Een PostNL pakket is niet geleverd en aansprakelijkheid wordt geweigerd.
Een PostNL pakket is niet geleverd.
Op die dag was er iemand aanwezig om het pakket aan te nemen, maar er is niemand aan de deur geweest.
Volgens PostNL is er op 'de afgesproken plek' het pakket neergelegd en daarom zijn ze niet aansprakelijk voor niet het kwijtraken van het pakket.
Er is een camera aanwezig bij de voordeur, maar er is niemand bij de voordeur geweest op die dag.
Er is ook niemand bij de afgesproken plek geweest (daar is ook een camera).
Het kan toch niet zijn dat als je een afgesproken plek ingevuld PostNL nooit meer aansprakelijk is voor een niet geleverd pakket?
Om diezelfde reden wijst de webwinkel ook alle aansprakelijkheid af.
Een aanvulling: mijn contact was met de verzender (webwinkel).
Zij hebben contact gehad met PostNL en wijzen ook hun verantwoordelijkheid af.
Dan moet u de webwinkel schriftelijk aansprakelijk stellen en als het pakketje niet meer boven water komt, zullen zij u een nieuw artikel moeten toesturen.
Om welke webwinkel gaat het?
De Boer Drachten
Ze zijn aangesloten bij Webwinkel Keur. Plaats daar maar een klacht c.q. review.
U kunt ook een aangetekende brief sturen t.a.v. dhr. H. de Boer, hij is de algemeen directeur.
Volgens de Postwet is de verzender aansprakelijk voor dse verzendiung en de juiste ontvangst. U dient dus dse verzendser/verkoper aansprakelijk te strellen die dan op zijn/haar beurt PostNl kan aanspreken wegens niet nakomen van de overeenkomst.
De verkoper/verzender zal, opmakend uit uw woorden, niet kunnen bewijzen dat u het bedoelde pakket niet heeft ontvangen en zal u het opnieuw moeten zenden. (Of geld terug betalen). Ik zie inmiddels dat er spreake is van een on-line bestelling en zie dan ook: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu en dit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Evt. ook : Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Ja, met akkoord 'op afgesproken plek' wordt de verantwoordelijkheid bij jou gelegd. Daarom doe ik ook niet mee aan die flauwekul.
"We vragen eerst je toestemming voor het bezorgen van je pakketten op de afgesproken plek. Zo bevestig je dat wij niet aansprakelijk zijn bij schade, verlies of diefstal. Pakketten waar je een handtekening voor moet zetten laten we niet achter op de afgesproken plek."
https://www.postnl.nl/klantenservice/bezorgvoorkeuren/wat-is-een-afgesproken-plek/
En nu dan gebruikt de webshop dit ook als argument om de aansprakelijkheid af te wijzen. Ben je lekker mee.
Post.Nl kent het begrip verantwoordelijkheid niet.
Dan kent geen enkele vervoerder dat begrip als je de klachten hier leest.
Ik heb nooit problemen, met geen enkele vervoerder, terwijl ik in een buitengebied woon.
Tuurlijk kent PostNL verantwoordelijk, teken de zending aan en ze verzorgen een bewijs van bezorging en ze dekken de schade als iets zoek raakt. Heb je daar geen zin in moet je als leverancier niet zeuren als de klant aangeeft het niet ontvangen te hebben.
En wederom blijkt dat Post.Nl ondermaats presteerd, in de wet geformuleerde eisen worden niet gehaald.
Dat is helemaal niet relevant voor kopers. Als Post NL slecht presteert moeten verkopers een andere bezorger kiezen. Dat hele degelijke Duitse bedrijf bijvoorbeeld.
En beste RJW dat ben ik totaal niet met u eens, een goed en betrouwbaar bezorgbedrijf is in het algemeen belang.
Hallo Jan A3 ,
U moet bij de verkoper zijn , deze heeft een overeenkomst met Post.nl , u niet .
Aanvulling op @sira , dien een klacht in bij webwinkelkeur , klik op de rode regel .
https://dashboard.webwinkelkeur.nl/disputes/add/1207609?lang=nld
Ts heeft al contact met verkoper gehad, die wijst claim af.
Ja , maar de verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper , kan wel veel afwijzen .
@jma2: zal wel heel simpel zijn dat je door "nee" te zeggen overal vanaf bent....
Je hebt je bestelling niet gekregen en dat is de essentie, PostNL kan ook niet bewijzen het afgeleverd te hebben, u heeft beelden dat er die dag niemand geweest is en dat betekent dat de leverancier alsnog moet leveren. Dien daar een schriftelijke klacht in en leg bovenstaande uit. Met een eventuele afwijzing kunt u naar de geschillencommissie.
Inderdaad PostNL is niet verantwoordelijk en de leverancier kan zich daar ook niet achter verschuilen.
De verzender wil echte zekerheid hebben dat het pakket echt niet is aangekomen en dat de ontvanger niet sjoemelt met
camerabeelden die op die bewuste tijd gemaakt zouden zijn. Dit om te voorkomen dat iemand bewust pogingen gaat
doen om met camera beelden die op dat tijdstip zouden zijn gemaakt een tweede pakket te krijgen voor 1 maal betalen.
Maakt allemaal niks uit , zie mijn reactie hier onder , de verkoper blijft verantwoordelijk .
Pakketje ontvangen???? Ik zeg nee want dan krijg ik er twee, toevallig.
De wet is heel duidelijk, het is aan de leverancier te bewijzen dat het is afgeleverd en niet aan de klant om te bewijzen dat hij het echt niet heeft ontvangen, simpelweg ook omdat dat laatste sowieso onmogelijk is.
@franske1958 , ook dan zal de verkoper moeten bewijzen dat Ts fraude pleegt .
En aangezien er heel veel pakketten worden verstuurd, vaak zelfs met betaling achteraf, zal het met die mogelijke fraude wel meevallen.
@Jan A3 ,
In geval van levering ligt het risico van verzending bij de verkoper. Conform artikel 7:11 Burgerlijk Wetboek moet de verkoper aantonen en bewijzen dat de klant het pakket in ontvangst heeft genomen. Enkel een track en trace-code is hierbij niet voldoende is bepaald in 2007 door een uitspraak van de Geschillencommissie. Van een geldig bewijs is sprake als de ontvanger getekend heeft voor het ontvangst. Een andere manier is door middel van aangetekende verzending.
https://digidispuut.nl/beslissing-track-trace-als-bewijs-voor-een-levering/
https://www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zegt-het-pakketje-niet-te-hebben-ontvangen-wat-nu/
aangetekende verzending? Postbezorger mag er zelf voor tekenen aldus PostNL als je niet thuis bent.
en guess what? je bent nooit thuis als je niet op begane grond woont.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer