Drama bank gekocht, drama service bij LOODS5
In 2018 heb ik een bank gekocht gekocht bij LOODS5. Voor een bedrag van € 1745,-. Bij levering bleek de kleur niet juist. En ik gaf mijn twijfel telefonisch door aan decklantenservice. Bewijzen kon ik het niet, dus het hield voor mij al snel op. De bank werd in gebruik genomen maar bleek al snel om te huilen. Met 3-4 maanden ergenis, terug naar de winkel. Kijken of de vulling wel klopte. En ook de kleur liet mij niet los. De losse kussens lijken wel karton. , glijd het zitvlak 20cm weg bij elke zitbeurt. Als je over het zitvlak veegt met je hand lijkt het zitvlak vol knopen te zitten. De 2 delen schuiven uit elkaar & inmiddels zit de bank ook door. Klagen kan alleen via de klantenservice. Bij aankoop zat een zitgarantie van 5 jaar. Verder dan dat bedrijf, Zitgarant op mij afsturen komt het niet, en na 3 bezoeken van Zitgarant is de ellende nog niet opgelost. Zelfs het model zit niet meer in de kussens door de manier waarop Zitgarant getracht heeft er nog iets van te maken. Volgens LOOD5 is Zitgarant een onafhankelijke partij. Ik zie een samenwerkingsverband. Belangenverstrengeling dus. De bank kwam rechtstreeks uit Polen. Niemand die naar de prijskwaliteitsverhouding heeft gekeken. Zitgarant komt om de bank te repareren. Stuk is de bank niet. Bovendien kunnen zij niet beoordelen of mijn bank wel aan de eisen voldoet die je mag verwachten voor €1745,-. Onder de bank zat een kaartje geplakt. De naam. Ordernummer. Barcode komen niet overeen met die op mijn bon. Op een binnenkussen staat dezelfde naam al op dat kaartje. Mijn aangetekende brief aan het Hoofdkantoor in Haarlem werd wederom beantwoord door dezelfde dame van de klantenservice die al twee jaar de zaak naar zich toetrekt en slechts kan verwijzen naar Zitgarant. Mailen willen ze niet meer. Kortom. LOODS5 gooit de deur dicht. Dus ik zal het Juridische pad moeten bewandelen. Koop dus nooit een bank bij LOODS5. De service is net zo slecht als de bank. Om te huilen dus!.
Al jullie ideeen & gedachten zijn welkom!
Dat wordt lastig. Je had de bank meteen al niet moeten accepteren.
Onder de bank zat een kaartje geplakt. De naam. Ordernummer. Barcode komen niet overeen met die op mijn bon.
Had je dat maar meteen geconstateerd.
Helaas zijn ze nergens bij aangesloten. Probeer dan je gelijk maar eens te halen.
Zou ze een brief schrijven met je klacht + kopie van dat kaartje.
Ik klaag al bijna 2 jaar. De bank bestaat uit rommel. En is niet wat je mag verwachten van een bank van €1745,- Ik ga naar de rechter.
Dat had u al veel eerder moeten doen.
Heb helaas dezelfde ervaring. Koop nooit meer wat bij Loods5. Hele slechte spullen voor veel geld en service kennen ze niet ????????
Tja, het lijkt mij dat u ook nu nog een beroep kunt doen op de consumentenbeschermingswetgeving al is de aankoop gedaan in 2018!
Als consument heeft u volgens die wetgeving in beginsel helemaal niets te maken met fabrieks of garantie die door de verkoper is gegeven. De wetgeving geldt!
Zie daarom nu de wetgeving zoals die voor verkopers geldt: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
de wetgeving integraal: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en eventueel ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html en dat betekent dat u de verkoper nog altijd in gebreke kunt stellen en zie voor voorbeeldbrieven: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven/overzicht
Iedereen kan zien dat het om een ondeugdelijk product gaat. Je staat echt wel in je recht!
Non-conformiteit
Dit houdt in dat een verkochte zaak niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de. » Meer over koopovereenkomst koopovereenkomst mocht verwachten. Wat de koper mocht verwachten is afhankelijk van de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan.
En anders toch maar naar de geschillencommisie:
https://www.degeschillencommissie.nl/komt-u-niet-tot-een-oplossing/
Als loods5 niet met een goede oplossing komt!
Je hebt een lekkere zachte hangbank gekocht met losse kussens. Die kussens zijn net als hoofkussens, die blijven niet mooi. De vulling gaat in elkaar zitten en schuiven. Heb je ze wel dagelijks even opgeschud?
Nog een wonder dat de zachte stof nog heel is,
Zitgarant repareert en kijkt niet naar de kwaliteit.
Heb je nu pas het ordernummer op de bank ontdekt?
Je hebt 2 jaar de verkeerde kleur geaccepteerd. Daar kun je nu niet meer over klagen.
Zitgarant is advies gevraagd als onafhankelijke partij volgens de algemene voorwaarden?
Wat wil je nu van Loods5. Een geheel nieuwe bank? Een deel van je geld terug?
Wil je iets ondernemen tegen Loods5 dan zul je zelf moeten bewijzen dat je bank na 2 jaar niet aan de eisen voldoet die je mag verwachten. Loods5 heeft het rapport van Zitgarant. Jij hebt niets. Met klagen alleen kom je niet verder,
Beste forumleden,
Jullie kennen de spelregels. Reageer inhoudelijk of laat een reactie achterwege. Persoonlijk worden richting de topicstarter draagt niet bij aan een antwoord. Dit topic wordt opgeruimd en jullie zullen strikter in de gaten gehouden worden. Bij herhaaldelijke overtredingen zullen er sancties optreden.
- Danny
Redactie Kassa
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer