va
door vanhemert Jun 6, 2019 om 11:45
Winkels & webshops

Hornbach service

Wij hebben een schommelbank gekocht bij Hornbach en hoopte hier vele jaren gebruik van te kunnen maken, maar helaas na 2 zomers opende wij de beschermhoes en gingen er op zitten en zakte meteen door de houten zitting. Houten bevestingings latten waren helemaal verpulverd.Klacht bij Hornbach ingediende. Tot onze verbazing kregen wij een schandalig antwoord terug. Ze mailde ons dat de garantietermijn was verlopen en dat wij ons uitgeleefd hadden op de bank. Zware beledinging, wij leven ons niet uit op de bank. Op hun website staat overigens dat het hout allerminst weersbestendig is. Vreemd voor een buiten schommelbank.
Wat kunnen wij hieraan nog doen.
Mevr. A. van Hemert

2398 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 6, 2019 om 12:02
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Jippie ja jee blijkt hier de geldende consumentenbeschermingswetgeving niet te kennen. Ik geef u zo een aantal verwijzingen naar de relevante wetgevinf die inhoudt dat een verkoper verantwoordelijk is voor een product dat gebreken vertoont binnen de termijn die als redelijk mag worden geacht bij normaal gebruik. De wettelijke regeling gaat verder dan de fabrieksgarantie waar jippie ja jee zich achter verstopt.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

en een schommel is nu niet direct een product voor binnenshuis gebruik!

ne
door neodutchio Jun 6, 2019 om 18:00
5246 Antwoorden / 12 Vragen

Maar een schommelbank is ook niet iets dat je het hele jaar buiten laat staan.

tijger1
door tijger1 - Jun 6, 2019 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo’n houten bank heeft natuurlijk wel onderhoud nodig. En helemaal verpulverd? Van wat voor hout is hij dan gemaakt.

Hebt u hem wellicht nat in die beschermhoes gedaan, dat hij nu verrot is?

En u bent natuurlijk nu al in het derde jaar.

ma
door malty - Jun 6, 2019 om 12:22
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer het hout, zoals vermeldt, niet weerbestendig is had u het hout wel behoren te beschermen met een laagje verf.
Slechte ventilatie en vocht eindigt in houtrot.
Denk dat het moeilijk is om na 2 zomers nog garantie te claimen, hout was verpulverd zegt u en de oorzaak zal toch het langdurig afdekken van het hout zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 6, 2019 om 12:34
7358 Antwoorden / 3 Vragen

Verwittig Hornbach op deze wijze eens over uw e-mail ervaring. Wie weet wordt er iets mee gedaan want dit is onverteerbaar.
https://www.hornbach.nl/shop/contact/contactformulier.html

marita5
door marita5 - Jun 6, 2019 om 13:09
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo VanHemert ,

Ze mailde ons dat de garantietermijn was verlopen

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

ne
door neodutchio - Jun 6, 2019 om 13:23
5246 Antwoorden / 12 Vragen

Lange hete zomers waardoor het hout uitdroogt. ‘s Winters ook buiten laten staan zorgt voor vocht. Geen idee wat voor kwaliteit het is, maar wat denkt u dat er met houten kozijnen gebeurd als deze 2,5 jaar lang onbehandeld blijft?
Zeker houten tuinmeubelen zou je elk jaar in de olie moeten zetten om deze te beschermen. Zo buiten neerzetten is vragen om problemen. Ook al zou u de goedbedoele adviezen opvolgen, zo lang u geen onderhoud gepleegt hebt, zal u alles verliezen.

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2019 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Op hun website staat overigens dat het hout allerminst weersbestendig is.

En wat heb je met die info gedaan? Hout behandeld? Zo te lezen niet.
En ja, hout is dan onderhevig aan weersinvloeden.

gerbera
door gerbera - Jun 6, 2019 om 15:00
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Dat hout niet weersbestendig zou zijn is een vreemde mededeling. Ik zie bij hun informatie het volgende over hout; "weersbestendig"+/- en daarbij; afhankelijk van onderhoud en opslag
Dus het laatste is van belang om te voorkomen dat hout geheel "verpulverd" , dat kan alleen bij continu in weer en wind, slecht afgedekt, buiten staan. Heeft u aan alle voorwaarden voldaan neem dan het advies van @heremietkreeft over.

jo
door jorisw - Jun 6, 2019 om 16:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het product is ouder dan 6 maanden, dus de consument moet aantonen dat het een productfout is (geweest). Als je kunt aantonen dat je de schommelbank volgens de voorschriften van de fabrikant hebt onderhouden, dan zal Hornbach toch iets moeten gaan doen.