ho
door horizon_1 Jan 14, 2013 om 19:54
Winkels & webshops

Jumbo houdt niet van klachten

Onlangs heb ik via het contactformulier op de site van Jumbo een aantal kritische punten kenbaar gemaakt.
Zo beklaagde ik mij dat de goedkopere producten steeds meer worden vervangen voor de duurdere.
Ook schreef ik dat ik het vreemd vind dat producten van het eigen merk soms duurder zijn dan het eigen merk.

Tevens merkte ik op dat de pizza van het eigen merk heel smakeloos is en ik er mijn naam niet aan zou verbinden.
Ik beklaagde me tevens dat zij hun zgn. 7 zekerheden niet altijd kunnen waarmaken.
Zo gebeurt het heel regelmatig dat wekenlang producten niet in de schappen staan en er alleen de dure a-merken als alternatief voorradig zijn.
Ik heb daar niet eens benoemd dat de 4e in de rij echt niet de boodschappen automatisch gratis krijgt zoals men beweert.

Van het hele lijstje kreeg ik slechts het antwoord dat het euromerk gaat verdwijnen.
Ik heb daarop nogmaals op dezelfde wijze mijn klachten neergelegd en Jumbo heeft niet het fatsoen om een reactie te geven.

7218 18 Rapporteer

ri
door richard35 - Jan 14, 2013 om 21:06
204 Antwoorden / 37 Vragen

Tja dat krijg je met bedrijven(in dit geval Jumbo) die al enige tijd positief in het nieuws is geweest met hun goede service en lage prijzen. Dan kunnen ze zich blijkbaar veroorloven uit pure arrogantie.
Ach ja we weten allemaal dat hoogmoed voor de val komt en Jumbo niet teveel van zulke fratsen moeten uithalen anders zou het ze nog weleens veel klanten kunnen kwijtraken

db
door dboelee - Jan 15, 2013 om 10:25
7 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht word de mail doorgestuurd naar de desbetreffende winkel. Zijn antwoorden daar dus ook op. En niet het hoofdkantoor...

ho
door horizon_1 - Jan 15, 2013 om 12:18
5 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn klacht is van half november en ik verwacht niet dat mijn filiaal hier nog een reactie op geeft.
De reden dat ik nogmaals contact opnam is dat ik wilde weten of er andere nieuwe producten komen ipv. het euromerk.
Je mag hier toch een reactie op verwachten??

valerius-2
door valerius-2 - Jan 15, 2013 om 14:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

In de reclame mag een heleboel, maar de meeste bliujven sprookjes, het is gewoon een middel om te verkopen.

van leyden
door van leyden - Jan 15, 2013 om 14:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 14:04]In de reclame mag een heleboel, maar de meeste bliujven sprookjes, het is gewoon een middel om te verkopen.

Je mag alles beweren in de reclame.
Niemand die er wat tegen doet, elke leugen en smoes zijn goed, zolang het maar verkoopt.
Je moet dus gewoon niks geloven, ik geloof alleen recensies van andere consumenten.

rots92
door rots92 - Jan 15, 2013 om 18:03
157 Antwoorden / 3 Vragen

Men zou een klant die een klacht heeft moeten belonen, want die klant wil klant blijven. Sinds kort kom ik weer bij de Jumbo, het is er erg druk en dat is een goed teken.

ho
door horizon_1 - Jan 15, 2013 om 19:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

en door hun arrogantie kom ik er dus niet meer.....

ge
door gerboe - Jan 16, 2013 om 18:39
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, een aantal van uw klachten is denk ik niet helemaal duidelijk. Misschien moet u die wat concreter maken naar de Jumbo toe. Bijvoorbeeld 'ik stond het afgelopen jaar xxx keer als vierde in de rij terwijl niet alle kassa's open waren in filiaal xxx te xxx en kreeg mijn boodschappen toch niet gratis mee. Dat producten duurder worden kan ook te maken hebben met de stijging van grondstofprijzen in 2012. Soja, tarwe maïs en cocao zijn veel duurder geworden waardoor veel artikelen in de supermarkt duurder zijn geworden. Bij alle supermarkten trouwens. En wat betreft de
-volgens u wekenlang- niet verkrijgbare b-merken heb ik een paar prettige ervaringen: ik kreeg een paar keer duurdere a-merken mee voor de prijs van een b-merk als iets uitverkocht was. Overigens maakt dit geen deel uit van de 7 zekerheden van de Jumbo maar dit terzijde. En over de smaak van een pizza valt te twisten. Dat u die meldt als niet lekker is een signaal voor Jumbo. Als ze daar veel meer klachten over krijgen zullen ze vast wel maatregelen treffen.

ho
door horizon_1 - Jan 17, 2013 om 11:53
5 Antwoorden / 1 Vragen

De klachten zijn hier heel beknopt weergegeven en waren naar Jumbo echt heel duidelijk. Ik heb zelfs tweemaal (!) het contactformulier ingevuld omdat zij geen antwoord meer gaven op mijn vraag of er goedkope alternatieven kwamen omdat het euromerk verdwijnt. Ik was niet zelf de vierde in de rij maar zag andere mensen als vierde in de rij staan.
Op tv bij de reclame zie je dan een medewerker snel naar de klant toesnellen...
Ik bedoel met duurder worden dat de c-merken plaatsmaken voor duurdere alternatieven. Door alleen deze nog aan te bieden kan Jumbo haar reputatie als laagste prijzen echt niet waarmaken.
Over smaak valt zeker te twisten. Het was echter wel zo netjes geweest van Jumbo om inhoudelijk een reactie op mijn vragen te geven en dat hebben ze tot tweemaal toe verzuimd.
Dit mag gerust arrogant genoemd worden.
Het is misschien ook een teken aan de wand dat zij de goedkopere merken weren uit de schappen die overigens kwalitatief echt niet minder hoeven te zijn.
Hier zit natuurlijk minder winstmarge op en hoe moeten al die nieuwe winkels van hen anders worden betaald....
Tot slot beweert of is het beweerde Jumbo wel degelijk dat alle producten voorradig zijn en dat is bij lange na niet het geval.
Het zit er vast ook wel in dat zij gaan terugkrabbelen met de regel van vierde in de rij. Nu zij de snelscan hebben kunnen zij misschien wel als regel stellen dat je dit wordt verplicht.

ri
door richard35 - Jan 17, 2013 om 17:43
204 Antwoorden / 37 Vragen

De regel van bij 4 personen in een rij, kassa erbij hadden meer supermarkten en bij Deen kreeg je een appeltaart als je al vierde of vijde in de rij stond. Maar bij elke supermarkt hebben ze die regel maar verwijderd. Simpelweg omdat ze dat niet konden waarmaken. Ik heb dat ook wel eens bij de Deka markt gehad stond er ook zo'n bord dat bij 4 in de rij er een kassa open zou gaan. Toen dat het geval was heb ik er medewerker daarop gewezen maar volgens deze was 'heel toevallig 1 kassa buiten werking' zodat de regel van een kassa extra open niet op zou gaan.
Ja zou kun je als supermarkt natuurlijk ook onder je eigen voorwaarden uitkomen

ge
door getalife - Feb 9, 2013 om 00:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, in vele delen van de wereld sterven mensen van de honger, gaan ze dood door een griepje, hier in nederland klaagt een klant genaamd: horizon over een eigen merk pizza die hij of zij niet lekker vind. GET A LIFE !!!!!!!

de eelco
door de eelco - Feb 9, 2013 om 10:28
607 Antwoorden / 92 Vragen

ja getalife sommige mensen weten niet wat voor luxe we hebben met betrekking op supermarten....ik zeg in zo,n geval bevalt de winkel je niet ga dan naar een andere want er zijn er genoeg...

ri
door richard35 - Feb 9, 2013 om 12:06
204 Antwoorden / 37 Vragen

@ de Eelco en gettalife.....wat een totale onzin wat jullie uitkramen dus omdat er ook andere supermarkten zijn mogen mensen niet klagen en supermarkten er met de pet naar gooien??
Nou dan mag je als Nederlander zeker nooit ergens over klagen als het aan jullie ligt?
Klagen over het ziekenfonds mag niet want we hebben in NL tenminste rtsen en in Afrika niet, klagen over te hoge huren verminderde woongenot mag ook niet want we hebben in NL tenminste een dak boven ons hoofd en in Afrika niet(wat zullen die mensen in Groningen wel niet denkenna die aardbevingen??) klagen over telefoonproviders en computers mag ook niet want wij hebben dat tenminste in NL en in Afrika niet.

De enigen die een leven moeten krijgen zijn jullie 2

de eelco
door de eelco - Feb 10, 2013 om 11:13
607 Antwoorden / 92 Vragen

richard35...nu snap ik waarom jumbo geen reactie geeft op u klacht gezien u reactie naar mij en getalife.misschien als u u wat normaler reageerd dat u dan wel de gewenste reactie krijgt want een terleurgestelde klant wil geen winkel maar een brutale klant zijn ze liever kwijt de rijk..dus niet meteen op u achterste benen staan als u een reactie krijgt die niet en u straatje past en nogmaals jumbo op een rustige manier benaderen misschien dat u dan een reactie krijgt....kom veel bij de jumbo en vind het een prima winkel maar ik ben dan ook geen klager want als een winkel mijn niet bevalt dan kom ik er niet meer zo simpel kan het leven wezen en scheeld en hoop ergenis en frustratie....dus richard get a life

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 11, 2013 om 19:43
252 Antwoorden / 68 Vragen

Zo beklaagde ik mij dat de goedkopere producten steeds meer worden vervangen voor de duurdere.

Ook schreef ik dat ik het vreemd vind dat producten van het eigen merk soms duurder zijn dan het

eigen merk..................

Het is dan niet zo vreemd dat Hallo ff..Jumbo denkt Hallo ??

jo
door jorisw - Feb 11, 2013 om 21:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tsja, die lening van 1 miljard die ze zijn aangegaan voor een koop van Super De Boer moet ergens van worden terugbetaald. Met de gangbare winst die een supermarkt maakt wordt dat heel lastig, dus je moet zo snel mogelijk van de laag renderende producten af. Gelukkig voor Jumbo hebben ze in veel plaatsen de concurrentie verjaagd, waardoor klanten niet zo makkelijk ergens anders heen kunnen....

ho
door horizon_1 - Feb 13, 2013 om 19:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Laat ik de zeikers die het zo nodig op mij gemunt hebben totaal negeren........

En ik had al geschreven dat ik klaar ben met Jumbo en gelukkig is er heel erg veel goede concurrentie!!

fe
door festinger - Feb 14, 2013 om 03:05
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 14:04]In de reclame mag een heleboel, maar de meeste bliujven sprookjes, het is gewoon een middel om te verkopen.
Wat jij doet is Jumbo letterlijk aan hun woord te houden. Echter behoudens 1 uitzondering her en der zal dit nooit gebeuren,want ze adverteren wel zo, maar de kleine lettertjes en werkelijkheid zijn goed verpakt in wetten die zeggen jij bent klein en wij zijn groot

Zelfs hoogopgeleide studenten kregen hun 4e volgeladen wagen niet gratis mee terwijl ze er wel recht op hadden volgens de alom verkondigde reclame.