He
door Hendrik500 Jun 22, 2016 om 10:18
Winkels & webshops
Jouw action voucher

Ik heb bericht van de action gekregen dat ik gewonnen heb en dat ik dat direct moet bevestigen
als je dat doet moet je een nummer bellen en nog nog honderd vragen beantwoorden en degene met de meest goede antwoorden wint
dit vind ik niet terecht daar ze zeggen dat je gewonnen hebt.
Vind dit misleidend en niet kunnen want het is bovendien nog een nummer waar je je op abonneerd en kan je veel geld kosten.

3200 12 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Jun 22, 2016 om 10:28
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Is het wel echt van Action of is het een oplichter die doet alsof hij van Action is? Ik vrees nl het laatste.

Wat is het emailadres van deze verzender?

Cookies
door Cookies Jun 22, 2016 om 10:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vrezen en checken hoeft niet, 100% fake.

zoekster1
door zoekster1 Jun 22, 2016 om 11:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zag dat Action inderdaad vouchers uitgeeft die je kunt winnen, daarom heb ik het zo neergezet.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2016 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is helemaal niet van de Action, maar gewoon oplichting.

Cookies
door Cookies - Jun 22, 2016 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het bericht is helemaal niet van de Action!

marita5
door marita5 - Jun 22, 2016 om 11:57
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hendrik500 ,

Dit is nep en oplichting , word door Action voor gewaarschuwd zie hier ,  klik op de rode regel .

http://www.action.nl/nepacties/

chris74
door chris74 - Jun 22, 2016 om 12:10
564 Antwoorden / 44 Vragen

Leren mensen het nou nooit.  Action, Kruidvat, Ns, Jumbo en ga zo maar verder, sturen geen mails. Dat is allemaal nep.

Cookies
door Cookies Jun 22, 2016 om 13:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Deze bedrijven sturen wel mails, hoor.

snrwo1
door snrwo1 Jun 22, 2016 om 13:08
33 Antwoorden / 2 Vragen

een goed spamfilter verdient zich zelf terug!

Cookies
door Cookies Jun 22, 2016 om 13:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kennis van zaken verdient zichzelf ook terug. Heb je niet eens een spamfilter nodig.

chris74
door chris74 Jun 22, 2016 om 13:19
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ze zullen vast wel mail sturen, maar niet van u heeft dit en dat gewonnen.

emcede
door emcede - Jun 22, 2016 om 12:22
960 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe kun je nou iets winnen als je nergens aan mee gedaan hebt? Zoals gezegd: dit is gewoon nep. Daar kan de Action ook niets aan doen. De volgende keer is het Albert Heijn of Kruidvat of ..... vul maar in.

Je bent erin getuind. Goede leer voor de volgende keer!

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2016 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

NEP   NEP   NEP
Zomaar wat gewonnen...... niet dus.
Weg met die dollartekentjes in je ogen....
Dit soort mail meteen weggooien en NOOIT op reageren.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 22, 2016 om 12:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heeft u daadwerkelijk onder een steen gebivakkeerd het laatste jaar. Deze acties zijn er zoals hierboven aangegeven van vele grote bedrijven en zijn altijd nep.

U  heeft misschien een virus binnengehaald door op een link te klikken en u krijgt ook nog een hoge telefoonrekening en een abonnement op een sms diens waar je amper vanaf kunt komen. Dus snel ue computer scannen en uitzoeken hoe u de telefoondienst kunt stoppen

Diewilik

Cookies
door Cookies Jun 22, 2016 om 13:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het verstand van mensen gaat blijkbaar op 0 als zij wat kunnen 'winnen'.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 22, 2016 om 13:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het vervelende is dat er WEL een Action Voucher is geweest waarbij je je emailadres moest opgeven en ze zijn NIET altijd nep.

bijvoorbeeld deze waarbij je een voucher van 100 euro kon winnen.

4.6 De prijzen worden uitgereikt per e-mail verstrekt.

klik HIER

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2016 om 13:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster1,

Maar dan heb je wel zelf actie moeten ondernemen op de site van Action.
Dat is toch iets anders dan een ongevraagde mail toegestuurd krijgen.

zoekster1
door zoekster1 Jun 22, 2016 om 13:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ten eerste weet ik niet of ts zelf aan iets heeft meegedaan van Action. Staat niet in de topic. Ten tweede wordt er hier beweerd dat deze bedrijven geen mails versturen. Dat klopt niet. Dat dit oplichting is, dat snap ik ook wel, maar het is natuurlijk listig dat de oplichters ingaan op een bestaande actie (die dan helaas net even minder gunstig afloopt)

kriekra
door kriekra - Jun 22, 2016 om 13:06
204 Antwoorden / 64 Vragen

Dit is oplichterij.
Op de Kassa site wordt hier ook regelmatig voor gewaarschuwd: http://kassa.vara.nl/dossiers/phishingmails

zoekster1
door zoekster1 - Jun 22, 2016 om 14:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@zoekster1,

Maar dan heb je wel zelf actie moeten ondernemen op de site van Action.
Dat is toch iets anders dan een ongevraagde mail toegestuurd krijgen.

@edrick3

Ten eerste weet ik niet of ts zelf aan iets heeft meegedaan van Action. Staat niet in de topic. Ten tweede wordt er hier beweerd dat deze bedrijven geen mails versturen. Het is natuurlijk heel listig dat de oplichters ingaan op een bestaande actie (die dan helaas net even minder gunstig afloopt)