in
door info@ronaldgerritsen.nl Nov 12, 2018 om 22:26
Winkels & webshops

Een bestelling bij een Nederlandse webshop word geleverd vanuit China

Op een Nederlandse website ( Wiepress ) worden schoenen aangeboden voor een actieprijs. Eenmaal besteld en na enkele weken wachten contact gezocht maar geen reactie op mail, telefoon en Whatsapp. Na ruim 3 weken krijg ik een pakket binnen vanuit China met invoerkosten á € 33,99. Het blijken de schoenen te zijn van Wiepress. Wat blijkt nu, je besteld schoenen bij een in Nederland ingeschreven, en gevestigd bedrijf. Na bestellen word door hun de bestelling geplaatst in China met jouw afleveradres. Volgens gaat dit niet conform de Nederlandse regels. Ervaringen zijn welkom.

9962 19 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2018 om 22:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niets nieuws onder de zon.
Kijk eens bij invoerrechten.  Verder vooraf beter shops controleren.

Cookies
door Cookies - Nov 12, 2018 om 22:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nooit van gehoord dus geen ervaring mee.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 12, 2018 om 22:33
538 Antwoorden / Vragen

Wiepress is onvindbaar. Dan heb je pech gehad.

ne
door neodutchio - Nov 12, 2018 om 22:48
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Bij welke webwinkel heeft u besteld? Gaarne even het hele adres neerzetten zodat wij u kunnen helpen.

Cookies
door Cookies Nov 12, 2018 om 23:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Helpen waarmee? Hij heeft de schoenen ontvangen. Aan betaalde invoerrechten kan niets gedaan worden.

ne
door neodutchio Nov 13, 2018 om 08:13
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Je weet nooit welke informatie, en dus ook foutieve informatie, op een site kan staan. En sowieso als waarschuwing naar anderen toe.

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2018 om 22:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat heet dropshipping. Kan je lekker vanuit je huiskamer een webshop draaien.

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2018 om 23:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U dacht dat u via een Nederlandse website bestelde. U heeft gewoon goedkope, dacht u, schoenen in Verweggistan besteld en dan moeten er invoerrechten betaald worden. M.a.w. U heeft niet goed die site (waar te vinden overigens?) bekeken en als een blinke vink besteld.

marita5
door marita5 - Nov 12, 2018 om 23:18
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo info@ronald ,

De domeinnaam wiepress.nl is beschikbaar , en domeinnaam wiepress.com staat te koop .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 13, 2018 om 11:22
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend: U heeft het bestelde ontvangen en daar is weinig mis mee. Maar wat er dan wel mis mee kan zijn dat bij de aanbieding niet is gesproken over invoerrechten.
Het lijkt mij verstandig om dit te melden bij www.consuwijzer.nl (van de ACM).

ekiem
door ekiem - Nov 13, 2018 om 19:18
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Ooit, lang geleden, is dit mij eveneens overkomen. Ging om iets goedkoops en na de bestelling ging ik pas de "kleine lettertjes " lezen. Alles ging uitstekend maar de bestelling duurde 2 weken , had echter géén douane kosten omdat het produkt onder de 22 euro was.
Bestel nu zeer regelmatig uit Verweggistan , gaat altijd goed . Wel rekening houden met aankoop bedrag ( onder de 22 euro ) en levertijden ,

Ekiem

ha
door harrybre - Nov 14, 2018 om 12:55
240 Antwoorden / Vragen

Nederlands-talige site of in Nederland gevestigd ?
En wat staat er verder bij, want als IK bij aliexpress, miniinthebox enz bestel, staat er wel degelijk iets over mogelijke invoerrechten en BTW bij.
Overigens kan ik geen enkele website vinden met "wiepress" erin

audb
door audb - Nov 14, 2018 om 14:10
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk altijd of er een KVK en BTW nummer vermeld staat en een contakt adres zoniet dan is het geen Nederlandse webshop.

Deze gegevens zijn namelijk wettelijk verplicht te vermelden.

Nog een ding om goed op te letten is de juistheid van de taal.

Als het een vertaalde site is dan zie je dat er spel vouten gemakt worden (Als voorbeeld heb ik deze hier neer gezet)

En de algemene voorwaarden moeten er staan maar die worden meestal van een andere website geplukt.

mo
door mof - Nov 14, 2018 om 15:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nou ja, de meeste producten worden vanuit het buitenland ingevoerd. Dat uw schoenen uit China komen is niet het werkelijke probleem zo als ik het begrijp. HEt probleem is dat u bij een NL bedrijf koopt en dus niet met invoerkosten te maken wilt hebben.
In dit geval gaat het erom of dit bedrijf aangeeft dat het spullen uit het buitenland laat komen of dat ze suggereren dat ze die eerst zelf inkopen en dan doorverkopen. Ik heb gegoogled op wiepress, maar kan het bedrijf niet vinden. Lijkt me een niet bonafide bedrijf dus. Gewaarschuwd voor de volgende keer.

mathijs_b
door mathijs_b - Nov 14, 2018 om 16:11
641 Antwoorden / 77 Vragen

Wiepress? Niet kunnen vinden....

Maar ik vermoed dat je bij een Nederlanstalige Chinees besteld hebt.

Dat is buiten de EU en boven € 22 moeten er dan BTW en andere kosten betaald worden.

Voortaan even goed kijken wáár je besteld. Een Nedrlandstalige website zegt niets over het land waar het bedrijf zit.

diumenge
door diumenge - Nov 14, 2018 om 20:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wij kunnen Wiepress niet vinden en TS kan Vraag & Beantwoord kennelijk niet meer vinden...

marita5
door marita5 - Nov 14, 2018 om 20:54
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Vreemd dat Ts deze vraag stelt , is zelf ondernemer .

Is ondernemer geworden:
Om te laten zien dat je in de huidige tijd ook service kunt leveren zoals vroeger.

audb
door audb - Nov 16, 2018 om 15:32
1668 Antwoorden / 5 Vragen

"Wat blijkt nu, je besteld schoenen bij een in Nederland ingeschreven, en gevestigd bedrijf""

Staat echter niet ingeschreven bij de KVK en een website registreren kan je van uit elk land doen.

Het is zelfs mogelijk om vanuit Nederland een Chineese website op te zetten alleen zal die niet in China zichtbaar zijn.

oldyeller
door oldyeller - Nov 16, 2018 om 16:23
54 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heb ik ook een keer meegemaakt.
Sindsdien pluis ik een hele site door, voordat ik iets bestel.
En ben er al veel tegengekomen die leveren vanuit China.  Opletten dus.

zoom1
door zoom1 - Nov 16, 2018 om 16:42
40 Antwoorden / 24 Vragen

Volgens mij mag elk bedrijf zijn producten door leveranciers uit de hele wereld laten leveren. Maar uiteraard mogen ze dan niet achteraf de invoerkosten bij u als klant leggen.  Conrad.nl laat ook z'n producten vanuit uit het magazijn in Beieren, Duitsland naar z'n klanten leveren. Maar daarvoor betaal je als nederlandse klant dan geen extra hoge verzendkosten. In dit geval betreft het wel hetzelfde bedrijf.
Ik neem aan dat Wiepress geen vestiging in China heeft?  Heeft U Wiepress al benaderd hierover? In feite moeten zij de invoerkosten betalen, tenzij anders staat aangegeven in de algemene voorwaarden.
Of het dan juridisch zo mag weet ik niet, ik ben geen jurist.

Yv
door Yvonne_909 - Nov 21, 2018 om 15:24
42 Antwoorden / 2 Vragen

@Tenormin: Waarom altijd van die "belerende" antwoorden? Niet iedereen is perfect en / of heeft veel ervaring met bestellen via internet.