Mi
door Miranda Serrarens Feb 4, 2021 om 15:28
Winkels & webshops

Kadobon praxis

Wij hebben voor ruim 300 euro aan kadobonnen praxis. Zitten in verbouwing. Willen laminaat kopen.
Echter omdat winkels gesloten zijn en alleen online kunnen bestellen kunnen wij de kadobonnen niet inwisselen online.
Bij zo groot bedrijf niet online bonnen inwisselen is toch vreemd.
Ik vraag mij af of dit wettelijk wel mag. Het is toch een betaalmiddel.

7161 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 4, 2021 om 15:34
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Het ig geen "wettelijk erkend" betaalmiddel zoals de euro (op dit moment).
Een kadobon is een overeenkomst tussen klanten en winkel MET VOORWAARDEN.
Zo zijn er kadobonnen voor online en andere kadobonnen voor winkelbezoek. Hun regels en dat mag.

ka
door kassa2551 Feb 5, 2021 om 12:08
22 Antwoorden / Vragen

Laten wij voorop stellen dat zeker in deze tijd "regels"gemakkelijk aangepast kunnen worden of nog beter gezegd hun regels kloppen niet.
U vindt dat er "voorwaarden"aan dit soort bonnen mogen gelden. Ik ben het er niet mee eens. Men heeft er namelijk voor betaald en is het als
zodanig een "geldig betaalmiddel". Je verschuilen achter regels waarmeein dit geval Praxis eigenlijk "crimineel gedrag "vertoont, vind ik niet normaal.
Maar persoonlijk ben ik tegen alle vormen van kadobonnen en de overheid zou deze moeten verbieden, omdat de regels en beperkingen altijd in het voordeel zijn van de verkoper en niet de koper! Hun  regels kloppen gewoonweg niet. Weer een gegeven waarin de consument wordt "genegeerd".

mahadma
door mahadma Feb 5, 2021 om 14:13
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zie uw opmerking ook, dus niet alleen, maar mede als doordrammen van consumenten. Er is een groep consumenten die per se hun wil willen doordrijven, ten koste van alles. Klant mag dan koning heten, echter die koning dient zich dan ook als koning te gedragen.

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2021 om 15:35
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Kan ik met een Praxis cadeaukaart online betalen?

Nee, dat is helaas nog niet mogelijk. Je kunt er uiteraard wel in al onze Praxis winkels mee terecht.

Staat toch duidelijk aangegeven op de site van Praxis. Let er wel op de kaart is 2 jaar geldig.

Donuts
door Donuts - Feb 4, 2021 om 15:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat mag.

Wel waardeloos dat kadobonnen niet voor online bestellingen gebruikt kan worden. Misschien hoopt Praxis meer te verkopen door ontvangers van kadobonnen naar de winkel te lokken.

De bonnen zijn overigens maar 2 jaar geldig, houdt u de termijn goed in de gaten?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2021 om 15:37
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u zelf al met Praxis contact, telefonisch,  gehad? Het lijkt mij merkwaardig dat u niet met cadeaubonnen zou kunnen betalen! https://www.praxis.nl/voordemakers/klantenservice/  en bij negatieve reactie deze evt. https://www.klacht.nl/praxis/

tenormin
door tenormin - Feb 4, 2021 om 15:58
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Zoek online uit welk laminaat u wilt hebben. Bel dan de Praxis voor uw bestelling. Ze mogen nu weer open zijn om bestellingen te komen afhalen. Kunt u toch uw kadobonnen cashen.

mahadma
door mahadma - Feb 4, 2021 om 15:59
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ga ervan uit dat de cash winkelverkoop een ander bedrijf (mogelijk onder één dak) is als de online verkopen. Logisch dus dat die kadobonnen ook niet verwisselbaar zijn.

panter22
door panter22 - Feb 4, 2021 om 16:17
6599 Antwoorden / Vragen

Normaal ga je naar de bouwmarkt  om laminaat te halen en dan kun je gewoon met de kadobonnen betalen.
Nu moet je online kopen en is het betaalsysteem niet ingericht op het betalen met kadobonnen.
Dat gaan ze niet veranderen.
Dan zit er niets anders op dan maar even te wachten met de koop van het laminaat,

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2021 om 16:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vanaf volgende week mogen ze click & collect toepassen van de regering, wellicht kan je dan bestellen en betalen met kadobonnen bij het ophalen?

panter22
door panter22 Feb 5, 2021 om 08:21
6599 Antwoorden / Vragen

Bij Praxis kun je nu toch al de bestelling afhalen.

diumenge
door diumenge Feb 5, 2021 om 08:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen idee van.

rtroost
door rtroost Feb 5, 2021 om 16:16
17 Antwoorden / 0 Vragen

Maar je kan bij Praxis nu alleen online betalen.

diumenge
door diumenge Feb 5, 2021 om 17:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht veranderen ze dat met click & collect.

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2021 om 22:00
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Bestel & Haal op in jouw geselecteerde winkel!

Voor alle Makers:

  • Kies een tijdstip en haal op binnen 2 uur na de gekozen tijd
  • Betaal je bestelling vooraf

Onze winkels zijn alleen geopend voor het ophalen van online bestellingen

mahadma
door mahadma Feb 4, 2021 om 22:54
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Als je de bestelling VOORAF moet betalen, kan je dan wel die winkel kadobonnen gebruiken?

gerbera
door gerbera Feb 5, 2021 om 09:22
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Nee want je kan niet afrekenen in de winkel, het is aanpakken en wegwezen.

du
door dushy - Feb 5, 2021 om 08:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Een nieuwe Europese anti-witwasregel zorgt ervoor dat je niet meer dan 50 euro per keer aan bonnen online kunt uitgeven.  Heb je 150 euro in je bezit? Jammer, het resterende bedrag kun je bij je volgende aankoop gebruiken.

De nieuwe regels zijn bedoeld om het gebruik van anonieme prepaid creditcards bij het witwassen van geld tegen te gaan, meldt de NOS.

panter22
door panter22 Feb 5, 2021 om 08:18
6599 Antwoorden / Vragen

Lees je link nog even:
Bonnen die je bij maar één specifieke winkel kunt gebruiken, zoals die van Hema, De Bijenkorf of Bol.com, vallen niet onder de EU-regel. Omdat je die maar bij een partij kunt inleveren, worden die namelijk niet gezien als een elektronisch betaalmiddel.

marita5
door marita5 - Feb 5, 2021 om 08:19
11529 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Miranda Serrarrens ,

Betaal vooraf .

Je betaalt je bestelling direct online bij het plaatsen van de bestelling . Zo kun je snel en gemakkelijk de bestelling ophalen in jouw gekozen winkel .
In de winkel kan niet worden betaald .

https://www.praxis.nl/reserveer-en-haal-op

Dave lubeck
door Dave lubeck - Feb 5, 2021 om 12:15
88 Antwoorden / 2 Vragen

Tja weet je , dit is weer zo iemand die gewichtig en slim wilt overkomen . Gaat op het laatst van haar verhaal gooien met zinnen als "of dit wettelijk wel mag" . Eerst de regels goed lezen , en als het niet klopt dan pas "slim" willen overkomen . Als een Praxis in zijn voorwaarden stelt dat tegoedbonnen / cadeaubinnen alleen in een vestiging zijn in te leveren dan is dat niet anders ! Maar je hebt altijd van die Type's die nooit voorwaarden lezen . Slim ! Heel Slim !

mo
door mof - Feb 5, 2021 om 13:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, een kadobon is geen betaalmiddel. Er is voor de bon betaald zodat u iets daarmee kunt doen. Maar dat wat u ermee kunt is afhankelijk van de voorwaarden die de uitgever van de bon stelt.

geem02
door geem02 - Feb 5, 2021 om 15:09
10 Antwoorden / 2 Vragen

What do you want to do ?
New mail
Maar als de winkels verplicht gesloten zijn kan de bon niet gebruikt worden, ze zouden daar in deze tijd flexibel met om moeten gaan en niet halstarrig zijn. Dus in deze tijd cadobon ook online in kunnen wisselen.

1paul
door 1paul - Feb 6, 2021 om 09:11
3170 Antwoorden / 0 Vragen

en ermee betalen als je online besteld en dan afhaald in de winkel?

rj
door rjw - Feb 6, 2021 om 15:30
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Als je in een verbouwing zit kan je die 300 euro ook nog wel ergens aan uitgeven tegen de tijd dat de winkels weer open zijn. Dus goed bewaren en de geldigheidsduur in de gaten houden (even in de calendar van de je telefoon zetten). Dat ze het (momenteel) niet online accepteren snap ik wel. Het vergt een aparte stroom voor het betalingsverkeer met alle security risico's die daarbij komen kijken. "Simpele" betalingen gaan gewoon via een payment provider die alles heeft ingeregeld voor veilige betalingen. Die hebben geen modules voor bedrijfsspecifieke cadeaukaarten. Veel te duur om te implementeren.