Sa
door Sabrina1 Nov 30, 2016 om 06:37
Winkels & webshops

Kan AH Pick-Up Point geld terugvragen na eigen fout?

Omdat de AH verbouwd werd, ging ik het Pick-Up point eens uitproberen.  2 Weken later, kreeg ik een melding dat ik nog even 30 euro over moest maken. De medewerker had een fout gemaakt. Op het moment dat ik daar was, heb ik zelf nog gevraagd of de rekening wel klopte. In mijn verwachting moest hij iets hoger uitvallen. Hij legde uit dat er allerlei kortingen vanaf gingen en dat het klopte. Ik bewaar altijd de bon/rekening nog even (ivm boodschappen die niet goed zijn). Maar 2 weken later kreeg ik dus een mail en later de rekening thuisgestuurd. Het overzicht/de bon heb ik niet meer, dus kan niet controleren of het verschil 30 euro was. Ik vraag mij af, in hoeverre ze dit terug kunnen vragen. Als je boodschappen in de winkel doet en er wordt een fout gemaakt, bellen ze je ook niet op of je nog even terug wilt komen. In hoeverre hebben zij het recht om dit terug te vragen??

6031 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jo
door jorisw - Nov 30, 2016 om 08:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen
3

Ik denk dat dit heel simpel is: hoe zou je zelf behandeld willen worden als de situatie andersom is? Dat zou je dan ook kunnen toepassen in dit geval. Je hoeft geen regeltjes te gaan zoeken of iets mag of niet, je kunt ook gewoon als mens redeneren.

Wi
door Wil_H - Nov 30, 2016 om 08:35
270 Antwoorden / Vragen
1

Als AH meent dat ze nog iets te vorderen hebben dan moet AH dat bewijzen. Zij moeten jou dus maar een kopie van de kassabon sturen zodat jij kunt controleren of de navordering wel terecht is.
Het gaat hier om een iets andere constructie dan de normale winkel. Bij een pick-up point bestel je de boodschappen die vervolgens verzameld worden door een medewerker. Omdat alles op jouw naam staat kan AH dus gemakkelijk constateren of de medewerker een fout heeft gemaakt bij het afrekenen. In de winkel moeten ze maar hopen dat het kassapersoneel alles goed in scant en niets vergeet.

ja
door jackyh - Nov 30, 2016 om 08:36
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Een verschil van 30 euro is veel dus u weet heus wel of dit klopt. Verder schrijft u dat als een winkel een fout maat men ook niet later belt. Dat laatste is niet waar. Ikzelf heb meegemaakt dat men een fout maakte, in die tijd keek ik zelf nooit of het klopte, en men mij dezelfde middag nog belde. Ze hadden via de Bank mijn gegevens gekregen. Ze hebben mij gebeld en ik ben het nagegaan en wat men zei klopte. Men stuurde een rekening en ik heb nabetaald. Of men dit wettelijk mag vind ik niet interessant daar het duidelijk was en ik mij schuldig zou voelen door onterecht op mijn strepen te gaan staan.

zoekster1
door zoekster1 Nov 30, 2016 om 14:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik geloof niets van je verhaal. Een bank heeft een bankgeheim en mag niet zomaar de gegevens van zijn klanten doorgeven.

ja
door jackyh Nov 30, 2016 om 15:20
953 Antwoorden / 4 Vragen

Deze reactie van zoekster vind ik zo schandalig. Ik lieg niet. Ik heb zelf bij de winkel nagevraagd hoe ze mij hebben kunnen vinden. Ten eerste het rekeningnummer begon met 4, dus ABN-AMRO. Doordat ik pin konden ze dat nagaan. Van daaruit zijn zij gaan werken. en kwamen bij mij terecht. O ja, ze wisten ook de naam want die wordt ook vermeld bij een pinbetalng. Ik vond het ook vreemd maar heb de uitleg geaccepteerd.

zoekster1
door zoekster1 Nov 30, 2016 om 17:21
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Vreemd. Een bank geeft nooit gegevens van de persoon. Met een naam alleen bereik je niets. Daarom komen oplichters er zo makkelijk mee weg. Maar als je echt niet liegt, dan excuses.  Het enige wat ik kan bedenken is dat je een opvallende naam hebt, niet De Boer of De Vries en dat ze in het telefoonboek zijn gaan snuffelen en dat je in de plaats woont waar de AH gevestigd is. Want als ABN Amro zomaar naam en adres geeft van een banknummer, dan zou ik maken dat ik daar weg kwam als ik jou was.

ja
door jackyh Nov 30, 2016 om 18:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het ging niet om AH maar om de Kingsalmarkt in Amstelveen. Ik heb niet een veel voorkomende naam en sta in de Telefoongids. Het is echt zo gebeurd.

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2016 om 10:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar zij kunnen u wel een overzicht sturen wat u eerder hebt afgerekend, en ook wat het had moeten zijn. Dan is het voor u toch simpel na te gaan of dat klopt, eant u eeet toch wel wat u ongeveer betaald hebt.

Be
door Ben22 - Nov 30, 2016 om 10:28
57 Antwoorden / 6 Vragen
0

Zowel uw bestellijst als uw afrekeningsbon kunt u gewoon opvragen bij de klantenservice.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 30, 2016 om 10:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen
2

@Jorisw geeft het alom sluitende antwoord.
hoe zou je zelf behandeld willen worden als de situatie andersom is? 
Eerlijkheid duurt het langst.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2016 om 11:04
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Heb zoiets zelf 'meegemaakt'. Althans, niet bij Pick-up point maar in AH zelf. Eenmaal door de kassa heen (gepind) wilde ik weglopen met kar vol boodschappen en bedacht me dat dit veel minder duur was dan mogelijk. Van 1 artikel had ik er 6, alleen had ze er maar één aangeslagen. Ging om € 10,99 per stuk. Ik terug uiteraard en zij blij. Waarom je nu ook nog bedankt moet worden om je 'eerlijkheid' snap ik niet, maar ze deedt het wel. @sabrina1, u schrijft zelf dat de rekening lager lag dan verwacht. Ik denk ook dat u dacht: "mazzel". Betaal het terug en klaar. En hoe weet u trouwens of ze u niet bellen als ze in de winkel iets fout hebben gedaan?

reflecs
door reflecs - Nov 30, 2016 om 11:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen
3

Ja, natuurlijk kunnen zij geld terugvragen als er een fout is gemaakt.
Ik denk dat u het wel wilt betalen, maar twijfels heeft over de hoogte van het bedrag.

Op de site staat bij bezorging of ophalen vermeld dat met pin betaald kan (moet) worden.
Ik neem aan dat u een bevestigng per mail van de bestelling heeft gehad, op de site zijn de bestellingen te bekijken, u kunt ook een overzicht opvragen.
Dan kunt u zelf controleren of het klopt.

mo
door mof - Nov 30, 2016 om 12:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Volgens mij hoeft u niets te betalen. De winkelmedewerker heeft de spullen uitgezocht voor u en ter plekke een rekening opgemaakt.
die heeft u voldaan, zelfs na de vraag of het correct was.
achteraf is voor u inderdaad lastig te controleren wat de prijzen waren en hoe het met de kortingen zat.
de winkelmedewerker had gewoon beter zijn werk moeten doen.

echter, neit betalen kan wel betekenen dat ze u straks niet meer accepteren.
als u ooit nog gebruik wilt maken van het pickup point dan kan het handig zijn om hierover in discussie te blijven.

Topantwoord

goldenluck
door goldenluck - Nov 30, 2016 om 12:29
28 Antwoorden / 2 Vragen
12

Heb een vergelijkbaar geval meegemaakt bij het Pick-Up point van de Jumbo. Kreeg sommige producten 2 maal, ( het had een waarde van ongeveer € 35 ) Heb gewoon mijn boodschappen betaald en bij thuiskomst toen ik de fout ontdekte meteen de landelijke klantenservice gebeld en uitgelegd dat ik teveel producten had gekregen. Heb aangeboden om de producten gewoon te betalen als ze mij een rekening zouden sturen, en kreeg na overleg te horen dat dat niet nodig was, omdat het de fout was van de Jumbo. Bestel regelmatig bij de Jumbo en ook wel eens bij AH en mijn ervaring is dat de Jumbo alles probleemloos in het voordeel van de klant oplost en bij de AH is de service soms niet helemaal top. Als er bij de Jumbo iets mist in de bestelling en ik meld het dan wordt het onmiddelijk op mijn rekening terug gestort en bij de AH wordt het als tegoed neer gezet voor de volgende bestelling ( die soms pas maanden later plaats vind ), daar baal ik dan weer van.

Dus ik vind in u geval dat AH zijn verlies moet nemen en u het voordeel moet gunnen. Vooral omdat u zelf heeft aangeveven dat u een hogere rekening verwachte, de medewerker van de AH had op dat moment moeten constateren dat het niet klopte en niet na 2 weken u de rekening presenteren. Dat vind ik geen service van een supermarkt die zegt service hoog in het vaandel te hebben staan.

diumenge
door diumenge Nov 30, 2016 om 15:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

AH let op de kleintjes...

ik
door ikzelf1942 - Nov 30, 2016 om 12:44
81 Antwoorden / 15 Vragen
0

ook hier heeft TENORMIN het zelf meegemaakt, zoals bij bijna meer dn de helft van de vragen.!!
En JACKYH ,  denk je nou echt dat de bank doorgeeft wie wat betaald heeft !!???

jantom
door jantom - Nov 30, 2016 om 12:59
377 Antwoorden / 0 Vragen
0

AH is en blijft AH... vooral letten op de kleintjes.

Hoe een groot bedrijf klein kan blijven in haar manier van werken, denken en doen  :(

tenormin
door tenormin Nov 30, 2016 om 22:13
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Iedere consument heeft andere ervaringen, in welke super dan ook. Heb nooit problemen met AH als er iets is wat niet klopt, en die slogan dat 'ze op de kleintjes letten' is wel degelijk waar: zak door de knieën en men kan de goedkoopste producten kopen met een zelfde lage prijs als de Aldi of Liddl. Dus op 'ooghoogte'; ja, dan betaal je meer. Maar dat ligt dan niet aan Appie maar aan de klant.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2016 om 15:01
16847 Antwoorden / 108 Vragen
1

@ikzelf1942, ja, inderdaad, ook dat heb ik gewoon meegemaakt. Maar ja, als je zelf alleen maar problemen hebt met elektronica en aanverwante artikelen, maak je kennelijk niet veel anders mee dan dat. Ben nu eenmaal een consument.

ge
door gewicht - Nov 30, 2016 om 19:27
170 Antwoorden / 1 Vragen
1

Tenormin ,sabrina1 dacht niet "mazzel" ze heeft gevraagd of de rekening wel klopte. De medewerker legde uit dat er allerlei kortingen vanaf gingen en dat de rekening klopte.    Dat is toch heel wat anders dan u denkt.  

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer