Carin1970
door Carin1970 Dec 10, 2020 om 13:36
Winkels & webshops

Intertoys

Hallo, zijn hier meerdere mensen die bij Intertoys kado's hebben besteld en niets hebben ontvangen?
Ik heb op zaterdag 28 november kado's besteld voor verjaardag en Sinterklaas. Op de website de garantie "voor zondag 20 november 24.00 uur besteld, nog voor pakjesavond in huis". Op maandag 30 november mail ontvangen dat het die dag werd aangeboden ter verzending. Geen track and trace nummer ontvangen (bij eedere bestelling wel). Bellen met klantenservice haalt niets uit. Je krijgt steeds een surinaamse dames aan de telefoon die nauwelijks zijn te verstaan door de slechte headsets. Pakket zou bij PostNL zijn aangeleverd, maar nog niet ingescand bij sorteercentrum. In 1e instantie geloofde ik dat wel, immers PostNL was volop in het nieuws dat ze de stroom pakketten niet aan konden. Track and trace code had ze niet.
Op 3 december weer gebeld, het pakket zou nu door een fietskoerier worden afgeleverd. Op de vraag welke fietskoerier (bedrijf) en vanwaar het dan vandaan kwam wederom geen antwoord. Op 4 december dochter jarig maar geen kado. Wederom gebeld, weer verhaal over fietskoerier. Zaterdag 5 december nog steeds geen levering. Wederom gebeld, ik moest maar afwachten. Op de vraag om de bestelling te annuleren en geld terug kreeg ik te horen dat dat onmogelijk was. Ik moest eerst afwachten, de spullen ontvangen en dan retourneren en dan zou ik binnen 14 dagen geld terug krijgen. Maar hoe kan ik iets retourneren wat nooit onvangen is?? Ik voel me misleid! Ondertussen lopen bij Trustpilot de slechte reviews binnen, ik ben niet de enige met dit probleem. De webwinkel van Intertoys heeft geen lang bestaan meer ben ik bang. Logistiek gezien een puinhoop en een slechte klantenservice!

2934 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2020 om 13:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U bent helaas niet de enige die hinder heeft van vertragingen etc. maar hoe dan ook is de verzender dus Intertoys verantwoordelijk voor de juiste verzending en juist ontvangen. Zie o.a. dze wat u kunt doen: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu
en in beginsel kunt u Intertoys in gebreke stellen wegens eenzijdig niet nakomen van de koopovereenkomst, zie https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeld brief www.juridischloket.nl  En dan een 'tip': toch maar in het vervolg een 'stenen speelgoed winkel'? Dan heeft u dit probleem niet.

Ps. niet uit te sluiten is dat het door vertragingen bij ongeveer alle koeriers toch nog wordt geleverd. Laat het dan even weten aan ons (vrijwillige vragenbeantwoorders).

me
door mein33 - Dec 10, 2020 om 14:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR CARIN1970 10 DEC. 202 J e krijgt steeds een surinaamse dames aan de telefoon die nauwelijks zijn te verstaan door de slechte headsets.

@carin1970,

Deze zin zou ik maar even weghalen, dit stinkt naar ......
   :-(((

Dat is het eigenrisico als je vlak voor de drukke feestdagen nog iets besteld, terwijl je daar een heel jaar de tijd voor hebt gehad .;-((

Maar blijkbaar heeft u het nieuws gemist dat de pakketdiensten op een bepaald moment de toestroom van pakketten niet meer aankonden en zelfs paketten weigerden op te halen bij de webshops.

Gevalletje overmacht, waarvoor de webshop niet direct verantwoordelijk kan zijn.
Iedereen heeft z'n stinkende best gedaan om alles toch nog en zo goed als mogelijk bezorgd te krijgen, al zal niet iedereen naar tevredenheid zijn bediend !

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 10, 2020 om 14:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad: Surinaamse dames  weghalen. Heeft niets te maken met slechte headsets.

lo
door lovewinnie Dec 10, 2020 om 15:39
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Slecht werkende headset ivm  Nederlands met accent of niet goed Nederlands is heel vervelend . Dus ik denk dat ze dat bedoeld.
Had zelf mijn bestelling van 25 november , 27 november in huis van Intertoys. Ruim optijd en snel. Is trouwens voor de kerst . 5 december zou ik nooit zo laat bestellen. Dan maar geen black friday actie.
Ik denk dat er met black friday dagen etc zoveel besteld is dat post NL het niet aan kan en het zal echt nog wel komen . Ik snap echt niet wrm mensen zo lang wachten met bestellen .

panter22
door panter22 - Dec 10, 2020 om 15:21
6599 Antwoorden / Vragen

Een pakket wordt gereed gemaakt om door PostNL  te worden opgehaald, Meestal heb je dan nog geen track en trace nummer.
Dat komt pas als PostNL het pakket ophaalt.
Kennelijk had PostNL het te druk en nu zal het pakket gezorgd worden door de Fietskoeiers.nl. Dat zijn die fietsers met een, meestal groene, bakfiets.
Die Fietskoeriers.nl moet het pakket nog bij Intertoys weghalen als je nog geen track en trace hebt gekregen,
Nog maar even geduld hebben.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2020 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat risico loopt men als men zo laat bestelt in drukke tijden.

mi
door miennaamishaaz - Dec 10, 2020 om 21:36
725 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat het om de volgende site:
https://www.intertoys.nl/

Zo ja mischien contact opnemen via email.

Indien het niet Intertoys.nl is geweest bent u opgelicht door een NEP SITE die de site van intertoys heeft nagemaakt.

gerbera
door gerbera - Dec 10, 2020 om 21:52
7377 Antwoorden / 14 Vragen

Ga er maar van uit dat het pakket nog niet bij PostNL is aangemeld dus wordt het door hen ook niet opgehaald. Op het moment dat het pakket is aangemeld ontvangt u normaal een bericht van de verzender om het pakket te volgen. Vanaf dat moment krijgt u Track and trace code en ziet u op de site van PostNL de status. Pas als het pakket op het sorteercentrum aanwezig is staat daar ook de barcode vermeld. Dus het pakket is nooit bij PostNL aangemeld, dat is ook op te maken uit de mededeling dat een koerier het komt brengen, u wordt dus gewoon aan het lijntje gehouden door Intertoys, het pakket is nooit verzonden. In de afgelopen week heeft PostNL mijn pakket, aangekomen in het sorteercentrum, binnen 2 dagen verwerkt en afgeleverd waar ik ook netjes een melding van hen kreeg.

rj
door rjw - Dec 10, 2020 om 22:15
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb op zaterdag 28 november kado's besteld voor verjaardag en Sinterklaas. Op de website de garantie "voor zondag 20 november 24.00 uur besteld, nog voor pakjesavond in huis".

28 is niet voor 20. Als 20 de deadline was voor levering voor 5 december dan is de levering nu wellicht voor de 13e gepland.

An
door Andretti Dec 10, 2020 om 23:53
Antwoorden / Vragen

20 november is een vrijdag en geen zondag. 29 november is een zondag en de 0 zit naast de 9 op het toetsenbord..

diumenge
door diumenge Dec 11, 2020 om 11:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

+10 Andretti

mahadma
door mahadma - Dec 10, 2020 om 23:30
11574 Antwoorden / 51 Vragen

Post.nl had in deze drukke week meer dan 10.000.000 pakjes ...... de rest ook bijna plafond. U was dus niet (wat je noemt) de enige die een pakje had besteld.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 11, 2020 om 11:00
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Neem een goede krant en ga die eens lezen!

Sinds  voorjaar 2020  toen er vele  Container schepen leeg bleven is er veel gesloopt.
En de grote Reders ontdekte nu  grote tekorten
Maar....  hogere prijzen voor zelfde werk dus meer winst nu als  eind 2019 dus  nieuwe schepen kopen,
liever niet,  de marge per Container dus netto winst is vele malen hogere...
Ook is de levertijd op   nieuwe schone  en grote schepen  enkele jaren!
Slopen ging sneller.

En laat Intertoys nu heel veel  China goederen verkopen...  met 2 maanden varen....
Vele fabrieken klagen al  ruim 10 maanden over niet geleverde onderdelen.
Ook als je EU onderdelen kocht, want als Chinese Lagers weg vallen worden de  EU fabrieken overbelast!

Zo is mijn Miele wasmachine  vrijwel geheel  EU  of eigenlijk  heel veel Duits product en die hadden ook problemen.
Nog een besmette Chauffeur en  hij komt  niet vandaag besteld, morgen bezorgd maar 2 weken  de vuile was bij je buurvrouw dumpen!

Topic starter is blijkbaar de Toilet Papier oorlog   vergeten, 10 maanden terug  Hamsteren!

diumenge
door diumenge Dec 11, 2020 om 11:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Grotendeels allemaal irrelevant. We mogen er vanuit gaan dat Intertoys uit voorraad verkoopt, dus het containerschepen en China verhaal was op deze bestelling niet van toepassing net als het Miele verhaal en de 'toiletpapier oorlog'.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 11, 2020 om 11:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas,  veel wat onderweg is  heeft vaak een melding van wanneer het in Rotterdam gelost moet worden.
Elke container is traceerbaar!

Zelf had ik  40 Ft container besteld in Sint-Petersburg  Russia, en  op de minuut nauwkeurig kwam ik in Amsterdam  aanrijden
en van schip op vrachtwagen gezet....
Alleen jammer dat de deuren  aan de voorkant kwamen, net verkeerd om   en  ik lette ook niet op!

Wel leuk, ziet iedereen een container zonder deuren langs komen!
Foutje Bedankt.