Hornbach service
Wij hebben een schommelbank gekocht bij Hornbach en hoopte hier vele jaren gebruik van te kunnen maken, maar helaas na 2 zomers opende wij de beschermhoes en gingen er op zitten en zakte meteen door de houten zitting. Houten bevestingings latten waren helemaal verpulverd.Klacht bij Hornbach ingediende. Tot onze verbazing kregen wij een schandalig antwoord terug. Ze mailde ons dat de garantietermijn was verlopen en dat wij ons uitgeleefd hadden op de bank. Zware beledinging, wij leven ons niet uit op de bank. Op hun website staat overigens dat het hout allerminst weersbestendig is. Vreemd voor een buiten schommelbank.
Wat kunnen wij hieraan nog doen.
Mevr. A. van Hemert
Jippie ja jee blijkt hier de geldende consumentenbeschermingswetgeving niet te kennen. Ik geef u zo een aantal verwijzingen naar de relevante wetgevinf die inhoudt dat een verkoper verantwoordelijk is voor een product dat gebreken vertoont binnen de termijn die als redelijk mag worden geacht bij normaal gebruik. De wettelijke regeling gaat verder dan de fabrieksgarantie waar jippie ja jee zich achter verstopt.
en een schommel is nu niet direct een product voor binnenshuis gebruik!
Maar een schommelbank is ook niet iets dat je het hele jaar buiten laat staan.
Zo’n houten bank heeft natuurlijk wel onderhoud nodig. En helemaal verpulverd? Van wat voor hout is hij dan gemaakt.
Hebt u hem wellicht nat in die beschermhoes gedaan, dat hij nu verrot is?
En u bent natuurlijk nu al in het derde jaar.
Wanneer het hout, zoals vermeldt, niet weerbestendig is had u het hout wel behoren te beschermen met een laagje verf.
Slechte ventilatie en vocht eindigt in houtrot.
Denk dat het moeilijk is om na 2 zomers nog garantie te claimen, hout was verpulverd zegt u en de oorzaak zal toch het langdurig afdekken van het hout zijn.
Verwittig Hornbach op deze wijze eens over uw e-mail ervaring. Wie weet wordt er iets mee gedaan want dit is onverteerbaar.
https://www.hornbach.nl/shop/contact/contactformulier.html
Hallo VanHemert ,
Ze mailde ons dat de garantietermijn was verlopen
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Lange hete zomers waardoor het hout uitdroogt. ‘s Winters ook buiten laten staan zorgt voor vocht. Geen idee wat voor kwaliteit het is, maar wat denkt u dat er met houten kozijnen gebeurd als deze 2,5 jaar lang onbehandeld blijft?
Zeker houten tuinmeubelen zou je elk jaar in de olie moeten zetten om deze te beschermen. Zo buiten neerzetten is vragen om problemen. Ook al zou u de goedbedoele adviezen opvolgen, zo lang u geen onderhoud gepleegt hebt, zal u alles verliezen.
Op hun website staat overigens dat het hout allerminst weersbestendig is.
En wat heb je met die info gedaan? Hout behandeld? Zo te lezen niet.
En ja, hout is dan onderhevig aan weersinvloeden.
Dat hout niet weersbestendig zou zijn is een vreemde mededeling. Ik zie bij hun informatie het volgende over hout; "weersbestendig"+/- en daarbij; afhankelijk van onderhoud en opslag
Dus het laatste is van belang om te voorkomen dat hout geheel "verpulverd" , dat kan alleen bij continu in weer en wind, slecht afgedekt, buiten staan. Heeft u aan alle voorwaarden voldaan neem dan het advies van @heremietkreeft over.
Het product is ouder dan 6 maanden, dus de consument moet aantonen dat het een productfout is (geweest). Als je kunt aantonen dat je de schommelbank volgens de voorschriften van de fabrikant hebt onderhouden, dan zal Hornbach toch iets moeten gaan doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer