Geen terugbetaling na retour product webwinkel Oger
Goedenavond,
Ik zit met het volgende probleem.
Op 6 december 2016 is er een bestelling (schoenen 360 euro) geplaatst en betaald middels iDeal bij de webwinkel van Oger.
De bestelling werd op 8 december thuis afgeleverd.
Op 14 december toch maar besloten de bestelling retour (retouneren mag tot 30 dagen na aankoop) te sturen. De retourkosten a 6,75 euro heb ik zelf betaald.
Op 15 december was de bestelling bij Oger retour.
Op 16 december werd een creditnota per email toegestuurd. De terugbetaling zou binnen 14 dagen gedaan worden.
Het probleem is dat de terugbetaling nog steeds niet is gedaan. Meermaals is er contact geweest met de klantenservice van Oger hierover. Telkens worden er beloftes (de terugbetaling wordt vanmiddag overgemaakt of de terugbetaling is al overgemaakt) gemaakt die niet worden nagekomen. We zijn nu weken verder en de terugbetaling is nog steeds niet overgemaakt. Tevens worden mijn emails sinds paar dagen niet meer beantwoord.
Ik wil deze kwestie graag met Oger oplossen. Echter heb ik niet het gevoel dat ik als klant serieus genomen word.
Advies over deze kwestie is zeer welkom. Ik hoop dat de terugbetaling nog deze week wordt overgemaakt. Helaas heb ik daar geen goed gevoel over.
Op de home page op volledig scherm: Final sale ............. all sales 50% off ........ Shop Final sale
Topantwoord
Hallo RDeGraaf ,
Stuur Oger een brief , klik op de rode regel ( voorbeeldbrief )
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug
Hoofdkantoor:
Kwadijkerkoogweg 23
1442 LA, Purmerend
Topantwoord
Als u niet in staat bent in persoon naar de winkel te gaan om te kijken of er een oplossing te bespreken is
(voor hetzelfde geld zegt men in de winkel niets met de webshop te maken te hebben) dan zou ik
alles in chronoligsche volgorde en puntsgewijs duidelijk op papier te zetten en aangetekend met bericht
van ontvangst te verzenden.
Ik zou Oger dan ook vriendelijk verzoeken hun verantwoording te nemen en zorg te dragen dat uw geld
binnen 10 werkdagen na dagtekening van de brief op uw rekening staat, voldoet men daar niet aan dan de zaak uit handen geven of de bekende consumenten media inschakelen.
Goedenavond,
Is het deze zaak www.oger.nl/085 303 4636 , die ziet er wel gedegen en professioneel uit. Als er op mails e.d niet meer worden gereageerd dan kunt u het mischien op een facebook pagina proberen ( als zij die hebben ).
Heeft u een rechts bijstand verzekering, de gekochte schoenen zijn niet goedkoop en ik vrees inderdaad dat " uw géén goed gevoel " terecht is.
Ekiem
Goedenavond allen,
Erg bedankt voor jullie reacties!
Ik heb tot op heden niets meer dan totale begrip en geduld getoond. Het is voor mij dan ook een raadsel waarom een bedrijf als Oger zo omgaat met een klant. Wel loop ik sinds enkele dagen met de gedachte om juridische hulp te vragen van DAS. Bestaat de mogelijkheid de kosten die gemaakt worden te verhalen op Oger?
Nogmaals bedankt voor jullie advies. Het wordt enorm gewaardeerd.
Nou als u die volledige uitverkoop ziet, alles voor 50 procent, zult u begrijpen dat ze u niet graag 100 procent willen terugbetalen.:-))
Persoonlijk zou ik er maar langsgaan, vóórdat ze failliet zijn.
Topantwoord
U kunt beginnen met uw klacht overal rond te tetteren, bijvoorbeeld Klacht.nl, Klachtenkompas, het Radarforum. Ze hebben ook Facebook, dus daar maar eens klagen.
Topantwoord
@rdegraaf, indien een Facebook account, OGER, stuurt u onder "berichten" een privé bericht. Werkt (meestal) erg snel en doeltreffend.
Is werkelijk de moeite van proberen waard. Ik lees net dat u meer dan geduldig bent geweest, wat ik beaam. Echter, is een vreemde gang van zaken. Oger staat niet op het punt van failliet. gaan. En de uitverkoop van nu heeft niets te maken met uw aankoop van toen. Zou inderdaad, als u geen Facebook gebruikt uw DAS hulp vragen. Vind het teleurstellend dat u zo'n nare ervaring heeft, normaliter een excellente zaak. Maar ja, zoals Brederoo al zei: het (alles) kan verkeren. Succes.
U schijnt dat zeker te weten, dat ze niet op failliet gaan staan. Maar met bedrijven die zo handelen is echt iets aan de hand.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer dan 10 euro statiegeld
Beste Kassa,
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Drift trike
Geachte heer/mevrouw,
Mijn zoon wil van zijn spaargeld een drift trike kopen, alleen ben ik niet bekend met de wetgeving omtrend deze elektrische voertuigen.
Ook het zoeken op de pagina van de rijksoverheid en RDW heeft mij niet verder geholpen. Waar kan ik teruglezen welke voertuigen toegestaan zijn op de weg of stoep? Op de pagina van de rijksoverheid staat wel een overzicht van
...
Lees meer
Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G
Koop nieuwe koelkast bij een witgoedfirma, na 10 maanden kom ik terug van een weekje vakantie en het water stroomt uit mijn koelkast. De lade eronder staat al open gebarsten. Dan moet ik meer dan een maand wachten op een AEG expert. Die zegt dit is niet meer te repareren deze koelkast is niet nieuw en is al eens gerepareerd. Krijg wel een nieuwe koelkast,maar de schade willen ze niets van wete ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer