Jumbo houdt niet van klachten
Onlangs heb ik via het contactformulier op de site van Jumbo een aantal kritische punten kenbaar gemaakt.
Zo beklaagde ik mij dat de goedkopere producten steeds meer worden vervangen voor de duurdere.
Ook schreef ik dat ik het vreemd vind dat producten van het eigen merk soms duurder zijn dan het eigen merk.
Tevens merkte ik op dat de pizza van het eigen merk heel smakeloos is en ik er mijn naam niet aan zou verbinden.
Ik beklaagde me tevens dat zij hun zgn. 7 zekerheden niet altijd kunnen waarmaken.
Zo gebeurt het heel regelmatig dat wekenlang producten niet in de schappen staan en er alleen de dure a-merken als alternatief voorradig zijn.
Ik heb daar niet eens benoemd dat de 4e in de rij echt niet de boodschappen automatisch gratis krijgt zoals men beweert.
Van het hele lijstje kreeg ik slechts het antwoord dat het euromerk gaat verdwijnen.
Ik heb daarop nogmaals op dezelfde wijze mijn klachten neergelegd en Jumbo heeft niet het fatsoen om een reactie te geven.
Tja dat krijg je met bedrijven(in dit geval Jumbo) die al enige tijd positief in het nieuws is geweest met hun goede service en lage prijzen. Dan kunnen ze zich blijkbaar veroorloven uit pure arrogantie.
Ach ja we weten allemaal dat hoogmoed voor de val komt en Jumbo niet teveel van zulke fratsen moeten uithalen anders zou het ze nog weleens veel klanten kunnen kwijtraken
Wellicht word de mail doorgestuurd naar de desbetreffende winkel. Zijn antwoorden daar dus ook op. En niet het hoofdkantoor...
Mijn klacht is van half november en ik verwacht niet dat mijn filiaal hier nog een reactie op geeft.
De reden dat ik nogmaals contact opnam is dat ik wilde weten of er andere nieuwe producten komen ipv. het euromerk.
Je mag hier toch een reactie op verwachten??
In de reclame mag een heleboel, maar de meeste bliujven sprookjes, het is gewoon een middel om te verkopen.
[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 14:04]In de reclame mag een heleboel, maar de meeste bliujven sprookjes, het is gewoon een middel om te verkopen.
Je mag alles beweren in de reclame.
Niemand die er wat tegen doet, elke leugen en smoes zijn goed, zolang het maar verkoopt.
Je moet dus gewoon niks geloven, ik geloof alleen recensies van andere consumenten.
Men zou een klant die een klacht heeft moeten belonen, want die klant wil klant blijven. Sinds kort kom ik weer bij de Jumbo, het is er erg druk en dat is een goed teken.
Hallo, een aantal van uw klachten is denk ik niet helemaal duidelijk. Misschien moet u die wat concreter maken naar de Jumbo toe. Bijvoorbeeld 'ik stond het afgelopen jaar xxx keer als vierde in de rij terwijl niet alle kassa's open waren in filiaal xxx te xxx en kreeg mijn boodschappen toch niet gratis mee. Dat producten duurder worden kan ook te maken hebben met de stijging van grondstofprijzen in 2012. Soja, tarwe maïs en cocao zijn veel duurder geworden waardoor veel artikelen in de supermarkt duurder zijn geworden. Bij alle supermarkten trouwens. En wat betreft de
-volgens u wekenlang- niet verkrijgbare b-merken heb ik een paar prettige ervaringen: ik kreeg een paar keer duurdere a-merken mee voor de prijs van een b-merk als iets uitverkocht was. Overigens maakt dit geen deel uit van de 7 zekerheden van de Jumbo maar dit terzijde. En over de smaak van een pizza valt te twisten. Dat u die meldt als niet lekker is een signaal voor Jumbo. Als ze daar veel meer klachten over krijgen zullen ze vast wel maatregelen treffen.
De klachten zijn hier heel beknopt weergegeven en waren naar Jumbo echt heel duidelijk. Ik heb zelfs tweemaal (!) het contactformulier ingevuld omdat zij geen antwoord meer gaven op mijn vraag of er goedkope alternatieven kwamen omdat het euromerk verdwijnt. Ik was niet zelf de vierde in de rij maar zag andere mensen als vierde in de rij staan.
Op tv bij de reclame zie je dan een medewerker snel naar de klant toesnellen...
Ik bedoel met duurder worden dat de c-merken plaatsmaken voor duurdere alternatieven. Door alleen deze nog aan te bieden kan Jumbo haar reputatie als laagste prijzen echt niet waarmaken.
Over smaak valt zeker te twisten. Het was echter wel zo netjes geweest van Jumbo om inhoudelijk een reactie op mijn vragen te geven en dat hebben ze tot tweemaal toe verzuimd.
Dit mag gerust arrogant genoemd worden.
Het is misschien ook een teken aan de wand dat zij de goedkopere merken weren uit de schappen die overigens kwalitatief echt niet minder hoeven te zijn.
Hier zit natuurlijk minder winstmarge op en hoe moeten al die nieuwe winkels van hen anders worden betaald....
Tot slot beweert of is het beweerde Jumbo wel degelijk dat alle producten voorradig zijn en dat is bij lange na niet het geval.
Het zit er vast ook wel in dat zij gaan terugkrabbelen met de regel van vierde in de rij. Nu zij de snelscan hebben kunnen zij misschien wel als regel stellen dat je dit wordt verplicht.
De regel van bij 4 personen in een rij, kassa erbij hadden meer supermarkten en bij Deen kreeg je een appeltaart als je al vierde of vijde in de rij stond. Maar bij elke supermarkt hebben ze die regel maar verwijderd. Simpelweg omdat ze dat niet konden waarmaken. Ik heb dat ook wel eens bij de Deka markt gehad stond er ook zo'n bord dat bij 4 in de rij er een kassa open zou gaan. Toen dat het geval was heb ik er medewerker daarop gewezen maar volgens deze was 'heel toevallig 1 kassa buiten werking' zodat de regel van een kassa extra open niet op zou gaan.
Ja zou kun je als supermarkt natuurlijk ook onder je eigen voorwaarden uitkomen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer