 2023 om 13:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ongevraagd een catalogus ontvangen is ongevraagd reclame ontvangen en dus spam. Daarmee is het verboden.

Me
door Meindo - Jul 5, 2023 om 18:47
64 Antwoorden / Vragen

NABELLE leeft denk ik onder een steen. Ze weet niet dat er ook nog papier is in de wereld.

agapon1951
door agapon1951 - Jul 5, 2023 om 19:53
172 Antwoorden / Vragen

alles wat niet gewenst is simpelweg retourneren, met adres onbekend. Bij mij houdt het dan meestijds op na een paar naleveringen.

@q
door @qwerty@ - Jul 6, 2023 om 10:14
68 Antwoorden / 1 Vragen

Nog steeds geen reactie van @N.BOULANGER ?
Heeft zeker geen tijd om te reageren, is te druk met al die c
atalogussen van webwinkels door te bladeren. :-)

sira
door sira Jul 6, 2023 om 13:40
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Of hij is z'n vraag op het forum van Radar aan het plaatsen, omdat hij maar niets hoort.

john devries
door john devries Jul 7, 2023 om 12:36
219 Antwoorden / Vragen

Of hij zit zich te verkneuteren om onze antwoorden op zijn onzin vraag. Toch even beroemd zijn.