Horloge kapot na 1 week
Hallo!
ik heb rond de feestdagen voor mijn partner een horloge gekocht van longines dit gaat om een behoorlijk bedrag. Het desbetreffende klokje liep echter direct steeds 5-10 minuten voor na dit een week achter elkaar geconstateerd te hebben, is het horloge in overleg teruggestuurd het kon niet omgeruild worden omdat het horloge al gedragen is. Natuurlijk is het gedragen hoe kom je er anders achter dit horloge is dus zo aangeleverd terwijl ze overal aangeven de horloges zorgvuldig na te kijken voordat ze de markt op gaan.
De reparatie zou 3 weken duren na 3 weken nog niks gehoord dus een mail gestuurd over de gang van zaken wordt gemeld dat het tot 19 februari gaat duren dat is dus bijna 2 maanden verder, het betreft een horloge van over de 1000 euro waarvan je verwacht dat gelijk te dragen in plaats van dit 2 maanden kwijt te zijn aan reparaties , is dit reëel? En wat zijn mijn rechten. Omdat het via bouman online gaat hebben we zelf het pakketje opgestuurd en de kosten zouden uiteraard vergoed worden 14,50 nu kreeg ik vandaag een mail dat dit middels een tegoed te besteden in hun webshop gaat ook dit vind ik erg krom. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven
alvast bedankt!
fijn gevoel over gr Romy
Hallo Romy Rijs ,
Lees hier wat de consuwijzer schrijft , en wat uw rechten zijn .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Uiteraard hebt u recht op een goedwerkend horloge en dient het binnen een normale tijd gerepareerd te worden.
Bij welk bedrijf hebt u dit horloge gekocht?
Bij bouman!
Ja ik heb dus recht op reparatie maar is het reëel om na aankoop van een duur product het horloge bijna 2 maanden kwijt te zijn?
Lees ook deze , hoe lang mag een reparatie duren ,
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoelang-mag-reparatie-duren-als-product-kapot-is
Bedankt!!!
Graag gedaan , geef de verkoper een bepaalde datum om te repareren , heeft nu lang genoeg geduurd .
Zie eigenlijk nergens slechte ervaringen bij deze zaak. Zijn al lang "in de lucht", aangesloten bij, keurig KvK nummer etc. Heeft u een Longline horloge daar gekocht? Kan ook zijn dat ze wat problemen met reparatie hebben, dat het teruggestuurd is naar de fabrikant. Maar daar mag u niet de dupe van worden. En wat ze met verzendkosten van €14,50 doen, een tegoedbon, dat is echt heel verkeerd. Stuur hen een mail of brief, geef hen nog 14 dagen de tijd om het horloge, heel dit keer, naar u op te sturen, accepteer geen tegoedbon en anders ontbind u de aankoop. En een horloge mag gedragen worden, is geen "intiem" product wat men niet mag proberen en terugsturen. U hebt veel meer rechten bij on-line aankoop dan in een winkel; maakt u er gebruik van. U heeft uiteindelijk al na 1 week het horloge teruggestuurd. Dus een beetje goed opgestelde brief/mail moet hen wakker maken dat ze wel verkeerd bezig zijn, nu.
Ze zijn aangesloten bij thuis winkel waarborg, daar zou ik heel snel een klacht indienen. Ze houden zich nl helemaal niet aan de wettelijke regels die er zijn voor koop op afstand. Schandalig voor zo'n shop met een dergelijk assortiment https://www.thuiswinkel.org/
U had de koopovereenkomst mogen herroepen. Het horloge is ingebruik genomen, dus als er sprake is van (daadwerkelijke) waardevermindering dan kan deze in rekening worden gebracht.
De reparatieduur van twee maanden acht ik tenminste twee weken te lang. Van een horloge mag je verwachten dat deze redelijk nauwkeurig zijn. Mij is niet duidelijk in welke mate deze uit de pas loopt. Desalniettemin vermoed ik dat het gebrek ernstige genoeg is om ontbinding te rechtvaardigen.
De kosten van verzending zijn voor rekening moet u in gebruikelijk geld krijgen uitbetaald.
Goede middag,
Graag will ik namens BoumanOnline reageren op de ontstane commotie omtrent dit horloge. We zijn uiteraard gewoon met mevrouw Rijs in gesprek, maar als er openlijk op forums over ons bedrijf wordt gesproken, vind ik dat wij hierop moeten reageren.
Vooropgesteld, de situatie is natuurlijk vervelend en wij stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat er straks een goed werkend horloge klaar ligt voor onze klant.
Wat is er aan de hand? Het aangekochte horloge dat hierboven besproken wordt heeft een afwijking van 20 seconden per dag. Dit is weliswaar binnen de marge, maar het is natuurlijk niet goed genoeg voor een horloge van dit kaliber. Wij hebben dan ook aangegeven dat dit beter kan én ook beter moet. Daarom hebben we aangeboden het horloge terug te sturen naar de fabriek.
"Zodra het horloge hier is, zullen wij u hier een bevestiging van sturen. We sturen het horloge dan binnen 48 uur naar Longines. Daar wordt het uurwerk gecontroleerd en indien nodig afgeregeld. 20 Seconden valt in principe binnen de guidelines van automatische uurwerken, maar voor een Longines mag u zeer zeker een "betere" afwijking verwachten."
We hebben aangeboden om gebruik te maken van een gratis retourformulier om het horloge op onze kosten terug te sturen.
"Met het bijgevoegde formulier kunt u het horloge op mijn kosten terugsturen. Vergeet niet om het garantiebewijs van uw horloge (waarschijnlijk achterin de gebruiksaanwijzing) mee te sturen. Het beste kunt u het horloge in de originele doos incl. alle toebehoren naar ons opsturen. Vermeldt in een begeleidende brief ook duidelijk uw contactgegevens en de klacht.
Verzending via Kiala is gratis voor u, maar niet verzekerd. Indien u het horloge verzekerd wilt terugsturen naar ons, dan adviseer ik u om de Verzekerservice van PostNL te gebruiken. De kosten hiervoor worden door ons vergoed tot een maximum van 5,00 euro."
Inmiddels hebben we aangeboden de totale kosten te vergoeden, maar dan in de vorm van een tegoed dat via de website besteed kan worden.
We hebben vooraf een gemiddelde doorlooptijd gecommuniceerd.
"De doorlooptijd voor de reparatie van het horloge is ongeveer 3-4 weken afhankelijk van de beschikbaarheid van eventuele vervangende onderdelen."
Welnu. Het horloge is hier op rond 7 januari binnen gekomen. Het is in deze week, zoals u allen kunt begrijpen, enorm druk met retouren en ruilingen van kerstbestellingen. Op maandag 11 januari is het horloge naar de fabrikant gestuurd, zij hebben dit (ook vanwege de drukte) op 15 januari in behandeling genomen.
Het horloge dat is aangekocht heeft een gecompliceerd, volledig mechanisch uurwerk, bovendien zit dit uurwerk in een 300 meter waterdichte kast. Zoals u kunt begrijpen dient dit met zorg behandeld te worden.
Wij stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat het horloge zo snel mogelijk weer hier is, maar er is nu eenmaal tijd nodig om dit goed op te lossen. Ook hebben wij tot op heden alles gedaan om onze cliënt goed voor te lichten en op de hoogte te houden van de gang en stand van zaken.
Ik vind het dan ook enorm vervelend om hier op een forum een klacht te lezen. We hebben ook een klacht via Thuiswinkel.org ontvangen en ook via de e-mail, rechtstreeks van onze cliënt. Het kost ons veel tijd om op al deze uitingen te reageren, we zouden deze tijd liever besteden aan het contacteren van de fabrikant om op te schieten met de reparatie van het horloge.
Wat betreft onze plichten als webwinkel. Wij moeten ervoor zorgen dat meneer een goed werkend horloge ontvangt, we stellen ook alles in het werk om te zorgen dat dit gewoon gebeurd. Het kost alleen wel even tijd, omdat het een gecompliceerd product betreft. De ontvangstdatum van het horloge is 17 december 2015 geweest, de klacht is bij ons op 5 januari gemeld. Daarmee valt het buiten de wettelijke termijn van herroepen. Wij hebben aangeboden het horloge op onze kosten terug te sturen via Kiala, de vergoeding van de verzendkosten via PostNL is niet verplicht omdat wij een gratis manier hebben aangeboden. We vergoeden dit echter toch wel, maar dan als tegoed.
Wel is er sprake van een iets langere doorlooptijd van reparatie. Dit is langer dan gemiddeld maar niet ongewoon. We verwachten dat de reparatie op 19 februari gereed is. in de week van 22 februari zou het horloge weer bij onze cliënt moeten zijn. Dit is uiteraard wel onder voorbehoud dat het horloge in één keer goed gerepareerd wordt/is.
Met vriendelijke groet,
Robbert Treffers
BoumanOnline.nl
De afwijking is veel meer dan 20 seconden per dag.
Als je uitgaat van de 5 minuten is dit 42 seconden per dag...
Dat is meer dan 2x zoveel.
Daarnaast mag je van een kwaliteits horloge (welke longines is) best een zeer kleinere marge verwachten.
Beste heer Treffers,
De ontvangstdatum is dan wel 17 december geweest, het gaat hier om een gift, die 2e kerstdag is geschonken. Er totaal vanuit gaande dat een horloge met zulke kwaliteitsnormen geen imperfecties bevat. Het horloge is maandag 28 december kleiner gemaakt en uiteindelijk 29 december voor het eerst gedragen. Het bevat een automaat, dus door het dragen van de klok merk je dat een gaat om een defecte klok. Deze imperfectie valt pas op na een aantal dagen, omdat de tijd dan 5 minuten voorloopt. Toen is er gelijk contact opgenomen en kan u niks meer doen? Dat is hele slechte service, voor een enorm duur horloge. Dat zorgt niet voor klantbehoud en tevens met een naar gevoel bij uw klant die al 2 maanden op zijn cadeau wacht, waaraan nog een hoop gesleuteld is ook!! Het dragen ervan is hierdoor heel onplezierig geworden.
29 december voor het eerst gedragen. Nu eind januari. Dus één maand.
ja en 22 februari verwachtte terugkomst datum dus dan bijna 2 maanden!
Ik koop een product, wat gelijk niet werkt dus stuk in de doos zit. Hier kom ik achter door het te dragen wat logisch is want het betreft een automaat dus zou niet kunnen zien op afstand of het werk naar behoren of niet.
Waarom zou ik dan weet-ik-veel hoelang moeten wachten op een reparatie of een onderzoek? Als klant ben je er dan al klaar me. Je gaat er van uit dat een apparaat toch op zijn minst volledig werkt en zo niet heeft men jou niet geleverd waar je voor betaald hebt.
Ik als klant betaal voor een werkend product zonder complicaties - wat in dit geval dus niet geleverd is. Voor mij is dit heel simpel - dan ruilt de winkel heet horloge om voor een vervangend product, en vechten hun het maar uit met de fabrikant, die de winkel immers een wanproduct heeft geleverd.
Met de verzendkosten aangetekend lijkt het mij vrij logisch dat wij het op deze manier hebben gedaan. Ik snap dat jullie niks fouts doen volgens de regels maar dit gaat om een stukje service wat je wel verwacht als je zo een aankoop doet, je verwacht dan begrip je geeft niet zo een bedrag uit waar je lang voor hebt gespaard om dat vervolgens bijna 2 maanden niet te kunnen gebruiken. Ik ben erg teleurgesteld in de service wij wachten ons horloge af maar de teleurstelling is groot.
Het is heel simpel volgens de wet mag de vervanging of het herstel niet te lang duren en niet voor ernstige overlast zorgen anders mag de koop worden ontbonden. Anderhalve maand is gewoonweg te lang. U zou beter voor een vervanger kunnen zorgen.
En hoe zit het nu met dat voorlopen. De vraagsteller heeft het over 5 tot 10 minuten. Maar zelfs 20 seconden per dag, is 2,5 minuut per week en eerlijk gezegd, mijn horloge van de markt loopt nog niet zoveel per week achter of voor. Eigenlijk loopt die perfect en dat voor een tientje.
Wat een idiote opmerking dat u liever met de fabrikant belt dan het druk hebben met uw klant. U heeft gewoonweg een non-conform product geleverd en als klant baal je enorm als je 1000 euro uitgeeft voor een horloge en dan loopt hij niet perfect en moet je ook nog eens anderhave maand wachten op een reparatie. Leuk om bij zo'n behoorlijke uitgave meteen al met een gerepareerd ding verder te moeten.
U had gewoon een vervanger moeten aanbieden, hetzelfde horloge maar dan goed, en dat andere horloge naar de fabrikant. Die moet zijn huiswerk dan nog maar eens overdoen en zorgen dat het horloge weer in nieuwstaat wordt gebracht.
En dan ook nog eens het risico voor terugsturen bij de klant willen neerleggen. Iedereen kan op zijn vingers natellen dat een horloge van 1000 euro verzekerd moet worden en natuurlijk is dat op uw kosten. U (verkoper) bent immers de overeenkomst niet goed nagekomen, de klant wel!
whalla, geen speld tussen te krijgen, super plus :-)
Citaat: "Een mechanisch of automatisch uurwerk is minder nauwkeurig dan een quartz-horloge. Een afwijking van ongeveer 60 seconden per dag (2.5 seconder per uur) valt binnen de marge. Hoe duurder het uurwerk (Zwitserse kalibers), des te kleiner de afwijking zal zijn." - https://www.kish.nl/Horloge_informatie
Je laat je een oor aannaaien door een horlogeverkoper. Lees dit forum van rolex gebruikers, 1 a 2 seconden per dag, dat zou kunnen.
In jouw geval zou het horloge 7 minuten per week achter lopen. Onacceptabel. Mijn ouders hadden meganische horloges, die liepen echt geen 7 minuten per week achter. Valt me van je tegen hoor. Ook dat je 6 weken wachten wel oké vindt.
http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=1096
Het horloge dat jij vd markt hebt, is waarschijnlijk een quartz horloge? 20 seconden afwijking is te veel, dat wordt ook erkend door de verkoper. Maar enige afwijking zal er bij dit type horloge altijd zijn. Vind het wel vreemd dat TS het heeft over 5 - 10 minuten. Nogal een verschil.
Ik schreef dat twee maanden tenminste twee weken te lang is. Ik zeg daarmee niet dat ik zes weken oke vindt, maar ben voorzichtig. Als je na drie weken naar de rechter gaat en ontbinding vorderd, maar de rechter vier weken redelijk vindt dan verlies je het op de termijn. Better safe then sorry.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer