Internet lazaru Nl ontbinden terugbetalen
Heb bestelling geplaatst bij Lazaru Nl.
product is afgeleverd. Maat valt veel te klein uit. Kwaliteit valt tegen. Heb geprobeerd overeenkomst te ontbinden en product te retourneren.
als antwoord krijg ik:
eerste keer: mag product houden. Extra kosten betalen om nieuw product te leveren.
tweede keer: mag product houden. Willen 25% retourneren van aanschafprijs.
derde keer: mag product houden. Na overleg team 50% retourneren van aanschafprijs.
vierde keer: voorstel gedaan om 80% retourneren van aanschafprijs.
aankondiging rechtsbijstand in te schakelen.
krijg geen antwoord meer.
Inmiddels gezien op internet dat meerdere mensen dit probleem ervaren hebben.
Wat staat mij te doen?
De 50% accepteren. Is een dropshipper. De kans dat je er nog meer uithaalt is nihil
Wat staat mij te doen?
Je verlies nemen.
Volgende keer gewoon zelf bij Alie kopen ben je veel goedkoper uit.
Niet bij een dropshipper kopen
Bij een betrouwbare webshop kopen of gewoon in een winkel
Beter kijken waar je online wat koopt want dit is niet iets van de laatste tijd maar gaat al jaren zo. Als je dat nunog niet weet is het ook je eigen schuld
Inderdaad wat @juliomariner zegt accepteer (als dit nog kan) de derde optie en beschouw dit als een leerpunt dan kom je de volgende keer niet bedrogen uit.
Tip: als je iets wil bestellen waarvan je vermoed (of kunt vermoeden) dat het uit China komt dan altijd een maat groter nemen.
Helaas zag u pas later ddat er meer mensen zijn met dit probleem. Het is nu van belang om inderdaad uw rechtsbijstandsverzekeraar in te schakeleen die dan voor u kan acteren hoewel ik vrees dat de uitkomst ook dan 'niet geweldig'zal zijn'om het maar zo te stellen. Of u uw rechtsbijstandsverzekeraar kunt inschakelen hangt uiteraard af van de polisvoorwarden m.b.t bijv. een minimumbedrag aan schade.
En om herhaling te voorkomen dan toch ook maar weeer dit:
Ik kan ook hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief
(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. Indien u wel heft betaald en het vermoeden heeft dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie hoewel het daar geen prioriteit zal hebben en de leverancierr mogelijk al bekend is als onbetrouwbaar.
Hallo Hans De Visser ,
Beter controleren vooraf i.p.v achteraf .
Is een Dropshipper , spullen komen uit China , adres is een woonhuis .
Geregistreerd op 8 - 10 - 2021 .
Kvk.nr , klik op de rode regels .
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=75377608&start=0&site=kvk2014
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
Lees deze klachten ,
https://nl.trustpilot.com/review/lazaru.nl
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/lazaru.nl/details?companyId=8f69f87a-ed8e-4c34-821b-2f131ebc0339
https://radar.avrotros.nl/forum/overige-producten-f40/be-lazaru-t198334.html
Hallo Hans, bij deze webshop kun je met credit card betalen.
Als u met een creditcard betaald hebt en de verkoper zich niet aan de afspraken houdt kunt u daarmee contact opnemen. U kunt mogelijk de betaling betwisten en uw geld terugkrijgen. Zie deze link voor voorwaarden. U moet dat wel binnen 3 maanden doen. Succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer