Kan AH Pick-Up Point geld terugvragen na eigen fout?
Omdat de AH verbouwd werd, ging ik het Pick-Up point eens uitproberen. 2 Weken later, kreeg ik een melding dat ik nog even 30 euro over moest maken. De medewerker had een fout gemaakt. Op het moment dat ik daar was, heb ik zelf nog gevraagd of de rekening wel klopte. In mijn verwachting moest hij iets hoger uitvallen. Hij legde uit dat er allerlei kortingen vanaf gingen en dat het klopte. Ik bewaar altijd de bon/rekening nog even (ivm boodschappen die niet goed zijn). Maar 2 weken later kreeg ik dus een mail en later de rekening thuisgestuurd. Het overzicht/de bon heb ik niet meer, dus kan niet controleren of het verschil 30 euro was. Ik vraag mij af, in hoeverre ze dit terug kunnen vragen. Als je boodschappen in de winkel doet en er wordt een fout gemaakt, bellen ze je ook niet op of je nog even terug wilt komen. In hoeverre hebben zij het recht om dit terug te vragen??
Ik denk dat dit heel simpel is: hoe zou je zelf behandeld willen worden als de situatie andersom is? Dat zou je dan ook kunnen toepassen in dit geval. Je hoeft geen regeltjes te gaan zoeken of iets mag of niet, je kunt ook gewoon als mens redeneren.
Als AH meent dat ze nog iets te vorderen hebben dan moet AH dat bewijzen. Zij moeten jou dus maar een kopie van de kassabon sturen zodat jij kunt controleren of de navordering wel terecht is.
Het gaat hier om een iets andere constructie dan de normale winkel. Bij een pick-up point bestel je de boodschappen die vervolgens verzameld worden door een medewerker. Omdat alles op jouw naam staat kan AH dus gemakkelijk constateren of de medewerker een fout heeft gemaakt bij het afrekenen. In de winkel moeten ze maar hopen dat het kassapersoneel alles goed in scant en niets vergeet.
Een verschil van 30 euro is veel dus u weet heus wel of dit klopt. Verder schrijft u dat als een winkel een fout maat men ook niet later belt. Dat laatste is niet waar. Ikzelf heb meegemaakt dat men een fout maakte, in die tijd keek ik zelf nooit of het klopte, en men mij dezelfde middag nog belde. Ze hadden via de Bank mijn gegevens gekregen. Ze hebben mij gebeld en ik ben het nagegaan en wat men zei klopte. Men stuurde een rekening en ik heb nabetaald. Of men dit wettelijk mag vind ik niet interessant daar het duidelijk was en ik mij schuldig zou voelen door onterecht op mijn strepen te gaan staan.
Ik geloof niets van je verhaal. Een bank heeft een bankgeheim en mag niet zomaar de gegevens van zijn klanten doorgeven.
Deze reactie van zoekster vind ik zo schandalig. Ik lieg niet. Ik heb zelf bij de winkel nagevraagd hoe ze mij hebben kunnen vinden. Ten eerste het rekeningnummer begon met 4, dus ABN-AMRO. Doordat ik pin konden ze dat nagaan. Van daaruit zijn zij gaan werken. en kwamen bij mij terecht. O ja, ze wisten ook de naam want die wordt ook vermeld bij een pinbetalng. Ik vond het ook vreemd maar heb de uitleg geaccepteerd.
Vreemd. Een bank geeft nooit gegevens van de persoon. Met een naam alleen bereik je niets. Daarom komen oplichters er zo makkelijk mee weg. Maar als je echt niet liegt, dan excuses. Het enige wat ik kan bedenken is dat je een opvallende naam hebt, niet De Boer of De Vries en dat ze in het telefoonboek zijn gaan snuffelen en dat je in de plaats woont waar de AH gevestigd is. Want als ABN Amro zomaar naam en adres geeft van een banknummer, dan zou ik maken dat ik daar weg kwam als ik jou was.
Het ging niet om AH maar om de Kingsalmarkt in Amstelveen. Ik heb niet een veel voorkomende naam en sta in de Telefoongids. Het is echt zo gebeurd.
Maar zij kunnen u wel een overzicht sturen wat u eerder hebt afgerekend, en ook wat het had moeten zijn. Dan is het voor u toch simpel na te gaan of dat klopt, eant u eeet toch wel wat u ongeveer betaald hebt.
@Jorisw geeft het alom sluitende antwoord.
hoe zou je zelf behandeld willen worden als de situatie andersom is?
Eerlijkheid duurt het langst.
Heb zoiets zelf 'meegemaakt'. Althans, niet bij Pick-up point maar in AH zelf. Eenmaal door de kassa heen (gepind) wilde ik weglopen met kar vol boodschappen en bedacht me dat dit veel minder duur was dan mogelijk. Van 1 artikel had ik er 6, alleen had ze er maar één aangeslagen. Ging om € 10,99 per stuk. Ik terug uiteraard en zij blij. Waarom je nu ook nog bedankt moet worden om je 'eerlijkheid' snap ik niet, maar ze deedt het wel. @sabrina1, u schrijft zelf dat de rekening lager lag dan verwacht. Ik denk ook dat u dacht: "mazzel". Betaal het terug en klaar. En hoe weet u trouwens of ze u niet bellen als ze in de winkel iets fout hebben gedaan?
Ja, natuurlijk kunnen zij geld terugvragen als er een fout is gemaakt.
Ik denk dat u het wel wilt betalen, maar twijfels heeft over de hoogte van het bedrag.
Op de site staat bij bezorging of ophalen vermeld dat met pin betaald kan (moet) worden.
Ik neem aan dat u een bevestigng per mail van de bestelling heeft gehad, op de site zijn de bestellingen te bekijken, u kunt ook een overzicht opvragen.
Dan kunt u zelf controleren of het klopt.
Volgens mij hoeft u niets te betalen. De winkelmedewerker heeft de spullen uitgezocht voor u en ter plekke een rekening opgemaakt.
die heeft u voldaan, zelfs na de vraag of het correct was.
achteraf is voor u inderdaad lastig te controleren wat de prijzen waren en hoe het met de kortingen zat.
de winkelmedewerker had gewoon beter zijn werk moeten doen.
echter, neit betalen kan wel betekenen dat ze u straks niet meer accepteren.
als u ooit nog gebruik wilt maken van het pickup point dan kan het handig zijn om hierover in discussie te blijven.
Topantwoord
Heb een vergelijkbaar geval meegemaakt bij het Pick-Up point van de Jumbo. Kreeg sommige producten 2 maal, ( het had een waarde van ongeveer € 35 ) Heb gewoon mijn boodschappen betaald en bij thuiskomst toen ik de fout ontdekte meteen de landelijke klantenservice gebeld en uitgelegd dat ik teveel producten had gekregen. Heb aangeboden om de producten gewoon te betalen als ze mij een rekening zouden sturen, en kreeg na overleg te horen dat dat niet nodig was, omdat het de fout was van de Jumbo. Bestel regelmatig bij de Jumbo en ook wel eens bij AH en mijn ervaring is dat de Jumbo alles probleemloos in het voordeel van de klant oplost en bij de AH is de service soms niet helemaal top. Als er bij de Jumbo iets mist in de bestelling en ik meld het dan wordt het onmiddelijk op mijn rekening terug gestort en bij de AH wordt het als tegoed neer gezet voor de volgende bestelling ( die soms pas maanden later plaats vind ), daar baal ik dan weer van.
Dus ik vind in u geval dat AH zijn verlies moet nemen en u het voordeel moet gunnen. Vooral omdat u zelf heeft aangeveven dat u een hogere rekening verwachte, de medewerker van de AH had op dat moment moeten constateren dat het niet klopte en niet na 2 weken u de rekening presenteren. Dat vind ik geen service van een supermarkt die zegt service hoog in het vaandel te hebben staan.
AH let op de kleintjes...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer