In
door Ineke Holleboom Nov 11, 2019 om 18:26
Winkels & webshops

Hoe verder met Montèl?

In juli van dit jaar bestelden we een MontelexPlus bank bij Montèl in Eindhoven.
Op 10 september is de bank geleverd. 's Avonds bleek dat de bank niet het zitcomfort gaf, dat we in de winkel hadden ervaren.
We ontdekten dat de zitdiepte niet overeenkwam met hetgeen we besteld hadden. Bij het opmeten bleek de bank een zitdiepte te hebben van 97 cm, terwijl wij een diepte van 100 cm op onze order hebben staan.
Ook de service-monteur kwam tot een totale zitdiepte van 97. Hij begon echter ook over andere maten: een zitdiepte (kussenmaat) van 55 cm. ( ondiep) en een diepe zit van 58 cm.
Op onze verkooporder is echter slechts sprake van 1 maat, namelijk "de diepe zit- 100 cm." Dat is waar we voor getekend hebben. En die bank verwachten we dan ook in onze huiskamer! Logisch toch!
Maar nee, de service-afdeling van Montèl gaf onlangs te kennen niets meer voor ons te kunnen doen.Ze beroepen zich op het feit dat ze geleverd hebben wat er georderd is! EN DAT IS GEWOON NIET WAAR!
Hoe gaan we nu verder? Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie met Montèl terecht zijn gekomen?

6630 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2019 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van alle bankendie in de loop der jaren heb gekocht, heb ik nog nooit op de orderbon de zitdiepte laten vermelden.

Maar dat een bank in een winkel anders zit, dan thuis, is logisch, daar wordt tenslotte regelmatig op gezeten. En vaak scheelt de vulling van de kussens ook.

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat u een zitdiepte wilt hebben van een meter, dan kan tenslotte bijna niemand met zijn voeten bij de grond.

Topantwoord

hutch
door hutch - Nov 11, 2019 om 18:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Die Montel winkel is een CBW-erkend bedrijf. Dien schriftelijk (en aangetekend) een klacht in bij Montel in Son.

Komt u er dan (nog) niet uit, kunt u dit geschil voorleggen bij de Geschillencommissie Wonen, klik * hier *.

hutch
door hutch Nov 11, 2019 om 18:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Trouwens.... Montel hanteert nog antieke algemene voorwaarden:

"Indien Klant een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, heeft de Klant het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met Montèl binnen 7 werkdagen na ontvangst van het product, zonder opgave . . . ."

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2019 om 18:49
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Wat heeft u aan ervaringen van anderen als u zelf een oplossing wilt voor een probleem dat u stelt te hebben. U constateert een verschil in zitevraing met de bank (de op zichtbank) in de winkel en de bank die u heeft gekocht. Is het een idee dat u dan toch eerst nog even naar de winkel gaat met een meetlat en kijkt op u inderdaad die drie cm verschil meet? Ik bedoel dat indien u dan ook 97 cm meet heeft u ook daar uw keize op gebaseert maar ook, zoals hiervoor al is genoemd, is een zitdiepore van 97 cm resp. een zitdiepte van 100 cm no wel comfotabel te noemen? Mijn zeer conforrtabel zittende bank heeft een zit diepte (knierand tot leuning/rugkussen) van 57 cm. Het lijkt mij dus dat uw klacht, hoe vervelend mogelijk ook voor u, ook bij eventueel bezwaar bij een geschillencommissie waar Montèl bij aangesloten is voor u negatief zal uitpakken.  (https://www.degeschillencommissie.nl/)

dokun
door dokun Nov 13, 2019 om 18:10
152 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat hier niet om of een zitdiepte van 100cm comfortable is of niet. Maar of er geleverd is wat er besteld is. Dat is dus niet zo.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 13, 2019 om 19:46
16850 Antwoorden / 202 Vragen

@DOKUN: Heeft u ooit wel een bank gezien met 100 cm zitdiepte?  Afgezien daarvan, u bent de vraagsteller niet en ik ben wel heel erg benieuwd of u een leverancier kent of weet te vinden die een bank met 100 cm cm zitdiepte kan leveren!   (Een slaapbank voor een zeer klein persoon misschien?

Magnum007
door Magnum007 - Nov 11, 2019 om 18:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ineke,

Hoe duur was de bank?

panter22
door panter22 - Nov 11, 2019 om 18:57
6599 Antwoorden / Vragen

Een bank maken is mensenwerk. Het gaat om een afwijking van 3%.. Dat is meestal wel binnen de marge.
Maar die bank staat je niet aan. Dat is een ander verhaal.
Hoe je verder moet, houden en er op gaan zitten.

ne
door neodutchio - Nov 11, 2019 om 22:02
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe heeft u gemeten? Horizontaal strak vanaf de bolling van het rugkussen tot de voorkant, of over de bolling van het zitgedeelte heen. Op verschillende manieren meet je verschillende lengtes.

ma
door malty - Nov 11, 2019 om 22:58
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk niet dat die 97 of 100 cm belangrijk zijn.
Het gaat tenslotte om het gedeelte waar u op zit en dat gedeelte is meestal zo'n 53 cm diep.
En of het zitcomfort beter wordt als het zitgedeelte 56 cm wordt?
Maar een nieuwe bank zit in het begin stug, kussens voelen vol aan, een bank heeft een inzitperiode nodig.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2019 om 02:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe verder met Montel, hoe ú verder met Montel gaat? Dat is aan u natuurlijk.
Gewoon de bank gebruiken?
Verschil van 3 cm? Zitdiepte van 1 meter? Natuurlijk voelt een bank thuis anders dan bij vermoeiend winkelen in een winkel, waar iedereen er al op gezeten heeft en die misschien al wel maandenlang gebruikt is.
Overigens kan ik het model dat u noemt niet vinden.
Maar is het niet dat u bij nader inzien spijt van uw koop heeft en achteraf gezien eigenlijk misschien geen bank wilde kopen? Dus dat u redenen zoekt?
Ik kom niet bij Montel en zal er ook niet heen gaan, zou ik dat wel doen dan zou ik niet weten wat u aan mijn ervaring zou hebben.

mo
door mof - Nov 13, 2019 om 12:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, als het niet waar is en de 3 cm verschil is significant, dan kuntude koop ontbinden als geen deugdelijk product kan worden geleverd. Daarvoor moet u dan ws naar de rechter of klachtencommissie.

luppo
door luppo - Nov 13, 2019 om 12:45
69 Antwoorden / 0 Vragen

Montel banken zitten voor geen meter.
Het desin in mooi maar voor het zitten kan je beter een keuken stoel pakken.