Ko
door Kokomil Jan 8, 2023 om 21:18
Winkels & webshops

Geen geld retour na reservering kaartjes andré rieu

Wij hadden na een laatste uitzending van andré rieu, graag een concert mee willen maken in Maastricht.
Helaas heeft mijn vrouw fybromyalgie en kan niet enkele uren op een stoel zitten.
Wij hadden daarom gevraagd onze reservering te annuleren bij viagogo.
Hun antwoord was echter dat wij moesten onze e-tickets maar weer moesten  zien door te verkopen, maar na plaatsing zie ik nergens mijn tickets te koop staan en ik ben bang dat wij ons geld niet meer terugzien.
Het was een behoorlijk bedrag, 1102 euro, dus dat was een behoorlijke rib uit ons lijf.
Het concert is pas op 8 juli dus lijkt het mij dat er nog tijd genoeg was om deze e- tickets weer in de verkoop te doen en ons geld te retourneren, eventueel minus de administratie kosten. Graag zouden wij willen weten of wij ons geld nog terug kunnen krijgen.

6366 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 8, 2023 om 21:28
7349 Antwoorden / 3 Vragen

       Uit de link:

Kan ik gekochte tickets annuleren of omruilen?

Een bestelling is voor de afnemer onherroepelijk. Het is tevens niet mogelijk wijzigingen aan te brengen.

Voor het bestellen van tickets voor de André Rieu concerten via www.bezoekmaastricht.nl gelden de voorwaarden van Paylogic: www.paylogic.com/nl/terms-conditions

Wij raden u aan om bij het boeken van een ticket een annuleringsverzekering af te sluiten.

https://assets.citynavigator.nl/kuma-maastricht/uploads/media/5cffb2b3ea9a4/faq-website-2019-11-06-2019.pdf

ne
door neodutchio - Jan 8, 2023 om 21:33
5239 Antwoorden / 12 Vragen

In principe is koop koop en zit u vast aan de tickets. U hebt nu tickets gekocht via een marktplaats waar vraag en aanbod elkaar vinden. U koopt dus niet bij Viagogo, maar bij een particulier die hier grof geld aan verdient. Had u rechtstreeks besteld, zoals altijd geadviseerd word, was u tussen de €75 en €159 per ticket kwijt geweest. Doorverkochte tickets is altijd een risico. Ten eerste vanwege de prijs die ver boven normaal liggen. En ten tweede omdat er ook concerten zijn waar controles plaatsvinden en mensen niet binnenkomen met doorverhandelde kaartjes.

U kunt inderdaad de tickets weer opnieuw verkopen via Viagogo, of elk ander platform, maar ik denk niet dat iemand €550,- per kaartje zou willen uitgeven. Op Viagogo worden ze nu aangeboden vanaf €183,- per kaartje.

hereistom
door hereistom - Jan 8, 2023 om 21:52
753 Antwoorden / 1 Vragen

Is bekend van Andre Rieu, mijn ouders hadden ook eens kaartjes, maar paar dagen ervoor werd concert datum gewijzigd naar maand later.
Toen konden mijn ouders niet, maar wat ze ook probeerde, geld terug deden ze niet en ook niet wisselen voor andere datum.
Kaartje uiteindelijk maar op MP verkocht met verlies.

ne
door neodutchio Jan 8, 2023 om 22:27
5239 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt er helemaal aan waar de kaartjes gekocht zijn. Via de officiele weg mag en kan je op die gronden gewoon ontbinden. Echter via tussenhandelaren of via partijen bij particulieren kopen geeft problemen.

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2023 om 22:15
11712 Antwoorden / 52 Vragen

Ik vraag mij af, met deze fybromyalgie en een concert te willen gaan bezoeken (waarbij het toch aankomt op langdurig zitten) of dàt wel zo verstandig is geweest om (extra)dure kaartjes te gaan kopen. Je kan vooraf bedenken dat het zitten een probleem is/kan worden. En de stoelen op het Vrijthof zijn bepaald geen luxe theater stoelen. U kunt nog proberen de schade te beperken door de kaarten nog door te verkopen.

marita5
door marita5 - Jan 8, 2023 om 22:35
11645 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kokomil ,

Veelgestelde vragen Viagogo ,

Kan ik mijn aankoop wijzigen of annuleren?

Het is niet mogelijk om een bestelling ongedaan te maken of om te ruilen nadat de aankoop is voldaan omdat aankopen als definitief worden beschouwd.

Als je de tickets niet kunt gebruiken en er is nog tijd voordat het event plaatsvindt, dan adviseren we je om je tickets opnieuw op ons platform aan te bieden door te klikken op de "Verkoop" link voor het event waar je tickets voor hebt.

We zullen je tickets op onze website aanbieden zodat je een nieuwe koper kunt vinden.
Wij brengen geen kosten in rekening voor het opnieuw plaatsen van tickets die je oorspronkelijk op onze website kocht.

Heel af en toe komt het voor dat tickets niet opnieuw op onze website kunnen worden aangeboden, doorgaans is dit omdat de datum van het event te dichtbij is waardoor een gegarandeerde levering of upload niet meer kan worden gegarandeerd aan de koper.

Hoe kan ik kaartjes verkopen?

viagogo biedt aan derdeverkopers, waaronder particulieren, de mogelijkheid om overtollige kaartjes via haar platform te verkopen. Voor het verkopen van extra kaartjes:
  1. Klik op de knop “Tickets verkopen” in de rechterbovenhoek van de hoofdpagina.
  2. Zoek naar het evenement waar je de kaartjes voor wilt verkopen. Als je het evenement niet kunt vinden, meld het ons hier en wij zullen het vervolgens aan onze website toevoegen.
  3. Volg de stappen om de gegevens in te voeren van de kaartjes, jouw gegevens en op welke manier wij jou zullen uitbetalen zodra de kaartjes worden verkocht.
  4. Controleer en bevestig jouw plaatsing. Vervolgens verzorgen wij de promotie van jouw kaartjes aan de miljoenen potentiële kopers wereldwijd.
Belangrijke zaken om rekening mee te houden wanneer je kaartjes wilt verkopen:
  • Geef aan de potentiële kopers zoveel mogelijk informatie over de locatie van de zitplaatsen, inclusief vak, rij en stoelnummers.
  • Kaartjes voor zitplaatsen die verkocht worden in één en dezelfde plaatsing moeten opeenvolgende zitplaatsen zijn.
  • Alle beperkingen van de kaartjes, bijv. kaartjes bedoeld voor kinderen, beperkt zicht, etc., moeten duidelijk aangegeven worden.
  • Beoordeel periodiek de verkoopprijs van jouw kaartjes om ervoor te zorgen dat jouw kaartjes blijvend scherp geprijsd zijn.
  • Upload e-tickets zodra je ze hebt ontvangen. Zij worden op de website weergeven als Instant Download en zijn waarschijnlijk sneller te verkopen.
  • Bevestig jouw verkoop onmiddellijk zodra wij je op de hoogte hebben gesteld dat jouw kaartjes zijn verkocht.
  • Verstuur jouw kaartjes naar de koper vóór de 'Uiterste verzenddatum'.
Zie ook deze link , klik op de rode regel .

https://weetwaarjekoopt.nl/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 8, 2023 om 23:00
2252 Antwoorden / Vragen

Je koopt bij een marktplaats voor TWEEDEHANDS tickets, nee die geven geen geld terug. Waarom zouden ze van jouw probleem hun probleem maken?

justmeagain
door justmeagain - Jan 9, 2023 om 00:44
623 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas heeft mijn vrouw fybromyalgie en kan niet enkele uren op een stoel zitten.

Ik neem aan dat ze dat niet spontaan heeft gekregen, u wist vtv dat zowel lang staan als zitten geen optie waren en toch kocht u via een schimmig kanaal veel te dure kaarten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2023 om 09:57
16952 Antwoorden / 202 Vragen

Tjas, als al gezegd en nu misschien nog in andere woorden: Viagogo is geen officieel ticketbureau van de oreganisator zoals in uw geval André Rieu maar een 'tussenpersoon /bemiddelaar waar o.a. mensen die kaarttenhebben en niet kunnen of zelf willen benutten deze Viagogo door verkopen.

De mogelijkheid die u nu zelf dan inderdaad ook heeft is ze proberen door te verkopen en dan moeten er uiteraard wel liefhebbers zijn die ze alsnog (en dan ook misschien ook nog te duur) wil kopen. Dat betekent, helaas voor u, dat u dat dan moet afwachten of proberen ze via een ander kanaal te verkopen, Viagogo heeft meer 'concurrenten' die op dezelfde basis werken.b

Het officiële buro: https://www.bezoekmaastricht.nl/andre-rieu/vrijthofconcerten-andre-rieu en bij dit soort zaken is het toch altijd wel handig om een annuleringsverzekering te hebben.

Wellicht overbodig, zie ook nog: https://nl.trustpilot.com/review/www.viagogo.nl.

mo
door mof - Jan 9, 2023 om 11:16
3620 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hangt van de annuleringsvoorwaarden af. Als deze niet expliciet "bij ziekte" noemen dan heeft u pech. Tevens rijst bij mij de vraag hoe lang u al weet dat uw vrouw fybromyalgie heeft. Was dat al voor de koop van de tickets dan zijn ws. ook "bij ziekte" clausules niet van toepassing want dan had u de kennis al.
Mischien kunt u ze "zwart" doorverkopen? Als u geen winst maakt op de tickets lijkt me dat in principe niet onredelijk.

gerbera
door gerbera - Jan 9, 2023 om 11:20
7455 Antwoorden / 14 Vragen

Nu maar hopen dat u geldige tickets heeft.

- Waar kan ik het beste tickets kopen? Koop altijd uw tickets bij een officieel ticketverkooppunt. Hiermee voorkomt u dat u valse kaarten koopt die geen toegang geven tot het concert of dat u teveel betaalt. Maastricht Visitor Center is een officieel ticketverkooppunt voor de André Rieu concerten op het Vrijthof. Tickets kunt u kopen in het Maastricht Visitor Center of via onze website: www.bezoekmaastricht.nl.

- Is er vrije plaatskeuze? Er is geen vrije plaatskeuze. Iedere gast heeft zijn/haar eigen stoelnummer. Ter plekke zijn piccolo’s aanwezig om u naar uw plaats te begeleiden.

ka
door kaartendraak - Jan 9, 2023 om 12:38
203 Antwoorden / 2 Vragen

1102 euro voor 2 kaartjes?????? WOW, Andre moet zeker 2 jaar lockdown inhalen ofzo..............Ik zou een beetje in de buurt in een straatje achteraf gaan staan/zitten, dan hoor je het ook, muziek draagt ver..............

ne
door neodutchio Jan 10, 2023 om 22:13
5239 Antwoorden / 12 Vragen

Het duurste kaartje als je rechtstreeks gekocht zou hebben was €159,-. Het is dus niet Andre die met het geld is gaan lopen maar een slimme handelaar die zijn kaartjes met woekerwinsten doorverkoopt.

Pe
door Peet Dalmeijer - Jan 10, 2023 om 21:30
2 Antwoorden / Vragen

Dan ben je echt niet van deze wereld om bij dit soort schurken bijna het 10voudige te betalen.
Dat is pure afzetterij enbedrog