Catalogussen webwinkels
Diverse webwinkels sturen per post catalogussen. Je kunt je daar (blijkbaar) niet vantevoren voor afmelden.
Na elke bestelling moet je opnieuw aangeven dat je die niet wilt, maar dan ben je blijkbaar al 'de pineut' want dan hebben ze de smoes dat je nog in de mailing zit en over 3 maanden nog de catalogus kunt ontvangen. Ik begrijp dat niet. Ik moet als klant toch gewoon duidelijk kunnen maken dat ik NEVER NOOIT een catalogus wil ontvangen ? Zeker in deze tijd van klimaat en milieu discussies is het belachelijk zonde als je catalogussen (papier) krijgt toegestuurd (per post) die je nooit bekijkt.
Het gaat er niet om dat ik die catalogus niet kan weggooien, het gaat erom of een webwinkel zich niet moet houden aan mijn verzoek als bestaande klant om nooit (ook niet bij nieuwe bestellingen over een maand, half jaar of jaar) een catalogus te krijgen ?
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
Webshops die papieren catalogussen sturen? Nog nooit van gehoord. Dat kunnen dan hooguit die oubollige z.g. 'postorderbedrijven' als Otto e.d. zijn.
Of Klingel en zie daar maar eens vanaf te komen. Bij Klingen bestelde mijn inmiddels overleden moeder wel eens omdat ze zelf moeilijk naar een winkel kon (invalide). Toen ze was overleden belde ik Klingel om geen reclame meer te versturen, of ik maar even een officiële overlijdensakte wilde opsturen met een kopie van de notaris erbij dat ik gemachtigd was als erfgenaam. Haha echt niet.
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
Een overlijdensakte om geen reclame meer te ontvangen? Werkelijk te bezopen voor woorden. Hoe bedenken ze het.
Waar u dat 'oubollige' vandaan haalt @MABELLE is mij een raadsel, evenals het 'z.g.' Otto is een webwinkel zoals vele andere.
Ter info: er is helemaal geen papieren catalogus van Otto. Die heeft het bedrijf al lang afgeschaft.
Ik heb ook ervaring met met opzeggen van catalogi van mijn overleden moeder. Bij de betrokken bedrijven was een mailtje voldoende.
Bij Klingel ook volgens de website van het bedrijf in België maar bij de NL vestiging werkt het net zo makkelijk is mijn ervaring.
Iets anders is het opzeggen van een account van iemand anders.Daar is zoals bij de meeste bedrijven en instanties een akte van overlijden voor nodig. Anders zou iedereen zo maar een account van iemand anders op kunnen zeggen en dat is uiteraard ongewenst.
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
OK, dan is het niet (meer) Otto, maar Klingel, Bon-Prix e.d. Ik vind dat oubollige webwinkels. Mag ik dat vinden? Ja, dat mag.
Maar geen uitspraken doen in het kader van dat 'oubollige' over een catalogus die er al lang niet meer is.
Eerst even checken of u dat in uw oubolligheid mag meenemen.
En dat mag ik vinden...
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
Maakt trouwens Otto niet minder oubollig / truttig hoor...
Prima hoor, u vindt er maar een stuk op los zolang u maar geen onwaarheden verkondigt.
Leuke discussie, haha.
Diverse webwinkels? Noem er eens een paar want ik ken ze niet. Geen enkele webwinkel waar ik wel eens wat heb gekocht verstuurd een papieren catalogus wel kan je aan of uitvinken om een digitale nieuwsbrief te ontvangen.
![sjjoppy](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a73feb03eae049088108b91560bf7f28f7866094a632d8bc332dfffde5c70e21.png)
U kunt beter geen contact zoeken dat helpt niet, integendeel zij weten nu dat u het ontvangt, gooi die catalogussen samen met de krant in de papierbak.
10.15u
u kunt zich ook nog opgeven bij postfilter.
https://postfilter.nl/registreren
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
Misschien is het handig om e.e.a. te checken als je een link plaatst? Op Postfilter staat namelijk: Heeft of had u een klantrelatie met de afzender van gevraagde reclamepost? Dan kunt u de post alleen stoppen door contact met deze afzender op te nemen.
![sjjoppy](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a73feb03eae049088108b91560bf7f28f7866094a632d8bc332dfffde5c70e21.png)
Het is alleszins mogelijk dat TS een klantrelatie had.
Doe toch niet zo moeilijk.
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
TS schrijft 'na elke bestelling', dus aan postfilter heeft hij helemaal niets. Je geeft een fout antwoord waar hij niets aan heeft.
![sjjoppy](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a73feb03eae049088108b91560bf7f28f7866094a632d8bc332dfffde5c70e21.png)
Hij moet die ook instellen, je moet echt begrijpend leren lezen en verder zoek je het maar uit.
Ook een leuke discussie, haha.
![sjjoppy](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a73feb03eae049088108b91560bf7f28f7866094a632d8bc332dfffde5c70e21.png)
Maar ook leerzaam :))
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Ik krijg ook een aantal catalogi, maar ik stoor me er niet aan. Ik blader ze door en dan gaan ze bij het oud papier. Als je er een tijdje niet hebt besteld, houdt het toesturen vanzelf op.
Dan ben ik toch wel benieuwd welke webwinkels catalogi sturen... Zelf nog nooit meegemaakt.
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
De mode webshops.
Ook een bedrijfskleding webshop, maar omdat ik dat niet nodig heb en dus ook nooit besteld, hield dat vanzelf op.
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
Welke mode webshops dan?
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Klingel, Heine, Otto, Your-look-for-less, etc., en ik kreeg een paar weken geleden een catalogus van een mode webshop waar ik nog nooit van had gehoord. Zelfs al heb je er nooit iets besteld, heb je toch kans dat je een catalogus krijgt, omdat ze met postcodegebieden werken. Een postcode waar niet tot nauwelijks gekocht wordt, krijgt geen catalogus. Ik heb bijv. nooit een catalogus van Ikea in de bus gehad.
![gallito](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/841231374978251b270eb324626d156ce019dcee8d7c07582fb8e61abea72af9.png)
@MARBELLE
Mode catalogus van o.a. Babista (mooie moderne herenkleding), Lookforless en Atlas for men, bijvoorbeeld.
Als je een keer iets on-line besteld hebt, zit je in het klantenbestand en ontvang je ook hun catalogus.
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Zelfs als je (nog) niet in het klantenbestand zit, maar dat heeft met het postcodegebied te maken.
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
Ik heb bijv. nooit een catalogus van Ikea in de bus gehad. Dat kan kloppen, die versturen al jaren geen catalogus meer. En terecht, allemaal papierverspilling, tenslotte is alles online te bekijken.
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
@Mabelle, ook in de tijd dat ze nog wel verstuurden, heb ik er nooit eentje gehad. Mijn postcode kwam niet tot nauwelijks voor bij Ikea.
![mahadma](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/549f36f863946b569a6c32f5a102ca0815222e3fcea68d8d1e313e7f94d6b1dc.png)
Wat ook kan helpen = terugsturen, ongefrankeerd met 9,5 kg kranten.
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Ik lig er niet wakker van ;-))
![john devries](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/caadf839a877752eac5050aed2420e86e63648ba02e49396fcfbde4c6b4de250.png)
Ja slim hoor Je loopt wel de kans dat je die ongefrankeerd retour krijgt.
![mahadma](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/549f36f863946b569a6c32f5a102ca0815222e3fcea68d8d1e313e7f94d6b1dc.png)
Dan ga je weigeren.
![Ozymandias](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/6d438a6f7ee24679e78314021ef0949d81bec1dc3c0bd0e3d33a48f0f4ae3bf8.png)
Kinderachtig noemen we dat. En dat zal de postbode je ook niet in dank afnemen. Je pest daar meer mensen mee dan alleen de winkel. Gewoon niet doen.
![john devries](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/caadf839a877752eac5050aed2420e86e63648ba02e49396fcfbde4c6b4de250.png)
@mahadma ,
Ongefrankeerd een pakketje verzenden lukt je waarschijnlijk niet bij PostNL . Bovendien is weggooien handiger ,hoef je het ook niet naar een PostNL punt te brengen of wou je pakketje van 9 kg door de brievenbus persen.
Een catalogus maken is niet goedkoop. Als je het dan ook nog ongevraagd gaat opsturen dan heb je als bedrijf geld teveel. Dergelijke verkopers zou ik links laten liggen.
Ik vraag mij af....waarom wordt de eerste vraag niet gewoon beantwoord door @N.BOULANGER ?
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Omdat hij de antwoorden waarschijnlijk helemaal niet leest ;-))
![john devries](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/caadf839a877752eac5050aed2420e86e63648ba02e49396fcfbde4c6b4de250.png)
Raar. Noem eens een paar webwinkels waar jij ongevraagd een catalogus van krijgt. De tijd van het sturen van dure dikke catologussen (Wehkamp) is m.i. voorbij . Webshops sturen ze je tegenwoordig per e-mail . Een folder is overigens geen catalogus.
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Ik krijg regelmatig catalogi toegestuurd van webshops waar ik òf nog nooit heb besteld òf waar ik nog nooit van heb gehoord.
Maar ik kan er niet wakker van liggen, als iets me interesseert dan blader ik hem door en uiteindelijk gaan ze in de papiercontainer.
![john devries](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/caadf839a877752eac5050aed2420e86e63648ba02e49396fcfbde4c6b4de250.png)
Noem er eens paar webwinkels die jou ongevraagd een catalogus sturen ,die een bedrijf zo'n € 25 per stuk en 3,95 euro verzendkosten kost. En dan bedoel ik niet een foldertje van 10 - 20 bladzijden.
Ongevraagd een catalogus ontvangen is ongevraagd reclame ontvangen en dus spam. Daarmee is het verboden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer