Ja
door Jan A3 Jan 16, 2024 om 18:37
Winkels & webshops

Een PostNL pakket is niet geleverd en aansprakelijkheid wordt geweigerd.

Een PostNL pakket is niet geleverd.
Op die dag was er iemand aanwezig om het pakket aan te nemen, maar er is niemand aan de deur geweest.
Volgens PostNL is er op 'de afgesproken plek' het pakket neergelegd en daarom zijn ze niet aansprakelijk voor niet het kwijtraken van het pakket.

Er is een camera aanwezig bij de voordeur, maar er is niemand bij de voordeur geweest op die dag.
Er is ook niemand bij de afgesproken plek geweest (daar is ook een camera).

Het kan toch niet zijn dat als je een afgesproken plek ingevuld PostNL nooit meer aansprakelijk is voor een niet geleverd pakket?
Om diezelfde reden wijst de webwinkel ook alle aansprakelijkheid af.

1842 12 Rapporteer
sira
door sira - Jan 16, 2024 om 18:39
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Post.nl is geen aanspreekpunt voor u, want u bent geen opdrachtgever. U moet contact opnemen met de verzender en niemand anders.

Ja
door Jan A3 - Jan 16, 2024 om 18:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Een aanvulling: mijn contact was met de verzender (webwinkel).

Zij hebben contact gehad met PostNL en wijzen ook hun verantwoordelijkheid af.

sira
door sira Jan 16, 2024 om 18:51
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dan moet u de webwinkel schriftelijk aansprakelijk stellen en als het pakketje niet meer boven water komt, zullen zij u een nieuw artikel moeten toesturen.

Om welke webwinkel gaat het?

Ja
door Jan A3 Jan 16, 2024 om 19:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

De Boer Drachten

sira
door sira Jan 16, 2024 om 20:16
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ze zijn aangesloten bij Webwinkel Keur. Plaats daar maar een klacht c.q. review.

sira
door sira Jan 16, 2024 om 20:24
2348 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt ook een aangetekende brief sturen t.a.v. dhr. H. de Boer, hij is de algemeen directeur.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2024 om 18:45
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens de Postwet is de verzender aansprakelijk voor dse verzendiung en de juiste ontvangst. U dient dus dse verzendser/verkoper aansprakelijk te strellen die dan op zijn/haar beurt PostNl kan aanspreken wegens niet nakomen van de overeenkomst.

De verkoper/verzender zal, opmakend uit uw woorden, niet kunnen bewijzen dat u het bedoelde pakket niet heeft ontvangen en zal u het opnieuw moeten zenden. (Of geld terug betalen). Ik zie inmiddels dat er spreake is van een on-line bestelling en zie dan ook:  https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu en dit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

 Evt. ook :
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

Mabelle
door Mabelle - Jan 16, 2024 om 18:52
427 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, met akkoord 'op afgesproken plek' wordt de verantwoordelijkheid bij jou gelegd. Daarom doe ik ook niet mee aan die flauwekul.

"We vragen eerst je toestemming voor het bezorgen van je pakketten op de afgesproken plek. Zo bevestig je dat wij niet aansprakelijk zijn bij schade, verlies of diefstal. Pakketten waar je een handtekening voor moet zetten laten we niet achter op de afgesproken plek."
https://www.postnl.nl/klantenservice/bezorgvoorkeuren/wat-is-een-afgesproken-plek/

En nu dan gebruikt de webshop dit ook als argument om de aansprakelijkheid af te wijzen. Ben je lekker mee.

Be
door Ben22 - Jan 16, 2024 om 18:52
57 Antwoorden / 6 Vragen

Post.Nl kent het begrip verantwoordelijkheid niet.

sira
door sira Jan 16, 2024 om 20:18
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dan kent geen enkele vervoerder dat begrip als je de klachten hier leest.

Ik heb nooit problemen, met geen enkele vervoerder, terwijl ik in een buitengebied woon.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 16, 2024 om 23:37
2069 Antwoorden / Vragen

Tuurlijk kent PostNL verantwoordelijk, teken de zending aan en ze verzorgen een bewijs van bezorging en ze dekken de schade als iets zoek raakt. Heb je daar geen zin in moet je als leverancier niet zeuren als de klant aangeeft het niet ontvangen te hebben.

Be
door Ben22 Jan 17, 2024 om 18:14
57 Antwoorden / 6 Vragen

En wederom blijkt dat Post.Nl ondermaats presteerd, in de wet geformuleerde eisen worden niet gehaald.

rj
door rjw Jan 17, 2024 om 19:27
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is helemaal niet relevant voor kopers. Als Post NL slecht presteert moeten verkopers een andere bezorger kiezen. Dat hele degelijke Duitse bedrijf bijvoorbeeld.

Be
door Ben22 Jan 18, 2024 om 11:18
57 Antwoorden / 6 Vragen

En beste RJW dat ben ik totaal niet met u eens, een goed en betrouwbaar bezorgbedrijf is in het algemeen belang.

marita5
door marita5 - Jan 16, 2024 om 22:56
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jan A3 ,

U moet bij de verkoper zijn , deze heeft een overeenkomst met Post.nl , u niet .

Aanvulling op @sira , dien een klacht in bij webwinkelkeur , klik op de rode regel .

https://dashboard.webwinkelkeur.nl/disputes/add/1207609?lang=nld

JMA2
door JMA2 Jan 17, 2024 om 00:08
117 Antwoorden / 2 Vragen

Ts heeft al contact met verkoper gehad, die wijst claim af.

marita5
door marita5 Jan 17, 2024 om 10:08
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , maar de verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper , kan wel veel afwijzen .

rj
door rjw Jan 17, 2024 om 19:28
3267 Antwoorden / 5 Vragen

@jma2: zal wel heel simpel zijn dat je door "nee" te zeggen overal vanaf bent....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 16, 2024 om 23:34
2069 Antwoorden / Vragen

Je hebt je bestelling niet gekregen en dat is de essentie, PostNL kan ook niet bewijzen het afgeleverd te hebben, u heeft beelden dat er die dag niemand geweest is en dat betekent dat de leverancier alsnog moet leveren.  Dien daar een schriftelijke klacht in en leg bovenstaande uit. Met een eventuele afwijzing kunt u naar de geschillencommissie.
Inderdaad PostNL is niet verantwoordelijk en de leverancier kan zich daar ook niet achter verschuilen.

Franske1958
door Franske1958 - Jan 17, 2024 om 08:02
428 Antwoorden / 2 Vragen

De verzender wil echte zekerheid hebben dat het pakket echt niet is aangekomen en dat de ontvanger niet sjoemelt met
camerabeelden die op die bewuste tijd gemaakt zouden zijn.  Dit om te voorkomen dat iemand bewust pogingen gaat
doen om met camera beelden die op dat tijdstip zouden zijn gemaakt een tweede pakket te krijgen voor 1 maal betalen.

marita5
door marita5 Jan 17, 2024 om 10:18
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Maakt allemaal niks uit , zie mijn reactie hier onder , de verkoper blijft verantwoordelijk .

Franske1958
door Franske1958 Jan 17, 2024 om 11:14
428 Antwoorden / 2 Vragen

Pakketje ontvangen????   Ik zeg nee want dan krijg ik er twee, toevallig.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 17, 2024 om 11:49
2069 Antwoorden / Vragen

De wet is heel duidelijk, het is aan de leverancier te bewijzen dat het is afgeleverd en niet aan de klant om te bewijzen dat hij het echt niet heeft ontvangen, simpelweg ook omdat dat laatste sowieso onmogelijk is.

marita5
door marita5 Jan 17, 2024 om 11:49
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@franske1958 , ook dan zal de verkoper moeten bewijzen dat Ts fraude pleegt .

rj
door rjw Jan 17, 2024 om 19:30
3267 Antwoorden / 5 Vragen

En aangezien er heel veel pakketten worden verstuurd, vaak zelfs met betaling achteraf, zal het met die mogelijke fraude wel meevallen.

marita5
door marita5 - Jan 17, 2024 om 10:12
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Jan A3 ,

In geval van levering ligt het risico van verzending bij de verkoper. Conform artikel 7:11 Burgerlijk Wetboek moet de verkoper aantonen en bewijzen dat de klant het pakket in ontvangst heeft genomen. Enkel een track en trace-code is hierbij niet voldoende is bepaald in 2007 door een uitspraak van de Geschillencommissie. Van een geldig bewijs is sprake als de ontvanger getekend heeft voor het ontvangst. Een andere manier is door middel van aangetekende verzending.

https://digidispuut.nl/beslissing-track-trace-als-bewijs-voor-een-levering/

https://www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zegt-het-pakketje-niet-te-hebben-ontvangen-wat-nu/

Av
door AvR21057 Jan 18, 2024 om 11:14
14 Antwoorden / Vragen

aangetekende verzending? Postbezorger mag er zelf voor tekenen aldus PostNL als je niet thuis bent.

en guess what? je bent nooit thuis als je niet op begane grond woont.

Ja
door Jan A3 - Jan 17, 2024 om 18:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

De webwinkel heeft toegezegd mij het pakket terug te betalen.

sira
door sira Jan 17, 2024 om 21:17
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Mooi, dank voor het melden

1paul
door 1paul - Jan 18, 2024 om 09:23
3156 Antwoorden / 0 Vragen

leuk maar doe ze de beelden toekomen, de webwinkel dus, en eis alsnog levering of je centjes terug!!

Av
door AvR21057 - Jan 18, 2024 om 11:08
14 Antwoorden / Vragen

Mijn pakjes komen standaard bij anderen mensen terecht, dit tot dure paketten toe als een laptop.

Is het aangetekend dan nog bezorgen ze het elders want de postbode mag er zelf voor tekenen als je z.g. niet thuis bent. Dit volgens PostNL. Probleem is wel dat je bij PostNL nooit thuis bent als je niet op de begane grond woont maar wel thuis zit te wachten.

Misschien moeten onze liberale vernietigers van Nederland de post nog een keer libaraliseren omdat dan alles beter gaat en voor ons goedkoper is.