EVIA kussen
Op 9 oktober zie ik een advertentie voorbij komen op Facebook van EVIA kussens met een kussen die je nek en schouder klachten doet verdwijnen /verminderen.
Nu ben ik al lang op zoek naar een kussen die mijn pijn kan verminderen, twijfelde hierover.
Nu las ik dat ze een proefperiode gaven van 30 dagen"niet goed, geld terug".
Dat trok mij over de streep om er 1 te kopen voor 49,99 + kussensloop voor 12,99 dus totaal betaald 62,98
Uiteindelijk kreeg ik de kussen op 25 oktober binnen.
Wat schetst mijn verbazing, het kwam in een plastic zak vanuit China binnen.Geen begeleidend briefje met "veel plezier met je kussen " ofzo,helemaal geen informatie, wat ik raar vind als je bij een nederlands bedrijf besteld.
Nu slaap ik bijna 2 week op deze kussen, maar hij bevalt me niet, nog steeds last van mij nek, dus via de inbox van facebook heb ik contact met hun gezocht.
Nu geld deze actie niet meer zeggen ze, was een tijdelijke actie.Tot vandaag stond dit nog steeds op hun facebook vermeld.
Nadat ik hun erover aansprak, hebben ze deze actie( 30 dagen op proef) snel verwijderd.
Volgens EVIA heb ik niet via Facebook besteld , maar via de website, en daar staat "mag na 15 dagen retour, alleen als die niet gebruikt is"
Dus, heb hier nu een kussen die me niet bevalt.
Kan dus naar mijn geld fluiten waar ik nu erg van baal.
Weet iemand hoe ik alsnog mijn geld terug kan krijgen?
Nou, naar uw geld kunt u dus fluiten. Dit is gewoon door dat louche flutbedrijf in China bij Ali besteld voor vast niet meer dan hooguit € 10,00 en dat wordt het rechtstreek bij u voor goudgeld bezorgd.
In het vervolg niet iets via Facebook bestellen, dan wordt u wellicht wat minder opgelicht.
Heel vervelend voor u maar u krijgt de €62,98 echt niet terug. Het is voor u nog een mazzel dat de douane niet heeft geneusd in uw pakket: boven de €22,00 moet men invoerrechten betalen. En ach, dat er geen briefje bij zat met "veel plezier", mij zou dat dan weer niet kunnen schelen. Maar waar ziet men toch altijd reclames op Facebook? Zie ze nooit, ga er ook eerlijk gezegd niet naar op zoek. En ten overvloede: dit soort kussens kan men ook gewoon in Nederland kopen.
Het gaat niet om het bedrag dat TS betaald heeft, maar wat de verkoper betaald heeft. Zo lang de inkoop maar onder de €22,00 blijft is er niets aan de hand.
Kussen kost waarschijnlijk nog geen 10 euro bij Ali dus dat douane gedoe zal wel meevallen
Om te beginnen, bij wie heeft u dit besteld? U krijgt een product uit China!
Zelfs fluiten zal niet helpen denk ik. U bent helaas alweer iemand aan wie ik reageer met 'u bent niet de eerste en enige die zich met dit soort vragen/problemen tot deze site wendt. U heeft iets gekocht, jammer dat ik dat ook nu weer moet zeggen, zonder eerst na te gaan of de leverancier betrouwbaar is en onder andere een Nederlands keurmerk heeft waar u terecht kunt met uw klacht en waar u op basis de consumentenwetgeving aankoop on-line wettelijk binnen 14 dagen mag retourneren (Dus niet 15! hetgeen dus al misleidend op Facebook staat. U bent dus alweer iemand die kennelijk zonder verder kijkenn op iets van Facebook ingaat.
U kunt uw klacht melden bij ACM www.consuwijzer.nl opdat er in ieder geval aandacht aan zal worden besteed maar noem dan daarbij ook de webshop bij wie u heeft besteld.
Heb het bij een Nederlands bedrijf besteld, bij EVIA kussens, die volgens hun website in Groningen zit. www.eviakussens.nl
Daarom ook verbaasd dat het pakketje uit China kwam.
Heb je wel gezien waar het bedrijf in Groningen zit? Boven de Expert in een gewoon woonhuis.
Quote: Heb het bij een Nederlands besteld, bij EVIA kussens, die volgens hun website in Groningen zit. Daarom ook verbaasd dat het pakketje uit China kwam.
Dat heet dropshipping. Google daar maar eens op, trapt u er voortaan niet meer zo makkelijk in.
Dat begrijp ik dan inderdaad ook niet; ze zijn keurig ingeschreven bij de KvK enz. Zet uw klacht eens op Klachtenkompas, misschien dat dit, een beetje, helpt.
https://www.klachtenkompas.nl
Op dat KvK mr staat geen Evia, maar een of andere naam voor handel in vele soorten goederen.
@dank voor correctie, weer verkeerd gelezen.
Het is trouwens maar de vraag of bij een echt Nederlandse shop een gebruikt hoofdkussen geretourneerd kan worden. Ik heb geen zin om dat uit te gaan pluizen, maar ik wil geen gebruikt kussen, u wel?
Weet iemand hoe ik alsnog mijn geld terug kan krijgen?
Dat krijg je dus niet terug.
Dropshipping is een vorm van e-commerce, waarbij webwinkeliers producten in hun webwinkel aanbieden die ze zelf niet op voorraad hebben. Als een klant zo'n product bij de webshop bestelt zal de webwinkelier het product niet zelf verzenden, maar bestelt hij het bij de fabrikant of groothandel.
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het hier ook zo'n amateuristische 'zolderkamerhobbyist' gaat.
Die lui vervelen zich en denken een paar centjes te kunnen (bij)verdienen door uw bestelling door te sturen naar China (zoals reeds vermeld).
Die lui zijn heel vaak (zeer) onbetrouwbaar en (uiteraard !!) bij geen enkele branchevereniging aangesloten.
Ook wel erg lachwekkend: "Bij Evia Kussens hebben we met zorg een kussen ontworpen die je slaaphouding verbetert."
Wat een arrogantie. Daarnaast betreft het hier maar ÉÉN persoon op dat adres.
Neem uw verlies en deel uw ervaring, inclusief adres enz., op social media.
Nee u hebt gelijk ze kunnen ook beter reclame maken op rtl & SBS en maar vertellen dat het oh zo goed product is dat ze hebben ontwikkeld(?*).
Maar in werkelijkheid kopen zij het in China en verkopen ze het hier tegen toren hoge bedragen.
Mooi voorbeeld is een aircooler van "Slechts" €59,95 die op Aliexpress al jaren voor zo €15 verkocht worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer