Contact met Aliexpress
Ik heb een order bij Aliexpress geplaatst voor ruim € 300,-. Waarschijnlijk is er iets fout gegaan na het betalen want ik heb nooit een orderbevestiging ontvangen. De betreffende leverancier heeft ook geen order van mij. Maar met Aliexpress kan ik alleen in contact komen via een chatrobot die als eerste naar het nummer van de orderbevestiging vraag en dat nummer heb ik dus niet. Ik heb het nummer in de omschrijving van mij betaling geprobeerd maar dat is dus ook een orderbevestigingsnummer. Heeft iemand enig idee hoe ik nu met hun in contact kan komen?
Als u geen orderbevestigingsnummee nummers heeft gekregen en zonder geen contact kunt krijgen zou ik de creditcard bellen of dat voldoende is om de transactie terug te draaien.
Zie allereerst dit: De AliExpress klachten komen voornamelijk van mensen die de regels niet kennen of die vergelijkbare wetgeving verwachten als in Nederland. Dat is niet het geval. De meest voorkomende AliExpress klachten komen omdat pakketjes soms niet aankomen.
AliExpress klachten: Waar worden mensen zoal boos over?
Zou tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
Misschien hebt u iets aan deze link en bent u er op tijd bij.
https://chinafans.nl/dispute-aliexpress/#redenen-om-een-dispute-te-openen
Je bent me net voor.
@Slenie
Misschien kunt u er ook een afbeelding van de betaling bijvoegen. Noem ook de artikelen die u heeft besteld, zodat zij kunnen checken of dit overeenkomt met uw betaling.
Omdat ik geen orderbevestiging heb kan ik geen dispute aanmaken. Ik heb me nu echter wel aangemeld op deze site in de hoop dat hun een oplossing hebben om in contact te komen met een fysieke medewerker. Ik las al dat het vrij lastig is en heb de genoemde oplossingen al geprobeerd maar kwam er niet door.
Staat er ook helemaal niets in "mijn bestellingen"? Soms duurt het een dag voor u een orderbevestiging krijgt.
ik zou zeggen volg de link van Sjoppy. Er is inderdaad altijd een bestelnummer bekend.
Iets wat ik tegenwoordig doe, nu bestel ik niet voor grote bedragen, is betalen via Klarna. Daar ben ik uitermate tevreden over. Overigens ook toen AE zich nog niet aan Klarna gelieerd had. Bestel ik iets ergens anders en er is een mogelijkheid om een vorm van achteraf betalen te kiezen, dan doe ik dat altijd.
Heb deze link nog gevonden:
https://vraagalex.com/aliexpress-nederand-contact/
Dat is niet een contact van aliexpress, maar een tussenpersoon.
Klopt, de tussenpersoon zet zich in.
dat is erg lastig bij die Chinezen daarom koop ik daar niets meer; het is ook vaak te goedkoop om ook goed te zijn
Het is vooral goedkoop omdat er veel tussenhandel uit de keten is geknipt. Eenzelfde product kost in de winkel meer omdat de winkel voorraad moet houden, het moet inkopen bij een groothandel, die het weer bij een importeur inkoopt. Overal moet er een marge op om de kosten te kunnen dekken en een beetje geld te verdienen. Daarbovenop komen nog allerlei wettelijke verplichtingen die een bedrijf hier heeft.
@Blubber2
Alle spullen die ik daar tot nu toe heb besteld, zijn van uitstekende kwaliteit. Ik heb nog nooit een miskoop gehad, ook altijd alles ontvangen, de ene keer snel, de andere keer duurde het langer, so what. Ik bestel niet alleen voor mijzelf, maar ook op verzoek van familie. Inmiddels een hoop geld bespaard.
U moet eens rondkijken in uw huis, daar staan veel dingen die uit China komen zonder dat u het weet.
Niet. Als je bij AliExpress besteld moet je niet verwachten dat ze je consumentenproblemen oplossen. AliExpress is de RyanAir van de webwinkels. Uiteindelijk bestel je niet bij hen, maar zijn zij bemiddelaar en bestel je rechtstreeks bij een bedrijf in China. PEch, maar Ali Express is heel erg goedkoop en wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ....
Of: wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten moet zelf de problemen oplossen die normaal gesproken importeurs en retailers oplossen. Als er bij de importeur of retailer iets fout gaat met een bestelling merk je daar als consument meestal niets van omdat het achter de schermen wordt opgelost.
Ik had voor familie een "zak"lamp gekocht, een uitstekende lamp en wát een licht.
Toen wilde ik er zelf ook eentje, 3x besteld, bleek dat die er steeds werd uitgepikt in het magazijn op het vliegveld en gecancelled. Binnen enkele dagen geld weer op de rekening. Contact opgenomen met de leverancier. Bleek dat de lamp verboden was in Nederland, maar ik moest hem gewoon blijven bestellen, want soms glippen ze er doorheen (zoals de 1ste).
Deze lamp: klik hier
Ik heb dus nooit een slechte ervaring gehad.
Kwam ook deze nog tegen, weet niet of het werkt, maar zo kun je dus een echte medewerker van AliExpress spreken: https://chinafans.nl/aliexpress-medewerker-spreken/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn olijf op stam weer aan het groeien?
Boom van 15 jaar oud droeg altijd vruchte maar is verzopen in de regen van de voorbije maandne. Steeds water afgegoten maar alleen maar spinnenrag en wat groen bovenin. Vorige maand fors terug geknipt maar nu doet hij helemaal niets meer. Bij knippen bleken veel taken dood maar sommigen waren nog groen van binnen. Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer