Ch
door Chris_19 Nov 17, 2017 om 02:03
Winkels & webshops

Consequent fouten bij pakketbezorging

Voor de zoveelste keer heb ik weer problemen met DHL parcel. 

Nu heb ik gekeken op het internet en alleen al op Facebook regent het klachten. (2 per uur minimaal). Dit gaat allemaal over het zogenaamde “verkeerde sorteercentrum”

nu betaald iedereen gewoon de volle mep ondanks dat bijna alle pakketten vertraging oplopen (minimaal 2 dagen). 

Mijn voorbeeld:
15-11 een pakket besteld
16-11 Tussen 14:00 en 18:00 zou het bezorgd worden.
om 18:15 gebeld. Ik kreeg als antwoord dat het in een “verkeerd sorteercentrum” is geleverd en dat het 1 tot 2 dagen vertraging heeft. Er wordt geen alternatief of vergoeding geboden bij contact. 

Nu is dit systematisch het geval aangezien alle klachten hierover gaan. Is hier iets aan te doen wettelijk gezien?

bij voorbaat dank, 

een wanhopige klant van DHL 


6426 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2017 om 02:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen
6

Op dit forum kunnen wij niets voor u regelen, dus hier klagen kan zinloos genoemd worden. Bovendien is dit forum daar niet voor.
Laat uw bestellingen bezorgen bij zo'n afleverpunt.
Wat betreft "wanhopige klant", u bent een gelukkig mens als u al wanhopig wordt van dat een pakje niet op de toegezegde tijd wordt afgeleverd.
Persoonlijk vind ik dat u niet zo moet overdrijven.

ne
door neodutchio - Nov 17, 2017 om 07:22
5111 Antwoorden / 12 Vragen
2

U betaald helemaal niets aan DHL, dat doet de afzender. U bent dus ook helemaal geen partij voor hun. 2 klachten per uur, heeft u enig idee hoeveel pakketten DHL per dag vervoerd? In percentage is 2 per uur helemaal niets. Daarbij wordt er 's nachts niet geklaagd, dus het gemiddelde gaat nog verder omlaag.
Net zo goed dat u fouten maakt, gebeurd dat bij DHL ook wel eens. Gelukkig zijn de pakjes niet van levensbelang en hoeft u dus niet wanhopig te zijn.

panter22
door panter22 - Nov 17, 2017 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen
1

Het streven is binnen 24 uur te bezorgen volgens de website. In de praktijk lukt dit meestal niet. Ga klagen bij de webshop.

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2017 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Drie oplossingen. Bestel uw pakjes eerder. Ga naar de winkel. Kijk niet op facebook.

re
door red1 - Nov 17, 2017 om 13:06
329 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je ben niet de enige waar het altijd fout gaat . ligt meestal aan de bezorger die geen zin meer heeft  !!!!!!!

jo
door jorisw Nov 21, 2017 om 12:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je beschuldigingen uit, dien je ook met bewijzen te komen.

gi
door girlbad - Nov 17, 2017 om 13:14
13 Antwoorden / 1 Vragen
1

NEODUTCHIO
U schrijft: (quote) U betaald helemaal niets aan DHL, dat doet de afzender. U bent dus ook helemaal geen partij voor hun. 2 klachten per uur, heeft u enig idee hoeveel pakketten DHL per dag vervoerd? In percentage is 2 per uur helemaal niets. Daarbij wordt er 's nachts niet geklaagd, dus het gemiddelde gaat nog verder omlaag.
Net zo goed dat u fouten maakt, gebeurd dat bij DHL ook wel eens. Gelukkig zijn de pakjes niet van levensbelang en hoeft u dus niet wanhopig te zijn.(quote)

Er wordt door Chris-19 gevraagd "Is hier iets aan te doen wettelijk gezien"
En dan is bovenstaande uw antwoord? Uw reactie is uw mening uiten, maar het is geen antwoord geven op een vraag....

ha
door harryromijn Nov 17, 2017 om 14:16
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht, dat een uitstekend aantwoord gegeven wordt:
a) Voor een wettelijke procedure zal je toch echt partij moeten zijn.
b) een aanmerkelijk belang. Bij zo'n kleine foutmarge, die bovendien nog een tijdelijk probleem geeft, en geen schade - die niet bij bestelling was te voorzien als mogelijkheid - heeft u helemaal geen "poot om op te staan".

Grunnen.
door Grunnen. Nov 17, 2017 om 15:16
509 Antwoorden / Vragen

@girlbad

Er wordt door Chris-19 gevraagd "Is hier iets aan te doen wettelijk gezien"
En dan is bovenstaande uw antwoord? Uw reactie is uw mening uiten, maar het is geen antwoord geven op een vraag...

Geef dan zelf antwoord op de vraag in plaats te zeuren of een antwoord van een ander, waar niets mis mee is.
.

ne
door neodutchio Nov 17, 2017 om 16:07
5111 Antwoorden / 12 Vragen

Aangezien het feit dat Chris-19 geen overeenkomst heeft met DHL is er juridisch dus niets aan te doen. Bent u zo meer tevreden met mijn antwoord?

gi
door girlbad Nov 21, 2017 om 10:59
13 Antwoorden / 1 Vragen



Neodutchio:
Nee. 
V1126:
Ik heb geen antwoord, punt. En ik ga dan ook niet allerlei dingen erbij halen, die niets met de vraag te maken heeft.
Het gebeurt zo vaak, dat forumleden allerlei dingen erbij halen(u noemt dat zeuren), die niet rechtstreeks te maken hebben met de vraag. En dus ook geen antwoord is.
Open dan een nieuw topic en ga daar verder met meningen uiten.
Daarom mijn bovenstaande reactie.
En verder  reageer ik niet meer op dit onderwerp... 


tijger1
door tijger1 Nov 21, 2017 om 11:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@girlbad. Maar als u geen antwoord hebt op de vraag, maar alleen kritiek op andere reageerders, waarom plaatst u dan een reactie bij V&B?

koekeloer
door koekeloer - Nov 17, 2017 om 14:14
562 Antwoorden / 18 Vragen
1

Ik had hetzelfde 2 weken geleden. Zou onderweg zijn met de bezorger en toen halverwege de dag vertraagd wegen verkeerd bezorgcentrum.
Alleen kneuzen kunnen werken bij DHL

aurora1
door aurora1 Nov 18, 2017 om 02:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U maakt kennelijk nooit fouten. Enfin, mocht dat toch gaan gebeuren dan kunt u altijd nog - als kneus - terecht bij DHL.
Wat een denigrerend opmerking maar u over "alleen kneuzen" enz. Hoe verzint u het. Ik zou eerder denken dat alleen kneuzen navigatiesystemen van een kleine duizend euro kopen zonder het fijne ervan te weten, en dat alleen kneuzen maar blijven boeken bij goedkope luchtvaartmaatschappijen en bij herhaling niet de voorwaarden en regels ervan lezen en steeds opnieuw over hetzelfde klagen.

ne
door neodutchio Nov 18, 2017 om 11:42
5111 Antwoorden / 12 Vragen

Vergeet vooral de kneuzen niet die post van een ander openmaken. Iets wat niet eens mag van de wet.

Ex
door Expansievatje - Nov 17, 2017 om 14:58
31 Antwoorden / 1 Vragen
0

Klagen moet u bij de verkoper.

op de afleverdag de bestelling gewoon opnieuw doen, en zo mogelijk de 1e bestelling direct annuleren?



He
door Hennet - Nov 17, 2017 om 15:25
2 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb ook een klacht. Er is van mij een blouse al 3 weken onderweg. Het zal bezorgd worden door DHL, Ik heb het nog steeds niet ontvangen.
Het is een rotzooitje bij deze postbezorging. Dat kan je toch niet maken.

diumenge
door diumenge Nov 17, 2017 om 16:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen
aurora1
door aurora1 Nov 17, 2017 om 21:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En u heeft natuulijk niets anders om aan te trekken?
Een luxe probleem, en wij van het forum behandelen geen klachten. Als u had gekeken had u gezien dat hier vragen gesteld worden, zie de titel van deze rubriek.
Verder is al een paar keer gezegd dat u bij de verzender moet zijn.

simon55
door simon55 Nov 18, 2017 om 11:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@hennet

Ik heb wel n overall liggen voor u , staat ook nog allemachtig prachtig voor de zondag

gerbera
door gerbera - Nov 17, 2017 om 16:21
7339 Antwoorden / 14 Vragen
2

Dan moet u bij de verzender klagen, en die op zijn beurt bij DHL. Door hier te klagen komt de blouse echt niet sneller.

simon55
door simon55 - Nov 18, 2017 om 11:08
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

U weet toch zeker wel de betekenis van Doe Het Langzaam...................afijn u bent n feilloos mens die nooit fouten maakt. Ik kan meerdere van die mensen , maar die werken ook geen van alle

jo
door jorisw - Nov 21, 2017 om 12:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik neem aan dat de klagers precies weten hoe ze zo'n bezorgproces foutloos kunnen laten verlopen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Robin Martens - Feb 22, 2024 om 12:08
Elektronica & tv
KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

Op 10-12-23 heb ik mijn kpn abonnement via hun online formulier opgezegd (Liep tot 18-01-24), helaas hebben ze dit zelf geannuleerd toen ik de telefoon niet heb opgenomen. Mevrouw aan de telefoon zei dat er in de notitie stond "Klant niet gesproken, klant blijft bij KPN", ook zei ze dat ik niet online kon opzeggen zonder dat ze me zouden spreken.
In hun mail staat echter:
"Om uw opzegg ... Lees meer

Ba
Bart0404 - Feb 22, 2024 om 19:46
Garantie & verzekeringen

Hoe lang blijft een weigering van een verzekering staan?

30 jaar geleden heb ik mijn auto verzekering te laat betaald en ben destijds geroyeerd, met mijn jeugdige onschuld heb ik daarna een andere vezekering afgesloten en de vraag " bent u al eens geweigerd bij een andere vezekering" met nee beantwoord. Dit bleek een heel stomme fout te zijn want hierdoor werd ik wederom geweigerd en kreeg ik ook nog een notitie achter mijn naam zodat ik alleen nog maar ... Lees meer

Atina1
Atina1 - Feb 21, 2024 om 09:53
Garantie & verzekeringen

WE KAN MIJN VERTELEN OVER GEEL RARE BEDRIJF PERSOONALARMERING B.V.?

iK HEB MET DIT BEDRIJF CONTRACT AFGESLOTEN MAAR GEEN KOPIE VAN CONTRACT GEEN AFZZEGINGS FORMULIER GEEN WELKOMSTMAP GEKREGEN  TELEFOONNUMMER IS AFGESCHERMD DUS GEEN CONTACT MET DIT BEDRIJF IK DENK DAT IS GEWOONE . IK WIL IN CONTACT KOMEN MET MENSEN DIE HEBT IETS TE MAKKEN MET DIT BEDRIJFOPLICHTERS Lees meer