empee
door empee Oct 25, 2024 om 21:22
Garantie & verzekeringen

Wel garantie, toch betalen

We hebben vorig jaar een nieuwe cv-ketel gekocht. Af en toe wordt het nu 25 graden in huis en dus hebben we de firma Verbé opgebeld om te controleren wat er mis is. De monteur had het snel gezien, we hadden het knopje "programmeren" aangeraakt. De ketel valt nog tot januari 2025 in de garantie, toch kregen we de dag na de monteur een rekening van maar liefst € 85,18.
Moet ik dat toch betalen?

145 6 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Oct 25, 2024 om 21:38
644 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dit probleempje was door jullie zelf veroorzaakt, een gebruikersfout dus. Garantie is voor zaken die kapot gaan waar een gebruiker niets aan kan doen. Dus ja, het klopt dat je daarvoor een factuur hebt ontvangen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 25, 2024 om 21:41
7387 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt mij wel dat u moet betalen nu is gebleken dat die hitte is ontstaan doordat het programmeer knopje aangeraakt is.

ju
door juliomariner - Oct 25, 2024 om 21:42
1387 Antwoorden / 2 Vragen

sorry maar wat denkt u zelf?
U doet iets fout dus valt dit natuurlijk niet onder garantie.
U hebt yrouwens een verkeerde titel geplaats. Het moet zijn; geen garantie door eigen fout dus moet ik factuur betalen.
U had kunnen aanvullen: heb ik recht op coulance?

gerbera
door gerbera - Oct 25, 2024 om 22:35
7483 Antwoorden / 14 Vragen

Bij de CV ketel krijg je altijd een gebruiksaanwijzing en daarbij  ook van de thermostaat. En het zomaar aanraken van een knopje zal niets veranderen, u moet hem dan echt bewust ingedrukt hebben en het programma op 25 graden hebben ingesteld.
Begrijpelijk dat u een rekening krijgt, het is immers een gebruikers en geen installatie fout. De monteur werkt  niet voor niets, moet komen voorrijden en vervolgens de boel nakijken en tot de conclusie komen dat er niets mis is met de CV. dus ja u moet dat gewoon betalen en in het vervolg toch echt even de gebruiksaanwijzing lezen alvorens u wat wilt veranderen aan de CV/ thermostaat instellingen.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2024 om 23:08
11742 Antwoorden / 52 Vragen

Ja, U heeft de temperatuur (uiteindelijk) op 25 graden gezet, en daar kan de verkoper ook niks aan doen. (als u met een auto 200 km kan rijden waar max 100 toegestaan is zou u dus de bekeuringen ook kunnen claimen). De rekening lijkt mij op voorrijkosten en wat arbeid + btw.

Mabelle
door Mabelle - Oct 26, 2024 om 00:13
644 Antwoorden / 1 Vragen

"een rekening van maar liefst € 85,18."

Ik zie nu dat je de rekening ook aan de hoge kant vindt, maar voorrijden kost tegenwoordig al gauw € 75,-. Echt het factuurbedrag is gewoon reëel en volg het advies van @gerbera, lees de gebruiksaanwijzing.