db
door dbtje Nov 23, 2016 om 13:31
Winkels & webshops

Game shop twente is retour gestuurd product kwijt.

Ik heb een sony gaming headset gekocht bij Gameshop Twente welke helaas binnen 2 jaar stuk is gegaan (bekende kwaal voor deze headset).
Op verzoek van de webshop is het product retour gestuurd voor garantie en vervolgens heeft de webshop hem naar sony doorgestuurd.

Nu zijn er een aantal problemen:
1. De webshop geeft ineens aan dat de fabrikant maar 1 jaar garantie geeft.
2. Webshop geeft ineens aan dat ze in de tussentijd (maar voor ik garantie claimde) failliet geweest zijn en dat ik daarme alle rechten op garantie verloren ben.
3. Gameshop twente of Sony is de headset kwijt geraakt.

Volgens mij is dat laatste niet van toepassing want dan hadden ze me dat moeten meedelen voor ik de headset opstuurde.
Daarnaast geld er bij mijn weten binnen de EU een garantie termijn van 2 jaar, lidstaten mogen daar van afwijken maar alleen in het voordeel van de consument.

Zoals ik al aangaf had ik volgens de manager dus geen garantie en hij bood me €30,- aan omdat hij het zo vervelend vond dat het allemaal zo lang duurde, dit heeft hij als tegoed op mijn account gezet bij de webshop. Maar hij verzekerde dat dit los stond van het terug krijgen van de headset (wat nooit gebeurd is). 
Volgens mij zit hij echter fout, heb ik wel degelijk recht op garantie en is het de verantwoordlijkheid van de webshop als een product in hun beheer zoek raakt.

Bovenstaande touwtrekken met de webshop duurt nu al zeker een jaar en sinds een aantal weken word er niet meer gereageerd op mail en als ik bel is de verantwoordelijke manager toevallig niet aanwezig.

WAT KAN IK NOG DOEN?

Vriendelijke groet,
Dirk
 

2508 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

ma
door maarten heest - Nov 23, 2016 om 13:46
463 Antwoorden / 0 Vragen
10

Hallo Dirk, al een jaar aan het touwtrekken? Wat een bizar slechte webshop zeg! Sony geeft sinds 1-4-2010 twee jaar garantie op hun producten zoals je hier kunt zien. Dus hoe die webshop erbij komt dat er maar één jaar garantie op zou zitten is me een raadsel.
Verder zijn zij uiteraard verantwoordelijk voor het zoekraken van het product. Je hebt het product teruggestuurd naar de webshop waar je het gekocht hebt en daar is het aangekomen. Daar eindigt ook jouw verantwoordelijkheid.
Ik denk dat alleen het inzetten van wat zwaarder geschut gaat helpen. Een jurist, een Belbus van Kassa of zoiets.
Succes!

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 23, 2016 om 14:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Maarten, maar wat als de shop daadwerkelijk failliet is gegaan. De nieuwe eigenaar hoeft niet de garantie van de vorige eigenaar uit te voeren. Ts moet in dat geval.naar Sony toe.
Maar het kwijtraken is natuurlijk in deze casus wel een probleem van de webshop.

ma
door maarten heest Nov 23, 2016 om 14:39
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @DIEWILIK, misschien hebt u daar wel gelijk in. Garantie claimen nadat de shop failliet gegaan is en een aankoop voor dat moment zijn twee verschillende dingen. Maar in elk geval zou de shop toch wel wat behulpbaarder mogen zijn om de klant te helpen om dit op te lossen, ook richting Sony.

Topantwoord

mo
door motorman - Nov 23, 2016 om 14:03
18 Antwoorden / 1 Vragen
11

ik heb eens even gekeken en zij zijn aangesloten bij webwinkel keur en daar kan je de klacht neerleggen, deze doet een uitspraak die bindend is.
en geld terug geven als tegoed is wettelijk niet toegestaan.
de kans dat je gelijk krijgt is reeel aanwezig want zij zijn het kwijtgeraakt en moeten deze vervangen voor een nieuwe.
tevens kan je een klacht neerleggen bij consuwijzer, webshops die zich niet aan de wettelijke regels houden krijgen momenteel hele hoge boetes de wettelijke herroeping formulier staat niet op hun site dit b.v. Verplicht.
tevens hebben zijn een klanten bevinding van trustpilot daar regent het klachten.
dus er zijn legio mogelijkheden om je gelijk te halen

Topantwoord

ma
door maarten heest - Nov 23, 2016 om 14:06
463 Antwoorden / 0 Vragen
10

Nog een aanvulling: in de eigen algemene voorwaarden van de webshop staat 'De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.'

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 23, 2016 om 14:19
11521 Antwoorden / 15 Vragen
10

Hallo Dbtje ,

Aanvulling op @Motorman , dien een klacht in bij webwinkelkeur , klik op de rode regel ( en dan op problemen met deze webwinkel  )

https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Gameshop-Twente_3809.html  

Klacht indienen bij Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact 

Of neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

db
door dbtje - Nov 23, 2016 om 14:30
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de reacties.
Ik zal met deze informatie nogmaals contact op proberen te nemen met de webshop.
Hopelijk komt er iets uit, wel bijzonder is dat ik volgens hun jurist maar recht heb op 1 jaar garantie..? 

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 23, 2016 om 14:54
11521 Antwoorden / 15 Vragen
10

@Dbtje , 

Lees ook hier de wettelijke garantieperiode in Europa , 

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Willem70 - May 6, 2024 om 17:54
Winkels & webshops

Zomerbloesen met borstzakje moeilijk te krijgen

Ik heb altijd wat in mijn borstzakje ,diabetes meter ,maar bloezen met zo'n zakje zijn bijna niet meer te krijgen in NL Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer