Su
door SusannaS Oct 26, 2024 om 16:38
Winkels & webshops

Webwinkel UGG vergoedt het aankoopbedrag niet na retourneren & klantenservice onbereikbaar

Begin september 2024 heb ik enkele items bij de webwinkel van UGG (moederbedrijf: Deckers Brands UGG) online gekocht. Ik heb enkele artikelen geretourneerd volgens de retour-instructies en binnen de retourtermijn, maar heb nog geen terugbetaling ontvangen!
De klantenservice reageert niet op mijn e-mails, er is geen telefoonnummer en de chatfunctie werkt niet. De klantenservice is onbereikbaar.
Wanneer ik mijn retour op de site probeer te tracken, is er al meer dan een maand een “technisch probleem”, waardoor dit niet lukt. Ik heb het bewijs dat het pakket bij hen bezorgd is.
Op de website van Trustpilot zie ik dat er heel veel klachten zijn over dit bedrijf over de onbereikbaarheid van de klantenservice en het niet versturen van artikelen of het niet terugbetalen.
Ik begin te denken dat ze hopen dat ik het opgeef, wat voor mij een vorm van diefstal is.
Waar kan ik dit aanhangig maken, waar kan ik een klacht indienen? Zijn er organisaties die me hierbij kunnen helpen?

310 4 Rapporteer
ne
door neodutchio - Oct 26, 2024 om 16:54
5263 Antwoorden / 12 Vragen

Om te beginnen, waar hebt u het gekocht? Bij Deckers brands kan je niets bestellen en er onder hangen een hoop webshops die niet allemaal in Nederland leveren. Heeft de website uberhaupt de verplichte zaken als vestigingsadres, KVK inschrijving en contactgegevens? En kloppen die gegevens ook?

Su
door SusannaS Oct 26, 2024 om 17:06
Antwoorden / 1 Vragen

https://www.ugg.com/eu/nl/nl/ = van Deckers Europe LTD
Bij het Retouradres was de naam/ aanhef: Return Dept 8081890015 Deckers Brands C/O GXO Logistics
in Oirschot

Als ik op de website van Deckers Brands kijk, zie je dat UGG daaronder valt en wordt je weer terug-gelinkt naar https://www.ugg.com/eu/nl/nl/ . Heb ook naar, ik dacht het moederbedrijf, gemaild in Australië. Zij verwezen me weer terug naar de webwinkel van Deckers Brands in nederland, en dan weer het webadres van UGG https://www.ugg.com/eu/nl/nl/

sw
door swat1500 - Oct 26, 2024 om 17:02
3867 Antwoorden / 0 Vragen

Jazeker, de instanties die kunnen helpen zijn:
- uw rechtsbijstandverzekering
- een deurwaarder
- een advocaat gespecialiseerd in consumentenrecht
-; de civiele rechter..

Topantwoord

sira
door sira - Oct 26, 2024 om 17:50
2571 Antwoorden / 24 Vragen

Nou, ga er maar aan staan.

Hoofdkantoor van Deckers Brands (+ UGG) zit in Californië - USA en UGG in de link die Susannas geeft in de reactie op NeoDutchio, zit in de UK.

De winkels in Nederland zijn gewone schoenwinkels, dus die kunnen niet aansprakelijk gesteld worden.
Ik hoop dat je met juridische hulp (indien mogelijk) je geld terugkrijgt.

wi
door wilhelmina59 - Oct 27, 2024 om 09:02
559 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de lay out bekijk van de website krijg ik een goed doordachte/professionele dropshippers(oplichting) website gevoel. Daarnaast het van het kastje naar de muur sturende websites/linkjes maken dit gevoel nog erger.
Zou het inderdaad op het juridisch vlak gaan proberen maar ben bang dat het Europees recht hier tekort schiet.
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op