Extra kosten retourneren
Product geretourneerd op eigen kosten. Bij terugbetaling vanuit de webshop hebben ze daar arbeidskosten van afgetrokken.
Dit staat niet vermeld op hun site en ook niet in hun Algemene Voorwaarden.
Mag dit ???
Topantwoord
Zou wel handig zijn als u de naam van het bedrijf vermeldt, anders tasten we in het duister.
Het betreft de wolwebshop Hobbydoos! Retourneren op eigen kosten van verschillende losse bolletjes wol. Geen pakket!!
Hun argument om extra geld toe te eigenen. : Zij moeten de bolletjes weer in de vakken leggen en administratie bijwerken. Nogmaals, extra kosten wordt nergens vermeld!
Heeft u zich aan de 14 dagen termijn gehouden? Als u zich daar namelijk niet aan houdt, brengen zij € 5,- in mindering als zijnde retour-/verwerkingskosten. Dit staat genoemd in de voorwaarden in artikel 3.
Had u binnen de wettelijke 14 dagen geretourneerd, had u de goederen ook gratis terug mogen zenden.
Binnen anderhalve dag teruggestuurd. Op hun site staat wel dat je de kosten van het retourneren zelf moet bekostigen. Dat heb ik keurig netjes gedaan. Toch krijg ik niet het hele bedrag van de geretourneerde terug vanwege “extra arbeid”..
Dan is dat niet juist.
Ik zie nu dat de Wolwebshop en de Hobbydoos 2 verschillende bedrijven zijn.
De Hobbydoos:
Retourneren
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Maar dan nog. Zijn er u verzendkosten berekend toen u de wol afrekende? Dan is het doorgaans gebruik dat de consument de retourkosten zelf betaald. In hun voorwaarden schrijven zij: De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht
Als u aan alle door hun gestelde regels hebt voldaan, schrijf ze dan een e-mail dat u het door hen te weinig betaalde bedrag terugvordert. Noem daarin een termijn van bijv. 14 dagen dat u het bedrag op uw rekening (nummer vermelden) tegemoet wilt zien.
Mochten zij hier niet aan voldoen dat u dan een klacht zult indienen bij Stichting Webshop Keurmerk. Het gaat waarschijnlijk om een laag bedrag en later kunt u eventueel een brief + e-mail schrijven ter herinnering.
Het betref de wolwebshop Hobbydoos. Retourneren van losse bollen wol dus geen samengesteld pakket. Hun argument : zij moeten het weer in de kasten leggen en administratie bijwerken
Heeft u zich aan de 14 dagen termijn gehouden? Als u zich daar namelijk niet aan houdt, brengen zij € 5,- in mindering als zijnde retour-/verwerkingskosten. Dit staat genoemd in de voorwaarden in artikel 3.
Had u binnen de wettelijke 14 dagen geretourneerd, had u de goederen ook gratis terug mogen zenden.
@sira , Ik weet niet waar u deze voorwaarden vandaan haalt , maar dit zijn niet de voorwaarden van Hobbydoos.nl
Ik heb dit al gewijzigd in mijn eerste reactie bovenaan
Ik geloof niet dat Breiwebshop iets met Hobbydoos te maken heeft.
Als je naar de Algemene Voorwaarden van Hobbydoos kijkt (zie https://www.hobbydoos.nl/winkel/algemenevoorwaarden.asp), dan blijken die inderdaad zeer algemeen te zijn. Ik kan er nies in vinden over arbeidskosten, ook niet in de artikelen 6-8. Dus doorberekening daarvan lijkt me twijfelachtig.
Ik heb de voorwaarden van Hobbydoos er al bij gezet, maar het maakt weinig verschil.
Hallo Ortholaan-1 ,
Dat zij arbeidskosten aftrekken van de terugbetaling , staat niet vermeldt bij retourneren / of in de voorwaarden , lijkt mij onjuist .
Hobbydoos.nl is aangesloten bij Webshopkeurmerk , u kunt hier een klacht indienen .
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=1975
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/
Akls al aangegeven, een klacht indienen bij het keurmerk. Daarbij lijkt het mij ook zinvol om dit neer te leggen bij www.klachtenkompas.nl , de gratis service van de Consumenbond waar op hun site aandacht wordt gegeven aan uw problee met ook het voorleggen aan de verkoper.
Wat men doet mag ook m.i. niet maar indien reacties negatief blijven zou het beginnen met een ingebreke stelling kunnen hetgeen u dan wel ca. € 10,00 aan poto kost maar als dat ook geen succes heeft is verder procedrene niet zo zinvol, helaas, gelet op deb mogelijk te onstane kosten. Hoe dan ook: klacht neerleggfen bij het Keurmer waarvoor u al een verwijzing kreeg.
M.b.t. eventueel in gebreke stellen zie: : https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
Hoeveel bollen heb je wel niet terug gestuurd dat arbeidskosten worden berekend. 25 of meer?
De webshop staat goed bekend, Vreemde gang van zaken.
Nee dat is heel vreemd. Of u bestelt een product dat ze uit voorraad leveren en dan moet u na retourneren gewoon uw geld terugkrijgen of u hebt opdracht gegeven iets voor u te fabriceren maar dan hebt u simpelweg geen retourrecht.
je mag voor een retour kosten rekenen voor waardevermindering, mits de inspectiebevoegdheid is overschreden
die kosten hoeven niet in de koopovereenkomst worden opgenomen
het is natuurlijk wel zo netjes, want de consument gaat hier anders niet van uit
de kosten moeten eerlijk worden opgemaakt, en mag je alleen de werkelijke kosten rekenen
dat is nu niet het geval, want volgens de wet is er geen recht op compensatie voor arbeidskosten, enkel compensatie van de waardevermindering van het product
dit mag dus niet
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer